Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotovriendjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: fotovriendjes

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    ik weet het niet want kom niet op cafe maar...is zoiets niet gereglementeerd, die sluitingsuren?
    Ja, je hebt dacht ik
    vergunningen tot 1u à 2u en vergunning voor later (5u-6u) voor echte clubs of fuifzalen.

    Maar, zeker tijdens de Gentse Feesten is het wel iets soepeler (die eerste vergunning).
    Maar algemeen gezien zijn ze inderdaad strenger geworden. Maar de Gentse Feesten zelf stoppen niet om 1u...
    Last edited by caleido; 15 juli 2010, 19:20.

    Comment


    • #47
      Re: fotovriendjes

      Misschien zijn er inderdaad gewoon veel meer reglementen dan 15 jaar geleden...
      Als cafe heb je waarschijnlijk liever 10 klanten buiten te zetten dan politie over de vloer te komen. Maar de Dulle Griet is nu niet het cafe waar luide muziek staat ook....
      Ah ja, 'k heb het in verschillende cafe's in Gent meegemaakt. Van zodra het wat later wordt en er minder klanten zijn, kijken ze je buiten. Met een groepje vrijgezellen (heel deftig, niet zat, niet luidruchtig) mochten we ook in verschillende cafe's niet binnen. In een ander cafe mochten we een typisch gentsch volksliedje (meine vlieger ) niet zingen, ergens in augustus (paar weken na de gentse feesten), terwijl op een andere avond in datzelfde cafe een gast wel mocht komen zingen, met een micro & versterker, en daarna rondgaan om geld op te halen....
      Ik kom waarschijnlijk in de verkeerde cafe's in Gent
      Enfin, nog 2 keer slapen, en de feesten zijn er weer.
      Gr.
      hia.
      What if...

      Comment


      • #48
        Re: fotovriendjes

        heb toch ook al een niet zo fijne ervaring meegemaakt te Genk (Molenvijvers). Op een zomerse zaterdag ging ik daar foto's maken met een model. Op het laatste wilde ik nog wat foto's maken bij het huisje en daar waren wat alochtonen (4 à 5 jongens en 2 meisjes) bij elkaar getroept. Ze begonnen dadelijk naar het model te roepen en wel dit : "héyy wa kostda voor op de foto met U ? Hey gij hoer ik wil op de foto met U". We zijn wijselijk door gelopen zonder reageren en de foto's bij het huisje zijn niet gemaakt.
        En dan zijn ze verbaasd dat mensen hen niet moeten?
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #49
          Re: fotovriendjes

          ik noem maar wat he (omdat ik het daar heel goed ken) maar veralgemenen doe ik niet, er zijn idd plaatsen genoeg waar het goed vertoeven is , ook voor jonge vrouwen alleen....

          maar de tendens van dit topic gaat een beetje in de richting van dat je als jonge vrouw best gerust mag zijn en overal alleen rondlopen en leuk fotokes maken en als het mis gaat klop er dan maar op dan gaan ze wel lopen....
          die fantasie kan beter achterwege gelaten worden en de dames die hier om wat raad komen vragen ze eerlijk zeggen waar het op staat.....
          alles hangd af van de buurt natuurlijk he, maar ik raad het geen enkele vrouw aan om heel alleen op stap te gaan met duur spul om haar nek en al helemaal ni in bepaalde "buurten"
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #50
            Re: fotovriendjes

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            ik raad het geen enkele vrouw aan om heel alleen op stap te gaan met duur spul om haar nek en al helemaal ni in bepaalde "buurten"
            Dat is toch overdreven? Beschik je dan over statistieken die wij niet kennen? Honderden verkrachtingen per maand, duizenden overvallen per week etc... Is elke vrouw in uw kennissenkring al tientallen keren lastig gevallen of overvallen?

            Ruwweg op 90% van de plaatsen in Vlaanderen kan je zonder probleem rondlopen. Vrouw of geen vrouw. Bij de andere 5% kunnen ze al eens raar kijken of commentaar geven of intimideren. Dat is nog niets. En slechts heel zelden gebeurt er iets concreet (Brusselse metro, bepaalde regio's in Antwerpen etc...)

            Realistisch voorzichtig blijven is de boodschap.

            Comment


            • #51
              Re: fotovriendjes

              Altijd interessant, zijn wel cijfers uit 2006 en 2007:

              De criminaliteitscijfers in uw gemeente

              Gelukkig komt dat niet in de buurt van die duizenden overvallen per week, maar als je cijfers bekijkt voor de
              grootsteden zijn ze toch al wel de moeite (op jaarbasis uiteraard). Dus neen, we lopen niet enorm veel kans
              om ons materiaal kwijt te raken. Maar beter voorzichtig zijn dan overmoedig hè
              Hou er wel rekening mee dat bepaalde misdrijven nog altijd een taboe zijn om aan te geven (denk dan bv.
              aan wat je zelf aanhaalt, verkrachtingen) of gewoon worden gebanaliseerd.
              Criminaliteitscijfers zijn altijd een onderschatting.

