Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit de nagel op de kop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is dit de nagel op de kop?

    Is de Showbizz site op zoek naar aandacht?
    Ik weet nog goed toen ik op zoek was naar een medium... Daar klopte ik aan bij Showbizz site en ja hoor, wat was die kerel enthousiast!
    Mijn eerste opdracht mocht ik ergens een stadsfestival gaan fotograferen. Ik kreeg mijn richtlijnen mee:
    Zoveel mogelijk foto's maken!

    Euhm?!?
    Ok dit artikel gaat niet over Showbizzsite. Maar ze stellen er wel in dat ze oooh zo professioneel zijn
    Ondertussen fotografeer ik voor CuttingEdge en daar voel ik me goed! Daar wordt kwaliteit boven kwantiteit gezet, wat in mijn ogen een veel professionelere aanpak is!
    En verder merk ik dat door het zien van mijn foto's ik meer en meer zonder echt medium de toelating krijg om te fotograferen.
    Geef kleine site's de kans, laat ze zich maar bewijzen tussen de grote hoop! Zij die het doen voor gratis ergens te geraken vallen heus wel snel af! Lambocars zit er volkomen op! Jij moet zorgen dat jou foto's zich onderscheiden van de rest. Of je nu alleen in de frontstage staat of met 30. Ik vind het meer frustrerend als ik ergens niet mag gaan fotograferen en ik achteraf alleen maar slechte beelden zie.
    StijnDeGrauwe.be

    Comment


    • #17
      Re: Is dit de nagel op de kop?

      Volledig mee eens, met je laatste zin Darth, erg frustrerend.
      Heb trouwens dezelfde ervaring met andere media. Richtlijn: 60-70 foto's voor een concert is gewenst.
      Voor velen is kwantiteit inderdaad belangrijker dan kwaliteit, kwestie van méér foto's te plaatsen dan een concurrent-site.
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #18
        Re: Is dit de nagel op de kop?

        Dan heb ik weer een vraag : wat hebben de organisatoren het liefste denkt gij allemaal? Veel bezoekers die de aankondiging lezen en de foto's half bekijken op site A, of weinig bezoekers op de site maar met mooie foto's op site B

        Comment


        • #19
          Re: Is dit de nagel op de kop?

          Er is een tijd geweest dat je overal over "de schowbizzsite" hoorde spreken ,het zal en pak stiller geworden zijn en nu deze oproep van de schowbizzsite ,de concurrenten komen als paddestoelen uit de grond en ja dan voel je je positie wankelen ,en haal je alles uit de kast om terug in de belangstelling te staan en hoe doe je dat met het krachtige internet en artikel schrijven .

          Ik vindt dit artikel dat geschreven is echt ondermaats en een schop onder de gordel voor de andere website's .

          De website's die echt goede kwaliteit leveren zullen blijven bestaan en de andere verdwijnen wel na een tijdje vanzelf .

          En zie maar op website van schowbizzsite ,naar de foto's van concerten aantal 50 a 70 foto's van dezelfde artiest wie ziet die nu allemaal .

          Groetjes

          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #20
            Re: Is dit de nagel op de kop?

            Woopie, tegenvraag:
            wat heeft een artiest het liefste? Goede foto's op een kwaliteits-site zoals bijvoorbeeld wannabes, waar zelfs geen aankondigingen staan? Of 60 matige foto's op een website tussen foto's van een taalcolloqium op de VRT, foto's van miss Druivestronk, de tv programma's, wedstrijden enzoverder?
            www.YourConcertShots.com

            Comment


            • #21
              Re: Is dit de nagel op de kop?

              En wat heb IK, als fotograaf het liefste?
              Kon ik mijn gevoel in mijn foto's leggen? of heb ik er maar op losgeschoten om mijn opdrachtgever te plezieren?
              StijnDeGrauwe.be

              Comment


              • #22
                Re: Is dit de nagel op de kop?

                Wat een artiest verlangt en wat een organisator verlangt zijn 2 heel verschillende zaken.
                Wat heeft een organisator dan aan Wannebes als er geen aankondiging wordt gemaakt? Vind gij ook niet dat een artiest zonder een organisator ook niks is? Een artiest kan altijd een foto opvragen om te gebruiken.
                Gij ziet het allemaal uit het oogpunt van hij die graag foto's maakt, wat ik wel versta.
                Last edited by woopiedepoopie; 24 november 2010, 14:40.

                Comment


                • #23
                  Re: Is dit de nagel op de kop?

                  een organisator heeft er iets aan omdat na een concert heel veel mensen rechstreeks naar kwaliteits websites gaan omdat ze: a) weten dat bijv een cuttingedge of een wannabes er altijd zijn wegens een kwalitiatief mediumen b) omdat ze weten dat ze daar fatsoenlijke, kwaliteitsvolle foto's terug te vinden zijn. En zo staat er de organisatie of opdrachtgever wel vermeld bij hun reportages.

                  Maar ik denk dat er ook een onderscheid gemaakt moet worden tussen de ' Vlaamse' artiesten en de 'anderen'. Liefhebbers van Vlaamse artiesten zijn inderdaad aangewezen op sites zoals de die van 't artikel. Terwijl potentiële bezoekers van 'alternatieve' concerten rechtstreeks naar de sites van de zalen gaat, zoals abconcerts of whatever. Denk niet dat Livenation wakker zal liggen van een aankondiging op de showbizzsite of niet :-)
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is dit de nagel op de kop?

