Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

--Klapvee--

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: --Klapvee--

    Haha, ik ken nog zo'n forum-onderdeel waar iedereen naar hartelust op de hoera-molen meedraait

    Je hebt 100% gelijk Monica (en Pixations), en jammer genoeg is dit één van de threads die op cyclische wijze steeds terug komt zonder dat het probleem opgelost wordt (zonder daarvoor iemand met de vinger te willen wijzen, want het is een complexe zaak).
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #17
      Re: --Klapvee--

      En het wordt nog complexer wanneer de regels niet verscherpt worden.
      Mensen toch we staan niet aan de toog van een cafe waar je discussieren kan over zovele dingen terwijl je elkaar aankijkt in het gezicht.Deze vorm van discussies is zo onpersoonlijk als het maar kan zijn. Das net hetzelfde als sms,sen of telefoneren.
      Je kent het gezicht achter de persoon niet en plakt dadelijk een beeld op iemand zijn karacter die je helemaal ven haar of pluim kent.
      Er wordt te snel geconcludeert dat wie de altijd DE fotos post waar altijd positieve reacties op komen dat die het voor het zeggen hebben wat verre van juist is.
      Als er junior member staat of Menber dan wil dat niet zeggen dat die persoon zijn kritiek minder is dan een senior member die zogezegd de beter doorwinterde fotograaf zou zijn.
      Deze fout wordt er steeds gemaakt hier op BD denk ik. Maar neem nu mensen die elke dag zoals ik kunnen reageren op posts dan heb je snel de ranking Senior member maar geeft dat een veto op mijn mening? Nee hoor...Iedereen gelijk voor de wet.
      En de rank heeft niets te bepalen wie wat of hoe kan zeggen.
      Daarom heb je soms in beoordeling fotos zitten die dikwijls beter zijn dan fotos van leden die al veel langer actief zijn op BD.
      En een mening van een senior member is of kan of mag dus niet altijd een statement zijn voor een uiteindlijke mening.
      Zoals Robbie het verwoord vind ik dat hij gelijk heeft..
      Maar ik probeer altijd comments te geven in de vorm van "Volgens mij" zo veralgemeen ik het niet
      Dit is een duidelijk en zeer goed voorbeeld hoe hij het interpreteert en als iedereen dat zou doen zou er ook geen misvattingen zijn op bd.
      Als iemand zegt tegen mij dat ik niet moet zeiken dan neem ik dat ook niet sprotief op.
      Dus let een beetje op je woorden en probeer wat subliemer over te komen.
      Ik zeg ook steeds.."maar das persoonlijke mening" of "wie ben ik om dat te beoordelen" om niet mijn eiegen mening op te dwingen..Wat volgens mij nog nooit bij de ts is ervaren als dwangmatig..
      Dus ik laat ieder zijn eigen keuze en dwing niemand iets op.
      Tis nog steeds de keuze aan de TS om daar zelf iets mee te doen.
      Als je dan toch zoiets hebt van..ach ik kan die mens niet hebben want het is een "dikkenek" of vriendjespolitiek...Tja dan denk je verkeerd en ben je hier niet op je plaats vind ik..Ik heb ook vrienden dat geef ik gerust toe en zoals velen hier zal dit wel gegroeid zijn na een tijd..En ik ben ook nooit hevigge discussies uiyt te weg gegaan met persoonlijke pm.s tot gevolg maar ben altijd tot rede vatbaar en zal altijd als eerste het strijdbijl begraven..
      Ga allen heen in vrede....
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #18
        Re: --Klapvee--

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Kom hier naar beginnershoek daar primeert doorgaans de fotografie nog.
        Robby
        Ik vind dit eigenlijk niet zo'n goed idee...

        Wél dat we een kijkje komen nemen (doe ik trouwens regelmatig) en helpen
        Maar zelf posten ? Ik denk dat je dan overkomt als 'ik kan het beter'
        Op enkele uitzonderingen na (als je zelf voor het eerst in contact komt met een bepaald soort fotografie)

        Over 'Mensen en Modellen' , ja het is een oud zeer
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #19
          Re: --Klapvee--

          Het zou misschien beter zijn moesten mensen die foto's plaatsen in showcase meer op foto's in discussie reageren en vice versa
          Ik kan het zo hard appreciëren wanneer iemand de zelfkritiek heeft om een degelijke foto in fotodiscussie neer te zetten, en dan is het zo jammer om te zien dat er geen reactie op komt, terwijl sommige brol in showcase opgehemeld wordt dat het geen naam heeft.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #20
            Re: --Klapvee--

            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            terwijl sommige brol in showcase opgehemeld wordt dat het geen naam heeft.
            Ik ben geen scheidsrechter he maar probeer wat diplomatischer over te komen Fkukee..
            Dit is weer een voorbeeld van geen gezicht te hebben en sms of telefoonachtige uitspraken te doen..Brol bestaat niet ...Alleen goeie en minder goede foto,s.
            En zeer eigen meningsuiting die je bvb anders zou kunnen formuleren en die sommige interpreteren als persoonlijk wegens de verscheidenheid in karacters bij BD..
            En dan krijg je misverstanden,onbegrip,woordspelingen waar door de bal aan het rollen gaat...
            Het is niet de bedoeling om discussies uit te lokken maar ze te voorzien van je persoonlijke kennis en waardering..Zo zie ik het tenminste.
            Bekijk het als een gele kaart(Tackel langs achter)..De volgende opmerking zal het een rode kaart zijn..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #21
              Re: --Klapvee--

