Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een betere modellennet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Tijd voor een betere modellennet?

    welkom terug...das een tijd geleden hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #92
      Re: Tijd voor een betere modellennet?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      welkom terug...das een tijd geleden hè.
      grt,bouk.
      Inderdaad :-) Heb al lang geen tijd meer gehad om de site aan te passen maar wil hiervoor terug tijd maken en verbeteren. Login is oa al aangepast - en binnen 2weken nog enkele kleine aanpassingen.

      Ook ga ik proberen maandelijks ( in samenwerking met andere ) een shooting day the houden maar dit is nog niet zeker. volgende maand een eerste tryout en zal wel zien hoe de mensen hierop reageren.

      Mijn volgend doel: de communicatie tussen model/fotograaf online laten verlopen en niet zomaar meer per e-mail dat er meer controle kan gedaan worden.

      Heb enkele zaken in gedachten nu alleen zien dat ik alles op een deftige manier kan uitwerken. Maar zoals ik hier begrepen/gelezen heb is het beter om de meeste zaken natuurlijk gratis te houden en niet te beginnen zoals modellennet.be
      Http://www.fotoshoots.be

      Comment


      • #93
        Re: Tijd voor een betere modellennet?

        Even een "bump".

        Is fotoshoots.be nu het alternatief geworden waar dit topic over ging?
        Indien het niet zo is, wil ik graag mee werken hier aan.
        Ik denk dat ik de technische kennis heb, om hier een hedendaagse, moderne, mooie en handige website van te maken (iets facebook-like).

        fotoshoots.be lijkt me op het eerste gezicht goed, maar het heeft niet de uitstraling van een professionele website, en dat bedoel ik echt niet slecht tegenover de initiatiefnemer, echt niet, want alle lof voor wat hij doet. Maar de kleuren, het type site, de vormgeving, opties,...ze doen allemaal wat ouwbollig en niet echt professioneel aan.

        Ik ben zelf professioneel ontwerper, en website bouwer, en ik zou hier graag aan meewerken.
        Laat maar weten als iemand hier een vervolg aan wil.

        Comment


        • #94
          Re: Tijd voor een betere modellennet?

          Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
          Even een "bump".

          Is fotoshoots.be nu het alternatief geworden waar dit topic over ging?
          Indien het niet zo is, wil ik graag mee werken hier aan.
          Ik denk dat ik de technische kennis heb, om hier een hedendaagse, moderne, mooie en handige website van te maken (iets facebook-like).

          fotoshoots.be lijkt me op het eerste gezicht goed, maar het heeft niet de uitstraling van een professionele website, en dat bedoel ik echt niet slecht tegenover de initiatiefnemer, echt niet, want alle lof voor wat hij doet. Maar de kleuren, het type site, de vormgeving, opties,...ze doen allemaal wat ouwbollig en niet echt professioneel aan.

          Ik ben zelf professioneel ontwerper, en website bouwer, en ik zou hier graag aan meewerken.
          Laat maar weten als iemand hier een vervolg aan wil.

          Fotoshoots.be is zeker geen alternatief, gezien het aanbod. Dat is wat een site als modellennet nodig heeft dat is een aanbod van modellen en fotografen zodat ze elkaar gemakkelijk kunnen vinden. Ik ben al enkele jaren bij modellennet, en ik ga ze zeker niet afbreken hier, der wordt degelijk werk gemaakt qua beheer van deze site. De vormgeving van de site is eigenlijk onbelangrijk, en is vele malen ondergeschikt aan het aanbod.
          Je mag morgen een mooie flashsende site op het internet plaatsen, als deze niet voorzien is van het nodige aanbod van modellen , fotografen en visagisten, dan sta je nergens. Geloof me, der zijn der voor U die het allemaal al is geprobeert hebben.

          Vandaag is Facebook de sociale site bij uitstek, aanbod in overvloed.... Kwaliteit das iets anders, maar waar ligt de kwaliteit, die is afhankelijk van de personen die hun diensten aanbieden op de site.

          Tenzij je een middel kan vinden om het voor iedereen aantrekkelijk te houden, maar tegelijk de betrouwbaarheid te verhogen, zonder echter te vervallen in een bodemloze put met regels, die moeten worden nageleefd op straffe van .... Ga je nooit méér succes boeken als diegenen voor U waren. En omdat te kunnen behalen ga je de ingesteldheid van onze hedendaagse jeugd moeten veranderen, zou je dat lukken?

