Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Apple?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom Apple?

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
    Misschien een andere discussie. Maar wat zijn de eisen voor een goede laptop ivm bewerkingen. (fotobewerkingen).

Waar let je dan het beste op?
    Je vindt heel wat topics als je even zoekt. Dit heb ik even opgescharreld:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

In een laptop zou ik ook gaan voor een SSD, de HDD is tengenwoordig veruit het traagste onderdeel en de meeste 2.5in schijven zijn dan nog 5400rpm ook om minder stroom te verbruiken.

Wat ik wel enorm grappig vind is dat "apple heeft een beter scherm" zo ingeburgerd is. Je pc scherm kan je zelf kiezen naargelang je eisen zowel cheap cheap als heel duur (en in dat geval een stuk beter dan wat er in een iMac zit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
        In een laptop zou ik ook gaan voor een SSD, de HDD is tengenwoordig veruit het traagste onderdeel en de meeste 2.5in schijven zijn dan nog 5400rpm ook om minder stroom te verbruiken.

Wat ik wel enorm grappig vind is dat "apple heeft een beter scherm" zo ingeburgerd is. Je pc scherm kan je zelf kiezen naargelang je eisen zowel cheap cheap als heel duur (en in dat geval een stuk beter dan wat er in een iMac zit)
        Ik houd me tegenwoordig ver van de discussie Apple <> PC; heeft toch allemaal geen zin. Maar je zult moeten toegeven dat als het over een laptopscherm gaat (en niet over een laptop aangekoppeld aan een extern scherm), dat het scherm van de MacBookPro bij de betere is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht

kan je in beide gevallen wel gelijk geven ... maar als je naar pc scherm gaat zoeken, was ik nog nooit tot IPS panelen gekomen ... zou bij volgende pc wel het geval zijn natuurlijk!

Qua laptop heb ik ook xps 17 van dell met twee laptop bays... ssd werkt echt wel super, als je het gebruikt waarvoor het bedoelt is ...
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Maar je zult moeten toegeven dat als het over een laptopscherm gaat (en niet over een laptop aangekoppeld aan een extern scherm), dat het scherm van de MacBookPro bij de betere is.
            Absoluut!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              we hebben het natuurlijk over hardware raid... raid 5 doe je beter niet met software raid...

heb intussen eventjes opgezocht... en ja... http://blog.irisproservices.com/2009...ple-raid-card/, 't bestaat... kost je een beetje meer... controler... 600€ and enkel met apple disken... dus... in plaats van 400€ pakweg 1000 à 1200€ voor 't zelfde resultaat?
              Neen, het kost NIET meer op Mac. Als je SAS schijven gaat gebruiken dan ja, maar dat kost ook meer op een PC want je hebt dan ook een kaart met SAS support nodig en de speciale SAS-schijven...
              Apple's eigen RAID kaart is zelfs ook niet bijzonder goed. Er zijn beter oplossingen van andere fabrikanten die evenveel kosten als op een gewone PC.

Met ander woorden, hardware RAID is perfect mogelijk en het kost exact hetzelfde als op een PC.

En no such thing als "Apple schijven".
              mijn website

Comment

Working...
              X