Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF overbewerkte foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HOF overbewerkte foto's

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Dank voor deze info maar ik kan enkel maar vaststellen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Het ware wenselijk dat er een volledig doorzichtige en klare lijst zou gepubliceerd worden waarin duidelijk alle personen vermeld worden met hun specifieke opdrachten en verantwoordelijkheden (bestaande lijsten lijken mij onvolledig en achterhaald).
    Ik denk dat ik hier niet alleen sta met die bemerking. Er zijn heel wat voorschriften maar alles is zeer verspreid en laat aan duidelijkheid veel te wensen over. Hoe kan iemand zonder "vermelde jobfunctie" zo maar bepaalde interventies uitvoeren achter de schermen? Zijn er dingen die het daglicht niet mogen zien?

Henri
    lees eens men handtekening Henri, die staat er niet zomaar

Comment

weet je ik kom hier nog niet lang...
      en wat ik zeker weet is dat zeer technische foto's bejubeld worden
      en gevoel-foto's gewoon verloren gaan in de massa

laten we over 1 ding duidelijk zijn
      ik ben niet tegen fotoshop
      en zeker niet over kunst dat gecreerd is met dit progamma

maar de ingesteldheid moet veranderen...

overlaatst kreeg ik in een topic te lezen

"digitale foto's moete altijd in nabewerking bijgescherpt worden"

en dan over totaal iets anders...

wat bv. zeer zwak en zeer onproffessioneel overkomt
      is de welkom tekst die je krijgt als nieuw lid

Beste appelboom, Je hebt een nieuw privébericht van Macroshopper ontvangen, getiteld "Welkom.....", in het forum Belgiumdigital forum - Digitale fotografie. Dit is de tekst van het gestuurde bericht: *************** fotografie liefhebber,hier ben je op de beste nederlandstalige site voor verslaafde amateur & beroeps fotografen. Zonder twijfel is dit de juiste plaats, of je er nu veel van kent en je kennis wil delen of je kent er niets van en je wil kennis opdoen. Ofwel vind je een antwoord op de vraag via de " zoekfunctie " ,dit is de sleutel tot de schatkamer van informatie,ofwel stel je ze gewoon in het daarvoor bestemde forum onderdeel.Laat je foto zien en verdraag een beetje kritiek, met veel oefening en leren uit je fouten maak je zéér snel vooruitgang.In " INFOCUS " (http://www.belgiumdigital.com/infocus) vind je al direct enkele nuttige tips .Zelf ben ik enkele jaartjes bezig,'k ben van "nul" vertrokken. Mijn voorkeur gaat naar macrofotografie en 'k heb hier al aardig wat geleerd. Een van m'n laatste postings ...Gewoon ... (http://forum.belgiumdigital.com/f43/...64687.html)Heb je interesse in macro's,insecten wat groter op het scherm.....dan moet je zeker eens verder kijken naar " DEZE " (http://thysmarc.fotopic.net/) Alvast veel kijkplezier. 'k Wens U héééél veel sucses !!!Groetjes,Marc. Waarom lid worden van Belgiumdigital vzw?(http://www.belgiumdigital.com/vzw/voorstelling)
      sorry kvind in een welkoms tekst dat er andere dingen in mogen staan ipv een beetje reclame over die persoon zijn foto's/site
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht

wat bv. zeer zwak en zeer onproffessioneel overkomt
        is de welkom tekst die je krijgt als nieuw lid

sorry kvind in een welkoms tekst dat er andere dingen in mogen staan ipv een beetje reclame over die persoon zijn foto's/site
        Voor mij komt het niet netjes over wat jezelf hier doet, het overnemen van een privébericht op een publiek forum wat BD nu eenmaal is.
        Het feit dat het om een privébericht gaat zegt toch genoeg denk ik.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
          Het ware wenselijk dat er een volledig doorzichtige en klare lijst zou gepubliceerd worden waarin duidelijk alle personen vermeld worden met hun specifieke opdrachten en verantwoordelijkheden (bestaande lijsten lijken mij onvolledig en achterhaald).
          Henri, ik zie er het nut niet van in om alle medewerkers te kennen. M.i. zorgen die HOF-nominaties nu al vaak genoeg voor wrevel. Het kan niet de bedoeling zijn, en dit gaat onherroepelijk gebeuren, dat de medewerkers er op aangekeken worden.

Mvg

Chris

Comment

Het heeft zoals Chris hier aanhaalt uiteraard geen belang wie wat doet bij de crew..
            De fotos worden beoordeeld en meestal de terechte keuze. En of z nu berwerkt zijn of niet. Dat mag geen barst uitmaken.
            Of willen we hier naar een forum gaan van "bewerkt" en "onbewerkt"?
            Wat gaat dat geven dan....
            Ik kan zo een paar namen opnoemen van mensen die door prachtige bewerkingen als ze een foto posten elke week in de HOF komen..So what..Das toch geen probleem.
            Ik ken mensen die drie een half jaar op BD zitten en al een paar keer HOF hebben gehaald..So what..No big deal. HAal je daarbij een levenslange roem mee op de hals??? Ik dacht het niet..
            Constantheid is belangrijker dan vind ik.
            Wees eender selectief en bescheiden met wat je post en dan komt de tijd vast wel eens dat je ook voor 1 week de held kan zijn..
            Ik geloof ook dat het voor de MODS een zeer moelijke zaak is om elke week weer conclusies te moeten trekken uit toch wel zoveel fraais en ik moet zeggen dat ze het goed doen.
            Ze zitten telkens op mijn golflengte op 1 enkele keer na misschien...
            Of heeft iemand een ander systeem in zijn hoofd..?

