Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canvas : Naakt in de wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Amaai dat wordt vanavond canvas kijken, eerst de filmtip van Jacki en dan doc-story!

    Merciekes voor de info!
    eMJeke
    website

    Comment


    • #17
      Originally posted by eMJeke
      Amaai dat wordt vanavond canvas kijken, eerst de filmtip van Jacki en dan doc-story!

      Merciekes voor de info!
      Het was gisteren ....
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #18
        Originally posted by Wunjo
        Originally posted by eMJeke
        Amaai dat wordt vanavond canvas kijken, eerst de filmtip van Jacki en dan doc-story!

        Merciekes voor de info!
        Het was gisteren ....
        OEPS
        eMJeke
        website

        Comment


        • #19
          Ja maar die film van Jacki is wel vandaag hoor

          Comment


          • #20
            ALs ik me goed herinner, geeft Spencer idd aan dat zijn foto's niet perfect hoeven te zijn. Hij geeft ook aan dat er velen zijn die wellicht betere foto's kunnen maken dan hijzelf. Maar hij voegt er wel aan toe 'But they are not working on my project'.

            De kunst is niet om 'goede' foto's te maken, het gaat er juist om wàt je maakt (en soms ook hoe je het maakt). Het doet er dan niet toe dat er technici zijn die beter weten bij welke F-waarde en afstand ze de exact gewenste scherptediepte kunnen bereiken. Net zomin als het ertoe doet dat sommigen nu eenmaal technisch geavanceerde dure camera's en lenzen hebben dan anderen. Feit blijft dat we ook hier op BD altijd roepen dat het niet de camera is, maar dat het de persoon achter de camera is.

            Beheerst die persoon de technieken perfect, dan noem ik dat niet direct kunst maar eerder (technische) kunde. Heeft de persoon echter een visie en weet die (zelfs niet 'perfect') op een bepaalde manier gestalte te geven, dan noem ik dat eerder kunst. Wat weer niet betekent dat je alle kunst dan ook mooi moet vinden of in je huiskamer moet hangen of zetten

            Comment


            • #21
              Tof gesproken (euh geschreven) Erik, net hoe ik er ook over denk.
              'k heb spijt dat ik het gemist heb, 'k zal eens ronddvragen of iemand het heeft opgenomen.


              Originally posted by Erik Mansvelders
              ALs ik me goed herinner, geeft Spencer idd aan dat zijn foto's niet perfect hoeven te zijn. Hij geeft ook aan dat er velen zijn die wellicht betere foto's kunnen maken dan hijzelf. Maar hij voegt er wel aan toe 'But they are not working on my project'.

              De kunst is niet om 'goede' foto's te maken, het gaat er juist om wàt je maakt (en soms ook hoe je het maakt). Het doet er dan niet toe dat er technici zijn die beter weten bij welke F-waarde en afstand ze de exact gewenste scherptediepte kunnen bereiken. Net zomin als het ertoe doet dat sommigen nu eenmaal technisch geavanceerde dure camera's en lenzen hebben dan anderen. Feit blijft dat we ook hier op BD altijd roepen dat het niet de camera is, maar dat het de persoon achter de camera is.

              Beheerst die persoon de technieken perfect, dan noem ik dat niet direct kunst maar eerder (technische) kunde. Heeft de persoon echter een visie en weet die (zelfs niet 'perfect') op een bepaalde manier gestalte te geven, dan noem ik dat eerder kunst. Wat weer niet betekent dat je alle kunst dan ook mooi moet vinden of in je huiskamer moet hangen of zetten
              eMJeke
              website

              Comment


              • #22
                Originally posted by eMJeke
                'k heb spijt dat ik het gemist heb, 'k zal eens ronddvragen of iemand het heeft opgenomen.
                ehm ehm, ik o.a. MJ, op DVD+RW

                to Erik.

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #23
                  Ik treed ik Eric volledig bij.

                  Ik heb de docu niet gezien maar ik denk mij een paar werken van de brave man te herinneren. Ik meen zijn werk te mogen catalogeren onder "conceptuele kunst". Hierbij gaat het veel minder om het kunstwerk zelf dan wel om het idee (het concept) en de de manier waarop het tot stand werd gebracht.

                  Veel conceptuele kunstenaars schrijven vele vellen vol over de totstandkoming en de bedoeling van hun werk(en). Deze geschriften (veelal met leuke schetsen) vinden zij soms belangrijker dan het eindresultaat (dat zelfs soms slechts enkele dagen blijft bestaan).

                  Enkele voorbeelden : grote gebouwen inpakken, plakken hesp rond pilaren draaien en inpakken met plastiek, zand- en grintconstructies op het strand, enz...

                  Of "Concept Art" kunst is, laat ik in het midden. Daar zijn al vele hectoliters inkt voor gevloeid. Wel even een misvatting rechtzetten : kunst is niet mooi, kunst wordt niet bepaald door de individuele smaak. Kunst is universeel. Kunst is niet van nu, maar overleeft het heden. Moeilijke, maar boeiende materie...

