Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Account Delete !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Account Delete !

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    een openbare fotosite (zoals BD) heeft daar vrijstelling van.
    wel onder bepaalde voorwaarden natuurlijk.
    ...zoals de Belgische wetgeving, ongetwijfeld nachtkastmaterie lees ik.
    Trouwens openbaar en moeten inloggen rijmt niet.

    Comment


    • #17
      Re: Account Delete !

      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
      Volgens mij is er ook nog iets zoals inzagerecht van persoonsgegevens, recht op wijziging & verwijderen van persoonlijke gegevens uit een database (zie wet op de privacy), maar ik ken die tekst nu ook niet uit mijn hoofd...
      Voor zover ik zie zijn de 'echt' persoonlijke gegevens niet zichtbaar en deze die wel zichtbaar zijn kun je zelf wijzigen (met uitsluiting van je NickName). Er is dus in wezen niks openbaar die rechtstreeks aan een fysiek persoon kan gelinkt worden.

      Wanneer je toetreed tot het forum aanvaard je het regelment (indien niet strijdig met de wetgeving) en alles wat je op het forum schrijft doe je vrijwillig. Je kunt dus niet iemand anders 'verwijten' dat die zaken openbaar blijven.

      Wens je niet meer deel te nemen, blijf dan gewoon weg. Simpel toch?
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #18
        Re: Account Delete !

        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Ken je fora waar dat wel gedaan wordt?
        Yup.
        Ik had ooit een aanvaring met de owner/mod van een forum (kneep een oogje dicht toen een medemod leden gespammed had) en heb toen geëist dat mijn account verwijderd werd omdat ik geen deel wou uitmaken van een forum waar spam gedoogd werd. Geen 2 minuten later was alles weg.....
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: Account Delete !

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          een openbare fotosite (zoals BD) heeft daar vrijstelling van.
          wel onder bepaalde voorwaarden natuurlijk.
          grt,bouk.
          nopes, ook een openbaar forum moet zich daaraan houden als de betrokken persoon het voor de rechtbank zou sleuren
          ik ben medewerker van twee openbare forums (eentje dat stukken groter is dan dat van bd) en die moeten zich ook aan de wetten van de privacy houden
          vzw of niet, forumregeltjes of niet, de wetten staan daarboven

          Comment


          • #20
            Re: Account Delete !

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            nopes, ook een openbaar forum moet zich daaraan houden als de betrokken persoon het voor de rechtbank zou sleuren
            ik ben medewerker van twee openbare forums (eentje dat stukken groter is dan dat van bd) en die moeten zich ook aan de wetten van de privacy houden
            vzw of niet, forumregeltjes of niet, de wetten staan daarboven
            Gert,

            Kan je aanduiden in het wetboek waar dit vermeld staat?
            Ik vind het wel interressant om te weten.

            Comment


            • #21
              Re: Account Delete !

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
              Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden van dit forum. Nu niet gaan zeuren
              Ik ben er van overtuigd dat niemand die voorwaarden volledig tot op de laatste letter leest.
              Trouwens de posts van de algemene voorwaarden kunnen heel makkelijk aangepast worden.

              Het is dus perfect mogelijk dat men een goedkeuring geeft voor een op dat moment geldende forumregels, terwijl deze 2 weken laten aangepast worden.
              Dan heb je deze ook "zogezegd" aanvaard.

              Edit:
              Zoals je kan zien in het gedeelte van de algemene voorwaarden, zijn deze regels toegepast of aangepast (gepost) op 31 december 2009 14:38 door Forumleiding.
              Mijn registratie is gebeurt op 11 november 2006...
              Dus eigenlijk is de goedkeuring van de algemene voorwaarden op het moment van registratie helemaal niet relevant met het naleven van deze voorwaarden zelf en/of de latere aanpassingen ervan.
              Last edited by NeQo; 8 april 2010, 22:02.

              Comment


              • #22
                Re: Account Delete !

                Wat een gezaag :-(
                Groetjes DD
                Fronstages

                Comment


                • #23
                  Re: Account Delete !

