Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

douanerechten en boete trigger rf602

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: douanerechten en boete trigger rf602

    Oorspronkelijk geplaatst door wim2711 Bekijk bericht
    Ik mag me dus nog aan zo'n brief verwachten?
    Dat is niet zeker denk ik. Heb ook al triggers via HongKong besteld en dat ging prima. Ik hoop dat je 'gewoon' pech hebt gehad.
    Ben nu zelf nog wachtende op een reflectiescherm en bibber nu wel wat
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #17
      Re: douanerechten en boete trigger rf602

      Waarschijnlijk omdat je er 2 tegelijk koopt, houden ze het pakje tegen... De kans dat je gepakt wordt als je er 1 koopt, is veel kleiner. Er speelt natuurlijk ook een factor geluk mee. Sommigen geraken dan wel weer erdoor met 2 dezelfde.

      Comment


      • #18
        Re: douanerechten en boete trigger rf602

        Mss is hier de reden van Douane houdt strenge controles
        De motorbrigade van de douane houdt op verschillende plaatsen in het land extra strenge controles op vrachtwagens. Ze doen dat om te protesteren tegen de overplaatsing van bijna 300 douaniers.
        Kunnen dan plots werken


        Nog even iets op merken.
        Oorspronkelijk geplaatst door Douane
        U voert goederen in via de Post of via een ander koeriersbedrijf

        Wanneer u goederen via de Post of via een ander koeriersbedrijf (ABX Logistics, UPS, DHL,…) invoert, moeten er uiteraard ook douaneformaliteiten worden vervuld. Doorgaans doet in dat geval de Post of het koerierbedrijf voor u de douaneformaliteiten, maar rekent daarbij wel onkosten aan. Er wordt opgemerkt dat de douane geen uitstaans heeft met de zogenaamde “Douane aanbiedingskosten”, die soms worden gevraagd, zelfs als er helemaal geen inklaringsformaliteiten plaatsvinden. Deze worden door de vervoerder voor eigen rekening geïnd.
        Het post- of koerierbedrijf kan u vertellen waar uw colli is en, of bijvoorbeeld de douaneafhandeling beëindigd is.

        De Douane heeft hierover geen informatie !

        UW COLLI LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF NOOIT BIJ DE DOUANE !


        Zoals eerder gezegd lees alles op de site van de douane

        Edit: toch nog iets opmerken, je brief is niet van de douane zie je briefhoofding eens.
        Last edited by foto4fun; 12 maart 2010, 07:38.
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #19
          Re: douanerechten en boete trigger rf602

          Laat die spullen gewoon bij de douane liggen. Je hebt ze toch niet betaald.
          Als ze je iets vragen, weet je van niets hé.

          Kosten kunnen trouwens wel hoog oplopen, want de invoerrechten en btw worden bepaald op de geschatte marktwaarde van een product op de Belgische markt, dus meestal vele malen hoger dan wat je in Hong-Kong betaald.
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #20
            Re: douanerechten en boete trigger rf602

            Met invoer kun je altijd problemen hebben.

            In uw geval zou ik de zending weigeren en indien dit niet kan dan zeker de boete weigeren. De BTW en taksen kun je niet onderuit - das de normale gang bij invoer

            Jij kan er toch niet aan doen dat het vervoersbedrijf de goederen verkeerd inklaart; je bent zelfs nog niet op de hoogte dat je pakje in België is dus hebben ze je ook niet gecontacteert om te zien of er bijkomende opmerkingen zijn ivm inklaren (zoals particulier of bedrijf,...). De fout en dus de reden van de boete liggen bij de transporteur, in uw geval de post, en niet bij jou. Dat zou ik hen ook duidelijk maken.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #21
              Re: douanerechten en boete trigger rf602

              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Laat die spullen gewoon bij de douane liggen. Je hebt ze toch niet betaald.
              Er ligt niks bij de douane, maar bij het koerierbedrijf.
              Oorspronkelijk geplaatst door wim2711 Bekijk bericht
              DSV AIR AND SEA NV
              Customs Department
              Tweestationsstraat 152
              Is niet de douane
              Oorspronkelijk geplaatst door wim2711 Bekijk bericht
              Toch zijn de douanediensten van Zaventem wel op de hoogte van de problematiek van de postcolli's en hebben besloten verminderde boetes (2x de invoerrechten en 50% van de BTW) te geven.
              Dit is echte diefstal en bedrog.
              Last edited by foto4fun; 12 maart 2010, 07:45. Reden: Iets toegevoegd
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #22
                Re: douanerechten en boete trigger rf602

