Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie ervan????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Met het gevaar dat er hier weer een aantal op hun achterste poten gaan staan... de ongezouten mening van noenkel Jochen:

    Van mij zou ie niks krijgen.

    Oordeel gebaseerd op volgende dingen:

    1. Ik hou niet van "pink gegeven -> hand gevraagd, hand gegeven -> arm gevraagd" spelletjes

    2. Ik heb slechte ervaringen met "organisaties voor het goede doel", en heb nog weinig vertrouwen (hoe kan het anders als een naast familielid verkondigt dat hij een "zwarte" cheque met een enorm bedrag heeft moeten overmaken aan de baas van zo'n instelling, teneinde voor zijn werkgever een contract in de wacht te kunnen slepen?).

    3. En daar komt nog bij dat ik de bibbelminnekes krijg (sorry, Ninofs dialect) van organisaties die komen "bedelen" terwijl ze al - gedeeltelijk ten onrechte - van ons belastingsgeld (over)leven. Ic. de "kerkfabriek". Ja, ik ben NIET godsdienstig...

    Categoriseer me bij deze aub. niet tot de zelfzuchtige pummels die persé geld wil slaan uit enkele foto's. Want dat klopt ook niet. Ik ben trouwens van plan - als mijn eigen site er is - van mijn pics te koop aan te bieden waarbij alle winst wordt overgemaakt naar een organisatie ter bescherming van wildlife. Welke organisatie? Weet ik nog niet. Maar t'is er me gewoon om te doen om wat evenwicht te brengen in het hele "goede doel" gebeuren. Er wordt namelijk véél te veel gedaan ter bevordering van de homo sapiens diersoort. En laat dat nu net de diersoort zijn die op deze aardkloot het minst hulp nodig heeft. Op dit moment is ze zelfs zo succesvol dat ze een heuse sprinkhanenplaag aan het worden is.

    Off topic, die laatste paragraaf. Sorry.

    Ciao,

    J.

    PS. Bij punt twee bedoel ik echt een ENORM bedrag, in de categorie "nooit meer hoeven werken".
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Ik ga niet op mijn achterste poten staan hoor,Jochen en begrijp je reaktie wel.Ben zelf ook nogal "achterdochtig" tegenover liefdadige instellingen maar als iedereen zo wantrouwig is krijgen de goedmenende mensen ook niks meer gerealiseerd dus....mag men gerust dat fotooke gebruiken.

      Tja,en pink-hand-arm...daar heb ik ook wel een hekel aan en dacht ik ook aan toen ik de 2de mail las.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #18
        Originally posted by roadrunner

        Ik ben lid van een Evangelische Christengemeenschap en verzorg daar de audio-opnamen van 2 wekelijkse lezingen omtrent verschillende onderwerpen
        Doen. Komt ge TOCH nog in den hemel
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jochen
          Met het gevaar dat er hier weer een aantal op hun achterste poten gaan staan... de ongezouten mening van noenkel Jochen:

          Van mij zou ie niks krijgen.

          Oordeel gebaseerd op volgende dingen:

          1. Ik hou niet van "pink gegeven -> hand gevraagd, hand gegeven -> arm gevraagd" spelletjes

          2. Ik heb slechte ervaringen met "organisaties voor het goede doel", en heb nog weinig vertrouwen (hoe kan het anders als een naast familielid verkondigt dat hij een "zwarte" cheque met een enorm bedrag heeft moeten overmaken aan de baas van zo'n instelling, teneinde voor zijn werkgever een contract in de wacht te kunnen slepen?).

          3. En daar komt nog bij dat ik de bibbelminnekes krijg (sorry, Ninofs dialect) van organisaties die komen "bedelen" terwijl ze al - gedeeltelijk ten onrechte - van ons belastingsgeld (over)leven. Ic. de "kerkfabriek". Ja, ik ben NIET godsdienstig...

          Categoriseer me bij deze aub. niet tot de zelfzuchtige pummels die persé geld wil slaan uit enkele foto's. Want dat klopt ook niet. Ik ben trouwens van plan - als mijn eigen site er is - van mijn pics te koop aan te bieden waarbij alle winst wordt overgemaakt naar een organisatie ter bescherming van wildlife. Welke organisatie? Weet ik nog niet. Maar t'is er me gewoon om te doen om wat evenwicht te brengen in het hele "goede doel" gebeuren. Er wordt namelijk véél te veel gedaan ter bevordering van de homo sapiens diersoort. En laat dat nu net de diersoort zijn die op deze aardkloot het minst hulp nodig heeft. Op dit moment is ze zelfs zo succesvol dat ze een heuse sprinkhanenplaag aan het worden is.

