Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag aantal foto's per Topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hallo Z900,

    Daar komt het resultaat in te staan ...

    Jaja

    Originally posted by Z900
    Originally posted by maturin
    Als we weten dat er over nagedacht en gepraat wordt tasten we minder in het duister. Communicatie he .
    Er bestaat een forum: BD-Mededelingen Is dat wat hiervoor ?

    mvg,
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Sorry, heb dit dus niet helemaal beet: wat is er mis aan 1 foto per topic? Ik was heel blij toen die regel werd ingesteld want daarvoor liep het een beetje de spuigaten uit, had meestal al geen zin meer op voorhand bepaalde topics te openen, je werd gewoon overstelpt door de postings! Een link naar je andere troetelkindjes, daar is toch niks mis mee?
      En verouderde homepage? Wasmedanu? Persoonlijk vind ik het tof op die manier: heel herkenbaar, makkelijk navigeerbaar, een vaste waarde geworden bij het opstarten van mijn computer! En laat die lekker vlugge oplaadbare en handige site nu maar wat ze is. Er zullen wel een paar schoonheidsfoutjes in zitten, maar daar kan toch aan gewerkt worden zonder meteen het kind met het badwater weg te gooien?
      Ik vind alvast dat BD in vergelijking met andere sites (waar je soms het bos van de bomen niet meer ziet) er met kop en poten boven steekt.
      Asjeblieft, ik kan dan wel als ouwe zak overkomen die aan de tradities niet geraakt wil zien, maar beter één BD in de hand dan.... Laat die flashy toestanden maar aan anderen over, ik zelf haak daar direct bij af
      Just my 2 cents

      En, o ja, misschien dat de meesten SC uitsluitend als etalage voor hun gewrochten zien, ikke niet, ik bekijk elke geposte foto (zowel door de anderen als door mij) als een leerproces: hoe ziet een ander een bepaald onderwerp, hoe lost ie de technische problemen op, hoe verbetert ie zijn kleurbalans bijvoorbeeld, of hoe steekt de compositie in elkaar).
      Maar ik zal wel fout zitten zeker, en is het toch een fotografisch orgasme voor de poster?
      hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
      member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
      visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

      Comment


      • #18
        Wie is er vóór om de regel 'een foto per topic' in SC zo te laten?
        ik niet. eerlijk gezegd, geloof ik niet dat daar veel voor te zeggen is, tenzij die regel tussen pot en pint, als laatste op de agenda goedgekeurd werd door een bende uitgelaten, in kennelijke staat van dronkenschap verkerende members en crew, tijdens een "unaniem" congres.

        proficiat trouwens, met de oprichting van de VZW.

        maar als maanden later die regel, die bij momenten kant noch wal raakt, ter sprake komt, is een uitleg als: reageren daarop is
        een beetje "flauw" en "averechts"
        een zeer zwakke verdediging voor een belachelijk hiaat in de reglementen. in het begin kon je nog stellen van: deze regel is nieuw, dat zal een beetje aanpassen zijn, ok. alle begrip. maar nu mag je gewoon stellen dat die regel op niks trekt.

        net zoals er regeltjes zijn in de koopjeshoek, die rammelen van hier tot ginder.

        Het heeft niet veel zin om een "stemtopic" te starten ...
        "polls"kunnen anders wel op een aantal reacties rekenen.

        gelukkig geloof ik dat heel BD nog steeds een geweldig forum is, maar een beetje bijschaven af en toe zal nodig blijven. al beperkt mijn rol zich hier voornamelijk tot het tegen de schenen schoppen van kleine dingetjes, soms kan dat geen kwaad, denk ik.

        ook al heeft dat soms gelockte topics tot gevolg (omdat ik tegen spam ben, of tegen racistische spam, omdat dat volgens mij niet op een foto-forum thuishoort). dan steek ik nog liever mijn nek uit met het risico om van het forum verbannen te worden, dan dat ik mijn kop in het zand zou steken.

        gelukkig nieuwjaar en niet te zat op de volgende "vergadering"


        Comment


        • #19
          Meestal heb ik er geen problemen mee (met 1 foto), we moeten ook aan de mensen met een modem denken hee (even terloops: mijn fotos zijn meestal niet groter dan 50kB, en als ik dan mensen een foto van meer dan 500kB zie posten, denk ik ook soms, pfffff - waarvoor doe ik al die moeite)

          Maar laatst had ik 3 fotos die bij elkaar hoorden (Rood-Wit-Blauw) en toen was het eigenlijk wel lullig dat ik er maar 1 kon tonen, begrijpt U?
          http://www.razziphoto.com/

          Comment


          • #20
            wat is er mis aan 1 foto per topic?
            Nou ja, vaak zit je met de vraag, kleur of ZW.

