Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kenya en fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Tommer

Een vergelijking van verschillende UltraZooms staat hier:
    http://babelfish.altavista.com/babelfish/urltrurl?lp=ja_en&url=http%3A%2F%2Fwww.sbpnet.jp%2 Fvwalker%2Fseries%2Ftestlab%2Fart.asp%3Fnewsid%3D6 040
    (is wel vertaald uit het Japans)
    die urls werken niet
    eerste gaat niet
    tweede is int japans lol
    Panasonic dmc fz28

Comment

Raar, blijkbaar wordt de opmaak van de url niet aanvaard door het forum.

De originele link is terug te vinden op:
      ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

ik heb nog wat vraagjes betreft een statief,
        een beanbag zal ik niet kopen of zelf maken, wel wil ik een statief, nu is de vraag een monopod of een tripod
        ik veronderstel dat je die monopod nog moet vasthouden??? wat dus wel nog wat bewogen fotos kan geven , maar deze neemt dan minder plaats in

een tripod is stabieler maar zal waarschijnlijk niet in die jeep op safari kunnen geplaatst worden???

of laat ik beter gewoon mn camera rusten op de jeep en neem ik geen statief
        Panasonic dmc fz28

Comment

Waarom zou je een statief niet op een jeep kunnen plaatsen.
          Ook qua grootte (voor op vliegtuig etc.) heb je modellen genoeg waaruit je kunt kiezen. Om dan nog niet te spreken van prijzen.

Een monopod moet je inderdaad nog vasthouden (of je graaft hem eerst in de grond in ), maar biedt wel meer steun dan gewoon je camera vasthouden. Met een monopod kun je vooral een groot deel van "camera-shake" vermijden bij iets langere sluitertijden. Een tweede voordeel kan zijn dat het gewoon makkelijker is om zo te fotograferen: als je continu een 50-500 moet vasthouden en je bent zelf maar 1.50m en 50 kg, dan kan dat een lastig dagje worden .
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Skank,

Geloof me: op zo'n jeep is absoluut geen plaats voor een tripod. Ik had er eentje mee (een kleintje dan nog) en zelfs dát was veel te groot. Ook zijn de deurtjes te laag voor een beanbag.

Je enige keuze is een monopod.

Het zal een pak meer stevigheid geven bij de full tele shots, en het houdt de belangrijkste vorm van camera-blur tegen bij dit soort shots (namelijk de kleine beweging die je kan maken bij het afdrukken).
            http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by Jochen
              Skank,

Geloof me: op zo'n jeep is absoluut geen plaats voor een tripod. Ik had er eentje mee (een kleintje dan nog) en zelfs dát was veel te groot. Ook zijn de deurtjes te laag voor een beanbag.

Het zal een pak meer stevigheid geven bij de full tele shots, en het houdt de belangrijkste vorm van camera-blur tegen bij dit soort shots (namelijk de kleine beweging die je kan maken bij het afdrukken).

ok
              dan zal ik eens uitkijken nr een monopod
              ivm het nemen van shots zelf; is het aan te raden met flits te trekken, of aanvullende flits op safari of mag dit niet voor de dieren?
              misschien een domme vraag maar ik weet het wel graag
              Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by skank
                Skank,

ok
                dan zal ik eens uitkijken nr een monopod
                ivm het nemen van shots zelf; is het aan te raden met flits te trekken, of aanvullende flits op safari of mag dit niet voor de dieren?
                misschien een domme vraag maar ik weet het wel graag

Oh my God! Zijt ge zot?!

GEEN flits! Daar verschieten die dieren van.

En er is ZOVEEL licht dat flitsen ronduit absurd zou zijn.

Spaar je batterijen maar voor iets anders. Het zal nodig zijn.

Comment

vandaag een tasje voor mn camera gekocht, had ik nog niet
                  ook eens gekeken nr monopod
                  eentje gezien, ben de naam vergeten
                  voor 25 euro, mm heb er mij nbedenkingen bij, waar moet ik vooral op letten bij aankoop?
                  ivm de flitsvraag, ik had deze ergens anders ook gesteld, en daar zeiden ze dat dat geen kwaad kon, tot mijn grote verbazing toe, want ik denk ook dat dat logische wijze de dieren afschrikt, en das niet de bedoeling natuurlijk
                  dus ik zal geen flits gebruiken
                  Panasonic dmc fz28

Comment

nog een weekje he, Skank (ik wil toch altijd skUnk zeggen/schrijven)?
                    We verwachten trouwens wel dat je met dit http://www.pbase.com/alex_beb/ soort foto's terug komt he!