          Off topic, die laatste paragraaf. Sorry.

          Ciao,

          J.

          PS. Bij punt twee bedoel ik echt een ENORM bedrag, in de categorie "nooit meer hoeven werken".
          De foto, ok, maar "die andere foto's", heb ik toch ook mijn bedenkingen bij. Je weet niet echt wie je voor je hebt hé.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #20
            Originally posted by tom314

            Doen. Komt ge TOCH nog in den hemel
            We kunnen alleen maar hopen hé Tom
            Danny's Photosite

            Comment


            • #21
              Wel 'k heb vandaag dezelfde mail, woord voor woord hetzelfde, gekregen met de vraag om deze foto te mogen gebruiken.



              'k Weet ook niet goed hoe ik hierop moet reageren. Van de ene kant vind ik het wel een eer maar van de andere kant vind ik het profiteren van het werk en kennis van anderen zonder er ook maar iets voor te moeten doen.
              Maar hij had even goed de foto's kunnen gebruiken zonder het te vragen en geen mens die dit ooit zou weten.
              'k Blijf deze topic dus volgen om te zien wat jullie hier van denken en 'k zal er nog eens een nachtje over slapen.
              Maar het minste dat ze kunnen doen, als ze de foto gebruiken, is onze naam vermelden als copyright.

              Groetjes
              vicky
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #22
                Verdorie,Vicky.Nu dacht ik dat ik alleen naar den hemel zou mogen gaan.

                Die man heeft me geschreven dat ie verschillende foto's van mij op BD zag staan en ik dacht toen al dat ie er naast zat.En ik heb hem daarop gewezen.

                Zoals je zegt:hij had het gewoon zo kunnen doen en hij doet tenminste de moeite om het te vragen.Dat is positief.

                En wat gaat hij kunnen doen met een afbeelding zo gedownload van BD?De kwaliteit zal niet al te geweldig zijn en grote afdrukken zullen er niet inzitten.Mijn mist op de foto zal er misschien enkel maar dikker door worden Natuurlijk is dat het punt niet.Goede kwaliteit of minder goed,het speelt geen rol.Maar aangezien hij het netjes gevraagd heeft heb ik er geen probleem mee.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #23
                  ALs hij/zij op BD terecht is gekomen, veronderstel ik dat hij/zij deze topic waarschijnlijk ook wel zal lezen.
                  Iemand met enig 'fatsoenbesef' zal dan wel reageren op deze topic.
                  Toch altijd positief dat er eerst gevraagd werd.
                  Lijn
                  lijn
                  canon eos 350d

                  Comment


                  • #24
                    Voor wat hoort wat. Je moet voor deze foto minstens 1000 aflaten en een gereserveerd zitje in het hiernamaals vragen.



                    ps: jij betaalt belastingen en kerkgemeenschappen niet !



                    Originally posted by roadrunner
                    Verdorie,Vicky.Nu dacht ik dat ik alleen naar den hemel zou mogen gaan.

                    Die man heeft me geschreven dat ie verschillende foto's van mij op BD zag staan en ik dacht toen al dat ie er naast zat.En ik heb hem daarop gewezen.

                    Zoals je zegt:hij had het gewoon zo kunnen doen en hij doet tenminste de moeite om het te vragen.Dat is positief.

                    En wat gaat hij kunnen doen met een afbeelding zo gedownload van BD?De kwaliteit zal niet al te geweldig zijn en grote afdrukken zullen er niet inzitten.Mijn mist op de foto zal er misschien enkel maar dikker door worden Natuurlijk is dat het punt niet.Goede kwaliteit of minder goed,het speelt geen rol.Maar aangezien hij het netjes gevraagd heeft heb ik er geen probleem mee.
                    CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                    Comment


                    • #25
                      Ik vrees dat de tijd van de aflaten voorbij is.Maar St-Pieter met zijn alziend oog zal het wel netjes in z'n boek noteren...
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #26
                        ... ook even "zonder zout" ... (knipoogje naar Jochen )

                        Ge doet ermee wat ge wilt; als ik die vraag zou krijgen, dan zou ik er geen graten in zien:

                        1. Is heel beleefd gevraagd (wat op zich al ongewoon is in deze tijd) en de foto's in kwestie zijn ook zeer inspirerend, poëtisch (enfin, vind ik toch). En ik ben er vrij zeker van dat als je "nee" zegt, dat die beslissing ook zal gerespecteerd worden (wat ook al ongewoon is in deze tijd en met dit medium). pink>hand>arm>... Jij blijft uiteindelijk meester van de situatie.

