Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Etbass Failliet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Etbass Failliet

Nee bon is voldoende dat je hem hebt ingeleverd
    staan alle gegevens op

Net contact gehad, lopende reparaties worden gewoon afgemaakt en verzonden
    Ze krijgen daar de onderdelen voor
    Last edited by Tqam; 4 juni 2009, 15:41. Reden: Update
    Canon 1 DS Mark 3, Canon 1 D Mark IV, 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 100-400 5.6 400 2.8
    www.persfoto.com

Comment

Vandaag is UPS nog langsgekomen om het pakje op te halen voor herstelling... kzei tegen die kerel: sorry, maar da bedrijf is sinds gisteren failliet, dus kzal m'n pakje nie meegeven.

Comment

Dan heb ik geluk gehad. Mijn 17-55 was nog maar juist terug van rozendaal ( 2 x slecht hersteld ) De winkel waar ik deze lens heb gekocht, heeft hem dan verzonden naar Parijs, ook voor de 2de keer. Canon heeft ook daar een hersteldienst.
        De eerste keer fout op de lenzen ( lenzen vervangen ) De 2de keer, zat er nog een haar tussen de lenzen. Word blijkbaar niet gecontroleerd voordat ze het materiaal terug sturen.
        Hoop dat het nu ook is.

Voor al de mensen die nog materiaal in rozendaal hebben liggen, veel succes en hoop dat het snel en goed terug in jullie bezit mag zijn.

Groeten,
        Beeldsta
        Go with the flow

Comment

Mijn 1D MkIII is die bewuste dinsdag opgehaald, voor de laatste AF wijzigingen.

'k Heb nu ook net bericht gekregen dat ie wel klaar is, maar omwille van het failliet gaan ze normaal pas vanaf morgen terug verzenden. 'k Denk dus wel dat het goed gaat komen.

Spijtig, want ik vond het wel makkelijk om even naar daar te rijden om een sensorcleaning te doen.

Dave
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Spijtig, want ik vond het wel makkelijk om even naar daar te rijden om een sensorcleaning te doen.
            Die kan je nu ook bij Techrepair laten doen. Is zelfs nog 15km minder ver rijden.
            http://www.techrepair.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
              Die kan je nu ook bij Techrepair laten doen. Is zelfs nog 15km minder ver rijden.
              http://www.techrepair.nl
              Ja en aan hun website te zien hebben zij die activiteit nu overgenomen van ETB.

Dave
              pixelpusher

Comment

Net gehoord dan Canon alle spiegelreflex heeft opgehaald en naar Duitsland heeft gebracht, waaronder ook mijn 5DMII waar ik 1 foto mee gemaakt heb

Nu maar afwachten wanneer ik ze terug krijg
                Canon 1 DS Mark 3, Canon 1 D Mark IV, 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 100-400 5.6 400 2.8
                www.persfoto.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam Bekijk bericht
                  Net gehoord dan Canon alle spiegelreflex heeft opgehaald en naar Duitsland heeft gebracht, waaronder ook mijn 5DMII waar ik 1 foto mee gemaakt heb

Nu maar afwachten wanneer ik ze terug krijg
                  Canon Duitsland heb ik in ieder geval goede ervaringen mee! Mijn eerste 5D is daar hersteld en ik had hem een week later al terug.

Comment

Mijn 1D MkIII kwam gisteren "gefixt" terug van ETB, heeft nu Err99 als probleem. Is vandaag naar Diegem vertrokken en van daaruit gaat die naar Frankrijk.

'k Heb wel een bruikleentoestel gekregen deze keer.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Ook ik heb een 'minder leuke' ervaring met zowel Etbass, Canon als Techrepair ondertussen.

Maandag 25 mei stuur ik, nadat ik ETBASS heb gecontacteerd in verband met de voorwaarden omtrent de herstelling (gratis, aangezien dit een recall is; losgekomen spiegel) mijn 5D met de post naar ETBASS.
                      Ondertussen ontdek ik dat ETBASS failliet is gegaan. 4 juni stuur ik een mailtje om te vragen of de herstelling nog doorgaat als gepland, 5 juni ontvang ik wederwoord van Linda Mol waarin bevestigd wordt dat mijn camera aangekomen is (heeft een reparatienummer gekregen) en gerepareerd zal worden. Dan een lange radiostilte.

Ondertussen ben ik wederom te weten gekomen dat alle materiaal naar Duitsland is verstuurd - Dus ik wacht enkele weken, aangezien ik er alle begrip voor heb dat de onvoorziene omstandigheden mbt ETBASS voor vertraging zorgen.

Ik contacteer Canon Nederland 29 juni met de vraag wanneer ik mijn camera terug kan verwachten. Waarom Canon nederland - omdat ik éérst naar Canon België belde maar men mij daar te weten gaf dat ik me best tot Nederland kon richten.
                      Canon Nederland heeft er geen idee van waar mijn camera is maar belooft het uit te zoeken. Canon Nederland vraagt mijn naam, telefoonnummer, serienummer, model, statusnummer bij Etbass, bewijzen van conversatie van Etbass, bewijzen van aankomst bij Etbass, etc.
                      Deze heen- en weer conversatie (waarin ik deze gegevens meerdere malen opnieuw moest verzenden) duurt een maand en ten lange leste ( we spreken nu 28 juli ) contacteert Canon Nederland me met de mededeling dat mijn camera gevonden is; en wel bij Techrepair.