                Een nieuwe factuur zal ook niet helpen. Want ze zijn niet dom. Als ze de naam van het product even in google intypen dan krijgen ze ook de normale waarde te zien.
                Zelfs als op jouw factuur een veel lager bedrag staat kan je toch nog belast worden op de normale verkoopsprijs die ze verantwoord vinden. Dus knoeien met facturen zou ik niet doen.

                Ze melden niets van administratiekosten. Ik kreeg eens een cadeau opgestuurd uit de VS. En dat was een echt cadeau (van een grootouder aan mijn dochter). Omdat ze de waarde hadden ingevuld voor de verzekering, kreeg ik ook kosten. En ik herinner me dat er gewoon zo'n 20 Euro aan administratiekosten bijkwam omdat ze papieren moesten opstellen. En het was gemarkeerd als gift.

                Maar ik kreeg daar toen wel gelijk een overschrijving mee, die ik betaald heb want het was een verjaardagscadeau voor mijn dochter van haar bompa. Ze hadden een pluchen beer opgestuurd en die heeft mij aan invoer- administratiekosten zo'n 45 Euro gekost. Dus soms kan je beter dingen zelf kopen dan ze krijgen uit het buitenland.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #23
                  Re: douanerechten en boete trigger rf602

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ik kreeg eens een cadeau opgestuurd uit de VS. En dat was een echt cadeau (van een grootouder aan mijn dochter). Omdat ze de waarde hadden ingevuld voor de verzekering, kreeg ik ook kosten. En ik herinner me dat er gewoon zo'n 20 Euro aan administratiekosten bijkwam omdat ze papieren moesten opstellen. En het was gemarkeerd als gift.

                  Maar ik kreeg daar toen wel gelijk een overschrijving mee, die ik betaald heb want het was een verjaardagscadeau voor mijn dochter van haar bompa. Ze hadden een pluchen beer opgestuurd en die heeft mij aan invoer- administratiekosten zo'n 45 Euro gekost. Dus soms kan je beter dingen zelf kopen dan ze krijgen uit het buitenland.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Douane
                  Als particulier ontvang ik een zending verzonden door een particulier buiten de Europese Unie

                  Indien een familielid, vriend of kennis u een geschenk zendt, zult u bij de invoer de rechten bij invoer, BTW en eventueel de accijns moeten betalen. Onder sommige omstandigheden kunt u echter genieten van een vrijstelling van die belastingen. De vrijstelling geldt in algemene zin voor goederen die zijn vervat in zendingen, die door een particulier vanuit een derde land naar een andere particulier worden verzonden. Deze laatste moet zich in België bevinden.
                  De voorwaarde is dat het gaat om een invoer zonder handelskarakter. De waarde is beperkt tot €45,00 per zending. Indien het gaat om een zending die uit verschillende goederen bestaat en de totale waarde hoger is dan het voornoemde maximum geldt de volgende regeling. U krijgt de vrijstelling tot €45,00 voor de verschillende goederen uit de zending op voorwaarde dat u de waarde van een afzonderlijk goed niet splitst. Ieder goed dat zich in de zending bevindt moet, net alsof u het apart zou invoeren, echter wel in aanmerking komen voor de vrijstelling. Wanneer u één voorwerp invoert met een waarde boven de €45, moet u de rechten betalen op de totale waarde van het goed.
                  Bwa mag niet alleen quoten moet iets typen, maar het zegt genoeg hé
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment


                  • #24
                    Re: douanerechten en boete trigger rf602

                    Oorspronkelijk geplaatst door wim2711 Bekijk bericht
                    Hallo,

                    13 Januari heb ik een draadloze trigger besteld in hongkong.
                    Wil je ook zeggen welke shop het is? Als andere mensen iets uit HK kopen, kunnen ze hier toch wat rekening meehouden...
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: douanerechten en boete trigger rf602

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                      Wil je ook zeggen welke shop het is? Als andere mensen iets uit HK kopen, kunnen ze hier toch wat rekening meehouden...
                      denk dat dit niet ter zake doet... Kan eender welke winkel overkomen lijkt me...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #26
                        Re: douanerechten en boete trigger rf602

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        denk dat dit niet ter zake doet... Kan eender welke winkel overkomen lijkt me...
                        Kan zijn, maar het kan ook zijn dat het een iets minder gekende verkoper is.. Of iemand nog maar pas begonnen is.

