Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update : Pixum antwoordt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Kalm aan,
    zoals reeds gezegd, elke centrale maakt al eens fouten.
    Ik heb bij Pixum ook eens foto's gehad met banden in blauwe lucht, en al zelfs eens foto's waar in de linkerhelft het blauw ontbrak.
    Maar i.p.v. een kwaaie mail heb ik een heel vriendelijke mail gestuurd met de uitleg van het probleem. En ja hoor, dezelfde dag nog vriendelijke verontschuldigingen en een tegoedbon ter waarde van 2 x de geleden schade. Niets geen gelul over bewijzen.
    En tuurlijk is dit een geautomatiseerd kostenbesparend proces, wat had je gedacht voor die prijs?
    Tot slot, pixum is kwa kwaliteit meestal heel goed, en zeker als je de prijs in beschouwing neemt. Als je zeker wil zijn, ga dan naar een fotograaf en betaal 5 keer meer. Dan mag je 5 keer meer service verwachten ook.

Comment

ja mijnheer, die rand zal dan wel scheef op uw afbeelding gestaan hebben, daar kunnen wij niets aan doen.
      wat een bull****.
      gewoon foto laten openen waar ge bij staat, hebben ze geen verhaal tegen.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

ik heb eens foto's laten afmaken bij de lokale fotograaf( studio 73 Turnhout) en die foto's kwamen van bij elka. een van die foto's is ook nog eens afgemaakt bij de Action shop in Turnhout, met hun Frontier en ik moet zeggen dat de foto's van Elka veel beter waren van kleur. de huidskleur was echter.
        site[/URL]

Comment

hoi

ik had dus een boze email gestuurd aangezien ze geen contactinfo (telefoon) hebben op de website (waar heb ik dat nog gehoord )

in die mail eiste ik dat ze de zaken rechtzetten, met allereerst perfecte afdrukken (die 36 van de 100) en omdat ze vorige keer ook al eisten dat ik eerst de bewijzen opstuurde, heb ik gelijk in de mail duidelijk laten doorschijnen dat ik geen goesting heb om de transportkosten van foto's naar Duitsland te betalen (want ze komen steeds uit Keulen)

Vandaag stond er (na 3 dagen) een dame op mijn GSM (had mijn telefoonnum gegeven in de mail) in het Duits dat ik haar eens wou terugbellen ivm een mailtje dat ik stuurde. Ze zei dat het haast onmogelijk was maar ze graag toch mijn verhaal aanhoorde.

Voorlopig geen foto's, klant voorgeholpen met eigen prints (ondertussen mammie van flinke baby) en ik dus nu binnenkort misschien met 36 foto's waar ik geen barst mee kan doen

Ik heb hen ook verteld dat ik met dit verhaal publiek ging (is hier dus gebeurd) omdat het de derde keer op rij is dat ik toch wel erg ongemakkelijk bediend werd (ondanks lofzang van anderen).

Tja, dit is één kant van het verhaal, waarschijnlijk zijn er dus ook positieve, die had ik ook in den beginne bij pixum.

zoals Marjo zegt, de service na verkoop is laks, na 72 uur een telefoon, geen mail gehad binnen de 24 uur zoals voorheen (ze zullen denken "hier is mister trouble weer" ... en dus geen foto's op tijd.

Ik weet niet, ieder zijn gedacht, maar ik heb er spijtig genoeg niet veel lof meer over ... ondanks de mooie prijzen

Comment

@ Phille (off topic)
            een jongetje of een meisje???

Comment

Och, het is overal iets...
              Verleden week maandag 21 foto's bij Kruidvat online besteld.
              Vandaag pas mail dat ze klaar waren gekregen.
              Dat is dus één volle week???
              Gisteren 18 foto's naar Hema gestuurd. Vandaag al mail gekregen dat ik ze morgen mag gaan halen.
              De kwaliteit van Kruidvat en Hema is minder dan die van Elka, maar de prijs is ook veel minder he.
              En het zijn foto's om weg te geven... dus komt 't niet zo nauw

Comment

vandaag contact gehad met Pixum vanuit Keulen, ze hebben me opgebeld en een voorstel gedaan van 10 euro tegoed bon, die ik mag inleveren bij volgende bestelling + 2,5 euro dewelke ze geven ter compensatie van portkosten om 5 voorbeelden terug te sturen naar hun adres.
                Ik heb toegestemd omdat die kosten mijn kosten dekken.

