Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toelating om te posten op 1200 pix

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toelating om te posten op 1200 pix

Lijkt mij een goed voorstel.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Grtz,
      Kurt

Comment

Om eerlijk te zijn, voor mij liever niet. Ik moet nu al scrollen bij portretfoto's van 900 pixels.

Hebben jullie dan allemaal 24" schermen dat je niet moet scrollen om een hele foto te zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Om eerlijk te zijn, voor mij liever niet. Ik moet nu al scrollen bij portretfoto's van 900 pixels.

Hebben jullie dan allemaal 24" schermen dat je niet moet scrollen om een hele foto te zien?
          ja
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik ga mee in de boot.
            Flickr PBase
            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Ik weet niet wat er technisch mogelijk is maar ik zou het liefst 900 pixels als basisformaat behouden met eventueel een hogere resolutie als je het beeld aanklikt. 900 pixels is ideaal voor een iPad en denkelijk ook voor vele andere tablet computers die er aan staan te komen.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Ik weet niet wat er technisch mogelijk is maar ik zou het liefst 900 pixels als basisformaat behouden met eventueel een hogere resolutie als je het beeld aanklikt. 900 pixels is ideaal voor een iPad en denkelijk ook voor vele andere tablet computers die er aan staan te komen.
                Eigenlijk moet er toch niets aangepast worden volgens mij.

Gewoon toelaten te posten op 1200 pix en werken met het gele balkje

Vb:

PS: gelieve dit voorbeeld te laten staan om het een beetje duidelijk te maken aub
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Eigenlijk moet er toch niets aangepast worden volgens mij.
                  Gewoon toelaten te posten op 1200 pix en werken met het gele balkje
                  Ik heb eigenlijk nog nooit begrepen waarom de gele balkjes niet toegelaten werden? Tis toch niet zo dat te grote afbeeldingen de BD-servers gaan overbelasten?
                  Zoals het nu is: de standaard afbeeldings limit op 900 pixels houden, maar toelaten dat er - volgens enige uniformiteit - op 1200 pixels kan gepost worden.

Zo is de kleinere scherm / Ipad gebruiker ook content
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Als het systeem met die balkjes haalbaar is, waarom dan nog een limiet op 1200.
                    Breng het dan ineens naar 1440, dat is op grote schermen nog beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Ik heb eigenlijk nog nooit begrepen waarom de gele balkjes niet toegelaten werden? Tis toch niet zo dat te grote afbeeldingen de BD-servers gaan overbelasten?
                      snip
                      FYI
                      met een 3:2 verhouding, uncompressed jpg, bestandsgrootte is dan voor

900px = 0,54Mb
                      1299px = 0,96Mb
                      1440px = 1,384Mb
                      per foto

2,56x meer plaats nodig voor de grootste voorgestelde resolutie

Comment

Een andere suggestie...

Zet je foto op 900 pixels voor ons, kleine scherm gebruikers, en plaats een link met een grotere afbeelding voor zij die groter wensen te zien?
                        Dat wordt nu toch ook al gedaan, meestal met pano's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                          Een andere suggestie...

Zet je foto op 900 pixels voor ons, kleine scherm gebruikers, en plaats een link met een grotere afbeelding voor zij die groter wensen te zien?
                          Dat wordt nu toch ook al gedaan, meestal met pano's.
                          Dat is toch meer gepruts voor de poster? Al je foto's dubbel op de server hebben staan. Nu kun je een grote én een kleine versie zien met een simpele muisklik. Ik zie echt geen reden waarom het niet kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Dat is toch meer gepruts voor de poster? Al je foto's dubbel op de server hebben staan. Nu kun je een grote én een kleine versie zien met een simpele muisklik. Ik zie echt geen reden waarom het niet kan.
                            omdat miereneuken hier vaak leuker is dan zeggen ja 't is ok doe maar.
                            da weet je toch al lennert.

het voorstel van werken met het gele balkje is inderdaad een leuke oplossing en niemand heeft er last mee. (maar de afspraak MOET dan wel zijn 1200 en niet groter)

(tenzij de forumleiding mss)
                            nikon stuff

Comment

He juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              FYI
                              met een 3:2 verhouding, uncompressed jpg, bestandsgrootte is dan voor

900px = 0,54Mb
                              1299px = 0,96Mb
                              1440px = 1,384Mb
                              per foto

2,56x meer plaats nodig voor de grootste voorgestelde resolutie
                              We kunnen de kb grootte wel behouden he

900 pix met max 500 kb of 1200 pix met max 500 kb is volgens mij toch even zwaar
                              Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                                He juppekes

We kunnen de kb grootte wel behouden he

900 pix met max 500 kb of 1200 pix met max 500 kb is volgens mij toch even zwaar
                                Ha .. je bedoelt dat je de beelden in grotere resolutie 2,5 keer meer gaat comprimeren in jpg? .. sja .. van lood voor oud ijzer gesproken ... what's the point?

Comment

Working...
                                X