Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Apple?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Waarom Apple?

    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Waar zou ik raid voor nodig hebben op mijn Apple als er zoveel andere mogelijkheden zijn. Het mag dan een leuk spelletje zijn om een draadje te kapen om te komen stoken, feit blijft dat veel fotografen, heel veel fotografen en grafici nog meer op Apple werken en niet terug willen.
    oei oei oei... wat een lange apple tenen...

    naast een backup vind ik de redundantie van m'n systeem erg belangrijk. Raid is daar voor gemaakt. Ik hou er absoluut niet van om m'n systeem te restoren, opnieuw te installeren, vandaar die redundantie... voor mezelf is dat een noodzakelijke feature...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #47
      Re: Waarom Apple?

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

      naast een backup vind ik de redundantie van m'n systeem erg belangrijk. Raid is daar voor gemaakt. Ik hou er absoluut niet van om m'n systeem te restoren, opnieuw te installeren, vandaar die redundantie... voor mezelf is dat een noodzakelijke feature...
      Dat kan ik geloven, op Windows systemen die ik moet onderhouden zorg ik daar ook steeds voor, dat is bijna een eigenschap van Windows, ik weet dan ook heel goed waarom ik op Apple overgeschakeld ben voor mezelf. Ik wil ook niets opdringen aan anderen hoor, noch mijn eigen gelijk, noch mijn keuzes.
      Je hebt dus ook een dubbele voeding (redundancy) hot swappable raid ? En allemaal voor 400€

      Comment


      • #48
        Re: Waarom Apple?

        Of hoe voorspelbaar topics zijn in verband met het verschil tussen Windows & Mac en Nikon & Canon.

        Comment


        • #49
          Re: Waarom Apple?

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Je hebt dus ook een dubbele voeding (redundancy) hot swappable raid ? En allemaal voor 400€

          je hebt er misschien overgelezen maar ik schreef:

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          o Ik hou er absoluut niet van om m'n systeem te restoren, opnieuw te installeren, vandaar die redundantie...
          die voeding die is op 10 minuten vervangen... perfect passend in m'n continuity-plan...
          hot swappeable kan, maar is niet nodig... heb immers Raid... diskje kapot.... systeem werkt gewoon door... nieuw diskje kopen, inpluggen en de raid zorgt dat alles blijft lopen...

          maar we wijken serieus af... apple kan dit ook, naar verluid... alleen... een pak duurder... doch met 't zelfde resultaat... daarom mijn keuze voor PC
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #50
            Re: Waarom Apple?

            Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
            Of hoe voorspelbaar topics zijn in verband met het verschil tussen Windows & Mac en Nikon & Canon.
            Canonians en Nikonians komen overeen hoor, daar kan ik veel voorbeelden van geven.

            Comment


            • #51
              Re: Waarom Apple?

              Windows /Apple
              Het blijft leuk om te lezen.

              Zelf werk ik al enkele jaren op apple, heb me de overstap van windows nooit beklaagt.
              Maar de overstap naar apple heeft me in geen een stel oogkleppen opgeleverd...
              Ik zie veel mensen met een probleem-pc, maar als je dan ziet wat daar allemaal op gebeurd, limewire of bearshare toestanden, illegale software, gebrek aan beveiliging,... is het dan windows zijn schuld dat de pc niet goed draait?
              Langs de andere kant zie ik overtuigde windows mensen gebruik maken van m'n iMac en ik heb nog niemand horen klagen hoor.

              Daarom voor iedereen, gebruik het systeem dat het best aansluit bij je noden, verzorg het, maar blijf aub rondkijken naar de concurrentie, want wie weet kan je je vroeg of laat verbeteren door over te schakelen
              Fuji X-E1 - 18-55mm
              facebook

              Comment


              • #52
                Re: Waarom Apple?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                die voeding die is op 10 minuten vervangen...
                Als je ze liggen hebt hé En op Zondag zijn de winkels toe en Murphy slaat toe.
                By the way, raid werkt niet zonder voeding, uw peceeken ook niet. Maar eens te meer, je mag alles lezen, ik onderhoud zulke systemen (en ik verkoop ze graag, onderhoud is altijd nodig), al dat gedoe heb ik niet op Apple, en vooral, maar dat wil je niet lezen, niet nodig.