Dus voor die 12,5 euro krijgen zij m'n laatste bestelling als het eens nodig blijkt en dat is dan afgerond. Zo zijn jullie op de hoogte.

Billijke redeling kwa vergoeding, schade beperkt door eigen prints en Pixum één klant minder ... en we leefden nog lang en gelukkig.

Comment

Originally posted by Hombre
                  Elka zou qua kwaliteit heel goed aangeschreven staan, dit heb ik opgevangen van mensen die er al prints laten maken hebben. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee. Deze Limburgse firma is wel wat duurder, maar kwaliteit heeft nog steeds zijn prijs.
                  In ieder geval ben ik van plan om daar mijn afdrukken te laten maken.
                  Mijn vriendin heeft een vijtigtal foto's laten afdrukken bij Elka. Inderdaad wat duurder maar naar ons aanvoelen prima kwaliteit. Binnenkort gaat ook de selectie van onze reisfoto's naar Elka!
                  eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Een beetje geprikkeld door deze topic en om het zelf eens te kunnen inschatten,heb ik dus ook maar 10 (willekeurige) testfoto's bij pixum besteld.
                    Het order dateert van 09/09; de foto's zijn vandaag (15de) aangekomen per post en ik heb verleden donderdag de 11de een mailtje van pixum gehad dat ze op de post waren. Bij de foto's zit een briefje dat als er iets niet in orde is ik met dat referentienr moet mailen. Dit lijkt mij allemaal keurig...
                    De foto's zelf (ik laat meestal via de Agfa-printer van Bartok afdrukken, dat is dus (de enige) vergelijking die ik heb en daar hebben ze zaak iets 'warmer' ingesteld zeggen ze): de prints zijn kuerig, geen vlekken of ander gekke dingen erop ( maar dat zou er eigenlijk nog aan moeten mankeren); de kleuren zijn redelijk goed ( iets 'fletser' dan bij de Agfa print),papier is Agfaprint prestige.
                    Pijs is goedkoper dan Bartok, maar dan moet je het wachten er bij nemen...dus al bij al vind ik Pixum voor deze test niet slecht...

Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                    http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Ik heb ook 10 foto's doorgestuurd. Die foto's zullen ook bij Elka (de meeste wel in groter formaat) en Kodak worden geprint. Ik kijk uit naar de resultaten van de drie printservices.
                      eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Ik heb gisteren mijn bestelling van Pixum ontvangen.
                        Zowel klein formaat als een paar vergrotingen, en alles naar wens.

Groetjes
                        Lukathi
                        Groetjes

Lukathi

Comment

Ik heb ondertussen ook Colorways geprobeerd.
                          Trekt ook al op niet veel. Dezelfde foto 3 maal laten printen en 3 maal anders!
                          Pixum was bij mij de laatste keer te licht afgedrukt, wat wellicht overeenkomt met wat sommigen hier "te flets" noemen. Kwa kleur zijn ze bij mij echter altijd wel correct geweest (altijd met DPO -oid- af).
                          Ben ten einde raad en overweeg nu toch de aanschaf van een HP 7960 printer. Maar inkjet printers zijn dan ook weer niet altijd zonder problemen.
                          Dit is momenteel mijn grootste probleem. Ben niet van plan om al mijn foto's 3 maal te laten printen om er dan de beste uit te kiezen.
                          mvg
                          Jos
                          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

net 200tal fotos ontvangen van pixum

95 % is ok, fotos met veel geel hebben wat overdreven "geelzucht"
                            maar gezien de prijs en de kwaliteit kan ik na diverse bestellingen bij pixum nog niet klagen (al mijn a4 afdrukken met een 3,3 megapixel zijn van onberispelijke kwaliteit voor een ongelofelijk lage prijs)

rekening gehouden met een paar kleine foutjes maar de prijs in acht genomen nog geen beter alternatief gevonden (reeds meerdere slechte ervaringen met kruidvat - slechte kwaliteit, zeer late levering, fotos kwijt,fotos nooit in winkel toegekomen, nooit antwoord op email)

mark

nog steeds bij pixum bestellend

Comment

Working...
                            X