            Vaak maakt een foto deel uit van een geheel,

            Je hebt een onderwerp van diverse kanten gefotografeert en wilt weten welke het meest aanspreekt of je wilt ze gewoon tonen.

            Persoonlijk heb ik in het verleden vaak foto's gepost van twee elkaar sterk contrasterende onderwerpen, de zgn contrastfoto's. Was erg leuk.

            Dan de drieluiken: beroemde schilders zijn ons voorgegaan en tegenwoordig wordt er nog steeds gezocht naar een paneel van het Lam God's (?) Helaas is een computerscherm niet helemaal geschikt en wil je dus de drie onder elkaar tonen.

            Als je een groot aantal foto's wilt tonen van bv een SD kan je een album maken maar vaak zijn drie of vier foto's genoeg. Dan is het gewoon handiger voor de poster als de kijker om ze in een topic te zien.

            Als je een mooie opzichzelf staande foto hebt hoef je er natuurlijk niet eentje bij te plakken voor de lol. Het moet wel functie hebben. Een Portret en een landschap in een topic is natuurlijk niet waar ik het over heb.

            Zo kan ik nog wel een uurtje door blijven gaan maar bovenstaande voorbeelden als illustratie.

            Groeten,
            Ronald
            http://fotografie.jouwweb.nl/

            Comment


            • #21
              Een oplossing is natuurlijk al je fotos aan elkaar plakken en 1 grote lap posten - magda?
              http://www.razziphoto.com/

              Comment


              • #22
                De zgn 'behangrol' fotos

                Originally posted by razzi
                Een oplossing is natuurlijk al je fotos aan elkaar plakken en 1 grote lap posten - magda?
                Groeten,
                Ronald
                http://fotografie.jouwweb.nl/

                Comment


                • #23
                  Vooraf: een zeer gelukkig nieuwjaar !

                  En nu ter zake:

                  ik niet. eerlijk gezegd, geloof ik niet dat daar veel voor te zeggen is, tenzij die regel tussen pot en pint, als laatste op de agenda goedgekeurd werd door een bende uitgelaten, in kennelijke staat van dronkenschap verkerende members en crew, tijdens een "unaniem" congres.
                  Iets meer dan een jaar heb ik met de organisatie van de vzw te maken. Ik neem dus bovenstaande flauwekul niet ! Als je eens zou weten wat een overleg, hoeveel vergaderingen,msn-meetings (midden in de nacht zelfs);wat een opzoek werk, welke discussies daar bij te pas komen....en nog nooit heb ik iemand van de crew of RvB dronken gezien. Misschien zouden we dat beter eens doen;dan zouden ook wij zulke onzin kunnen uitkramen. Voor alles wat er binnen BD gebeurt ( of niet) wordt er overlegd,afgewogen, naar de beste oplossing gezocht.

                  De eerste AV van Bd is idd goed verlopen: goede sfeer, goede agenda...ik heb daar niemand zat gezien...wel heel veel mensen meegemaakt die op een positieve manier de verdere ontwikkelingen van BD willen steunen. Dat verklaart misschien waarom de stemmingen unaniem waren...

                  en zeer zwakke verdediging voor een belachelijk hiaat in de reglementen. in het begin kon je nog stellen van: deze regel is nieuw, dat zal een beetje aanpassen zijn, ok. alle begrip. maar nu mag je gewoon stellen dat die regel op niks trekt.

                  net zoals er regeltjes zijn in de koopjeshoek, die rammelen van hier tot ginder.
                  Ja er zijn natuurlijk altijd mensen die alles anders willen;dat is ieders goed recht....alleen werkt het op deze manier dus niet. De RvB/crew houdt rekening met de belangen van iedereen, zoekt de grootste gemene deler,houdt rekening met technische aspecten....en jij hebt geen flauw idee hoe de mods, de crew het forum ' analyseren' en hoe vaak er overleg is over wat kan en niet. Jij krijgt geen mails van tevreden en ontevreden bezoekers binnen....