                  Amaaaai, da was lang geleden...

                  Vriendelijke groeten,
                  professer Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Kariboe
                    Ik treed ik Eric volledig bij.

                    Ik heb de docu niet gezien maar ik denk mij een paar werken van de brave man te herinneren. Ik meen zijn werk te mogen catalogeren onder "conceptuele kunst". Hierbij gaat het veel minder om het kunstwerk zelf dan wel om het idee (het concept) en de de manier waarop het tot stand werd gebracht.

                    Veel conceptuele kunstenaars schrijven vele vellen vol over de totstandkoming en de bedoeling van hun werk(en). Deze geschriften (veelal met leuke schetsen) vinden zij soms belangrijker dan het eindresultaat (dat zelfs soms slechts enkele dagen blijft bestaan).

                    Enkele voorbeelden : grote gebouwen inpakken, plakken hesp rond pilaren draaien en inpakken met plastiek, zand- en grintconstructies op het strand, enz...

                    Of "Concept Art" kunst is, laat ik in het midden. Daar zijn al vele hectoliters inkt voor gevloeid. Wel even een misvatting rechtzetten : kunst is niet mooi, kunst wordt niet bepaald door de individuele smaak. Kunst is universeel. Kunst is niet van nu, maar overleeft het heden. Moeilijke, maar boeiende materie...

                    Amaaaai, da was lang geleden...

                    Vriendelijke groeten,
                    professer Kariboe
                    Amen
                    http://www.vannecke.be
                    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Kariboe
                      ... Wel even een misvatting rechtzetten : kunst is niet mooi, kunst wordt niet bepaald door de individuele smaak. Kunst is universeel.
                      Zeer interessante opmerking, Kariboe. De gedachte dat kunst op de eerste plaats mooi, harmonieus, ... volmaakt moet zijn, is een wijd verbreid dogma.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #26
                        @ Jazzer

                        Hehe, Jazzer. De valkuilen van het geschreven woord spelen ons hier parten. Ik drukte mij ietwat onduidelijk uit. Sta mij toe mij nader te verklaren.

                        Met "mooi" bedoel ik onze eigen persoonlijke voorkeur. Iets "mooi" vinden is subjectief. "Schoonheid" daarentegen is universeel en tijdloos.
                        Een voorbeeld misschien. Ik vind het kleur oranje mooi. Of de handen van mijn vrouw... Maar dat is persoonlijk en kan niet gelden voor iedereen. "Schoon" echter is de Mona Lisa, de vormgeving van de oude Citroën DS, het schrikwekkende verhaal van Anne Frank. Hun schoonheid is universeel, niet gebonden aan tijd, hun intrigerende kracht bewezen doorheen de tijd en duizenden getuigenissen...

                        Dit betekent dat "Kunst met de grote K" enkel kunst wordt na een voortdurend examen van lange jaren en veelvuldige beschouwingen...
                        Een gekend filosoof, Kant, heeft er een volledig boek aan gewijd... en ikzelf een volledig jaar kunstfilosofie aan opgeofferd

                        Zware kost - zeker na middernacht, maar zeer boeiende materie. Ze zullen mij hier waarschijnlijk maar "nen toeteraar" vinden...

                        Vriendelijke groet,
                        Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Kariboe
                          Ik meen zijn werk te mogen catalogeren onder "conceptuele kunst". Hierbij gaat het veel minder om het kunstwerk zelf dan wel om het idee (het concept) en de de manier waarop het tot stand werd gebracht.
                          Klopt volledig, maar op het moment dat hij de vraag krijgt wat er nu net achter zijn project zit, dan weet hij niet goed wat te zeggen.
                          Ieder op zich die voor hem poseert, geeft er een eigen invulling aan (voor de ene is het de bevreiding van de geest, voor de ander is het een dikke '**** you' naar de staat, voor nog een ander is het een manier om eindelijk uit haar schelp te komen, ...) maar daar doet hij zelf niks mee.

                          Er wordt door hem zelf meer over de stunt gesproken dan over zijn concept of over zijn project. En dat stoort me toch een beetje.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Z900
                            ehm ehm, ik o.a. MJ, op DVD+RW
                            Merciekes Z , een vriend (een andere ) heeft hem ook op video opgenomen en steekt die eerstdaags bij mij in de bus.
                            Ben benieuwd!.
                            eMJeke
                            website

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by eMJeke
                              Originally posted by Z900
                              ehm ehm, ik o.a. MJ, op DVD+RW
                              Merciekes Z , een vriend (een andere ) heeft hem ook op video opgenomen en steekt die eerstdaags bij mij in de bus.
                              Ben benieuwd!.
                              't was te proberen MJ

                              mvg,
                              Z900
                              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                              Comment

                              Working...
                              X