Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

naakte foto's: een pleidooi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: naakte foto's: een pleidooi

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Dan mag ik aub eveneens aanhalen dat ik de afgesneden handjes van van Guy Swinnen in je album erger vind dan de kadertjes en erger dan spellingsfouten !

MVG, Jeff
    Jij mag dit. Vergeet ook niet de afgesneden gitaar van John Fogerty te vermelden. of de poot van de hond (http://forum.belgiumdigital.com/f44/...nd-262508.html )

En nu terug on topic : Ik heb geen probleem met kadertjes. Minder dan met....
    Dit is mijn mening.
    Last edited by vinstermik; 26 juli 2009, 11:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loukas Bekijk bericht
      zelfde mening
      Laten we dan nog zwijgen over het verkeerd gebruik van hebben en zijn..
      Of het verkeerde gebruik van 'dit' en 'dat', 'jou' en 'jouw'... en nog zoveel andere fouten

Mvg,
      Frederic

Comment

Aandoenlijk de aandacht voor onze taal in deze discussie. Ik wil alvast mijn bijdrage leveren.

Zeg niet: "Die newbie heeft met die gebrekkige DOF heeft de compo van zijn HDR verknoeit in deze Showcase."

Maar zeg: "Die nieuweling heeft met zijn gebrekkige scherptediepte de compositie van zijn opgeblazen foto naar de kl... geholpen in deze toonkast."
        Last edited by Seger Van Saefthinge; 26 juli 2009, 18:25.

Comment

Zeg niet: "Die newbie heeft met die gebrekkige DOF de compo van zijn HDR verknoeit in deze Showcase."

Maar zeg: "Die nieuweling heeft met zijn gebrekkige scherptediepte de compositie van zijn opgeblazen foto naar de kl... geholpen in deze toonkast."

-------------------------

Kheb liever oplossing a want daar snap ik toch niks van
          https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Over het al of niet gebruiken van kaders heb ik voor mezelf uitgemaakt dat een kader geen meerwaarde geeft aan het gene wat ik vastgelegd heb .Ik heb die beslissing ,na een discusie over het "hoe en waarom " van een kader genomen . Het zou ook niet haalbaar zijn van de reeds in het verleden geposte foto's aan te passen .
            Over een handtekening heb ik een andere mening ,hij is een kenmerk van de fotograaf .
            En over mijn schrijffouten ben ik kort , een taal is een communicatie ;communiceren is elkaar verstaan , maar ik heb de indruk dat ik met een perfecte taal nog steeds niet verstaanbaar zal zijn , mijn denken is uniek ,maar hoe verwoord je zoiets .

Comment

Ik zet meestal een sivoma kadertje rond m'n foto's, zoals vroeger dus.
              Ergens vind ik persoonlijk dat mooier en meestal "past" het gewoon bij m'n foto's.
              Vindt u dat lelijk ? jammer
              Vindt u dat mooi ? fijn voor u
              maar als een kader+foto voor een mooier geheel zorgt, en de foto beter benadrukt heb ik daar geen problemen mee.
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Comment

