Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chernobyl...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Chernobyl...

    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Is dat een voorgevoel ?
    Proficiat voor het experiment. Als we het licht uitdoen zien we U staan.
    Ach zoooooooooo erg is het daar ook weer niet....
    Er zijn mensen die dagelijks met geigertellers moeten rondlopen...
    Zelfs hier in België is er straling ....
    Maar ik weet nog steeds niet hoe je daar moet geraken

    Comment


    • #17
      Re: Chernobyl...

      Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
      Maar ik weet nog steeds niet hoe je daar moet geraken
      Hier isn telefoonnummer. Alleen bekijken als je je fotomateriaal aan mij overerft;

      http://www.hihostels.com.ua/en/excur...chernobyl_tour

      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #18
        Re: Chernobyl...

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Hier isn telefoonnummer. Alleen bekijken als je je fotomateriaal aan mij overerft;

        http://www.hihostels.com.ua/en/excur...chernobyl_tour

        -m-
        thx... morgen eens bellen...

        Comment


        • #19
          Re: Chernobyl...

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Is dat een voorgevoel ?
          Proficiat voor het experiment. Als we het licht uitdoen zien we U staan.
          Hij zal een leuke reis hebben .. hij komt zeker stralend terug ! .. hopelijk vallen de stukken er na een tijdje niet vanzelf af ..
          .. als hij de kans krijgt om een paar van de juiste isotopen in te ademen, of nog beter, oraal tot zich te nemen, kan hij aan zijn reisje jaren plezier beleven

          Comment


          • #20
            Re: Chernobyl...

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Hij zal een leuke reis hebben .. hij komt zeker stralend terug ! .. hopelijk vallen de stukken er na een tijdje niet vanzelf af ..
            .. als hij de kans krijgt om een paar van de juiste isotopen in te ademen, of nog beter, oraal tot zich te nemen, kan hij aan zijn reisje jaren plezier beleven
            Voor iemand die in een labo werkt weet jij precies heel weinig van de gevaren af.
            Pardon... je kent ze.... maar je overdrijft.... en nog niet een beetje...
            Hoe dan ook... Ik probeer te gaan...

            Comment


            • #21
              Re: Chernobyl...

              Ik heb een hele tijd op de kerncentrale van Doel gewerkt en zou toch graag enkele tips meegeven.

              - Draag oude kledij, of tenminste kledij die je na je bezoek daar weggooit. Dit is absoluut een must.
              Een alternatief is een kiel of werkpak dat je over je kledij draagt.
              - Neem zo min mogelijk vast ! radioactiviteit kleeft letterlijk overal aan. (er zijn verhalen van radioactieve anussen...)
              - Neem een schuursponsje mee: als je toch iets vastpakt schuur dan overvloedig de huid, de besmette huidcellen gaan er dan af.
              - Houd je teller in de gaten, het is het voornaamste instrument om te weten of je een gevaarlijke zone binnenkomt of niet.
              Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
              70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
              35-70 mm f/2.8

              Comment


              • #22
                Re: Chernobyl...

                verder kan ik je de SCK-CEN aanraden:


                Als er iemand je kan advisteren, mocht je dit wensen, dan zullen zij het wel zijn.
                Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
                70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
                35-70 mm f/2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Chernobyl...

                  Ik begrijp dat je niet op toeristische plaatsen je kostbare vakantie wil doorbrengen, 'k ben helemaal van hetzelfde idee. Alhoewel ik mijn hart verloren heb aan the big apple
                  Hopelijk lukt het om tot daar te reizen, 'k wens je alvast veel succes. Ik zou me er niet aan wagen, net iets te riskant voor mijn zenuwen.
                  Heb je trouwens al eens gedacht over een expeditie naar Antartica? Ben daar zelf al een aantal jaar over aan het dromen, maar renovaties gaan op dit moment voor.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Chernobyl...

                    Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                    Voor iemand die in een labo werkt weet jij precies heel weinig van de gevaren af.
                    Pardon... je kent ze.... maar je overdrijft.... en nog niet een beetje...
                    Hoe dan ook... Ik probeer te gaan...
                    Ik ken ze maar al te goed jong .. een van de vroegere hoofdzonden in de katolieke catchismus was "vermetel vertrouwen" .. ge weet toch wat dat is? neen zeker?
                    Ik vrees echter dat jij totaal niet weet waar je naartoe gaat, net zo min als die andere pippos .. ik heb hier al genoeg, zij het sarcastische, hints gegeven over de risicos die je loopt, lees maar eens tussen de lijnen door, als je dat kan tenminste .. nu ja 't is uw vel he niet het mijne ..

                    Comment


                    • #25
                      Re: Chernobyl...

                      Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
                      Ik heb een hele tijd op de kerncentrale van Doel gewerkt en zou toch graag enkele tips meegeven.

                      - Draag oude kledij, of tenminste kledij die je na je bezoek daar weggooit. Dit is absoluut een must.
                      Een alternatief is een kiel of werkpak dat je over je kledij draagt.
                      - Neem zo min mogelijk vast ! radioactiviteit kleeft letterlijk overal aan. (er zijn verhalen van radioactieve anussen...)
                      - Neem een schuursponsje mee: als je toch iets vastpakt schuur dan overvloedig de huid, de besmette huidcellen gaan er dan af.
                      - Houd je teller in de gaten, het is het voornaamste instrument om te weten of je een gevaarlijke zone binnenkomt of niet.
                      ja .. en op besmette plaatsen bij voorkeur niet ademen ..

