Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit de nagel op de kop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Is dit de nagel op de kop?

    woopie, onder welke naam maak jij foto's voor die bepaalde site?
    dan kunnen we uw foto's ook eens bewonderen
    dat zegt meer dan uw 15 posten die je tot nu toe hier hebt geplaatst

    Dat heeft er nu eens geen zak mee te maken in deze topic.

    Comment


    • #32
      Re: Is dit de nagel op de kop?

      Kan toch wel interessant zijn om te weten of je ook een van die fotografen bent die gratis voor aan een podium staat af en toe :-)
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #33
        Re: Is dit de nagel op de kop?

        Oorspronkelijk geplaatst door woopiedepoopie Bekijk bericht
        woopie, onder welke naam maak jij foto's voor die bepaalde site?
        dan kunnen we uw foto's ook eens bewonderen
        dat zegt meer dan uw 15 posten die je tot nu toe hier hebt geplaatst

        Dat heeft er nu eens geen zak mee te maken in deze topic.
        dat heeft alles te maken met dit topic
        jij maakt reclame voor die bepaalde site of bent er medewerker/fotograaf van die bepaalde site
        zeg dan ineens onder welke naam dat jij daar bezig bent dan weten we ook hoe en wat voor foto's /reportage's jij maakt
        anders ben je maar zwakjes bezig

        Comment


        • #34
          Re: Is dit de nagel op de kop?

          Ik doe het ook (nog) gratis. waarom omdat ik er plezier aan beleef.

          ik doe het echt niet voor de gratis inkom, meer dan de helft van de tijd maar ik gebruik van de 3 songs en verdwijn dan terug naar achter.

          Meestal "hoor" ik de muziek zelfs niet , op die moment ben ik foto's aan het nemen en niet als fan aan het genieten van de groep.
          Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
          Mijne Flickr
          Mijn site

          Comment


          • #35
            Re: Is dit de nagel op de kop?

            Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
            Volledig mee eens, met je laatste zin Darth, erg frustrerend.
            Heb trouwens dezelfde ervaring met andere media. Richtlijn: 60-70 foto's voor een concert is gewenst.
            Voor velen is kwantiteit inderdaad belangrijker dan kwaliteit, kwestie van méér foto's te plaatsen dan een concurrent-site.
            Inderdaad, ik heb liever 10 goede foto's van een event dan 100 middelmatige foto's, want na 10 kijken je algemene bezoekers toch niet meer verder, zijn ze al lang hun intresse kwijt.

            Als ik de eerste keer deze thread las waren er nog geen reacties, en ik heb mezelf ingehouden om als eerste te reageren ... als ik nu de reacties van TS lees snap ik het plaatje helemaal

            Heb enkele maanden terug de kans gehad om zelf pers verantwoordelijke te zijn voor een groot, internationaal Lamborghini event ... en ik kan je verzekeren dat het niet gemakkelijk is om een keuze te maken uit de aanvragen voor pers accreditatie die je ontvangt ... en we hadden dan nog twee versies, de gewone 'foto' pas en de 'VIP foto' pas ... de lijn is soms heel erg dun hoor.

            Eens aan de andere kant staan geeft je een heel andere indruk ... en ik heb ook foto pasjes gegeven aan mensen met slechts enkele tientallen bezoekers per dag ... waarom, zijn aanvraag en de foto's sprak me aan ... en ik heb 'groten' een gewone foto pas gegeven en geen vip pas omdat hun aanvraag op zo'n hautaine manier binnenkwam dat ze gelijk in de onderste schuif terecht kwamen.

            Een beetje deftige organisatie heeft een pers verantwoordelijke die over deze dingen beslist, als hij alles zelf moet doen zal het geen al te groot event zijn vrees ik

            In elk geval heeft deze site met een dergelijk artikel online te zetten wel één ding duidelijk gemaakt ... ze hebben ergens schrik van

            Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
            Meestal "hoor" ik de muziek zelfs niet , op die moment ben ik foto's aan het nemen en niet als fan aan het genieten van de groep.
            Er is inderdaad een groot verschil tussen foto's maken voor jezelf en foto's maken in opdracht !

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #36
              Re: Is dit de nagel op de kop?

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              ... en ik heb 'groten' een gewone foto pas gegeven en geen vip pas omdat hun aanvraag op zo'n hautaine manier binnenkwam dat ze gelijk in de onderste schuif terecht kwamen.
              nice move,

              al moet ik zeggen dat het als je voor het podium staat tussen de fotograferenden in alle vrede verloopt. ik heb er als hobbyist nog geen scheve blik gekregen wanneer ik mijn sony zonder kanonlens in de aanslag neem.
              Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
              Mijne Flickr
              Mijn site

              Comment


              • #37
                Re: Is dit de nagel op de kop?

                Havik, die beroepsfotografeer zal je geen scheve blik geven, want je bent geen potentieel broodroof-gevaar voor hem.
                Mijn kameraad is een beroepsfotograaf voor een grote krant en we staan samen dikwijls frontstage, hij als beroeps en ik als amateur. En hij heeft daar geen probleem mee.
                Die beroepsfotograaf is daar in opdracht van wijn werkgever. Meestal weet ie op voorhand al van de fotoredacteur hoeveel foto's hij moet opleveren, welke oriëntatie, hoe groot enzoverder. Dus hij weet dat hij x-aantal gepubliceerde foto's zal hebben tegen een euro of 50. De krant zal dus geen gratis foto's gebruiken van een amateur. Waarom? Omdat die beroeps zijn foto's neemt, tegen de deadline aanzit wegens 't late uur, een snelle selectie doet en die foto's doorstuurt, meestal zelfs per GPRS en zijn laptop.