                Comment


                • #53
                  Re: Waarom Apple?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  al dat gedoe heb ik niet op Apple, en vooral, maar dat wil je niet lezen, niet nodig.
                  Apple of Windows, een schijf is een schijf. Als die schijf kapot gaat heb je een andere nodig. Heb je dan geen RAID, dan heb je geen systeem meer. Als je denkt dat, omdat je een Apple gebruikt, je schijf niet kan crashen, droom dan maar lekker voort.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #54
                    Re: Waarom Apple?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Apple of Windows, een schijf is een schijf. Als die schijf kapot gaat heb je een andere nodig. Heb je dan geen RAID, dan heb je geen systeem meer. Als je denkt dat, omdat je een Apple gebruikt, je schijf niet kan crashen, droom dan maar lekker voort.
                    Inderdaad alle schijven kunnen crashen, ook raids hoor, al eens twee schijven samen weten crashen in een raid, ik wel anders, of een raid kaart zien opgaan in rook, ik wel hoor, niets is onfeilbaar, 't is maar dat d'oracle me dat niet moet komen wijs maken hé. Maar dat is zijn probleem.
                    Maar wat ik wel beweer is dat je Apple, alweer, sneller weer op zijn pootjes terecht komt, heb al veel pc's gerecupereerd van een zware crash, en na een paar uur installeren heb je hopelijk alles terug, dat zit onder Apple stukken beter in elkaar hoor.
                    Wat altijd jammer is in een apple PC discussie is dat men er zomaar van uit gaat dat je geen ervaring hebt met PC, think !

                    Comment


                    • #55
                      Re: Waarom Apple?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Wat altijd jammer is in een apple PC discussie is dat men er zomaar van uit gaat dat je geen ervaring hebt met PC, think !
                      Ik denk dat je jezelf wat inpraat. Niemand gaat ervan uit dat je geen ervaring hebt met "PC", maar als je halve waarheden en nonsens door elkaar uit, dan doe je dat jezelf aan.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #56
                        Re: Waarom Apple?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Canonians en Nikonians komen overeen hoor, daar kan ik veel voorbeelden van geven.
                        Meeste Mac en WIn gebruikers ook hoor. Zoals altijd zijn het er enkele die maar blijven doorgaan.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Waarom Apple?

                          ze zien er wel fantastisch uit, die Macbookskes.

                          of dat een reden is om er eentje te kopen laat ik in t midden. Ik steek gewoon om de zoveel jaar een pc'tje in elkaar met zo goedkoop mogelijke onderdelen. Linux Mint of Ubuntu erop en nog nooit een probleem gehad.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #58
                            Re: Waarom Apple?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Ik denk dat je jezelf wat inpraat. Niemand gaat ervan uit dat je geen ervaring hebt met "PC", maar als je halve waarheden en nonsens door elkaar uit, dan doe je dat jezelf aan.
                            Bedankt voor het compliment. Alleen als jouw helft wel waar is natuurlijk, waar je voor het gemak dan maar even van uit gaat. Ondertussen kan ik alleen maar herhalen dat ik niets tegen een PC heb, maar een Apple beter vind, en dat dit een Apple thread is.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Waarom Apple?

                              Misschien een andere discussie. Maar wat zijn de eisen voor een goede laptop ivm bewerkingen. (fotobewerkingen).

                              Waar let je dan het beste op?
                              EMBLEMATA.BE
                              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                              Comment


                              • #60
                                Re: Waarom Apple?

                                apple ... het is iets "raars" ...
                                Mijn verhaal:
                                2 jaar geleden mac mini gekocht en aangesloten op samsung scherm..
                                besturingssysteem kon mij niet bekoren ... kon het maar niet gewoon worden ...
                                Mac mini was niet performant genoeg voor mijn doeleinden.
                                Impuls > na twee weken verkocht en pc laten samenstellen bij tones.

                                Vorige zomer, toch terup apple imac 27inch aangekocht.. vooral voor het scherm..
                                nu, dacht wel dat ik besturingssysteem zou kunnen begrijpen, als ik meer tijd spendeerde en probeerde alles wat ik bij windows had te vergeten .. na maandje kon ik eindelijk zeggen wow !

                                Voordelen voor mij van Apple IMAC :
                                - scherm is fenomenaal voor mij
                                - alles in één is mooi om in woonplaats te zetten
                                - Time Machine is gewoon een veilig gevoel !

                                Wie nog geen computerkennis heeft, zou ik apple onmiddellijk aanraden! Gebruiksvriendelijkheid ten top ...
                                Echter, voor windows gebruikters is overstap een grote stap ...

                                Nu bijna jaar na datum kan ik mijn Imac niet meer missen ... foto's bewerken op IMAC is een droom door de resolutie van het 27" scherm!
                                Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                                Comment

                                Working...
                                X