Men geeft me het telefoonnummer en het statusnummer van mijn reparatie bij Techrepair. Canon Nederland sluit mijn helpticket af. 30 Juli bel ik naar Techrepair; daar verteld men me dat de camera gerepareerd en wel én onderweg is. Mevrouw leest me even de lijst met herstellingen door die op mijn camera zijn toegepast.

Sindsdien heb ik zes keer gebeld met de vraag waar mijn camera dan blijft; bijna twee weken onderweg van nederland tot België lijkt me een beetje vreemd. Telkens stemmen de dames in kwestie in met mijn opmerking, vragen mijn telefoonnummer, beloven iets te laten weten maar bellen nooit terug. Gisteren belt een vriendin naar Techrepair - nu opeens beweren ze dat de camera er nooit is geweest!

Blijkbaar dàcht men dat, aangezien er een pakket van Duitsland onderweg was, en ging men er maar van uit dat mijn camera hiertussen zat. Nu weten ze naar eigen zeggen zeker dat de camera er nooit is geweest. Vreemd. Ze hebben echter wel gegevens over de camera - aangezien de dame tijdens mijn eerste gesprek de lijst met herstelling kon voorlezen. (maar waarom krijg ik dan van CAN-NED te horen dat ie daar wél is geweest?) en vragen ze om terug naar Canon België te bellen. En deze meneer vraagt me opnieuw serienummer, bewijs van aankomst bij Etbass, etc etc etc ...Terug naar start dus.
                      En het antwoord van meneer Filip Huybrechts van canon be. laat ook op zich wachten.... Het komt er dus op neer dat ik, ondanks mijn veelvuldig getelefoneer en gemail, nog geen stàp verder ben! Pure Kafka toch? Mijn 5D is al bijna TWAALF weken weg, niemand heeft er ook maar enig idee van waar ie is (bij techrepair zeggen ze de ene keer dat ie er was, dan weer niet, dan was ie weer in Duitsland, dan weer niet....) en iedereen werkt overal blijkbaar volledig naast elkaar door... meneer Huybrechts trok zelfs in twijfel of ie wel ooit bij Etbass was geweest en wou de schuld al op de Post steken. En daarna op Etbass. Stilletjesaan tijd om de familie-advocaat in te schakelen en een vervangtoestel te eisen, denk ik zo.

Wat zouden jullie doen?

Comment

Hiephoi, wat een timing zeg - vanmiddag lag er ter compensatie een gloednieuwe 5dMKII op me te wachten dankzij techrepair!

Comment

Betekent dit dan dat ze toegeven dat zij uw toestel 'verloren' zijn? Of dat het daar wel was, maar niet te herstellen?

Bizar verhaal, maar o zo herkenbaar... Ik had al lang in m'n auto gesprongen en naar ginder gereden. Niet zo rustig op dat gebied ;-)

Blij voor jou alleszins!
                          Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ief.mathias Bekijk bericht
                            Hiephoi, wat een timing zeg - vanmiddag lag er ter compensatie een gloednieuwe 5dMKII op me te wachten dankzij techrepair!
                            Amai... das een mooie compensatie.
                            Ik wacht al bijna 2 maanden op een herstelling bij techrepair.
                            M'n lens had ik de 19de juni verzonden als ik me niet vergis.
                            De status op hun site klopt ook niet volgens mevrouw (Linda) Mol.
                            Bij mij veranderde de status van "onderdeel geleverd" --> "onderdeel besteld" --> "onderdeel geleverd"
                            Ze heeft mij verteld dat ze nog aan het wachten zijn op een onderdeel en dat het hersteld wordt zodra ze het onderdeel binnen hebben.

edit:
                            net status opnieuw gecheckt en er staat "reparatie afgesloten"
                            dus denk ik dat ik em binnen enkele dagen moet hebben.
                            Last edited by Psychodweep; 13 augustus 2009, 17:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              Amai... das een mooie compensatie.
                              Ik wacht al bijna 2 maanden op een herstelling bij techrepair.
                              M'n lens had ik de 19de juni verzonden als ik me niet vergis.
                              De status op hun site klopt ook niet volgens mevrouw (Linda) Mol.
                              Bij mij veranderde de status van "onderdeel geleverd" --> "onderdeel besteld" --> "onderdeel geleverd"
                              Ze heeft mij verteld dat ze nog aan het wachten zijn op een onderdeel en dat het hersteld wordt zodra ze het onderdeel binnen hebben.

edit:
                              net status opnieuw gecheckt en er staat "reparatie afgesloten"
                              dus denk ik dat ik em binnen enkele dagen moet hebben.

Joh, bellen als je twijfel hebt! bellen en van elk gesprek de naam en achternaam van de dame in kwestie vragen, en desnoods vragen of ze na elk gesprek even een bevestigingsmail kunnen versturen.. dat helpt precies. Dan is het al opeens een pak serieuzer, ofzo. Bij mij was de reparatie ook al 'n eeuwigheid geleden gedaan en ze zeiden dus ook dat ie onderweg was ...maar ja, dat moet je dus niet altijd geloven. Even bellen en meer info vragen en bovenstaande, dus, denk ik zo, dan weet je 't zeker!

zoomb; canon stootte het op etbass en techrepair, techrepair op dhl, enz enz enz ... Niemand heeft echt toegegeven dat ie verloren is geraakt, ze konden hem alleen niet vinden ... en merci! : -)

Comment

Toch benieuwd waar-ie dan wél is natuurlijk...

Zou daar ergens een palletje cameraatjes (met navenante waarde) 'verkeerd gezet' zijn? Of verdwenen? Of staan die nog ergens in een verlaten hoekje bij Etbass
                                Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Working...
                                X