Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je blog-site.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Je blog-site.

    bij men blog kick ik niet op bezoekersaantallen of dat soort dingen. Ik hou er vooral van om de website dynamisch en levendig te houden. Heb gewoon gekeken naar wat voor websites ik zelf graag surf en wil mijn lezers en klanten ook een aangename tijd geven op mijn pagina's.
    Voor mij ook geen wordpress ofzo maar vriendlief die mag tokkelen op zijn computer om mijn ideeën om te zetten in realiteit

    Comment


    • #32
      Re: Je blog-site.

      Ik heb me gisteren ook even bezig gehouden met een website op te zetten. Het is niet de bedoeling dat ik ga bloggen, maar een overzicht geef van mijn fotoreeksen. De foto's zelf plaats ik op Flickr, de website dient dus als 'doorgeefluik'.

      Site: http://foto.janheuninck.be/

      Commentaren zijn steeds welkom
      flickr - personal website

      Comment


      • #33
        Re: Je blog-site.

        Ik heb in wordpress een blog gemaakt die gebruikt wordt om een en ander te laten weten aan het thuisfront als we op reis zijn. Voordeel boven e-mail: enkel wie het interesseert kijkt ernaar. Naast een relaas plaats ik ook enkele foto's, verkleind, maar verder zoals ze uit mijn compact toestel komen. Dat verkleinen valt trouwens niet steeds mee... Ik las hier reeds een paar keren iets over een plug-in voor foto's in wordpress. Kan iemand mij daar wat info over bezorgen? Ik heb een bestaand thema genomen en neem er de onvolkomenheden bij.
        home page: http://cage.ugent.be/~hs
        reisblog: http://herser.wordpress.com
        foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

        Comment


        • #34
          Re: Je blog-site.

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ik ben ooit gestart in oktober 2007 met mijn Nederlandstalige blog. Toen was er nog géén hecht netwerk als Facebook en was "bloggen" een goed platform om je eigen verhaal de wijde wereld in te sturen.

          Mijn doel was vooral techniek te bespreken en dat heb ik in 2007/08/09 redelijk actief gedaan met een pak bezoekers per dag (600 - 900).

          In 2010 heb ik het bloggen even laten liggen, Facebook heeft hier een grote rol gespeeld. Via mijn Facebook profiel bereikte ik op dat moment een pak meer lezers en het systeem liet mij toe om een mooi netwerk uit te bouwen.

          Onlangs heb ik de switch gemaakt naar een Engelstalige blog omdat ik meer en meer Engelstalige Facebook "vrienden" kreeg die mij vroegen of ik niet in het Engels kon bloggen. Op mijn Engelstalige blog heb ik momenteel +/- 500 bezoekers per dag en met pieken over de 700 wanneer er iets online komt.

          Ik kick niet op die aantallen maar het is wel leuk om te weten dat je blogposts gelezen worden, de integratie van Facebook & mijn blog is ook perfect om statistieken bij te houden.

          Ik gebruik de ProPhoto software die ik draai op mijn eigen hosting.

          Bloggen is leuk maar het vergt veel energie om telkens iets te brengen wat lezers aantrekt, zodra je een paar weken niets meer blogt dan verdwijn je snel uit de "feed-reader" van je lezers.
          Een blog en een blog is niet hetzelfde, er zijn teveel blogs die gewoon elk idee kopieren en herschrijven om een post te halen. Maar er zijn ook mensen die zelf gewoon creatief zijn (jij & bert bvb) of mensen die enkel hun nieuwste albums publiceren.

          Zelf verkies ik enkel de bron van creatieve posts te lezen. Heb zelf ook een blog opgezet maar eerlijk gezegd.. Het ontgaat mij om me daar nu mee bezig te houden, hoewel ik het graag wil doen.
          Andy Lemaire

          andylemaire.be

          Comment


          • #35
            Re: Je blog-site.

            Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
            maar verder zoals ze uit mijn compact toestel komen. Dat verkleinen valt trouwens niet steeds mee...
            Ik gebruik op mijn netbook tijdens de vakantie Irfanview, resizen is dan "een stuk taart".

            Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
            Ik las hier reeds een paar keren iets over een plug-in voor foto's in wordpress. Kan iemand mij daar wat info over bezorgen? Ik heb een bestaand thema genomen en neem er de onvolkomenheden bij.
            Ik gebruik NextGEN Gallery op mijn blog. Je moet wel enkele handelingen uitvoeren eer je je foto's ziet op je blog maar voor de rest is het resultaat wel goed.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Re: Je blog-site.

