Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commercieel getinte info als volgt oplossen:

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

't is niet de eerste keer dat een verkoper met overduidelijk commerciele belangen zich hier mengt. (soms anoniem vermomd, maar die worden al even snel ontmaskerd. of iemand zoals nu die bij wijze van spam reclame maakt voor zichzelf of voor zijn broodheer). eventjes fijntjes langs de neus weg een eigen forum komen opeisen getuigt van een volslagen gebrek aan spirit. het internet is best wel een plaats om te verzieken met reclame, maar gelieve dat wel ergens anders te doen. er is geen probleem, laat staan dat het soort doorzichtig, mistplaatst opdringerig massamediageil tactiekje uit de kleuterklas van de psychologie van de massamedia hier verkoopbaar is. uw uitleg raakt kant noch wal.

beste "Memory Perfect": voor mijn part mag je oprotten met uw gezeik. er zitten enkel commerciele belangen achter uw inbreng, en aangezien ik toch al niet de beleefdste van dit forum ben, zal het me ook niet moeilijk vallen om uw doorzichtige ballonnetjes door te prikken.

dada jongen,
    the hustler

Comment

Originally posted by the hustler
      beste "Memory Perfect": voor mijn part mag je oprotten met uw gezeik.

en aangezien ik toch al niet de beleefdste van dit forum ben
      voor dat eerste :

voor dat tweede : das volgens mij een understatement
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

[QUOTE] Originally posted by jaja
        Hallo J@n,

Helemaal akkoord ...
        Dat iemand zich aanmeldt op het forum onder zijn "commerciële" naam en dan dit soort topics opstart is al een uiting van misprijzen naar mijn mening. Ook maakt bedoelde persoon zich "schuldig" aan het onder 2 verschillende namen opereren in het forum - iets wat ook al niet toegelaten is ...
        Het feit dat een apart forum puur uit eigenbelang "aangevraagd" wordt getuigt alweer van het nodige misprijzen tov BD.
        En dan moeten wij zo'n vraag au serieux nemen? Komaan, waar zijn we mee bezig ...

Als wij ooit aan sponsoring denken, dan zal dat onder "onze" voorwaarden zijn.
        We zullen - als het aan mij ligt - nooit op die manier ingaan op vraag van de "commercie" die op deze wijze getuigt van erg weinig respect en eerder puur aan zichzelf denkt.

Jaja (die hier zijn eigen mening vertolkt en erg ontgoocheld is door de zeer opdringerige wijze van handelen van sommige commercieel gerichte individuën - die daardoor in zijn ogen heel wat krediet verliezen)

Originally posted by j@n
        Opzicht een interessante vraag. Toch vraag ik mij of of deze in het forum thuis hoort.
        Niet omdat we er stiekum over moeten doen, maar Memory Perfect dwingt hiermee een discussie mee af die, mijns inziens, eerst door de crew beantwoord had moeten worden. Vervolgens kan de crew dat al dan niet aan de forumleden, mogelijk in de vorm van een poll voorleggen.
        Ik stel dan ook voor dat Memory Perfect een mailtje naar de crew stuurt.
        Ik kan Jaja hierin enkel bijtreden.
        Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Zoals ik het nu zie (en opmerk) is het nu al zo dat bepaalde personen nieuwe producten 'spontaan' voorstellen.
          Personen waarvan we allemaal weten dat ze handelaar zijn en men zowiezo uitleg en informatie gaat vragen.

Ik ben ook GEEN voorstander van een commerciel forum. Als je een beetje moeite doet vindt je wat je zoekt wel via andere kanalen op het net.

Trouwens, wordt er nu niet door de leden zelf een link gegeven naar sites die momenteel promo's oid hebben ? Dacht het wel.

Comment

Originally posted by Tom
            Zoals ik het nu zie (en opmerk) is het nu al zo dat bepaalde personen nieuwe producten 'spontaan' voorstellen.
            Personen waarvan we allemaal weten dat ze handelaar zijn en men zowiezo uitleg en informatie gaat vragen.

Ik ben ook GEEN voorstander van een commerciel forum. Als je een beetje moeite doet vindt je wat je zoekt wel via andere kanalen op het net.

Trouwens, wordt er nu niet door de leden zelf een link gegeven naar sites die momenteel promo's oid hebben ? Dacht het wel.

Idem dito thinking ...
            Sam greetzzzzzzz U
            -------------------------------------------
            Never apologize for showing feeling.
            When you do so, you apologize for the truth.
            -------------------------------------------
            Canon Stuff

Comment

Originally posted by teddy-bear
              Daar voel ik wel wat voor...

Een duidelijk appart forum voor handelaars (met voorwaarden).

Daar kunnen wij alleen maar beter van worden.
              Zeker mee akkoord
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

NEEN, ik vind dit zeker niet goed !
                Dit is en forum over fotografie en moet een onafhankelijk forum blijven. Zonder commerciële handelaars die de boel verzieken.
                Daar zijn andere sites voor.
                Als forumleden palaveren over een winkel of over een goedkoop artikel is dit wat anders.
                Maar als handelaars hun eigen gaan beginnen aanprijzen in een topic ????
                Wedden dat het binnen een tijd dezelfde weg opgaat als E-bay?
                Vroeger was E-bay een gezellige koopjeshoek voor parikulieren waar je soms een koopje kon doen of van je spullen kon afgeraken.
                Nu is het verziekt door handelaars. Ik heb het zelfs uit mijn favorieten geziert en kom er niet meer kijken.
                Hopelijk blijft BD bij zijn standpunt, van dit zeker niet toe te laten.
                Willen ze zo'n rubriek, dan moeten ze dat maar zoeken buiten "onze BD".

Comment

Totaal onnodig om een apart commercieel forum in te voeren.

