Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

    Mipstoo

    wees nu eens eerlijk. Vind je zelf dat zulke schade onder garantie MOET vallen?

    want ja, hoe je het ook draait of keert. Voort zelfde geld ben je één of andere flierefluiter die keihard liegt tegen Procirep terwijl je toestel wel degelijk zwaar tegen de grond is gegaan... (niet dat jij dat bent hé)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

      Het bestek werd uitgevoerd onder voorbehoud van grotere schade vastgesteld na het ontmantelen van het materiaal
      (valschade, oxidatie...)
      Dit staat onder aan het bestek voor de reparatie...

      Nu moeten jullie mij eens uitleggen hoe je valschade kan vaststellen zonder uitwendige schade? In mijn ogen is dit onmogelijk.

      Op het bestek staat duidelijk vermeld valschade en daardoor geen garantie. Dan vraag ik, op een beleefde manier een indicatie en bewijs dat het hier om valschade gaat. Dit kunnen ze mij jammer genoeg niet geven.

      Bref, mijn probleem is opgelost. Ik heb weer wat geleerd en sommige anderen misschien ook. En anderen die graag hun eigen veronderstellingen volgen en dat willen geloven. Mij niet gelaten

      Mipstoo

      wees nu eens eerlijk. Vind je zelf dat zulke schade onder garantie MOET vallen?

      want ja, hoe je het ook draait of keert. Voort zelfde geld ben je één of andere flierefluiter die keihard liegt tegen Procirep terwijl je toestel wel degelijk zwaar tegen de grond is gegaan... (niet dat jij dat bent hé)
      Ik vind, persoonlijk, dat een klant maar al te vaak niet tegemoet gekomen wordt omdat het bedrijf daar beter van wordt. Ik, net zoals Procirep, weet niet wat er gebeurd is met het toestel en vermeld ook geen valse waarheden die gebaseerd zijn op veronderstellingen. Wat ik wel weet is dat die niet gevallen is en dat daar ook geen sluitend bewijs voor is.
      En een flierefluiter die duizenden euros bij mij uitgeeft, die wordt nog steeds eerlijk bediend met een desnoods een open conversatie. Dit is hier niet het geval.

      Maar zoals gezegd, voor mij is het probleem opgelost binnen een paar weken.

      Comment


      • #18
        Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Alle euvel is wel al verholpen door een deal dankzij mijn Nikon Pro dealer, waarvoor dank. Procirep verwijt ik nog steeds dat een garantie niet kan ingetrokken worden doordat een schade is vastgesteld waarvan de oorzaak niet is gekend.
        Zoals reeds gezegd, vijzen breken niet zomaar af, en een ring gaat niet zomaar kapot in een toestel, dat weten ze bij Procirep maar al te goed, want wees gerust dat jij niet het enige geval bent met zulk soort schade.
        Als ze dat soort zaken onder garantie moeten nemen, dan is hun firma geen lang leven beschoren, dat weet jij ook.

        Ik heb in ieder geval zeer goede ervaringen met Procirep, al gaat het hier niet over breuk, maar over andere zaken, gelukkig.

        Als je wat hebt kunnen regelen via je dealer, des te beter, dan is de zaak geregeld.

        Comment


        • #19
          Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

          Beste,

          Je zegt dat procirep geen bewijs heeft om je garantie te kunnen weerhouden.
          Kan jij bewijzen dat je toestel niets heeft meegemaakt in de rugzak?
          Ben Je er de hele tijd bijgeweest?

          De laatste keren dat je je toestel gebruikte, en het nog werkte, heb je dan wat raars kunnen vaststellen?
          Kan je misschien schroefjes of ... op je laatste foto's zien?

          Ik vind het heel spijtig wat er gebeurd is, maar je moet geen zondebok zoeken die er niets mee te maken heeft.
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

          Comment


          • #20
            Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

            snap deze hele discussie niet hoor, dit heeft niets met garantie, maar met verzekeren te maken.
            gewoon even een belletje naar je verzekeringsagent, kan je gewoon zeggen dat je de boel hebt laten vallen (ook al is dat niet zo) en klaar is kees.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

              Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
              Beste,

              Je zegt dat procirep geen bewijs heeft om je garantie te kunnen weerhouden.
              Kan jij bewijzen dat je toestel niets heeft meegemaakt in de rugzak?
              Ben Je er de hele tijd bijgeweest?

              De laatste keren dat je je toestel gebruikte, en het nog werkte, heb je dan wat raars kunnen vaststellen?
              Kan je misschien schroefjes of ... op je laatste foto's zien?