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #95
            Re: Tijd voor een betere modellennet?

            Even terug naar je vraag, on topic.

            Ik ben nu bijna een jaar portretfotograaf in bijberoep. Dat gaat gepaard met een af te leggen weg wat betreft zoeken van modellen voor vrij werk.

            Mijn manier om modellen te zoeken en te vinden is zo geëvolueerd:
            1) zussen -> 2) vriendinnen -> 3) kijken om ModelMayhem, Modellennet, Facebook -> 4) + combinatie kijken op sites modellenburo's

            Als ik moet kiezen tussen MM, MN of FB kies ik resoluut voor het laatste.
            Waarom?

            1) ik hou niet van sites waar je moet betalen. da's zakkenvullerij. zeker een site als MN is dat extreme zakkenvullerij, want hun site trekt, zoals TS aangeeft, op de b*llen....
            2) het mail verkeer is beperkt
            3) uploaden van een portfolio is erg beperkt
            4) je weet niet zeker of je de juiste persoon voor je hebt


            Om over MODELLENNET uit te weiden en waarom ik het niets vind:
            1) overaanbod
            2) gebrek aan kwaliteit van zowel de modellen als de geposte foto's (is een foto van jezelf met een pruillipje, gemaakt in de badkamer spiegel representatief? in mijn mening niet...)
            3) te veel wansmakelijkheid (daarmee bedoel ik dat heel veel 'wannabe' modellen profielfoto's hebben met zo weinig mogelijk kleren aan in allerlei wansmakelijke poses ed. dat vind ik niet kunnen.)
            4) gebrek aan een aantal categoriën en goede zoekfunctie.

            Ik gebruik dus voor 90% van mijn zoektochten Facebook, en voor 10% ModelMayhem.
            Ik denk dat er een overkill is aan zulke projecten. Tel ook maar eens de "zoek een model, fotograaf, visagist"-achtige groepen op Facebook. Ook al overkill. Als je een oproep doet, verdwijnt het binnen de 5min in de massa...

            Een forum? Maybe... Maar ik zweer bij FB
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #96
              Re: Tijd voor een betere modellennet?

              Ik denk dat ik wel een idee heb om met zo een website uit de massa te staan, en ik denk dat ik een formule heb om het tot een succes te brengen.

              Nu, het hele script waarop deze website zou draaien is er al, dat is al een keer eerder gemaakt voor een project. De domeinnaam is aangekocht, en het idee is in een vergevorderd stadium.

              Nu,...als het een keer af is ga ik mensen nodig hebben die me helpen om hier fotografen en modellen op te krijgen, partners zoals belgiumdigital, mensen met contacten,...

              Mensen die geïnteresseerd zijn, die mogen me altijd PM'en. Ik wil altijd een uiteenzetting doen van het plan.
              Ik kan jullie al zeggen dat het voor professionals zal dienen, het niet enkel voor modelfotografen en modellen zal dienen, en het in verre mate met sociale netwerksites zal kunnen samenwerken.

              Ik wil er ook in geen geval een site van maken waar je voor zal moeten betalen om er goed gebruik van te maken.
              Ik wil het gewoon gratis houden, het geld zal dus van ergens anders moeten komen.
              Wat eventueel wel een optie is, is om leden te laten doneren, en ik wil die donateurs gerust wel wat extra geven, maar de site moet volledig zijn voor gratis gebruikers, en dit voor altijd, en niet tot het goed begint te gaan, en er munt uit geslagen kan worden, er zijn hopen andere manieren om je werkingskosten terug te verdienen met zo een site.

              Comment


              • #97
                Re: Tijd voor een betere modellennet?

                Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
                Ik wil het gewoon gratis houden, het geld zal dus van ergens anders moeten komen.
                Wat eventueel wel een optie is, is om leden te laten doneren, en ik wil die donateurs gerust wel wat extra geven, maar de site moet volledig zijn voor gratis gebruikers, en dit voor altijd, en niet tot het goed begint te gaan, en er munt uit geslagen kan worden, er zijn hopen andere manieren om je werkingskosten terug te verdienen met zo een site.
                ModelMayhem doet dit vrij goed, je hebt gratis toegang tot alle functionaliteiten... en als betalend lid, kan je wat meer foto's plaatsen en wat sneller "shouten"...
                Het beperken van aantal foto's is mijn inziens een voordeel! Dan kan je kwaliteit ipv. kwantiteit nastreven. Misschien moet je daar eens gaan kijken om je mosterd te halen...

                modellennet is wat dat betreft een ramp, als je niet betaald, heb je gewoon geen toegang tot het gros van de functionaliteiten... voor mij alvast een reden om daar niet meer aanwezig te zijn. En het niveau (kwantiteit vs. kwaliteit) neigt me nog minder om daar te vertoeven...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #98
                  Re: Tijd voor een betere modellennet?

                  Interessant, maar hoe ga je bepalen of het 'professionals' zijn?
                  Moeten ze een website hebben? Moeten ze officieel fotograaf zijn?
                  En hoe ga je de kwaliteit van de 'modellen' beoordelen?

                  Allemaal heel erg moeilijk denk ik...

                  Succes alvast!

                  Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
                  Ik denk dat ik wel een idee heb om met zo een website uit de massa te staan, en ik denk dat ik een formule heb om het tot een succes te brengen.

                  Nu, het hele script waarop deze website zou draaien is er al, dat is al een keer eerder gemaakt voor een project. De domeinnaam is aangekocht, en het idee is in een vergevorderd stadium.

                  Nu,...als het een keer af is ga ik mensen nodig hebben die me helpen om hier fotografen en modellen op te krijgen, partners zoals belgiumdigital, mensen met contacten,...

                  Mensen die geïnteresseerd zijn, die mogen me altijd PM'en. Ik wil altijd een uiteenzetting doen van het plan.
                  Ik kan jullie al zeggen dat het voor professionals zal dienen, het niet enkel voor modelfotografen en modellen zal dienen, en het in verre mate met sociale netwerksites zal kunnen samenwerken.

                  Ik wil er ook in geen geval een site van maken waar je voor zal moeten betalen om er goed gebruik van te maken.
                  Ik wil het gewoon gratis houden, het geld zal dus van ergens anders moeten komen.
                  Wat eventueel wel een optie is, is om leden te laten doneren, en ik wil die donateurs gerust wel wat extra geven, maar de site moet volledig zijn voor gratis gebruikers, en dit voor altijd, en niet tot het goed begint te gaan, en er munt uit geslagen kan worden, er zijn hopen andere manieren om je werkingskosten terug te verdienen met zo een site.
                  * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                  Comment


                  • #99
                    Re: Tijd voor een betere modellennet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                    Interessant, maar hoe ga je bepalen of het 'professionals' zijn?
                    Moeten ze een website hebben? Moeten ze officieel fotograaf zijn?
                    En hoe ga je de kwaliteit van de 'modellen' beoordelen?

                    Allemaal heel erg moeilijk denk ik...

                    Succes alvast!
                    Het is inderdaad enorm moeilijk volgens mij, ik heb ook meegeholpen aan dergelijke sites (wel niet voor modellen, maar auto's dan ) ... en het loopt allemaal goed de eerste maanden, maar eens het nieuwe eraf is dan valt heel het kaartenhuisje in elkaar en kan je alles zelf beginnen doen ... been there done that, sorry.

                    Nu bergrijp ik nog altijd niet dat iemand die zich 'professioneel' fotograaf noemt een hotmail, telenet, gmail ... etc email adres heeft. Een beetje zichzelf respecterende hobby fotograaf heeft al een website én zijn eigen email verbonden aan dit domein.

                    Er zijn zelfs al modellen die hun eigen site hebben ... collega van mij biedt trouwens zo zijn portfolio shoots aan ... drie verschillende sessies van telkens 2u, model krijgt een mooi fotoboek als portfolio en een website (met eigen domein afhankelijk van beschikbaarheid en voor 1 jaar vastgelegd) en hij vraagt hier €495 voor.
                    En neen dit is geen grap, hij heeft een eigen studio (4x12m) met vier Elinchrom 500Watt koppen en alle mogelijke reflectors, achtergronden en props ... dit is geen amateur.

