Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht

    Ik betaal gewoon mijn reparatie, Reciproc bedankt voor de tegemoetkoming en mijn Pro Dealer bedankt voor de rest.

    Groeten
    Mipstoo
    Komt toch niet meer met de titel overeen hé!
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #32
      Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

      Ik zie dat je vooral pro lenzen gebruikt. Die zijn een stuk zwaarder dan de prosumer gevallen. Deze zware lenzen op een lichte body, heeft als gevolg dat de mount en het spiegelhuis van de camera zwaar afzien.
      Je kan probleemloos de hele mount scheeftrekken door éénmaal een zware lens(300-2.8 of zo) via de body vast te nemen.
      Dat alles is dus zonder vallen of enige extern zichtbare schade.

      Comment


      • #33
        Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Eén simpele vraag:

        Aan wie is het hier om wat te bewijzen? Aan mij dat ik gebruik kan maken van mijn garantie, of aan Procirep dat mijn garantie vervalt?
        Aan jou als het goed ouder is dan 6 maanden. Het heeft gewerkt en nu niet meer.

        In de eerste zes maanden moet de consument niets bewijzen (er bestaat een wettelijk vermoeden dat zegt dat het defect reeds tijdens de levering bestond).
        Na zes maanden is het echter aan de consument om te bewijzen dat het goed "niet conform" was op het ogenblik van de levering. Vandaar dat ik denk dat je met bewijs moet aankomen. Wat dus absoluut niet gemakkelijk is.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #34
          Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
          Aan jou als het goed ouder is dan 6 maanden. Het heeft gewerkt en nu niet meer.

          In de eerste zes maanden moet de consument niets bewijzen (er bestaat een wettelijk vermoeden dat zegt dat het defect reeds tijdens de levering bestond).
          Na zes maanden is het echter aan de consument om te bewijzen dat het goed "niet conform" was op het ogenblik van de levering. Vandaar dat ik denk dat je met bewijs moet aankomen. Wat dus absoluut niet gemakkelijk is.
          yep, dat klopt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

            Het is toch wel ongelooflijk hoeveel mensen garantie verwarren met omniumverzekering.
            In dit geval had je gewoon helemaal géén recht op garantie, en heeft je verkoper een ferme "geste" gedaan.

            Comment


            • #36
              Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Het is toch wel ongelooflijk hoeveel mensen garantie verwarren met omniumverzekering.
              In dit geval had je gewoon helemaal géén recht op garantie, en heeft je verkoper een ferme "geste" gedaan.
              zie mij comment!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #37
                Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                zie mij comment!
                grt,bouk.
                uw comment slaat nergens op.
                zelfs al is de camera slechts 1 dag oud en je laat 'm vallen, dan heb je hoe dan ook géén garantie maar gewoon pech.

                Comment


                • #38
                  Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  uw comment slaat nergens op.
                  omdat jij niet goed leest!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #39
                    Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                    Als je een nieuwe wagen koopt moet ge daar ook niet na drie maand mee teruggaan om een bluts uit je dak te laten halen onder garantie.
                    Je kan wel zeggen dat je nergens tegen gereden bent maar het is wel duidelijk dat iets externs de oorzaak is.

                    Met een fototoestel is dat identiek, je kan door een externe oorzaak schade hebben en toch "extern" niet zien dat er iets mee gebeurd is.
                    Laat uw toestel van een meter hoog vallen op een dik tapijt of op een deken en er is geen krasje te bespeuren.

                    Ik zeg niet dat je zelf de schade hebt gemaakt maar "misschien" wel iemand van je kennissen (vriendin) dat per ongeluk iets verkeerd gedaan heeft en liever niets zegt.
                    Lees goed het woord "misschien" want niemand van ons kan daar uitsluiting over geven.

                    Feit is dat bepaalde schade nu eenmaal niet van gewoon gebruik kan komen en er zeker een externe oorzaak geweest is (vallen, zwaar gewicht opgezet, op gaan zitten, ...).
                    En als je eerlijk bent, dan weet je zoiets zelf ook wel.

                    Verder snap ik wel dat iemand in zo'n geval zich eerder wat van de stomme houdt en probeert het onder garantie te krijgen ... ze moesten het maar eens doen.
                    Maar klaag toch niet als ze het door hebben en geen garantie geven, de fout ligt niet bij hun maar bij diegene die aansprakelijk is voor de schade.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                      Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                      Zonder schram of kras? Lijkt mij sterk...
                      Maar ok, heb mij er al bij neergelegd hoor...
                      Dat is inderdaad perfekt mogelijk. Ik heb het zelf ook voor gehad. Camera zat in de tas met de lens en de zonnekap er op. Tas laten vallen, recht op de zonnekap . De zonnekap was afgebroken daar waar ze aan de lens vast zit. Op de kap zelf was geen enkel schrammetje te zien vanwege de voering van de tas. Was eventjes zweten maar gelukkig was er niets aan de camera en de lens. Al de energie van de schok wordt doorgegeven en de zwakste schakel begeeft het eerst (effect van de kinetische bollen van newton).

                      Comment

                      Working...
                      X