                        Heeft ie het wel verzonden als gift?
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: douanerechten en boete trigger rf602

                          Hier staan zinnige dingen, maar ook onzin.

                          De waarde van de goederen wordt NOOIT geschat als er een factuur is. tenzij die factuur veel te laag in waarde lijkt te zijn (maar daar kunnen dan betalingsbewijzen voor opgevraagd worden bvb.).

                          Die acties hebben te maken met iets heel anders (overheveling van een gedeelte van de diensten die wegcontroles doen omdat de Vlaamse Gemeenschap de wegentaks, Eurovignet,... gaat overnemen). Is trouwens ook nooit goed: niet werkend zijn ambtenaren luierikken, wel werkend zijn het *****zakken. Wel, ik ben dan zo'n *****zak.

                          Dat je je pakje niet meekrijgt bij de douane is logisch: de aangever is verantwoordelijk voor de afhandeling van de formaliteiten, en hij moet die boete betalen en de aangifte regelen. Je pakje kan dus wel degelijk bij de douane liggen, maar jij als bestemmeling krijgt het daar niet mee omdat het bij controle van firma X aangehaald werd en er een document afgetekend werd door die firma etc etc... en na vrijgave van die goederen gaan die (desgevallend) terug naar die aangever. De douane bezorgt niet aan huis.

                          Invoerrechten komen bovenop de waarde van de zending, en dan wordt op waarde + IR de BTW berekend. Voor triggers denk ik zo uit het hoofd dat je 0% IR en 21% BTW betaalt. Da's dan normaalgezien minimumboete van 25 € plus iets van een 8 € BTW plus 4 € boete BTW dan blijkbaar. Hangt een beetje van die nota van Zaventemse douane af (boete BTW is er bij kleine bedragen normaal gezien niet en die 25 € is de minimumboete voor de douane overtreding).

                          Kosten voor aanbieden komen nooit van de douaniers, Wij pesten de burgers gratis en voor niks.

                          En dat pakje achterlaten? Als passagier kan dat, maar bij pakjes in verzending heb ik daar zo mijn twijfels bij. Al blijft Zaventem en Brucargo natuurlijk iets aparts binnen de douane.

                          Vrijstellingen zijn er idd. bij geschenken van particulieren, maar een pakje met afzender "Electronics corp. C.M." of zo erop, uit Hong Kong? Wat had je gedacht dan? bedragen kloppen, en als je zelf iets meebrengt met het vliegtuig, is dat bedrag tegenwoordig 430 €.

                          Wees al bij al blij dat je eigenlijk niks betaald hebt totnutoe en dat het geen dure lens was, dat had je pas geld gekost.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: douanerechten en boete trigger rf602

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Hier staan zinnige dingen, maar ook onzin.

                            De waarde van de goederen wordt NOOIT geschat als er een factuur is. tenzij die factuur veel te laag in waarde lijkt te zijn (maar daar kunnen dan betalingsbewijzen voor opgevraagd worden bvb.).

                            Die acties hebben te maken met iets heel anders (overheveling van een gedeelte van de diensten die wegcontroles doen omdat de Vlaamse Gemeenschap de wegentaks, Eurovignet,... gaat overnemen). Is trouwens ook nooit goed: niet werkend zijn ambtenaren luierikken, wel werkend zijn het *****zakken. Wel, ik ben dan zo'n *****zak.