آمين
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Pfff, voor eens en altijd het hoe:

- vroeger: 1 iemand die de HoF maakte
              - nu: velen (medewerkers+mods+RvB) die foto's selecteren, en nog altijd 1 iemand die de HoF maakt, waarbij deze laatste zich kan laten leiden door die voorgaande selectie

En die ene selectie gebeurt gewoon op gevoel van al die verschillende mensen: smaken, gevoelens van die moment, replies, ...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                Voor mij komt het niet netjes over wat jezelf hier doet, het overnemen van een privébericht op een publiek forum wat BD nu eenmaal is.
                Het feit dat het om een privébericht gaat zegt toch genoeg denk ik.
                Het is de vraag of een privébericht dat aan elke nieuwkomer wordt gestuurd nog een privébericht is?

Comment

Wanneer ik bepaalde reacties hier lees wordt mijn vermoeden steeds meeer gesterkt : Ons kent ons, in het - met zeer veel lof - reageren op foto's en misschien ook wel op andere vlakken van BD.

Comment

.........en bij deze zijn we weer mijlenver van de oorspronkelijke bedenking van de topicstarter verwijderd geraakt.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      .........en bij deze zijn we weer mijlenver van de oorspronkelijke bedenking van de topicstarter verwijderd geraakt.
                      Maar toch wat verduidelijking over een ander probleem. Nutteloos was het off topic gaan niet, mijn gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        Wanneer ik bepaalde reacties hier lees wordt mijn vermoeden steeds meeer gesterkt : Ons kent ons, in het - met zeer veel lof - reageren op foto's en misschien ook wel op andere vlakken van BD.
                        Is dat niet normaal? Qua reacties van andere forumleden zit je toch altijd met een soort van klantenbinding: je moet zelf tijd investeren/constructief bijdragen wil je veel reacties van anderen krijgen.

Maar dit heeft naar mijn aanvoelen weinig of geen invloed op de HOF nominaties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Is dat niet normaal? Qua reacties van andere forumleden zit je toch altijd met een soort van klantenbinding: je moet zelf tijd investeren/constructief bijdragen wil je veel reacties van anderen krijgen.

Maar dit heeft naar mijn aanvoelen weinig of geen invloed op de HOF nominaties
                          En die klantenbinding zou geen rol spelen bij diegene die helpen de keuzes maken voor het nomineren, of elimineren van genomineerden indien er teveel verkozenen zijn van foto's voor de HOF? m.a.w. heiliger dan de Paus.

Comment

sjoppen is op zich niet verkeerd, maar wat ik de laatste tijd aan ´natuurfenomenen´ voorbij heb zien vliegen, dan is dat toch niet meer een simpel kadertje rond je plaatje zetten.. sommige luchten, die ik in platen zie, zouden boven tsjernobyl nog opvallen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              sjoppen is op zich niet verkeerd, maar wat ik de laatste tijd aan ´natuurfenomenen´ voorbij heb zien vliegen, dan is dat toch niet meer een simpel kadertje rond je plaatje zetten.. sommige luchten, die ik in platen zie, zouden boven tsjernobyl nog opvallen..

Zolang ze niet dodelijk zijn voor mij geen probleem hoor...
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                                Maar toch wat verduidelijking over een ander probleem. Nutteloos was het off topic gaan niet, mijn gedacht.
                                Het off topic gaan nu heeft alleen maar het effect dat er seffens weer een paar mensen tegen hun schenen geschopt zijn......het gevolg is weerom een oeverloze welles nietes discussie.....en uiteindelijk veranderd er TOTAAL NIKS.
                                BD is wat het is.....ofwel aanvaard je(net zoals ik een hele tijd geleden) het zoals het is en kan je er mee leven. Post een foto, stel eens vraag en lever bij tijd eens een nuttige bijdrage.Dat is volgens mij de bedoeling van een forum wat vooral over fotografie handeld. Er zijn andere fotowebsites waar men zelfs zo sterk modereerd dat men kritiek op het beleid indrukt nog voor hij is uitgesproken.....voor het minste geringste worden je comments verwijderd of wordt je gebannen.Dat is toch zeker niet waarop we hier zitten te wachten. Laat vooral diegenen met rust die op BD vrijwillig meer doen dan alle andere leden......indien dat betekend dat ze daardoor inspraak krijgen op wat er in de hof staat....so be it. Ik wil hun jobke niet doen. Je kunt hier gratis lid worden en dagelijks je foto's plaatsen en onbeperkt een enorme massa info opvragen....voor 35 euro heb je als betalend lid een paar voordelen (korting op BOF enz) Voor 35 euro kan je in sommige restaurants slechts 1x een biefstuk en een dessertje gaan eten......denk je dat je daar ook inspraak gaat hebben op de bediening of op het reilen en zeilen.
                                Last edited by RUPSELKOPKE; 29 juli 2009, 13:27.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                                X