Re: Chernobyl...
Over die anussen: als je met besmette handen dus aan je gat krabt kan dit gebeuren.
En ik kan je verzekeren, als ze daar de huidcellen moeten wegschuren
Het is de totale dosis die telt, dit klopt. Maar het lijkt me inderdaad sterk dat je zo'n
meter tegenkomt of mee kan krijgen. Je weet maar nooit natuurlijk. In de centrale's kan
je na afloop je totale dosis aflezen, en het toestel geeft een schel alarmgeluid
als de dosis te snel te hoog oploopt.
En het radioactief stof is inderdaad levensgevaarlijk.
Goed weten waar je naartoe gaat is belangrijk, een stofmasker kan zeker geen kwaad.
Op de gevaarlijke plekken een volledig pak ook niet.
En of de plaatselijke metingen heel betrouwbaar zijn... ik twijfel er over maar ja, wie ben ik.
Maar met de wetenschap dat het Russen zijn...
Een "Hiroshima"pak is ook nog een optie maar dan lijkt de trip me net iets te lastig worden.
Neem zeker Jodium tabletten mee.
Over die anussen: als je met besmette handen dus aan je gat krabt kan dit gebeuren.
En ik kan je verzekeren, als ze daar de huidcellen moeten wegschuren
Het is de totale dosis die telt, dit klopt. Maar het lijkt me inderdaad sterk dat je zo'n
meter tegenkomt of mee kan krijgen. Je weet maar nooit natuurlijk. In de centrale's kan
je na afloop je totale dosis aflezen, en het toestel geeft een schel alarmgeluid
als de dosis te snel te hoog oploopt.
En het radioactief stof is inderdaad levensgevaarlijk.
Goed weten waar je naartoe gaat is belangrijk, een stofmasker kan zeker geen kwaad.
Op de gevaarlijke plekken een volledig pak ook niet.
En of de plaatselijke metingen heel betrouwbaar zijn... ik twijfel er over maar ja, wie ben ik.
Maar met de wetenschap dat het Russen zijn...
Een "Hiroshima"pak is ook nog een optie maar dan lijkt de trip me net iets te lastig worden.
Neem zeker Jodium tabletten mee.
Comment