              Ik vind het heel spijtig wat er gebeurd is, maar je moet geen zondebok zoeken die er niets mee te maken heeft.
              Eén simpele vraag:

              Aan wie is het hier om wat te bewijzen? Aan mij dat ik gebruik kan maken van mijn garantie, of aan Procirep dat mijn garantie vervalt?

              Groeten
              Mipstoo

              Comment


              • #22
                Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                snap deze hele discussie niet hoor, dit heeft niets met garantie, maar met verzekeren te maken.
                gewoon even een belletje naar je verzekeringsagent, kan je gewoon zeggen dat je de boel hebt laten vallen (ook al is dat niet zo) en klaar is kees.
                grt,bouk.
                Is het proberen waard, maar zoals gezegd... Mijn probleem is al opgelost.
                Toch bedankt Bouk.

                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #23
                  Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                  Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                  Eén simpele vraag:

                  Aan wie is het hier om wat te bewijzen? Aan mij dat ik gebruik kan maken van mijn garantie, of aan Procirep dat mijn garantie vervalt?

                  Groeten
                  Mipstoo
                  Aan procirep! Je toestel is toch niet gevallen!
                  Kan je dat bewijzen?
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                    Is het proberen waard, maar zoals gezegd... Mijn probleem is al opgelost.
                    Toch bedankt Bouk.

                    Groeten
                    Mipstoo
                    Hoe je probleem is opgelost!
                    Mogen we hier iets meer over weten?
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy
                      Aan procirep! Je toestel is toch niet gevallen!
                      Kan je dat bewijzen?
                      Geen externe valschade is voor mij bewezen niet gevallen. Als zij beweren van wel, vind ik dat zij dat zouden moeten kunnen bewijzen. Mijn gedacht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                      Hoe je probleem is opgelost!
                      Mogen we hier iets meer over weten?
                      Even de posts terug doorlezen
                      Ik betaal gewoon mijn reparatie, Reciproc bedankt voor de tegemoetkoming en mijn Pro Dealer bedankt voor de rest.

                      Groeten
                      Mipstoo

                      Comment


                      • #26
                        Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht

                        Nu moeten jullie mij eens uitleggen hoe je valschade kan vaststellen zonder uitwendige schade? In mijn ogen is dit onmogelijk.
                        Volgens mij is dat perfect mogelijk.
                        Neem een metalen lens die op een kunststof mount is aangesloten. Laat heel de boel van een halve meter hoog vallen en zorg ervoor dat die lens eerst de grond raakt. Veel kans dat die lens geen kik geeft. De kracht van die val wordt wel doorgegeven aan het veel zwakkere punt, de lensmount.
                        Stel dat dit toestel in een cameratas zat, waar de bescherming veel steviger/dikker is rondom, dan op het punt waar die lens valt. Geen schram op je body of lens, maar schade vanbinnen. Lijkt me heel plausibel.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Volgens mij is dat perfect mogelijk.
                          Neem een metalen lens die op een kunststof mount is aangesloten. Laat heel de boel van een halve meter hoog vallen en zorg ervoor dat die lens eerst de grond raakt. Veel kans dat die lens geen kik geeft. De kracht van die val wordt wel doorgegeven aan het veel zwakkere punt, de lensmount.
                          Stel dat dit toestel in een cameratas zat, waar de bescherming veel steviger/dikker is rondom, dan op het punt waar die lens valt. Geen schram op je body of lens, maar schade vanbinnen. Lijkt me heel plausibel.
                          Zonder schram of kras? Lijkt mij sterk...
                          Maar ok, heb mij er al bij neergelegd hoor...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                            Nu moeten jullie mij eens uitleggen hoe je valschade kan vaststellen zonder uitwendige schade? In mijn ogen is dit onmogelijk.

                            Op het bestek staat duidelijk vermeld valschade en daardoor geen garantie. Dan vraag ik, op een beleefde manier een indicatie en bewijs dat het hier om valschade gaat. Dit kunnen ze mij jammer genoeg niet geven.
                            Als je een goede fototas hebt en die valt zodanig dat alle kracht op de lens komt, dan beschermt de tas de combinatie tegen uitwendige schade, maar de karachten op de lensvatting zullen vrijwel gelijk blijven.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                              Beste,

                              De laatste keren dat je je toestel gebruikte, en het nog werkte, heb je dan wat raars kunnen vaststellen?
                              Kan je misschien schroefjes of ... op je laatste foto's zien?
                              Als dit het geval zou zijn dan vind ik dat je garantie moet krijgen!
                              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                              Comment


                              • #30
                                Re: Procirep en Nikon Garantie

                                Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht

                                Vandaag eindelijk nieuws...
                                en binnen vier uur opgelost.!!!!!!
                                van harte hoor.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X