                      ... en wat doet er u veronderstellen dat TS een teller mee heeft? .. of 't zou zo een speelding moeten zijn dat kraakt als de zon schijnt ..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Chernobyl...

                        Hallo!

                        Ik ben er enkele weken geleden geweest. Heb geboekt via HiHostels, maar stuur me een PM en ik geef je het telefoonnummer van mijn gids..dit gaat je heel wat geld besparen.

                        Enkele dingen die ik toch kwijt wil: de verhalen op het internet zijn altijd een beetje overdreven...geigertellers etc zijn niet nodig indien je weet wat je doet. Het is altijd de stralingsdosis die je in 't oog moet houden, niet de sterkte. Anyway, het was een zeer, zeer interessante uitstap die fantastisch fotomateriaal heeft opgeleverd. Onze gids was erg streng op het aanraken van dingen: vooral cesium-137 is nog hoogradioactief en je wil geen besmette stofdeeltjes etc op plaatsen waar je niet meer aankan (vooral longen en maag/darmstelsel)...niets aanraken dus! nergens.

                        Een voorlopige selectie van de foto's en wat uitleg: http://picasaweb.google.be/nertog/TheExclusionZone#

                        Als je toch naar ginder trekt: bezoek de rest van Oekraïne ook eens...echt de moeite!
                        Als je meer wil weten, vraag gerust!

                        Wim
                        www.flickr.com/nertog/sets

                        Comment


                        • #27
                          Re: Chernobyl...

                          [QUOTE=nessler;2377016](er zijn verhalen van radioactieve anussen...)
                          QUOTE]

                          blijf dus vooral van de anussen af!
                          Vriendelijke groeten, Sven
                          Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Chernobyl...

                            Oorspronkelijk geplaatst door nertog Bekijk bericht
                            Hallo!


                            Enkele dingen die ik toch kwijt wil: de verhalen op het internet zijn altijd een beetje overdreven...geigertellers etc zijn niet nodig indien je weet wat je doet.snip Onze gids was erg streng op het aanraken van dingen: vooral cesium-137 is nog hoogradioactief en je wil geen besmette stofdeeltjes etc op plaatsen waar je niet meer aankan (vooral longen en maag/darmstelsel)...niets aanraken dus! nergens.
                            Zoals ik al zei .. absoluut vermetel vertrouwen .. het internet is niet uw bron van informatie maar de beschermingsregels van het SCK-CEN ... en als je met een "ganse bende" ergens doorsloft maak je absoluut geen stof dat je kan inademen natuurlijk, en in dat stof zit zeker geen Caesium isotoop tenminste volgens de gids (van andere isotopen geen woord?) .. een doorleefde naieviteit is veel waard .. en jullie dosimeters werden dagelijk of zelfs halfdagelijks gecontroleerd op functionaliteit en gecumuleerde dosis natuurlijk?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Chernobyl...

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Zoals ik al zei .. absoluut vermetel vertrouwen .. het internet is niet uw bron van informatie maar de beschermingsregels van het SCK-CEN ... en als je met een "ganse bende" ergens doorsloft maak je absoluut geen stof dat je kan inademen natuurlijk, en in dat stof zit zeker geen Caesium isotoop tenminste volgens de gids (van andere isotopen geen woord?) .. een doorleefde naieviteit is veel waard .. en jullie dosimeters werden dagelijk of zelfs halfdagelijks gecontroleerd op functionaliteit en gecumuleerde dosis natuurlijk?
                              Ik heb nooit gezegd dat het 100% veilig is, maar je gaat sowieso een aantal keer door een grote geigerteller die op verschillende plaatsen op jouw lichaam meet. Bij het verlaten van de zone word je opnieuw gecontroleerd en scannen ze ook de wagen.

                              Inderdaad, stof is er. Niet omdat je met "een ganse bende" (de volle 6 man) ergens doorstormt, maar omdat in Pripyat gewoon bouwvallige dingen staan. Neem desnoods een stofmasker mee. De mate van bescherming is 100% jouw verantwoordelijkheid. Cesium-137 is op dit moment de meest gevaarlijke radioactieve stof in de omgeving (halfwaardetijd van +- 30 jaar). ******ium is al lang "uitgestraald" en uranium en plutonium zijn niet ver van de reactor verspreid. De dorpen en het gebiedavn de reactoren zelf zijn na de ramp grondig gereinigd..ze dachten de mensen zelfs terug te sturen naar Pripyat..de gekken! De onmiddellijke omgeving van reactor 4 wordt elke dag 2 maal afgespoten met water.

                              Ik ben er geweest van 10:00 tot 17:00...de opgelopen dosis, zelfs bij vrij hoge stralingsniveaus is klein. Geen reden tot paniek.

                              Ik heb veel ergere dingen gezien: mensen die op de rand van de 30km zone wonen en paddestoelen, bosbessen en andere vruchten plukken in de bossen en deze verkopen aan de straatkant. Praat ook eens met de mensen in Kiev...ik heb een week bij mensen gewoond (via Couchsurfing)..interessante dingen gehoord.
                              www.flickr.com/nertog/sets

                              Comment


                              • #30
                                Re: Chernobyl...

                                ook al eens op youtube gekeken?
                                staat vol met filmpjes van mensen die er geweest zijn.
                                van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

                                Comment

                                Working...
                                X