Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot voor ipad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Shoot voor ipad

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Denk dat ik toch maar eens ga neuzen in het aanbod van de iPad ... welke versie hebben jullie in gebruik ? (ik denk om een wifi versie te nemen, die 3G met dan nog een data abo komt me te duur uit in gebruik vind ik, 15 euro/maand ?)

    Mark
    Ik heb de 16Gb Wifi gekocht, er staan ondertussen een 9000 foto's op gesynchroniseerd via Aperture en nog plaats zat. Foto's worden wel naar 1024x1024 pixels omgezet, meer is een beetje overkill op de iPad. Het enige nadeel van de verkleining is dat je je ze niet rechtstreeks in hoge resolutie via de iPad kan eMailen.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #17
      Shoot voor ipad

      Ik ben voor de 64gb wifi gegaan.
      De 3G abonnementen vind ik schandalig duur en op de meeste plaatsen waar ik kom is er wifi.
      3G heb ik tot nu toe nog niet gemist. (wel heb ik een iPhone met 3G).

      Comment


      • #18
        Foto's overzetten van iMac naar iPad ?

        Besten,

        Ik bewerk mijn foto's op mijn iMac. Stel dat ik een iPad koop kan ik dan mijn bewerkte foto's overzetten op iPad ?

        Ik las op een forum dat enkel op iPad opgeladen foto's overgezet kunnen worden naar iMac of Macbook Pro ?

        Thanks voor feedback.

        Groeten
        Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

        Comment


        • #19
          Re: Shoot voor ipad

          Hier een 32GB 3G met een €12 prepaid Mobile Vikings microsim.

          ZEER tevreden over de kwaliteit van het display, ideaal als portfolio om bij nieuwe klanten te gaan.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #20
            Re: Shoot voor ipad

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Hier een 32GB 3G met een €12 prepaid Mobile Vikings microsim.

            ZEER tevreden over de kwaliteit van het display, ideaal als portfolio om bij nieuwe klanten te gaan.
            Dat is wat ik wou horen zie ... binnenkort eens langs de Apple shop passeren

            Ik heb trouwens begrepen dat je de Belgacom Mobile internet ook op de iPad kan gebruiken, en vermits ik al klant ben met ADSL, telefoon en TV is dit in het weekeinde gratis dus moet ik geen 3G abo nemen ... en ik heb net contact gehad met iemand van Belgacom ... het 3G kaartje krijg ik ook nog gratis nu (is anders 39 Euro dacht ik) ... dus niet twijfelen ...

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #21
              Re: Shoot voor ipad

              Ik heb voor de ipad (64 gb, 3G) ook de mobile data sim van mobile vikings. Zeer tevreden van, € 12 voor 1 gig data/maand. Kan je vrijwel onbeperkt surfen waar geen wifi is en gaat heel vlot.

              Comment


              • #22
                Re: Shoot voor ipad

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Ik heb voor de ipad (64 gb, 3G) ook de mobile data sim van mobile vikings. Zeer tevreden van, € 12 voor 1 gig data/maand. Kan je vrijwel onbeperkt surfen waar geen wifi is en gaat heel vlot.
                Hier idem (iPad 64GB WI-FI + 3G met een micro-simkaartje van Mobile-Vikings voor 1gig data aan € 12/maand).
                Zij gebruiken het netwerk van BASE. Het 3G netwerk van BASE is in België momenteel misschien nog niet zo uitgebreid als dat van Proximus of Mobistar, maar hier wordt aan gewerkt. Op de plaatsen waar nog geen 3G netwerk beschikbaar is val je terug op EDGE, dat toch ook nog redelijk snel is.
                (Dit bericht is trouwens "getikt" op mijn iPad, hetgeen zeer vlot gaat vermits je in "landscape" op je scherm een toetsenbord ziet, met toetsen die even groot zijn als deze van een laptop).)
                Jan Akkermans
                (BD1097BE)
                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Shoot voor ipad

                  Foto's kijken is inderdaad erg plezierig op de iPad maar toch ben ik vrij ontevreden over de mogelijkheden van iTunes en de iPad foto viewer. Zo kan je geen submappen maken om je foto's te sorteren. Je kan niet sorteren op metadata. Er is de al aangehaalde beperking op de resolutie van beelden. Ik ben 1 van de vele slachtoffers van de iTunes 'out of memory' melding waardoor ik niet mijn 8000 fotos kan synchroniseren met de iPad, ook al is er voldoende geheugen beschikbaar. Het zou ook handig zijn als je de bestandsnaam en bvb je camerainstellingen semitransparant onderaan de foto's kon zien.

                  Apple moet nog wat finetunen. Eenvoud is goed maar simplistisch hoeft software nu ook weer niet te zijn.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #24
                    Re: Shoot voor ipad

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
                    Zijn er hier nog mensen die voorstander zijn om de shootnummers ook aan te bieden als iPad applicatie? Zou toch wat voordelen kunnen hebben...
                    Ik ook
                    Onze uitgeverij onderzoekt alvast de mogelijkheden om al onze magazines ook digitaal aan te bieden, de iPad-app van FWD is een eerste probeersel. Stay tuned...