Het leuke van BELGIUM DIGITAL is namelijk dat door de gezamelijke sitebezoekers een bron van diverse gegevens naar voren wordt gebracht, zowel commercieel als technisch, wil je meer weten of adressen van goedkope handelaren dan is er altijd wel iemand die je opweg helpt tevens wordt er gewaarschuwd waar en bij wie je moet oppassen.

Ook produkt informatie komt hier ruimschoots aan bod, als er wat nieuws op de markt komt zijn we eerder op de hoogte dan de reguliere handel.

Worden je vragen niet beantwoord (komt zelden voor ) dan moet je zelf maar even doorzoeken links en zoekprogramma's genoeg.

Discussies met de commercie is toch al niet te doen, dat wordt een oneindig ja en nee spelletje waar niemand op zit te wachten.

Reclame maken doen ze maar op hun eigen site ook u Otto!!

Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Van in het begin heb ik dit forum beschouwd als een objectieve leidraad voor toekomstige aankopen. Ik heb dan ook (gelukkig) af en toe m'n mening moeten herzien omdat de info op de sites van webshops en fabrikanten veelal uitsluitend positief zijn, en de gebruikerservaringen soms ook negatief. Zelf probeer ik in die zin m'n eigen ervaringen ook nuttig aan te wenden.

Qua commerciele inmenging zou ik er mee kunnen leven dat er zo nodig een banner wordt toegevoegd. Maar een subforum waar winkeliers hun producten de hemel in prijzen gaat me wat te ver. Als ik op zoek ben naar een bepaalde winkel, zal ik die vraag wel stellen, of via de search wat info van de leden verschaffen. Ook als ik op de hoogte wil zijn van de laatste nieuwe digicams, dan zal ik de review-, webshop-sites wel afschuimen.
                    Soms zie je bepaalde winkels op het forum een bepaalde bestelling bevestigen. Het feit dat ze dat doen op een publiek forum lijkt mij wel wat op verdoken reklame. Als een winkel correct handelt, dan zal men het hier wel merken van de leden zelf. Denk dat bepaalde winkeliers niet te klagen hebben van possitieve commentaar (cfr Ingo, Vasa, Otto)

Greetz

Sam Jae

Comment

Originally posted by tilde

Trouwens sponsoring was toch niet verenigbaar met het concept "vzw"?
                      sponsoring aan vzw's is zelfs fiscaal aftrekbaar, dus het is zeker toegelaten. Of ze het hier toelaten is natuurlijk een vraag voor de crew.
                      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Originally posted by Sam Jae
                        Maar een subforum waar winkeliers hun producten de hemel in prijzen gaat me wat te ver.
                        het voordeel als men enkel in dit deel commerciël zin en onzin mag verkondigen, is dat men weet dat dat deel van het forum commerciëel gekleurd kan zijn. Maar je hebt in een forum alle aanbiedingen van de maand van alle sponsors bij elkaar. Enkel wie iets wilt kopen bezoekt dat forum.

Indien een sponsor buiten dat sponsor-forum de netiquette van het forum overtreedt, dan kan je daar wel heel repressief op reageren, en desnoods weigeren dat hij nog het commercieel deel van het forum gebruikt, ondanks dat hij reeds voor een heel jaar betaalde.

ik beschouw het dan als een soort van gedoogzone voor de handelaren, waar een win-win relatie voor de forumleden kan uit groeien, maar buiten dat aparte forum mag dan absoluut niets toegelaten worden.

soit, ik ben geen crew, geen moderator .. en heb hier niet over te beslissen. Wel volg ik de opmerking van Jaja, dat het aan BD is om te bepalen hoe sponsoring mag/kan, en dat deze discutie niet opgedrongen had mogen zijn door de handelaar in kwestie

Comment

"Persoonlijk" blijf ik bij mijn mening.

Ik zie niet in dat, moest er een handelaars forum zijn en waar zij uitsluitend en aan strenge voorwaarden voldoen, terecht kunnen dat dat voor ons geen aanwinst zou zijn.

Hier op BD word serieus wat afgeschreven en gevraagd over diverse materialen en ZEKER over hun prijzen.

Handelaars zijn per definitie geen boemannen of afzetters, het zijn meestal mensen die ook hun boterham willen verdienen.

Als zij dus zeer duidelijk binnen hun forum blijven, wie heeft er dan nog last van?

Alleen zij(eerlijke handelaar) en wij kunnen er van winnen...

Verder treed ik Viso helemaal toe, het is aan de BD leiding om te beslissen en daarover te oordelen.

Comment

Ik denk niet dat er hier een welles/nietes discussie moet plaatsvinden als ik de reply van Jaja lees, wat dus nu aan het gebeuren is...
                            Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
                              Ik denk niet dat er hier een welles/nietes discussie moet plaatsvinden als ik de reply van Jaja lees,
                              euh nu wil ik als nieuwkomer niet chagerijnig doen, maar in een VWZ, wat BD nu dus is, bestaat er normaal zoiets als democratie
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

euh nu wil ik als nieuwkomer niet chagerijnig doen, maar in een VWZ, wat BD nu dus is, bestaat er normaal zoiets als democratie
                                Wat heeft dit met democratie te maken ? En handelaar wil een discussie uitlokken over iets waar hij persoonlijk beter van wordt, financiëel dan welteverstaan. Jaja zegt dat BD zelf wel de regels van eventuele sponsoring zal bepalen dus vind ik het zeer misplaatst de discussie aan te zwengelen waardoor er twee kampen ontstaan op het forum. Het is toch niet omdat BD een vzw wordt dat eenieder plots allerlei voorstellen kan doen en dat de crew maar moet uitvoeren waar een meerderheid van de forumbezoekers achter staat, komaan zeg...
                                Mark (300D)

Comment

Working...
                                X