                  ook al heeft dat soms gelockte topics tot gevolg (omdat ik tegen spam ben, of tegen racistische spam, omdat dat volgens mij niet op een foto-forum thuishoort). dan steek ik nog liever mijn nek uit met het risico om van het forum verbannen te worden, dan dat ik mijn kop in het zand zou steken


                  Alles wat gelokt of verwijderd wordt, gebeurt op basis van ernstige redenen en na grongdig overleg. Je kan de logs van dat overleg komen inkijken...

                  niet te zat op de volgende "vergadering"

                  Ik ga er maar vanuit dat ik dit als een vorm van "humor" moet interpreteren....ik hoop alleen dat hij ook niet zat achter je klavier zit dan...

                  Bon: elke aanpassing die voorgesteld wordt dus besproken, wordt getoetst op mogelijkheden...maar het is wel heel makkelijk op deze manier mensen die met BD bezig zijn op een platte manier in een hoek te duwen....zo werkt het dus niet.
                  Gelukkig zijn er maar een paar die deze stijl ( inclusief taalgebruik) hanteren....
                  Peter

                  http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                  http://www.photoblog.be/peterwarson

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by maturin
                    De zgn 'behangrol' fotos

                    Originally posted by razzi
                    Een oplossing is natuurlijk al je fotos aan elkaar plakken en 1 grote lap posten - magda?

                    mits max. 800x600, why not ?

                    mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                    Comment


                    • #25
                      O, jawel Peter1 zo werkt het WEL !!!
                      Hoe moet je anders in Godsnaam iets kenbaar maken???
                      Daar is dit forum toch voor???
                      Als je het Topic in SC gevolgt hebt, zal je dit maar al te goed begrijpen.
                      Het is zoals Razzi zegt... Als drie foto's bij elkaar horen, moet je ze ook bij elkaar laten zien, en niet met linken werken.
                      Dus moeten we via dit prachtige forum met elkaar communiceren en een oplossing vinden.
                      Die is er trouwens al gevonden. (Zie mail van Jaja)

                      Dat het forum en z'n regels niet iedere dag kan aangepast worden , begrijpt iedereen.
                      Maar iedereen mag zeggen wat hij niet zo goed of juist vind van deze regels.
                      Dus zo werkt het idd wel!
                      Ik wil twee of drie foto's met elkaar vergelijken ZONDER links, en dit MOET kunnen in Showcase en niet in ChitChat.
                      Daar is ShowCase voor.
                      Dat er in "Beoordeel mijn foto" maar één foto mag gepost worden is normaal en goed. Alhoewel??? Hoe kan je dan vragen welke je de beste vind van de twee? En is die eerste niet te blauw? Maar hier moeten het wel DEZELFDE foto's zijn.

                      En het mag idd geen behangrol van foto's worden.
                      De twee, drie foto's moeten iets met elkaar te maken hebben... Gelijk de de drie kleuren van Razzi of mijn kapel en de sneeuwvlokken.
                      Dus zo werk 't wel... Wij forumleden, moeten onze grieven aan de Crew laten weten en daar dient dit Forum voor... Om over Digitale Foto's te palaveren. en dat de Crew dan meer werk heeft... Da's normaal, daar zijn we ze ook zeer dankbaar voor.

                      Comment


                      • #26
                        Hallo,

                        @Mic: "Zo werkt het niet ..." denk ik dat bedoeld is voor de manier van communiceren van "The Hustler" ...
                        Er mag uiteraard iets kenbaar gemaakt worden - wie zou daar wel wat op tegen hebben?

                        @Iedereen:
                        Er staat in m'n berichtje(s) toch dat dit item op de agenda van de volgende crewvergadering staat.
                        Er staat toch ook dat we, daar waar kan, rekening houden met de wensen van de forumleden.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #27
                          Meerdere topics per dag mogen posten = slecht idee dus houden die regel
                          Meerdere, bij elkaar horende foto's per topic mogen posten = goed idee

                          Meerdere foto's per topic moet voor mij zowel in SC als in BmF kunnen, hoe kan ik anders vragen of een foto best in z/w of kleur is. Wat niet de bedoeling is, is in BmF een reeksje verschillende totaal verschillende foto's posten en vragen of het goed is, dat niet. Ik ben volledig akkoord met de manier waarop mic en maturin het verwoorden.

