Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update : Pixum antwoordt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    jos, ik weet het ook niet. omdat ik voor grote oplages graag toch een labo inschakel (tijdroved, en net wat goedkoper zelfs al heb je inkt in grote hoeveelheid en papier) heb ik geen controle over het eindproduct. Ik denk idd dat ik eens een fotograaf in Diest ga proberen voor zulk werk, heeft een eigen digitale centrale maar de prijzen zijn wel dubbel (het is beter wanneer je dus veel van ééndezelfde bestelt).

    De getoonde vb zijn niet de ergste, er zijn er ook waar er in het zwart (v.e. jeans) zilverachtige stippen zitten, en in het wit zitten ook wel draadjes, vandaar dacht ik eerst aan stof ?

    Maar wat je wel hebt, zulke machines zijn gemaakt voor duizende oplages per dag, anders verdien je er niks aan, en daarom is het proces volautomatisch, de mensen daar ontvangen je bestelling per mail of cdrom, het gaat in de kompjoeter en dan rolt alles bij wijze van spreken in een doosje voor verzending. Niemand ligt er wakker van wat er uit komt, daar wil ik mijn D100 op verweddden ))

    Die 100 stuks zijn voor geboortekaarten te voorzien van een ingehaakt fotootje in een dubbelgevouwen kaart met kalkpapiervelletje met de geboorteteskt... dus ik moet dit weekend wel printen, de dame hangt al bijna in de beugels, damned

    Comment


    • #17
      Dit wil ik toch even kwijt en niet om pixum in bescherming te nemen maar gewoon over afdrukken in het algemeen.
      Voordat ik digitaal bezig was liet ik mijn foto's altijd afdrukken bij kodak en diverse andere topmerken en meestal ging dat goed tot zeer goed, maar niet altijd, toen kwam het ook al voor dat je van die vreemde zendingen binnen kreeg, of als je ze voor een bijbesteling weer meegaf, de foto's in een heel andere kleur of licht instelling terug kreeg.
      Neem van mij aan elke centrale maakt op zijn tijd fouten, hoe vervelend ook.
      En uitleg geven aan de winkelier hoe je ze wilt hebben is heel erg lastig en erbij blijven meestal niet mogelijk.
      Alle centrales werken al vele jaren volledig automatisch. (bij één maat)

      Met vriendelijk groet Omega
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #18
        als ik de prints van Pixum vergelijk met de prints bij mijn lokale fotograaf (zelfde foto's natuurlijk op A4 allebei Agfa Prestige fotopapier) dan wint Pixum qua kwaliteit en is ook helft goedkoper
        Phille, 't is wel jammer dat zo iets voovalt maar als je duidelijk kan aantonen dat zij in fout zijn zullen ze wel opnieuw printen maar ja 't probleem van die deadline hé
        automatische verwerking zal soms ook wel es falen zeker ?
        'k blijf voorlopig nog bij Pixum
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #19
          Hallo,
          Ik heb al enkele malen laten afdrukken via Elka. (ik vond de resultaten van Pixum niet natuurgetrouw, de kleuren te warm) Via Elka zijn de resultaten tot nu toe goed. Na twee dagen liggen de afdrukken klaar bij de lokale fotozaak. Je moet ter plaatse betalen bij afhaling. Eventuele slechte afdrukken worden niet aangerekend.

          Jean
          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

          Comment


          • #20
            jean, heeft elka ook een website ?

            Comment


            • #21
              http://www.elka.be/

              Comment


              • #22
                Elka zou qua kwaliteit heel goed aangeschreven staan, dit heb ik opgevangen van mensen die er al prints laten maken hebben. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee. Deze Limburgse firma is wel wat duurder, maar kwaliteit heeft nog steeds zijn prijs.
                In ieder geval ben ik van plan om daar mijn afdrukken te laten maken.

                Op mijn HP printer zou ik dergelijke kaartjes niet afprinten, die worden immers door vele handen vastgenomen en dit laat zijn sporen na op de afdrukken. De inkt (in combinatie met fotopapier) blijkt niet zo goed tegen klamme handen bestand te zijn. Mogelijk is de combinatie Canon inkt en fotopapier wel beter bestand tegen manipulatie.

                Succes, Phille!