                            Dat je je pakje niet meekrijgt bij de douane is logisch: de aangever is verantwoordelijk voor de afhandeling van de formaliteiten, en hij moet die boete betalen en de aangifte regelen. Je pakje kan dus wel degelijk bij de douane liggen, maar jij als bestemmeling krijgt het daar niet mee omdat het bij controle van firma X aangehaald werd en er een document afgetekend werd door die firma etc etc... en na vrijgave van die goederen gaan die (desgevallend) terug naar die aangever. De douane bezorgt niet aan huis.

                            Invoerrechten komen bovenop de waarde van de zending, en dan wordt op waarde + IR de BTW berekend. Voor triggers denk ik zo uit het hoofd dat je 0% IR en 21% BTW betaalt. Da's dan normaalgezien minimumboete van 25 € plus iets van een 8 € BTW plus 4 € boete BTW dan blijkbaar. Hangt een beetje van die nota van Zaventemse douane af (boete BTW is er bij kleine bedragen normaal gezien niet en die 25 € is de minimumboete voor de douane overtreding).

                            Kosten voor aanbieden komen nooit van de douaniers, Wij pesten de burgers gratis en voor niks.

                            En dat pakje achterlaten? Als passagier kan dat, maar bij pakjes in verzending heb ik daar zo mijn twijfels bij. Al blijft Zaventem en Brucargo natuurlijk iets aparts binnen de douane.

                            Vrijstellingen zijn er idd. bij geschenken van particulieren, maar een pakje met afzender "Electronics corp. C.M." of zo erop, uit Hong Kong? Wat had je gedacht dan? bedragen kloppen, en als je zelf iets meebrengt met het vliegtuig, is dat bedrag tegenwoordig 430 €.

                            Wees al bij al blij dat je eigenlijk niks betaald hebt totnutoe en dat het geen dure lens was, dat had je pas geld gekost.
                            Een goede en duidelijke uitleg. Invoeren van buiten de EU betekent invoerrechten , dat is de wet.
                            Wij Belgen beschouwen fiscale fraude als een nationale sport. Wees dus sportief, ze hebben je doorzien, betaal bijgevolg de boete als een echte man en kom hier niet zeuren omdat ambtenaren hun werk doen. En wees bovendien zo eerlijk om je leverancier ook te betalen voor de goederen die hij jou leverde. Jij wordt ook graag betaald voor je prestaties.
                            En nu schakel ik de moraliserende modus uit en ga terug foto's bekijken.

                            Vriendelijke groeten van een ambtenaar,
                            Chris
                            Geniet van foto's maken

                            Comment


                            • #29
                              Re: douanerechten en boete trigger rf602

                              Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                              Met invoer kun je altijd problemen hebben.

                              In uw geval zou ik de zending weigeren en indien dit niet kan dan zeker de boete weigeren. De BTW en taksen kun je niet onderuit - das de normale gang bij invoer

                              Jij kan er toch niet aan doen dat het vervoersbedrijf de goederen verkeerd inklaart; je bent zelfs nog niet op de hoogte dat je pakje in België is dus hebben ze je ook niet gecontacteert om te zien of er bijkomende opmerkingen zijn ivm inklaren (zoals particulier of bedrijf,...). De fout en dus de reden van de boete liggen bij de transporteur, in uw geval de post, en niet bij jou. Dat zou ik hen ook duidelijk maken.
                              Wat heeft de post hier wel mee te maken? Spullen zitten (zie openingspost) bij dsv...

                              En waarom zij iets verkeerd hebben gedaan, en wat, zie ik eigenlijk ook niet in. Het mogen dan wel ***reglementen zijn (want ja, het kost je als ontvanger geld) maar zo zijn nu eenmaal de reglementen.

                              En over dat douna/post. Fysiek ligt zo'n pakketje wel in een magazijn bij de transporteur. Toch is het wel degelijk de douane die zoiets vrij moet geven en in dit geval bepaalt of het pakje uit die rek genomen mag worden of niet. "Het duidelijk maken" wordt trouwens niet gezien als iets wat gelijkwaardig is aan de boete en de invoertaksen/btw/whatever betalen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: douanerechten en boete trigger rf602

                                Mijn pakje ligt bij DSV (vroeger ABX) http://www.abxlogistics.com/
                                Ben al twee dagen aan't proberen om ze te bereiken... blijkbaar zijn ze daar allemaal op vakantie
                                Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X