                        2. Het "goede doel"... tja, daar zou ik ook nog meer dan één boekje kunnen opendoen over tal van organisaties (ook over sommige die zich bezig houden met dierenwelzijn en milieubescherming...). Goh, ik heb anderzijds toch geleerd dat je moet uitgaan van het "voordeel van de twijfel" en in dit geval ... (lijkt me niet meteen een mail te zijn van een mafieuze organisatie)

                        3. En wat dat "bedelen" betreft... Welwel, ik vraag me af hoeveel de Evangelische Christengemeenschap in kwestie ontvangt van onze belastingscenten (betwijfel of dat genoeg is om de kosten te dekken). Ik maak van dichtbij mee hoe "luxueus" de parochies het de laatste tijd wel hebben en hoe hard er anderzijds gewerkt wordt om een aantal zeer reële noden in de gemeenschap te lenigen. Dus zit ik er niet mee om af en toe eens iets volledig belangeloos te doen. En ja... het feit dat ik mezelf reken tot de Christelijke gezindheid zal daar misschien ook wel voor iets tussenzitten. Anderzijds zou het mij even weinig moeite kosten indien een islamitische of boeddhistische vereniging mij die vraag zou stellen.

                        ... ik zou wel een exemplaartje van de CD's vragen; alleen al om te weten waaraan ik m'n medewerking (al dan niet) verleen.

                        Oh ja, ik sta reeds 37,5 jaar "op m'n achterste poten" Behalve wanneer ik een paar pinten teveel op heb
                        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by tom314
                          Originally posted by roadrunner

                          Ik ben lid van een Evangelische Christengemeenschap en verzorg daar de audio-opnamen van 2 wekelijkse lezingen omtrent verschillende onderwerpen
                          Doen. Komt ge TOCH nog in den hemel
                          Je weet toch: Brave jongetjes komen in de hemel, stoute overal. (geld natuurlijk ook voor de meisjes)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #28
                            @ Peterke:ik kan je redenering best volgen en waarschijnlijk staan we te vlug op onze achterste poten als er van ons gratis en voor niks iets gevraagd wordt.Voor wat hoort wat zit er blijkbaar toch redelijk diep ingebakken.
                            En deels terecht gezien vele misbruiken maar deels ook onterecht en zoals je in je eerste punt aanhaalt is de vraagstelling erg correct en is dat misschien al ongewoon op zich.Daarom heb ik eigenlijk dadelijk "ja" gezegd.

                            Bij de tweede vraag ging er wel een klein alarm bij me af.(ook omdat ik dacht dat er ne snode BD'er me een (grappige)loer aan het draaien was.Er zijn er genoeg die dat zouden durven,waaronder mezelf )Maar ik heb na wat geaarzel ook toegezegd.

                            En wat betreft een exemplaar van zo'n CD te vragen:ik zou er waarschijnlijk nooit iets mee doen (hopend dat ik er nooit iets mee zou doen want een tegenslag is vlug gekomen en je weet maar nooit).

                            @ Lazy Charles:"Brave jongetjes komen in de hemel, stoute overal."Die kende ik nog niet en er zit zeker waarheid in.
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #29
                              @ peterke

                              Gelukkig nog iemand die zich belangeloos inzet voor het goede doel.

                              Voor wat de schaarse middelen betreft heb je waarschijnlijk gelijk maar alles hangt er van af hoe je het bekijkt. Een pint kan half vol of half leeg zijn hé.

                              Robert

                              Originally posted by peterke
                              ... ook even "zonder zout" ... (knipoogje naar Jochen )


                              3. En wat dat "bedelen" betreft... Welwel, ik vraag me af hoeveel de Evangelische Christengemeenschap in kwestie ontvangt van onze belastingscenten (betwijfel of dat genoeg is om de kosten te dekken). Ik maak van dichtbij mee hoe "luxueus" de parochies het de laatste tijd wel hebben en hoe hard er anderzijds gewerkt wordt om een aantal zeer reële noden in de gemeenschap te lenigen. verleen.

                              Oh ja, ik sta reeds 37,5 jaar "op m'n achterste poten" Behalve wanneer ik een paar pinten teveel op heb
                              CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by roadrunner
                                Verdorie,Vicky.Nu dacht ik dat ik alleen naar den hemel zou mogen gaan.
                                Wel RR hou daar maar een plaatsje vrij voor mij want 'k heb ook een mailtje gelaten voor het gebruik van mijn foto. Of had jij gedacht om al die rijstpap alleen op te eten
                                Groetjes Vicky

                                Comment

                                Working...
                                X