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Alleen goeie en minder goede foto,s.
              Kom kom, dat geloof je toch zelf niet. Er bestaan écht wel slechte foto's hoor. Ik heb er zelf genoeg gemaakt om dat te weten. Wil ik er eens een paar van mezelf tonen? Ik zou het alvast helemaal niet leuk vinden als ik hier een slechte foto zou plaatsen en niemand me daarop wijst. Zo geraakt toch niemand vooruit?

              Natuurlijk ga ik nooit iemands foto expliciet als "brol" omschrijven, dat getuigt niet van veel respect. Maar los daarvan staan er wel soms foto's in showcase die gewoonweg niet goed zijn en bij vele andere, meer ervaren fotografen of fotografen met meer zelfkritiek in de vuilbak zouden belanden (hence, brol, rommel). Laten we aub een kat een kat noemen hé.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #22
                Re: --Klapvee--

                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Kom kom, dat geloof je toch zelf niet. Er bestaan écht wel slechte foto's hoor. Ik heb er zelf genoeg gemaakt om dat te weten. Wil ik er eens een paar van mezelf tonen? Ik zou het alvast helemaal niet leuk vinden als ik hier een slechte foto zou plaatsen en niemand me daarop wijst. Zo geraakt toch niemand vooruit?

                Natuurlijk ga ik nooit iemands foto expliciet als "brol" omschrijven, dat getuigt niet van veel respect. Maar los daarvan staan er wel soms foto's in showcase die gewoonweg niet goed zijn en bij vele andere, meer ervaren fotografen of fotografen met meer zelfkritiek in de vuilbak zouden belanden (hence, brol, rommel). Laten we aub een kat een kat noemen hé.
                Je hebt wel gelijk maar ik blijf er bij dat als je een kat een kat wil noemen dat je dat ook anders kan...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #23
                  Re: --Klapvee--

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Je hebt wel gelijk maar ik blijf er bij dat als je een kat een kat wil noemen dat je dat ook anders kan...
                  Ja, een spuuglelijke kat moet je niet spuuglelijk noemen als de eigenaar erbij staat. Dat is gewoon niet netjes. En er is uiteraard altijd een subjectieve factor.

                  Maar het punt is dat het meestal geen kwaad kan om de mensen wat kritischer naar hun eigen foto's te laten kijken.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: --Klapvee--

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Kom hier naar beginnershoek daar primeert doorgaans de fotografie nog.
                    Robby
                    Ik vind dit ook geen goed idee, maar wat is het alternatief...

                    Ik ga niet herhalen hoe ik er over denk, omdat ik recent nog een foto plaatste in de beginnershoek, waarin ik gevraagd werd waarom ik mijn foto daar postte en niet in SC. In dat topic (niet alleen mijn eerste reactie lezen) heb ik uitééngezet hoe ik er over denk. Mijn reactie in dat topic kwam er door de reacties in dit topic, wat me toen echt even heel hoog zat.
                    Meer en meer lees ik degoutante teksten, die er op neer komen dat als je geen modelfotograaf bent, je eigenlijk beter je mond kan houden en geen commentaar kan geven op modelfotografie. M.a.w. "zwijg, oh gij onwetende die geen ogen in je hoofd hebt". Bij mijn weten zitten er geen blinden op dit forum, maar ik merk dat er meer en meer eenogen komen, die menen dat ze koning zijn.
                    Ook ik vind dat er veel te veel foto's in showcase staan, die er niet thuishoren. Er zijn andere foto's die elders staan die er wel thuishoren. En dan vraag ik... wat is het alternatief en verwijs ik terug naar dit topic, waarin ik meen mijn mening ruimschoots verduidelijkt te hebben.

                    Oorspronkelijk geplaatst door -Spider- Bekijk bericht
                    Ik ben nog steeds op zoek naar een forum waar de fotografie primeert en vriendjespolitiek ( jij zegt dat mijn opname goed is en dan zeg ik hetzelfde van de uwe) primeert.

                    BD is er dichtbij. Ego's ga je overal vinden. Het is de kunst dat te laten over je gaan en enkel de reacties waar je wat van opsteekt op te nemen. De rest kan je negeren als zijnde bulshot en lulkoek. (sorry voor mijn slecht Frans...)

                    Wees jezelf en tracht je eigen 'ding' te vinden in de fotografie. Kies de commentaren waar je wat van kan opsteken en NEGEER de rest, anders word je een 'zeur' een 'zageman'.
                    Mijn oplossing is dan ook heel simpel, en ik wil ze even meegeven voor hen die ze nog niet kennen :
                    - Kies "directe links" in het menubalk hierboven;
                    - Kies "opties wijzigen";
                    - Kies links op de pagina "Negeerlijst wijzigen";
                    - Typ de naam in van de persoon die je een onverlaat vind, waarvan je meent dat hij het forum verziekt;
                    - Wijzigingen opslaan;
                    en je hoeft de berichten van die persoon niet meer te lezen. Je kan het nog altijd door rechts te klikken in het betreffende topic op "bekijk bericht".
                    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn negeerlijst op heel korte tijd, heel lang geworden is. Het bespaart me echter een hoop zever, want ik weet dat ik op de topics van die mensen niet meer moet reageren.

