Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop bij den Aldi vanaf 29/10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    als dat connectortje een wireless access point is... Yeps you've got the picture... In bed, in de zetel, op het toilet, tijdens de afwas, recepten opvragen tijdens het koken, belgium digital lezen tijdens het barbeque'en..... en noem het maar op

    Maar dat acces point voor op uw hub te steken zult u nog zelf mogen aanschaffen
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #17
      Originally posted by jdm
      Maar dat acces point voor op uw hub te steken zult u nog zelf mogen aanschaffen
      en is dat te betalen eo'n acces point voor mensen die nog de rest van hun leven hun 10D moeten af betalen?
      Groeten
      Eddy

      Comment


      • #18
        Originally posted by emacquoy
        help mij eens even ajb
        "wireless lan" betekent dat (zoals bij een draadloze muis): ik steek een connectortje in mijn hub en ik kan in de rest van het huis internetten op mijn nieuwe Aldi laptop?
        Groeten
        Niet noodzakelijk. Als je in België aan zee woont kan je nu al gebruik maken van het WiFi netwerk van telenet (testproject). Hierbij is enkel een draadloze netwerkkaart nodig. Wanneer je het thuis wil hebben (en niet aan zee woont) moet je die router er zelf nog bij kopen en aan je bestaande breedbandverbinding koppelen. De routers zitten op de 2.4ghz band, en de betaalbare (130 a 160€) hebben een zendvermogen tussen 10-15dBm. maw, een zendvermogen van om en bij de 30m binnenshuis - 100m volgens de fabrikant
        Mocht telenet zijn netwerk uitbreiden en het ganse land voorzien van hun routers, zou ik niet weten waarom je een notebook zonder wireless zou kopen - dan is het pas een must , geen kabels meer in huis.
        Maar het ziet ernaar uit dat het bij de test zal blijven aangezien de WiFi nu al verouderd is en zal vervangen worden door WLAN-netwerken.
        Hoop doet leven.
        Dus aan allen die aan zee wonen: loop naar Aldi voor het te laat is.

        Oli.

        Comment


        • #19
          Originally posted by emacquoy
          Originally posted by jdm
          Maar dat acces point voor op uw hub te steken zult u nog zelf mogen aanschaffen
          en is dat te betalen eo'n acces point voor mensen die nog de rest van hun leven hun 10D moeten af betalen?
          Groeten
          Eddy
          Oes ??? Is em nu nog nie afbetaald, Eddy ???
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Wifi ? Laat me niet lachen... 50 % van de laptopgebruikers zit na een jaar met een verzwakte batterij. Als je dan al geen mobiele processor hebt en je prestaties van je laptop kunstmatig naar beneden haalt, hou je het nog geen uurtje uit voordat je weer naar het stopcontact mag lopen...
            Ik zit altijd aan een tafel wanneer ik op de laptop werk, en daar plug ik hem steeds in het stopcontact.
            Aan zee ? mooiere dingen om naar te kijken.
            Op zolder ? huh ? Te stoffig !
            Gewoon buiten in den hof: te veel licht op je TFT.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Oliver: even nuanceren, want het is niet allemaal correct wat je zegt De actie van Telenet aan zee is intussen al even afgelopen. Maar zelfs al liep deze nog, dan was 'aan zee wonen' bijlange geen voldoende voorwaarde om zomaar draadloos te kunnen surfen. Je moest eerst en vooral al telenetklant zijn, of je toegang werd beperkt tot een aantal geselecteerde sites. Daarnaast heeft zo'n AP slechts een rijkwijdte van 30m binnenshuis, of tot een paar 100m buitenshuis, dus zeker niet heel de kust werd gedekt. Zoals je zelf al aanhaalde betrof het een testproject, en nu wordt dit project verdergezet in het binnenland. WiFi is geenzins verouderd, IEEE 805.11b begint nu pas echt op te komen en IEEE 805.11g (dat nog niet officieel WiFi heet) staat al klaar als opvolger en is backward compatible, dus in de komende jaren zal dat wel nog even zo blijven. WLAN is overigens een verzamelnaam voor wireless netwerken, waaronder ook WiFi en IEEE 805.11g valt. WLAN is dus geen opvolger voor WiFi en zal het bijgevolg ook niet vervangen.

              De kans dat Telenet het gehele land zou bedekken met access points lijkt me overigens zeer klein, Telenet heeft immers net geïnvesteerd in zowat het hele Vlaamse kabelnetwerk.

              Meer over de nieuwe hotspots in het binnenland lees je op http://www.telenet.be/sites/hotspots/waar.html , de lijst wordt in de toekomst verder aangevuld alnaargelang er nieuwe hotspots bijkomen.