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Ik gebruik op mijn netbook tijdens de vakantie Irfanview, resizen is dan "een stuk taart".
              Ik gebruik ook vaak Irfanview, maar bij een "drastische" verkleining vind ik de kwaliteit soms onvoldoende. Dat is sterk gebonden aan datgene wat op het beeld staat.

              Ik gebruik NextGEN Gallery op mijn blog. Je moet wel enkele handelingen uitvoeren eer je je foto's ziet op je blog maar voor de rest is het resultaat wel goed.
              Is dit ook bruikbaar in de eenvoudige versie van wordpress, de versie die gebruik maakt van wordpress.com?
              Dank voor de informatie.
              home page: http://cage.ugent.be/~hs
              reisblog: http://herser.wordpress.com
              foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

              Comment


              • #37
                Re: Je blog-site.

                Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
                Is dit ook bruikbaar in de eenvoudige versie van wordpress, de versie die gebruik maakt van wordpress.com?
                Geen idee maar mogelijk wel. Best eens vragen aan de auteur van de plug-in.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #38
                  Re: Je blog-site.

                  Ik gebruik nu een blog om eerder opbouwende commentaar te krijgen. Maar eens ik een goed gevoel heb over de kwaliteit van mijn foto's, ga ik wel denken aan een website.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Je blog-site.

                    Voor de kenners van Wordpress: Ik heb StealthLogin geinstalleerd. Nu krijg ik steeds de error dat mn wijzigingen niet opgeslaan worden in mn .htaccess.

                    Nu wel iets logisch, want ik vind nergens die .htaccess. Kan mij iemand mij wat uitleggen hier over? Waar moet ik deze plaatsen?
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #40
                      Re: Je blog-site.

                      .htaccess moet je in je root zetten.
                      Maak indien je deze nog niet hebt, een nieuwe item aan in notepad++ of kladblok.
                      Sla deze op als .htaccess (bij kladblok, let op dat je onderin niet .txt geselecteerd hebt).

                      Upload deze dus naar je root-map. Zorg ervoor dat je de juiste chmodd instellingen meegeeft nadat je deze geupload hebt.
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

                      Comment


                      • #41
                        Re: Je blog-site.

                        Stond inderdaad in de verkeerde map.

                        Nu nog zorgen dat de stealth login werkt, want momenteel komt er geen leven in

                        Bedankt!
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #42
                          Re: Je blog-site.

                          ikzelf heb mijn blog gemaakt in drupal. Dit is eigenlijk een volledig CMS dat ik als blog heb geconfigureerd. Voordeel hiervan is dat ik gebruikersgroepen kan definieren die toegang hebben tot bepaalde delen van de site (zoals familie foto's). Afhankelijk van de tags die ik de foto's / artikels meegeef zijn ze voor bepaalde mensen toegankelijk.

                          Ik heb ooit een eindje met Wordpress geëxperimenteerd, maar dat gaf mij niet genoeg mogelijkheden, vandaar dat ik ben overgestapt naar drupal waar ik meer ervaring mee heb. Als je geen private secties nodig hebt en je een beperktere ervaring hebt met webdevelopment zou ik je zeker Wordpress aanraden.
                          Jeroen || OM-D EM-5

                          Comment


                          • #43
                            Re: Je blog-site.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jedec Bekijk bericht
                            ikzelf heb mijn blog gemaakt in drupal. Dit is eigenlijk een volledig CMS dat ik als blog heb geconfigureerd. Voordeel hiervan is dat ik gebruikersgroepen kan definieren die toegang hebben tot bepaalde delen van de site (zoals familie foto's). Afhankelijk van de tags die ik de foto's / artikels meegeef zijn ze voor bepaalde mensen toegankelijk.

                            Ik heb ooit een eindje met Wordpress geëxperimenteerd, maar dat gaf mij niet genoeg mogelijkheden, vandaar dat ik ben overgestapt naar drupal waar ik meer ervaring mee heb. Als je geen private secties nodig hebt en je een beperktere ervaring hebt met webdevelopment zou ik je zeker Wordpress aanraden.
                            Ik maak al mijn websites met wordpress en daar kan je perfect private secties maken met de juiste plugin
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment


                            • #44
                              Re: Je blog-site.

                              ik heb sinds 2 dagen een blog, ook opnieuw via wordpress.(zie handtekening) ben hier nog niet volledig in thuis maar vind het tot nu toe wel een handig programma
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment


                              • #45
                                zoek je soms een hostingprovider?

                                je kan deze hostingprovider vergelijken met andere providers. Ik heb deze en ben zeer tevreden over deze provider (snel , goede platform,..)



                                Groetjes
                                mericin

                                Comment

                                Working...
                                X