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #23
                  Phille,probeer ook http://www.photoways.com ne keer.Sonyke en Teddybear hebben hier bij me thuis foto's gezien die ik daar laten afdrukken heb en zij vonden de kwaliteit ook zeer goed.Vorige maand waren ze weeral de beste qua prijs/kwaliteit (zie http://www.digitalefoto.be/)
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #24
                    Dat is wel flink balen zeg Phille! Maak zoiets mee... Ik ben wel al een tijdje digitaal bezig, maar heb nog geen afdrukken laten maken. Pixum stond op de lijst om uit te testen, maar ga daar nu toch even van afzien denk ik. Eerst eens proberen bij de lokale fotograaf, die hebben een eigen digitale afdrukcentrale, een Fuji Crystal Frontier denk ik.


                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by marjo
                      http://www.elka.be/
                      In welk formaat lever jij de foto's?
                      Op hun site staat op 1 pagine dat het in .jpg en .tif mag,
                      maar op een andere pagina staat dat ze een .tif niet afdrukken...

                      Comment


                      • #26
                        In welk formaat lever jij de foto's?
                        Op hun site staat op 1 pagine dat het in .jpg en .tif mag,
                        maar op een andere pagina staat dat ze een .tif niet afdrukken...
                        Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Ik woon in Amsterdam en in Nederland zitten ze alleen in Limburg en Brabant.

                        Comment


                        • #27
                          Ik heb ook es bij Elka besteld
                          was goeie kwaliteit
                          wel stuk duurder dan Pixum
                          maar op sommige foto's zaten vingerafdrukken in de print zelf
                          dus niks meer besteld daarna
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #28
                            Phille,

                            spijtig dat zoiets voorvalt, maar ik heb ook zoiets eens meegemaakt, ook niet te geloven, luister maar:

                            Om men vrouw te verrassen maakte ik op een schone dag een collage van een aantal foto's van haar op haar paard, dit alles op een witte achtergrond, met een zwart randje errond die vanboven breder was waar ik de titel inzette. Nattuurlijk rekening gehouden met de speling van de marges bij het afdrukken dus randjes breed genoeg genomen. Uiteindelijk tevereden over het resultaat vol vertrouwen besteld op 50*70 (denk ik). Krijg het resultaat terug, wat zie ik... Ze hebben de foto er gwoon scheef opgezet. aan Het randje rechts is het goed te zien onderaan is het +/- 1 mm breed, onderaan zeker 4. Ik kwaad terug, die mevrouw aan de toonbank: "Ja mijnheer dit kan echt niet, ik zal ze hem terug laten afdrukken, stuur hem nog maar eens door. Dus ik content over de correcte opvang door de mevrouw, stuur vol verwachting de foto terug op..Na het weekend ga ik er om, wat blijkt...Weer hetzelfde, iets minder, maar toch onaanvaardbaar. Nu was er echter wel een technische mens aanwezig, dus die erbij gehaald. Zijn antwoord: ja mijnheer, die rand zal dan wel scheef op uw afbeelding gestaan hebben, daar kunnen wij niets aan doen. Heb die man vriendelijk bedankt voor bewezen diensten en mij zien ze daar nooit meer.

                            Dit is toch om te huilen...Als ze nog ineens geen foto recht afgedrukt grijgen.

                            Groeten,
                            Dave
                            Nikon CP 5700
                            Sony Cybershot P71

                            Comment


                            • #29
                              Spijtig voor de Phille, en misschien zal dit inderdaad wel eens voorkomen met elke afdrukcentrale.
                              Maar, zoals je al zei, ik heb niets dan lof over Pixum. Was eigenlijk van plan om een nieuwe topic te maken vandaag, om eens een goed verhaal neer te schrijven met positieve reakties en toen zag ik jouw thread....
                              Dus, voor mij blijft het wel Pixum, maar ik hoop wel dat dit bij mij niet voorvalt.

                              Comment


                              • #30
                                Ik zou graag willen weten hoe ze bij Pixum gereageerd hebben dus eigenlijk hoe hun klantenservice is. Hebben ze iets gedaan om tot een snelle oplossing te komen? bijv, foto s razendsnel opnieuw afdrukken en toesturen ? of reageerden ze lauw?

                                Comment

                                Working...
                                X