              Los daarvan zou ik ook niet meer zonder Airport in mijn Powerbook kunnen, je kan tegenwoordig al op heel wat plekken inloggen op draadloze netwerken om zo on the road de mail te lezen enz.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Mar©
                Wifi ? Laat me niet lachen...
                Eindelijk nog iemand die het ook onzin vindt. Waarschijnlijk iemand die ook "echt" een laptop heeft.
                Ik was zo intens bezig met het "zo intelligent mogelijk overkomen" dat ik het argument van de op 30minuten lege batterij nog vergeten ben

                Oli.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by pieter jelle
                  WiFi is geenzins verouderd, IEEE 805.11b begint nu pas echt op te komen en IEEE 805.11g (dat nog niet officieel WiFi heet) staat al klaar als opvolger en is backward compatible, dus in de komende jaren zal dat wel nog even zo blijven. WLAN is overigens een verzamelnaam voor wireless netwerken, waaronder ook WiFi en IEEE 805.11g valt. WLAN is dus geen opvolger voor WiFi en zal het bijgevolg ook niet vervangen.
                  Sorry, gelijk heb je. Even een verkeerde woordkeuze. Hetgeen telenet gebruikt is Wifi. Maar de nieuwe standaard zou de "WiFi Dual-radio" moeten/kunnen worden. Hetgeen een draadloos netwerk van meer dan 6 km mogelijk maakt, in tegenstelling tot de 100m. Ik dacht dat Vivato hiermee bezig was.

                  Dat van "diegene die aan zee...." was de ironie van de thread.

                  Oli.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Oliver
                    Natuurlijk niet, en waar gebruikt 95% van de eigenaars zijn portable het meest: op het bureau, op het bureau en euhhhh op het bureau en af en toe eens op de keukentafel. Er rest dan natuurlijk nog 5% die het nodig vinden om op het strand hun dagelijkse, zonder twijfel zeer belangrijke , hoop mails te controleren.
                    Ik gebruik mijn wireless om niet langer extra kabels te moeten aansluiten als ik thuis kom. Om beneden muziek of een filmke af te spelen (die op pc boven staan en beneden zijn geen netwerkkabels).
                    Er is ook al 1 klant die wireless heeft, gewoon zalig, aankomen on site en direct verbinding met hun netwerk.
                    Ook zeer fijn in de zomer: vergaderen in de tuin en op internet kunnen.


                    En voor hen is een grafische kaart met 64mb ddr en 512mb geen koopje.
                    Die grafische kaart is PERFECT voor grafische verwerking. Denk je dat je meer nodig hebt dan 64MB op de grafische kaart voor 2D applicaties? Moest je nu spreken over de allerlaatste games dan kan je wel meer gebruiken om textures in het geheugen te laden maar voor 2D is deze kaart meer dan geschikt.
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #25
                      Daar vroeg iemand over de garantie bij Aldi of in dit geval Medion.
                      Ik heb evenals mijn zus een Medion Pc die bij mij overigens nog nooit stuk is gegaan. Mijn zus heeft een Medion laptop (voorganger) en Pc.
                      Met beide heeft ze al stukken gehad Laptop: kleinigheidje Pc: brander stuk, cardreader stuk. In alle gevallen stond er binnen 2 dagen een monteur aan de deur en werden de onderdelen op een vriendelijke manier kostenloos vervangen. Geen geleuter! en de monteur was binnen 30 minuten weer weg. En die AAN HUIS garantie heb je maar liefst 3 jaar lang. Grote klasse dus bij Aldi (Medion)
                      Groetjes Eugene
                      Eugene

                      Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

                      Comment


                      • #26
                        @ Eusie:

                        die 3 jaar garantie is dus 'on site'? Ik zie er namelijk een beetje tegenop om mijn aangekochte laptop voor herstel binnen te brengen bij een 'gewoon' warenhuis, waarna je helemaal niet meer weet wat er allemaal mee gebeurt. Daarvoor staan er net iets teveel persoonlijke data op...

                        Greetz,
                        Kv.

                        Comment


                        • #27
                          Helemaal ON SITE!
                          Mijn mond viel ook open bij deze snelle en vooral vriendelijk service Groeten Eugene
                          Eugene

                          Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Eusie
                            Helemaal ON SITE!
                            Mijn mond viel ook open bij deze snelle en vooral vriendelijk service Groeten Eugene
                            Heb nog nooit stukken gehad met mijn Medion, maar al wel eens een paar keer naar GSC te "Hent" hebeld (oops ), maar ik kan beamen wat eusie zegt: zeer vriendelijke, breidwillige, (geduldige ) en behulpzame mensen. GSC verzorgt de waarborg zoals het hoort !
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #29
                              Mijn schoonbroer liet zijn laptop eens vallen en die hebben ze volledig gratis hersteld.
                              Jef H.
                              Sony DSC-S85 / Panasonic DMC-FZ7
                              www.pbase.com/jef_heylen

                              Comment


                              • #30
                                Is deze laptop een aanrader of besteed ik mijn centen beter aan een ander merk?
                                Greetings,
                                Ace

                                Comment

                                Working...
                                X