Besten,
Graag u advies ivm het volgende.
Al meerdere jaren ben in bezit van Capture NX1 en Capture NX2 (update) licenties.
Een paar dagen geleden bij het upgraden van v2.2.4 na 2.2.6 werden mijn "sleutels"
geblokkerd, met een vraag om contact met Nikon op te nemen.
Dat heb ik ook gedaan.
Hieronder het antwoord van Nikon:
Dank u voor uw email.
Er zijn 'n aantal sleutels voor Capture NX2 door Nikon geblokkeerd omdat
enkele internet bedrijven dezelfde product sleutel aan meerdere personen door verkochten.
Dit wil niet zeggen dat uw sleutels illegaal zijn maar om nieuwe sleutels te verstrekken
is het noodzakelijk 'n foto van de cd dozen met de sleutel zichtbaar en de cd's zelf en het
aankoopbewijs ( of bankafschift) te overleggen.
Onze verontschuldigingen voor het ontstane ongemak.
U kunt reageren op dit incident door te klikken op de link bovenaan het bericht.
Met vriendelijke groeten,
.....
Nikon Europa Support
De foto's van de origineele verpaking, handleidingen, CDs heb ik uiteraard bezorgd.
Wat het probleem vormt dat ik geen aankoopbewijzen van de software meer heb,
nog bankafschriften of iets dat kon aantonen dat ik de eerste eigenaar ben.
Ik heb ondertussen al 1 stuk of 4 e-mails naar Nikon gestuurd waarin ik probeerde
mijn visie op deze problematiek uit te leggen , maar zij blijven erop hammeren dat ik
een aankoopbewijs moet voorleggen
In mijn ogen is 'mijn' situatie vergelijkbaar met deze
"Stel u voor dat u een winkel binnenstapt waar u een tijdje geleden een jas had gekocht.
Iemand van de ‘security’ stapt naar u toe en zegt het volgende: "Mijnheer, na de telling
van onze globale stock (revisie) hebben wij geconstateerd dat er X jassen van diezelfde
merk dat u nu draagt zijn verdwijnen. Weliswaar gaat het over diefstal, meer dan dat wij
zijn overtuigd dat het door de malafide praktijken van onze partners gebeurt is.
Mag ik u vraag om deze jas uit te doen en aan mij te bezorgen.
Zonder aankoopbewijs krijgt u uw jas niet terug... Excuses voor het eventuele ongemaak"
Of mis ik iets in dit verhaal?
Alvast bedankt,
Shurik.
Graag u advies ivm het volgende.
Al meerdere jaren ben in bezit van Capture NX1 en Capture NX2 (update) licenties.
Een paar dagen geleden bij het upgraden van v2.2.4 na 2.2.6 werden mijn "sleutels"
geblokkerd, met een vraag om contact met Nikon op te nemen.
Dat heb ik ook gedaan.
Hieronder het antwoord van Nikon:
Dank u voor uw email.
Er zijn 'n aantal sleutels voor Capture NX2 door Nikon geblokkeerd omdat
enkele internet bedrijven dezelfde product sleutel aan meerdere personen door verkochten.
Dit wil niet zeggen dat uw sleutels illegaal zijn maar om nieuwe sleutels te verstrekken
is het noodzakelijk 'n foto van de cd dozen met de sleutel zichtbaar en de cd's zelf en het
aankoopbewijs ( of bankafschift) te overleggen.
Onze verontschuldigingen voor het ontstane ongemak.
U kunt reageren op dit incident door te klikken op de link bovenaan het bericht.
Met vriendelijke groeten,
.....
Nikon Europa Support
De foto's van de origineele verpaking, handleidingen, CDs heb ik uiteraard bezorgd.
Wat het probleem vormt dat ik geen aankoopbewijzen van de software meer heb,
nog bankafschriften of iets dat kon aantonen dat ik de eerste eigenaar ben.
Ik heb ondertussen al 1 stuk of 4 e-mails naar Nikon gestuurd waarin ik probeerde
mijn visie op deze problematiek uit te leggen , maar zij blijven erop hammeren dat ik
een aankoopbewijs moet voorleggen
In mijn ogen is 'mijn' situatie vergelijkbaar met deze
"Stel u voor dat u een winkel binnenstapt waar u een tijdje geleden een jas had gekocht.
Iemand van de ‘security’ stapt naar u toe en zegt het volgende: "Mijnheer, na de telling
van onze globale stock (revisie) hebben wij geconstateerd dat er X jassen van diezelfde
merk dat u nu draagt zijn verdwijnen. Weliswaar gaat het over diefstal, meer dan dat wij
zijn overtuigd dat het door de malafide praktijken van onze partners gebeurt is.
Mag ik u vraag om deze jas uit te doen en aan mij te bezorgen.
Zonder aankoopbewijs krijgt u uw jas niet terug... Excuses voor het eventuele ongemaak"
Of mis ik iets in dit verhaal?
Alvast bedankt,
Shurik.
Comment