                    Voor foto's en recensies van alternatieve concerten is er Indiestyle.be
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is dit de nagel op de kop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door woopiedepoopie Bekijk bericht
                      Wat een artiest verlangt en wat een organisator verlangt zijn 2 heel verschillende zaken.
                      Wat heeft een organisator dan aan Wannebes als er geen aankondiging wordt gemaakt? Vind gij ook niet dat een artiest zonder een organisator ook niks is? Een artiest kan altijd een foto opvragen om te gebruiken.
                      Gij ziet het allemaal uit het oogpunt van hij die graag foto's maakt, wat ik wel versta.
                      Ik ben er zeker van dat de betere artiesten zich weinig van bepaalde site gaan aantrekken
                      en voor de andere artiesten geld hoe meer publiciteit hoe beter
                      ik vind dat die bepaalde site en ook jij (aandelen bij die bepaalde site mss?) nogal sterk van stapel lopen
                      en zich nogal met een hoge dunk van zichzelf profileren terwijl hun niveau zeker niet beter is dan van andere site's

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is dit de nagel op de kop?

                        "ik vind dat die bepaalde site en ook jij (aandelen bij die bepaalde site mss?) nogal sterk van stapel lopen"

                        Waarom vindt gij dat ik hard van stapel loop? Omdat ik ook kijk vanuit de rol van de organisator? (Neen ik heb geen aandelen nergens trouwens).
                        Ik denk dat ik het hier begrepen heb : Foto's maken primeert op alles; omdat gij mooie foto's maakt spreekt het vanzelf dat gij moogt gaan. Omdat gij mooie foto's maakt moet een organisator zoveel mogelijk gratis kaarten weggeven want iedereen moet kunnen beginnen. Of loop ik weer te hard van stapel misschien om dat ik mij vragen stel die niet in het kraam past van sommigen?
                        Last edited by woopiedepoopie; 24 november 2010, 16:23.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is dit de nagel op de kop?

                          Alle, weer eentje die enkel kan discussieren als hij gelijk krijgt
                          Wie ben jij trouwens om uit te maken of iemand wel of niet mag gaan?
                          Kga mij een zakske chips halen, denk dat het nog grappig gaat worden
                          StijnDeGrauwe.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is dit de nagel op de kop?

                            Woopie,
                            aan je reactie merk ik dat je eerder op't niveau van chiro-fuiven spreekt.
                            Om heel even duidelijk te zijn: bij 'serieuze' concerten is het niet de organisator die bepaalt hoeveel persmensen er frontstage komen te staan en dus een perskaart (of gratis inkom zoals jij 't noemt) krijgt. Het is de band oftewel de tourmanager die dit bepaald. In sommige gevallen de platenfirma, in kleine gevallen de organistator.
                            Voorbeeldje: optreden in de Effenaar, ik had een fotopas via de platenfirma, 5 fotografen in de pit, 2 minuten voor de groep 't podium opkomt, komt de security: 'sorry gasten, maar de tourmanager heeft juist beslist dat er vandaag toch geen foto's getrokken mogen worden...'
                            Zo wou Prince geen fotografen en dan mag Livenation nog zoveel roepen als ze willen.
                            Kun je nog hard staan roepen dat je website meer dan 5.000 bezoekers per dag heeft :-)
                            Dus komt het er op aan om zo goed mogelijk foto's aan te leveren zodat een platenfirma of manager je naam of je website herkend als je een aanvraag in dient.

                            Bij onze Vlaamse artiesten geldt meestal een andere regeling, die zien liefst zoveel mogelijk fotograferen frontstage, kwestie van zoveel mogelijk aandacht te krijgen.

                            Je moet me trouwens eens voorstellen aan een fotograaf voor wie foto's niet primeren...

                            Breng je voor mij een pintje mee, Darth?
                            www.YourConcertShots.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is dit de nagel op de kop?

                              Van mezelf weet ik dat ik het doe voor de foto's!
                              Sinnersday heb ik van begin tot einde gedaan, muziek die me echt niet ligt, artiesten waar ik mss ooit eens een nummertje van gehoord heb. Wou ik daar gratis zijn? Niet echt nee, maar heb er wel enkele beelden geschoten die nu al in mijn persoonlijke Best of 2010 mogen.
                              ben er voor mijn eigen site gaan fotograferen FestivalPictures.be (zeker geen 5.000 bezoekers per dag )
                              Maar heb er wel tal van contacten door kunnen leggen...
                              Zaterdag nog voor mijn eigen site naar Jonsi mogen gaan, resultaat: mijn foto's op zijn site.
                              Daar doe ik het voor! Mensen blij maken mijn mijn foto's... Niemand moet mij komen vertellen dat ik 300 foto's moet afleveren omdat we anders mss geen 5.000 bezoekers per dag halen. Geef mij dan maar liever een site als CuttingEdge. Die leveren kwaliteit. 10 foto's max per artiest. Daar heb je zelf als fotograaf veel meer aan!
                              Ja er zijn mensen die het doen voor gratis op de eerste rij te staan. Ja en? Zou ik als "superfan" ook proberen hoor
                              Maar het is heus niet dat je deze personen wekelijks tegenkomt...
                              Een fotograaf moet ergens beginnen. Als men moest denken zoals jij, dan had ik nooit de kans gekregen om tot de resultaten te komen die ik nu heb.

                              Site's als de showbizzsite zijn in mijn ogen goed als fotograaf om te beginnen. Wordt je dan echt gebeten door het virus en zijn je beelden kwalitatief genoeg, dan kan ik iedereen aanraden om over te schakelen naar een iet wat serieuser medium.

                              Schol
                              StijnDeGrauwe.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Is dit de nagel op de kop?

                                woopie, onder welke naam maak jij foto's voor die bepaalde site?
                                dan kunnen we uw foto's ook eens bewonderen
                                dat zegt meer dan uw 15 posten die je tot nu toe hier hebt geplaatst

                                Comment

                                Working...
                                X