                          Voor de rest ... forum en frontpage van BD zijn voor mij dik in orde, heb ik helemaal niets op aan te merken. Alleen .... dat ene regeltje .....
                          :: http://www.dpix.be ::

                          Comment


                          • #28
                            Eerst een beetje filosofie :
                            Chinees gezegde : "strenge wetten geven milde rechters".


                            Enerzijds zijn de "nieuwe regels" een hele verbetering tegover vroeger. Daarvoor was het forum bekijken soms een hard labeur met scrollen en nog eens scrollen. Op de duur wist je niet meer wie wat gepost had. Meestal miste je enkele postings en foto's omdat ze zo snel "naar beneden" verdwenen.

                            Anderzijds is het jammer dat als een fotograaf (zoals Maturin het mooi verwoord )een "drieluik" wil tonen , hij de regels moet overtreden (of met links werken).
                            En vermits dit item op de volgende vergadering van de crew staat hoop ik op een positieve oplossing.

                            Wat betreft de "vorm" van de homepage e.d. :

                            We worden de laatste jaren rond de oren geslagen door politieke partijen, firma's, merknamen enz. die van naam veranderen zonder dat de "inhoud" verandert, laat staan verbetert......
                            De inhoud en gebruiksgemak primeert toch boven een "modernistisch" kleedje. Liever de goede oude homepage en forum...
                            Dan kan BD geschiedenis maken zoals de VW kever, Mini, R4, 2PK, Morgan e.d. dat gedaan hebben. Dat was kwaliteit.

                            Groetjes

                            Skitch









                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #29
                              Ja er zijn natuurlijk altijd mensen die alles anders willen;dat is ieders goed recht....alleen werkt het op deze manier dus niet. De RvB/crew houdt rekening met de belangen van iedereen, zoekt de grootste gemene deler,houdt rekening met technische aspecten....en jij hebt geen flauw idee hoe de mods, de crew het forum ' analyseren' en hoe vaak er overleg is over wat kan en niet. Jij krijgt geen mails van tevreden en ontevreden bezoekers binnen....
                              Ok, zo werkt het dus niet. Maar zoals Mic zegt zou het wel zo moeten werken. Ik begrijp dat jullie als Crew achter de schermen heel wat overleggen (al dan niet zat ) maar ons op de hoogte houden is minstens zo belangrijk. Pas ook op dat je niet in een blikvernauwing beland door al dat vergaderen. Je kan eindeloos over bv bandbreedte overleggen maar ondertussen zit iedereen al aan de kabel. Bovendien is het forum alleen een doorgeefluik tussen de homepage van de poster en de lezer. Mochten de foto's nu op de server van BD staan dan is het wat anders. Zo zou je dus ook kunnen stellen dat iemand met een trage ISP minder foto's zou mogen posten. Dan blijf je bezig.

                              Verlies niet het geheel over het hoofd!
                              Groeten,
                              Ronald
                              http://fotografie.jouwweb.nl/

                              Comment


                              • #30
                                , jawel Peter1 zo werkt het WEL !!!
                                Hoe moet je anders in Godsnaam iets kenbaar maken???
                                Daar is dit forum toch voor???
                                Uiteraard Mic: zo werkt het wel....
                                Maar mijn reactie slaat op de flauwekul die sommigen uitslaan....
                                Niemand heeft er ok maar één probleem dat zaken aangekaart worden,laat dat duidelijk zijn;integendeel.
                                Vandaar de snelle reactie die je gekregen hebt en het feit dat jou vraag over het koopjesforum al is aangekaart en op de volgende vergadering is geagendeerd.

                                Maar zeggen dat de crew zat is op vergaderingen en dat agendapunten op een drafje worden afgehandeld ging me net iets te ver, vandaar mijn reactie.
                                Peter

                                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                                http://www.photoblog.be/peterwarson

                                Comment

                                Working...
                                X