                    Erik

                    Comment


                    • #25
                      Re: Shoot voor ipad

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                      ik ook :d
                      onze uitgeverij onderzoekt alvast de mogelijkheden om al onze magazines ook digitaal aan te bieden, de ipad-app van fwd is een eerste probeersel. Stay tuned...

                      Erik
                      Dat zou heel leuk zijn...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Foto's overzetten van iMac naar iPad ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hemzelf Bekijk bericht
                        Besten,

                        Ik bewerk mijn foto's op mijn iMac. Stel dat ik een iPad koop kan ik dan mijn bewerkte foto's overzetten op iPad ?

                        Ik las op een forum dat enkel op iPad opgeladen foto's overgezet kunnen worden naar iMac of Macbook Pro ?

                        Thanks voor feedback.

                        Groeten
                        Als je de foto's op je iMac hebt staan dan kan je die synchroniseren naar je iPad. Als je zo'n foto aanpast op je iMac dan zal automatisch die wijziging ook naar de iPad worden gesynchronizeerd devolgende keer je de iPad aan de PC koppelt.

                        IPhoto of Aperture bibliotheken werken het eenvoudigste. Maar ook een folder met JPG's kan perfect. Maar dingen zoals faces en places werken uiteraard enkel samen met bovengenoemde programma's.

                        Als je de connectie kit aanschaft, dan kan je onderweg de foto's al van camera op de iPad laden. De volgende keer dat je de iPad aan de pc hangt, dan zal je die foto's naar de pc kunnen overzetten.

                        Het werkt dus wel echt in beide richtingen.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #27
                          Re: Shoot voor ipad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Foto's kijken is inderdaad erg plezierig op de iPad maar toch ben ik vrij ontevreden over de mogelijkheden van iTunes en de iPad foto viewer. Zo kan je geen submappen maken om je foto's te sorteren. Je kan niet sorteren op metadata. Er is de al aangehaalde beperking op de resolutie van beelden. Ik ben 1 van de vele slachtoffers van de iTunes 'out of memory' melding waardoor ik niet mijn 8000 fotos kan synchroniseren met de iPad, ook al is er voldoende geheugen beschikbaar. Het zou ook handig zijn als je de bestandsnaam en bvb je camerainstellingen semitransparant onderaan de foto's kon zien.

                          Apple moet nog wat finetunen. Eenvoud is goed maar simplistisch hoeft software nu ook weer niet te zijn.

                          Ik denk dat dit perfect te omzeilen valt, door eerste te maken wat je wenst op een harde schijf startende met een map, en die voorzien van submappen. Daar alle werk op verrichten op de PC met de software van de pc voor de zoeken en te sorteren, en eens alles op stand staat, gewoon de hoofdmap plus onderliggende mappen synchroniseren in iTunes.

                          MVg, jeff c.
                          Last edited by Laurens; 25 augustus 2010, 22:11. Reden: tikfout gecorrigeerd
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #28
                            Re: Shoot voor ipad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                            ...Zo kan je geen submappen maken om je foto's te sorteren...
                            Ik denk dat dit perfect te omzeilen valt, door eerste te maken wat je wenst op een harde schijf startende met een map, en die voorzien van submappen. Daar alle werk op verrichten op de PC met de software van de pc voor de zoeken en te sorteren, en eens alles op stand staat, gewoon de hoofdmap plus onderliggende mappen synchroniseren in iTunes..
                            Dat werkt helaas niet. Tijdens de synchronisatie worden alle submappen genegeerd. Alle foto's staan op de iPad in de Photos app bij elkaar in de hoofdmappen.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #29
                              Re: Shoot voor ipad

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                              Dat werkt helaas niet. Tijdens de synchronisatie worden alle submappen genegeerd. Alle foto's staan op de iPad in de Photos app bij elkaar in de hoofdmappen.

                              Ik krijg toch submappen op mijne iPad, ik geef een voorbeeld:

                              op mijn pc is er één map = Pics iPad ,die map heeft submappen
                              - Bekroond werk
                              - Portret
                              - Landschap
                              - Nieuw werk
                              - Erotiek
                              - Dieren

                              Nu de submappen verschijnen als albums op het scherm van de iPad, ik kies in iTunes bij het sychroniseren wel voor geselecteerde mappen, en dan krijg je een venstertje waar je de gewenste mappen kan aanvinken of uitvinken.

                              MVG, Jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment


                              • #30
                                Re: Shoot voor ipad

                                voorstander want ik vind amper een shoot in de winkel bij mij in de buurt :-( en en ipad heb ik ook overal bij me, de papierenversie niet :-)

                                dus shoot redactie komop :-)
                                Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

                                Comment

                                Working...
                                X