              Voorzichtig zijn blijft dus altijd de boodschap. Vergeet ook niet dat het gemiddeld fotomaterieel voor heel wat
              jonge criminelen enorm veel geld waard is. Voor de meesten onder ons ook trouwens, uit te drukken in meerdere
              maandweddes.
              Have fun!
              EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

              Comment


              • #52
                Re: fotovriendjes

                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                hahaha wat een grootspraak hier zeg pfff, hopelijk lezen er niet veel onschuldige mensen mee...

                awel ik doe een aanbod aan al die beukers met hun statieven en judokas enz....

                ik vind dat zulke moedige mensen moeten beloond worden om te bewijzen aan anderen dat er echt niks gebeurt......aanbod geld enkel voor dames!

                nee geen schrik ik stuur je niet naar bepaalde delen in brussel of zo maar gewoon in het vredige gezellige antwerpen

                een wandelingetje te maken van hooguit 20 a 30 minuten , blokje om zeg maar,
                je gaat wel alleen , je mag zoveel statieven meenemen als je wil maar, de opdracht luid , gewoon onderweg een paar mooie fotokes maken, is ni moeilijk he, en de beloning is 100 euro van mij persoonlijk!!

                we nemen het de koningsplein in antwerpen centrum en gaan via de greinstraat gewoon simpel blokje om, 1 keertje, je hebt je toestel om je nek hangen en maakt gewoon paar leuke fotokes, wie na 30 minuutjes terug op het de koningkplein staat heeft zijn 100 eurotjes verdient...uiteraard met fototoestel en niet gekwetst....!
                het blokje om kan je wandelen op gemakkelijk een 20 minuutjes maar omdat je wat leuke fototjes gaat maken krijg je wat meer tijd natuurlijk....

                zeg nu zelf das toch snel verdient he, dus doen zou ik zeggen...

                oja, nog een kleine voorwaarde, het aanbod geld vanaf de duisternis valt....

                ik ken daar iedereen , en iedereen kent mij daar ook
                Ik aanvaard de uitdaging!

                Ik heb niet gezegd dat ik omdat ik judo doe me veilig voel, maar er wordt in dit topic van 2 kanten toch wel overdreven hoor.
                Natuurlijk moet je niet iedereen vertrouwen, en natuurlijk is niet iedereen een misdadiger...
                Ik ben van sowieso van weinig dingen bang, bv als we bosspel hebben 's nacht met de scouts zitten de meesten samen te troepen en hoor je af en toe een gil, maar ik vind dat juist rustgevend, dat nachtelijk bos. Alsof er een verkrachter 's nacht in een bos gaat rondzwerven! Net als ik 's avonds door het verlaten dorp fiets, heerlijk!
                Van dat verhaal van die allochtonen: (typisch dat er weer bij vermeld wordt dat het allochtonen zijn, autochtonen doen dit ook) Ze riepen wat dingen, dat wil nog niet zeggen dat ze je direct gaan overvallen, blaffende honden bijten niet

                En uit die criminaliteitscijfers blijkt dat ik in 1 van de veiligste gemeenten woon (Oosterzele)
                Facebook
                Flickr
                500px

                Comment


                • #53
                  Re: fotovriendjes

                  post verwijderd
                  Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:05.

                  Comment


                  • #54
                    Re: fotovriendjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Of hoe een voorzichtig meiske een topic startte voor een fotovriend dat ontaardde in een maatschappelijk debat over het feit dat als je met een dikke camera rondloopt in Borgerhout, ze waarschijnlijk enkel nog Uw schoenen gaan terugvinden de dag erna..

                    Als ik zo de ondertoon lees in sommige berichten hier, ik zou jullie ook niet graag tegenkomen 's nachts..
                    Mooi gezegd
                    Facebook
                    Flickr
                    500px

                    Comment


                    • #55
                      Re: fotovriendjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Of hoe een voorzichtig meiske een topic startte voor een fotovriend dat ontaardde in een maatschappelijk debat over het feit dat als je met een dikke camera rondloopt in Borgerhout, ze waarschijnlijk enkel nog Uw schoenen gaan terugvinden de dag erna..

                      Als ik zo de ondertoon lees in sommige berichten hier, ik zou jullie ook niet graag tegenkomen 's nachts..
                      Idd, dit topic is flink uit de hand gelopen

                      Nu, naast de mogelijke 'attacks' van onze medemens, had ik in eerste instantie meer de onveiligheid in verlaten gebouwen voor ogen (zaken die naar beneden kunnen vallen, vloeren die doorzakken, ....). Ik lees toch overal dat je voor je eigen veiligheid met minstens 2 personen moet zijn. En ik geef ze gelijk (dat geldt voor iedereen, niet enkel voor 'jonge vrouwen', ik geef toe dat ik mij wat ongelukkig heb uitgedrukt.....maar ik wou ook een beeld van mezelf scheppen dat jullie toch weten met wie je te doen hebt)
                      Het feit dat ik de dag ervoor ook nog gevolgd werd, was nog een extra motivatie om een compagnon te zoeken ;-)

                      In elk geval heel erg bedankt voor de vele PM's die ik gekregen heb (en die ik mss nog moet krijgen )!
                      Hopelijk zitten er een aantal mensen tussen met wie het klikt en met wie ik regelmatig op zwier kan....
                      Maar neen, ik ga niet van de allereerste keer afspreken in het 'hol van pluto' met een wildvreemde, want zo voorstellen waren er ook (daar komt toch de schijterd in mij naar boven )

                      Comment


                      • #56
                        Re: fotovriendjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                        daar komt toch de schijterd in mij naar boven :d
                        lol.
                        What if...

                        Comment


                        • #57
                          Re: fotovriendjes

                          [Mod]On topic a.u.b. en geen maatschappelijke discussies. Ik heb m'n best gedaan en een aantal posts geschrapt die te zeer die maatschappelijke richting opgingen. Ik hoop dat de algemene draad van de discussie nog te volgen is. Dank voor je begrip & medewerking.[/Mod]
                          Last edited by LesC; 18 juli 2010, 10:06.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #58
                            Re: fotovriendjes

                            Ok, on topic zonder maatschappelijke discussie ...

                            Framboosje, waarom organiseer je geen blitz SD voor de Gentse feesten?
                            Dan heb je onmiddelijk de kans om wat mensen persoonlijk tegen te ontmoeten.
                            Have fun!
                            EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                            Comment

                            Working...
                            X