In showcase zouden die foto's getoond moeten worden die geschikt zijn voor expositie.
                Als ik exposities bezoek, hangen de meeste foto's in passe-partouts, waarbij de persoon die exposeert kiest voor een bepaalde kleur passe-partout waarbij zwart of wit of neutrale kleuren (melkwit/grijs/bruin) het meest voorkomen. Er zijn ook exposanten die kiezen voor het simpele opplakken op aluminium of PVC of MDF, en die zo hun foto exposeren. In dit laatste geval hangt de foto meestal enkele centimeter van de achtergrond en komt hij er zo van los. De exposant kiest zijn manier van presenteren.
                Op BD een naakte foto plaatsen, wil zeggen dat je hem plaatst op steeds eenzelfde achtergrond, en of de foto er bij past, zou dan, als je de naakte foto plaatst, niet ter zake doen. M.a.w. ga je zo de exposant beperken in zijn mogelijkheden om zijn foto beter te presenteren, als je zegt... "enkel naakte foto's".
                Het gaat hier helemaal niet om het maken, maar om het exposeren. Niet enkel om het beeld, maar ook om de presentatie.
                Sommige foto's komen nu éénmaal beter los met een zwarte omlijsting, andere beter met een witte of neutrale. Het kader is eigenlijk niet meer of niet minder dan een passe-partout, een omlijsting die de presentatie kan verbeteren. Of ze allemaal even smaakvol zijn, laat ik in het midden, maar laat de exposant, die op dit forum ook de maker zou moeten zijn, daarin de vrije keuze. In sommige gevallen zal het kader als degoutant ervaren worden, maar indien goed gekozen, kan het m.i. ook de presentatie verbeteren.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  .....
                  Al dat kadertjesgedoe duidt naar mijn mening op amateurisme..
                  Beste Control als je een foto een zwart randje geeft of kader kan het ook te maken hebben dat je je foto hebt bewerkt in een zwarte achtergrond wat overigens beter kijkt.
                  Ik blijf er nog steeds bij dat kaders overbodig zinn maar soms als er gedeeltes in een foto zitten die bijna overlopen in de BD achtergrond zal je niet veel reacties krijgen en verprutst je hele foto. Ik heb namelijk op dit moment een draadje lopen hierover waar hopelijk een Pol over komt.
                  En ik vind dat soms een kader wel meerwaarde geeft aan de uitsnede bij een foto..Maar das uiteraard mijn mening.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Daarom mijn pleidooi. " Mensen plaats de foto's zoals zij zijn zonder kaders en andere tierlantijntjes. Geef ons naakte foto's."
                    Zolang het bij een pleidooi blijft is het geen probleem uiteraard maar wat mij betreft: Leve de Vrije Keuze ...
                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Verdorie! Ik dacht hier dat het over naaktfoto's ging! Maar 't is precies meer muggeziftern over persoonlijke smaken...
                      www.YourConcertShots.com

Comment

Als wij op de fotoschool werken moesten inleveren voor de examens en tussentijdse beoordelingen, moesten die altijd opgeplakt worden met een passe-partout rond. Geen passe-partout betekende geen punten. Om maar even aan te tonen welk belang men hecht op school, aan de presentatie van een foto met kader.

Een passe-partout of kader heeft als doel een foto of schilderij (wat ook een compositie is) beter uit te laten komen tegen de achtergrond, als het ware los te maken van zijn achtergrond. Wel belangrijk voor een kader is dat het kader zeer sober is zodat het kader niet de aandacht trekt i.p.v. de foto. Soms functioneert een lijst om de foto op te hangen ,b.v. in een musea, als kader. Men ziet dan dikwijls dat rond deze foto's geen kader is gemaakt. Dit alles wil niet zeggen dat kaderloze foto's niet tot hun recht zouden komen. Echter in 95% van alle gepresenteerde foto's in musea, boeken, websites, zal een kader of lijst de foto beter presenteren als dit kader of de lijst niet de aandacht naar zich toetrekt.
                        "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          In showcase zouden die foto's getoond moeten worden die geschikt zijn voor expositie.
                          Als ik exposities bezoek, hangen de meeste foto's in passe-partouts, waarbij de persoon die exposeert kiest voor een bepaalde kleur passe-partout waarbij zwart of wit of neutrale kleuren (melkwit/grijs/bruin) het meest voorkomen. Er zijn ook exposanten die kiezen voor het simpele opplakken op aluminium of PVC of MDF, en die zo hun foto exposeren. In dit laatste geval hangt de foto meestal enkele centimeter van de achtergrond en komt hij er zo van los. De exposant kiest zijn manier van presenteren.
                          Op BD een naakte foto plaatsen, wil zeggen dat je hem plaatst op steeds eenzelfde achtergrond, en of de foto er bij past, zou dan, als je de naakte foto plaatst, niet ter zake doen. M.a.w. ga je zo de exposant beperken in zijn mogelijkheden om zijn foto beter te presenteren, als je zegt... "enkel naakte foto's".
                          Het gaat hier helemaal niet om het maken, maar om het exposeren. Niet enkel om het beeld, maar ook om de presentatie.
                          Sommige foto's komen nu éénmaal beter los met een zwarte omlijsting, andere beter met een witte of neutrale. Het kader is eigenlijk niet meer of niet minder dan een passe-partout, een omlijsting die de presentatie kan verbeteren. Of ze allemaal even smaakvol zijn, laat ik in het midden, maar laat de exposant, die op dit forum ook de maker zou moeten zijn, daarin de vrije keuze. In sommige gevallen zal het kader als degoutant ervaren worden, maar indien goed gekozen, kan het m.i. ook de presentatie verbeteren.

Mvg

Chris
                          100% mee eens! Je verwoordt het voor mij perfect, Chris

Mvg,
                          Frederic

Comment

Working...
                          X