                    Dus als je als fotograaf of model het een beetje serieus wilt aanpakken zorg je dat je zo snel mogelijk een eigen site hebt, met gallery (hoe klein ook) én een eigen email address, vergeet vooral geen gsm nummer op de site te zetten, niets is zo onpersoonlijk als alleen maar email mogelijkheid te bieden.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                      Het is inderdaad een feit dat op www.fotoshoots.be een massa aanbod is, maar daarom zijn ze niet allemaal even nuttig.

                      Met de website wil ik iedereen de kans geven om er toch ooit eens aan te beginnen, daarom dat ik geen betalende accounts aanmaak. Ondertussen heb ik wel al verschillende klachten gekregen over de accounts die worden toegelaten en de foto's die erop staan of het login dat niet goed werkt...

                      Tot nu toe heb ik de fout nog niet gevonden want bij 90% lukt dit wel :-)

                      Maar alle suggesties om de site te verbeteren zijn welkom, ik ben wel bezig ( nog altijd ) met een nieuwe layout te maken. Veel simpeler en hopelijk iets meer "pro-ogend"
                      Http://www.fotoshoots.be

                      Comment


                      • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                        Een hele late reactie op een oud topic,...
                        Ik ben ongeveer een jaar bezig geweest met iets, dat bijna af is, en waar ondertussen al best wat geld in zit.
                        Mijn concept ging breder dan slecht modellen en fotografen.
                        Nu,...onlangs heeft er een andere website met naam en faam en oorspronkelijk een ander concept hetzelfde gelanceerd, en ik weet goed genoeg dat ik nu geen kans meer maak met de website die ik aan het bouwen was.
                        Naïef en dom als ik heb gehandeld ben ik hier nog maar net achter gekomen, en zit ik met een product dat bijna klaar is en wat enorm veel tijd heeft gekost waar ik uiteindelijk niets meer mee kan doen.

                        Om een lang verhaal kort te maken.
                        Ik kan wat ik nu heb omvormen naar het simpele concept van "modellennet" en misschien wat uitbreiden door er meer dan gewoon modelfotografie op te laten verschijnen, maar het verder op te trekken naar alle soorten fotografie + fotomodellen en hier de mogelijkheid bieden om een professioneel portfolio aan te maken en "gezien" te worden.

                        Mijn vraag: Heeft dit nog nut? Ga ik genoeg mensen vinden die er achter staan, en die me helpen dit tot een goed einde te brengen?
                        Wat ik kan zeggen is dat het er professioneel uit zal zien, en dat er erg veel opties gaan zijn.

                        Comment


                        • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                          er zijn toch ook meer dan één 2e hands site's of noem maar op welke site's.
                          als hij goed is krijgt hij automatisch hits.
                          moge de beste winnen.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                            ik zou het ook gewon doen, jou site gaat net dat anders zijn en het is net dat anders dat mij (of anderen) meer naar jou site gaat laten komen dan naar die andere... of een optie die ik bij jou wel heb en bij die andere niet...
                            Ik zou het gewoon doen!!!
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment


                            • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
                              Even een poging doen om dit terug on-topic te krijgen. Hulp is er blijkbaar in overvloed als ik beslis om zo'n project te starten.

                              Ik zocht/zoek echter vooral een antwoord op de 3 vragen:

                              - Zijn jullie tevreden met de huidige website of zou je ook graag een alternatief zien?

                              - Wat vinden jullie van de huidige lidmaatschapkosten (te veel, te weinig, te weinig voordelen voor het geld, ...)?

                              - Zijn er features die jullie missen op de huidige website, of iets dat je liever uitgebreider had gezien?
                              Ik vind modellennet onvoldoende voor een betalende site. Er zijn te veel beperkingen als je een profiel hebt, je kan niet alle info op je profiel aanpassen. Modellennet blijft heer en meester over jou foto's, zelfs modellen hebben meer inspraak over jou foto's dan jijzelf. Er is geen onderscheid tussen professionele modellen en fotografen en hobbyisten

                              Comment


                              • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                                ik vind modellennet te duur voor wat ze aanbieden, er zijn te veel beperkingen, je kan sommige zaken van je profiel niet meer veranderen.
                                Ik zou liever een onderscheid zien tussen professionelen en hobbyisten zowel bij de fotografen als bij de modellen.

                                Comment

                                Working...
                                X