                Waar de beroepsfotografen wel een probleem mee hebben is 't feit dat de krant meer en meer werkt met zogenaamde 'amateur streekfotografen' die al content zijn als hun foto en naam in de gazet komt, zelfs gratis.
                Een typische zondag van mijn kameraad: paar foto's bij de voetbal, dan paar foto's bij de volleybal, tussendoor wat foto's bij wat jubileums, eventueel een ongeluk en soms 's avonds een concert. Foto's worden opgeladen naar de krant, de krant maakt een selecetie en de fotograaf krijgt weer betaald per geplaatste foto. En dan wordt het wel concrete broodroof als de krant een gratis foto gebruikt van nonkel Soit die wat foto's doorstuurt van die gouden bruiloft :-)
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #38
                  Re: Is dit de nagel op de kop?

                  jij maakt reclame voor die bepaalde site of bent er medewerker/fotograaf van die bepaalde site
                  zeg dan ineens onder welke naam dat jij daar bezig bent dan weten we ook hoe en wat voor foto's /reportage's jij maakt

                  Gij moet toch eens leren lezen : Nog ne keer het heeft er geen zak mee te maken Laat mij ook eens meelezen waar ik reclame maak of medewerker ben.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Is dit de nagel op de kop?

                    Laat mij ook eens meelezen waar ik reclame maak
                    a.u.b. :

                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                    Comment


                    • #40
                      Re: Is dit de nagel op de kop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Je moet het anders bekijken, Ik heb de link zien staan zonder uitleg en ben iets anders gaan lezen. Ik klik niet op links als ik niet weet wat de bedoeling is. BTW, ik weet het nog niet (nog steeds niet geklikt).
                      Hier nog zo een.

                      Als eerste topic van TS, kan dit in ieder geval al tellen.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #41
                        Re: Is dit de nagel op de kop?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Hier nog zo een.

                        Als eerste topic van TS, kan dit in ieder geval al tellen.
                        Binnenkomen met een knal noemen ze dit ... even een moment van roem om daarna héél snel weer in de vergetelheid terecht te komen ... net zoals de meeste sites die opgestart worden ... mijn vader zaliger zei altijd : gewoon laten doen, dan gaat het het snelst over, net zoals bij klein mannen
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Is dit de nagel op de kop?

                          Staan nog een paar knallers van de TS op deze forum :-)
                          www.YourConcertShots.com

                          Comment


                          • #43
                            Re: Is dit de nagel op de kop?

                            a.u.b.

                            Is dat reclame maken? Ik vraag gewoon reacties op een artikel en ik maak al reclame voor de Showbizzsite. Gij zijt goed bezit.
                            Gij kunt mij geloven of niet maar het enige wat mij opvalt is dat wanneer gij niet met de bende meehuilt gij niet welkom zijt.
                            Saluut

                            Comment


                            • #44
                              Re: Is dit de nagel op de kop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door woopiedepoopie Bekijk bericht
                              a.u.b.

                              Is dat reclame maken? Ik vraag gewoon reacties op een artikel en ik maak al reclame voor de Showbizzsite. Gij zijt goed bezit.
                              Gij kunt mij geloven of niet maar het enige wat mij opvalt is dat wanneer gij niet met de bende meehuilt gij niet welkom zijt.
                              Saluut
                              inderdaad als men niet meehuilt met U is het niet goed
                              en nogmaals onder welke naam zit jij op die bepaalde site?
                              het is toch extreem raar dat je die post neerknalt als eerste aangemaakt topic
                              verder heb je weinig tot geen posten geplaatst en plots ga jij het opnemen voor een site die nogal laagdunkend overkomt ten opzichte van andere site's
                              Heel Goed Bezig!!
                              de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet zoals ze zeggen.
                              je durft je ook niet bekend te maken, schrik dat er sommige je gaan aanspreken op concerten?
                              of Is dit de nagel op de kop?
                              Last edited by Gert1971; 25 november 2010, 13:44.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Is dit de nagel op de kop?

                                Woopie,
                                je gooit hier een balletje op door hier een artikel te posten en reacties te vragen. Je verdere inbreng is conclussies trekken op een agressieve manier die nergens op gebaseerd zijn. Verder maak je je eigen standpunt niet duidelijk. 't Minste wat je kunt doen is toch even aangeven in welk kamp je zit? Ben je fotograaf? Ben je een organisator? Werk je voor die website of een andere? Sta je zelf ooit frontstage, want anders snap ik de bedoeling van je beginvraag niet?

                                Je zegt dat wie niet meehuilt met de rest hier niet welkom is? Ik heb van jou toch nog geen stelling kunnen ontdekken, alleen maar 'conclussies' van een puberke.

                                En anders je gewoon bezig houden met de chats op JimTV hé
                                www.YourConcertShots.com

                                Comment

                                Working...
                                X