                    Mvg

                    Chris

                    Comment


                    • #25
                      Re: --Klapvee--

                      Monica, gewoon doorgaan met je eigen mening te hebben en te geven! Dat wordt geapreciëerd door de meeste mensen.

                      De verschillende hoekjes en de reacties, tja...
                      Ik probeer nu in fotobeoordeling te plaatsen, jammer genoeg is daar de respons miniem. Met alle respect en dankbaarheid voor de mensen die daar kijken en reageren! De verleiding is vaak groot om alles gewoon in de beginnershoek te blijven zetten, maar dan geraken we nooit uit het "probleem" van de vele foto's daar.
                      Soms denk ik ook wel eens, gewoon in SC zetten, misschien komt er dan wel reactie

                      Comment


                      • #26
                        Re: --Klapvee--

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Soms denk ik ook wel eens, gewoon in SC zetten, misschien komt er dan wel reactie
                        Het siert je dat je respect hebt voor de structuur van dit forum, hoewel je zelf ervaart dat het eigenlijk niet is zoals het zou moeten zijn.

                        Mvg

                        Chris

                        Comment


                        • #27
                          Re: --Klapvee--

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Ik vind dit ook geen goed idee, maar wat is het alternatief...
                          Mvg

                          Chris
                          Voor mij ook geen goed idee maar inderdaad wat is het alternatief

                          Er bestaan inderdaad slechte foto's voor mij. Maar een slechte foto is beter dan een goede perfekte foto.Hier op Bd. Wat heb je aan een perfekte Lucky shot foto waarvan je niet weet hoe ze tot stand is gekomen en waar je alleen Wauw's op krijgt.
                          Als het echt een slechte foto is mag dat ook gezegd worden. Zelfs met die woorden maar dan is het wel fair dat je even in een PM met de ts praat en hem gerust steld dat dit geen ramp is en dat er zeer veel uit te leren is. Waarom PM, omdat dat dan persoonlijker wordt en meer vertrouwen geeft

                          Cris ik hoop dat ik niet mee in dat lijstje sta
                          Robby
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #28
                            Re: --Klapvee--

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            Chris, ik hoop dat ik niet mee in dat lijstje sta,

                            Robby
                            Voorlopig nog niet .

                            Robby, ik ga eerlijk zijn en soms vraag ik me af wat ik hier op dit forum zit te doen. Het bezorgt me de laatste tijd meer ergernis dan plezier. Ik kan dit dan ook niet langer onder stoelen of banken steken, wat zich uit in diverse topics. Wijsheid is gewoon me een tijdje terug te trekken, tot deze ergernisbui over is, wat er dus ook van gaat komen.

                            Mvg

                            Chris

                            Comment


                            • #29
                              Re: --Klapvee--

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Voorlopig nog niet .

                              Robby, ik ga eerlijk zijn en soms vraag ik me af wat ik hier op dit forum zit te doen. Het bezorgt me de laatste tijd meer ergernis dan plezier. Ik kan dit dan ook niet langer onder stoelen of banken steken, wat zich uit in diverse topics. Wijsheid is gewoon me een tijdje terug te trekken, tot deze ergernisbui over is, wat er dus ook van gaat komen.

                              Mvg

                              Chris
                              Laten we ons van heel dat ellitair groepje ons niets van aantrekken en ons hier concentreren op de beginnershoekhoek. Tenslotte blijven we beginners tot het einde van ons leven, want er zal altijd wel iemand veel beter zijn dan onszelf zodat we ons terug beginner voelen.
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment


                              • #30
                                Re: --Klapvee--

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                                Btw caleido: als een foto echt slecht is (zoals in de thread waar jij het over hebt), is het soms beter van gewoon niet te reageren omdat je op voorhand al kan voorspellen dat dat niet geapprecieerd wordt.
                                Mja vind ik ook geen optie. Want je weet het nooit op voorhand.

                                In het ene topic is er redelijk consensus over het feit dat de TS iets verkeerds gedaan heeft, de TS gaat daar mee akkoord - of respecteert de meningen en bedankt iedereen voor de feedback.

                                Maar in een ander topic wordt je aangevallen door vriendjes van de TS als je stukje kritiek neerzet.

                                Ik hou geen boekje bij van wie beste maatjes is van wie, of wie totaal niet tegen kritiek kan. Ik probeer elke foto opnieuw met een leeg blad te beoordelen.


                                Ik reageer niet op elke foto die hier gepost wordt, maar totaal niét reageren... zelf zou ik het niet apprecieren als er niemand reageert. En ik ga ook niet alleen reageren als ik foto mooi vind.

                                Comment

                                Working...
                                X