Comment

Skank,

Mocht je nog niet vertrokken zijn... !?

Wat is je programma?
                      Ga je naar Amboseli, Masai Mara... ?
                      Verblijf je initieel in lodges en eindig je de trip met een strandvakantie in Mombasa ?
                      Enz..

Ik heb een tijdje in Kenya gewerkt, je mag me altijd mailen, mocht ik je kunnen helpen met wat info.

Een goede raad, leer een paar woorden van de plaatselijke taal (het "kiswahili").
                      "Hakuna matata" en "Jambo" kent elke toerist, maar het gebruik van een paar "plaatselijke" uitdrukkingen, maakt het verschil tussen de doorsnee toerist en iemand die interesse toont in hun cultuur.
                      Wil je foto's nemen?....."Naweza kupiga picha?"

In ieder geval, ENJOY en "this is a once in a lifetime experience" (voor de meeste mensen toch).

Groeten
                      Lukathi

Groetjes

Lukathi

Comment

Originally posted by Lukathi
                        Skank,

Wat is je programma?
                        Verblijf je initieel in lodges en eindig je de trip met een strandvakantie in Mombasa ?
                        Enz..

Groeten
                        Lukathi

Wie we hier hebben!! De verloren zoon, welcome back

Comment

Originally posted by NataliaNL
                          nog een weekje he, Skank (ik wil toch altijd skUnk zeggen/schrijven)?
                          We verwachten trouwens wel dat je met dit http://www.pbase.com/alex_beb/ soort foto's terug komt he!
                          nog 3 dagen en ik vertrek
                          ik hoop dat ik met zo'n fotos terug kom ja, dat ik toch een beetje ervaring heb om zoiets te trekken
                          wou dat ik kon fotos nemen zoals jullie doen maar ja.. tzal ook wel gaan
                          veel fotos daar zien er wel overbelicht uit niet? teveel zon, misschien als ik daar ben onderbelichten of gewoon trekken?
                          Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by Lukathi
                            Skank,

Wat is je programma?
                            Enz..

Ik heb een tijdje in Kenya gewerkt, je mag me altijd mailen, mocht ik je kunnen helpen met wat info.

Een goede raad, leer een paar woorden van de plaatselijke taal (het "kiswahili").
                            "Hakuna matata" en "Jambo" kent elke toerist, maar het gebruik van een paar "plaatselijke" uitdrukkingen, maakt het verschil tussen de doorsnee toerist en iemand die interesse toont in hun cultuur.
                            Wil je foto's nemen?....."Naweza kupiga picha?"

In ieder geval, ENJOY en "this is a once in a lifetime experience" (voor de meeste mensen toch).

Groeten
                            Lukathi

hey
                            ik ben nog niet vertrokken nee
                            het programma ziet er als volgt uit: landen in nairobi, dan nr masai mara, lake nakuru, via great rift valley nr nairobi terug dan nr amboseli vervolgens tsavo west en dan 3 dagen strandvakantie in mobasa ja genoeg te doen dus
                            verblijf in lodges, (waar ik heel benieuwd nr ben)
                            ik zal je even mailen, en wanneer ik terug ben mag je gerust zijn dat ik veel fotos online zal plaatsen
                            Panasonic dmc fz28

Comment

Skank;

Niet teveel nadenken bij het fotograferen ginder. Schieten maar! Afrika is België niet. Licht genoeg! In point 'n shoot mode zouden je meeste plaatjes gelukt moeten zijn, zonder te moeten nadenken over belichting/sluitertijd, enz...

80% van mijn shots zijn in P-mode genomen! En had ik mijn camera niet beter gekend, dan had dat percentage nog véél hoger gelegen.

Succes!

Ciao,

(jaloerse) J.

Comment

Skank;

Niet teveel nadenken bij het fotograferen ginder. Schieten maar! Afrika is België niet. Licht genoeg! In point 'n shoot mode zouden je meeste plaatjes gelukt moeten zijn, zonder te moeten nadenken over belichting/sluitertijd, enz...

80% van mijn shots zijn in P-mode genomen! En had ik mijn camera niet beter gekend, dan had dat percentage nog véél hoger gelegen.

Succes!

Ciao,

(jaloerse) J.

lol thx
                                Panasonic dmc fz28

Comment

Working...
                                X