                  Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
                  Wat een gezaag :-(

                  Comment


                  • #24
                    Re: Account Delete !

                    [Mod] Collega zunoel heeft u al duidelijk gemaakt wat u best te doen staat.

                    Grtz RF [/Mod]
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Account Delete !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      het is niet omdat het jouw beslissing is, dat het technisch mogelijk is he
                      View the user in the AdminCP, and select Delete User from the drop down.
                      http://www.vbulletin.com/forum/showt...4-Delete-users

                      Comment


                      • #26
                        Re: Account Delete !

                        Beste admins en mods:

                        "Eenieder is tevens gerechtigd kosteloos de verwijdering van of het verbod op de aanwending van alle hem betreffende persoonsgegevens te bekomen die gelet op het doel van de verwerking,
                        onvolledig of niet ter zake dienend zijn, of waarvan de registratie, de mededeling of de bewaring verboden zijn.
                        "

                        Dit is mijn 2e verzoek ter volledige verwijdering van mijn gegevens op Belgium Digital.
                        Alvast bedankt om hieraan te beantwoorden.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Account Delete !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Omdat een database dat niet zo graag heeft...en het er de structuur van het forum niet overzichtelijker op maakt.
                          De structuur van de database (en dus forum) is zeker gemaakt dat dit mogelijk is.
                          Dat sommige threads wat minder leesbaar worden is waarschijnlijk juist.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Zoals gezegd, indien je dit topic niet had gestart en gewoon niks meer gepost ging je account van zelf wel uitgedoofd raken.

                          Nu doe je zelf min of meer wat je Bouk verweten hebt, nl: 'attention whore'
                          n.o.i. overigens.
                          Het is niet omdat jezelf een account niet meer gebruikt dat de data niet meer opgevraagd kan worden.

                          Daarnet nog eens gegoogled, berichten van 2004 worden moeiteloos getoond.
                          (dus voor iedereen toegankelijk). Iedereen zou goed moeten beseffen dat al wat je op een (publiek)forum post, voor heel de wereld zichtbaar is.

                          Er zullen waarschijnlijk heel veel goede redenen zijn waarom Forum-admin weigert deze informatie te verwijderen.

                          ik ben geen jurist maar ik denk dat je wettelijk hier in een grijze zone zit.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #28
                            Re: Account Delete !

                            Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                            onvolledig of niet ter zake dienend zijn, of waarvan de registratie, de mededeling of de bewaring verboden zijn.[/I]"
                            juist... en dat is hier niet het geval.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Account Delete !

                              Ook bewaring is niet toegestaan.
                              En dat is nu net wat DB wel doet...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Account Delete !

                                Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                                Ook bewaring is niet toegestaan.
                                En dat is nu net wat DB wel doet...
                                "Eenieder is tevens gerechtigd kosteloos de verwijdering van of het verbod op de aanwending van alle hem betreffende persoonsgegevens te bekomen die gelet op het doel van de verwerking, onvolledig of niet ter zake dienend zijn, of waarvan de registratie, de mededeling of de bewaring verboden zijn."

                                Je hebt dus het recht op verwijdering van PERSOONSGEGEVENS die:
                                - onvolledig zijn
                                - niet ter zake zijn

                                (bv: je naam - je adres - je geboorteplaats- en datum, ...)

                                ... of waarvan de PERSOONSGEGEVENS bv. van die aard zijn dat ze openbaar beschermd kunnen of moeten worden. (bv: gerechtelijk verleden - medische gegevens,...)

                                Ik denk dat er nergens in je profiel nog PERSOONSGEGEVENS staan? Het enige wat op dit nog door BD bewaard wordt zijn openbare persoonlijke meningen maar géén PERSOONLIJKE GEGEVENS. Alle persoonlijke gegevens kan je via je account zelf wissen of aanpassen, in je gekozen alias is er geen onmiddellijke of rechtstreekse link naar je eigen naam of voornaam.


                                -------------------------------------------------
                                Mijn bovenstaande mening staat natuurlijk volledig los van het feit of een account kan/mag/moet geschrapt worden. Ik wou gewoon reageren op de stelling.
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X