Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumnormen hier ontopic onderwerp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Als moderator heb ik op dit ogenblik 329 abonnementen op topics die aandacht verdienen . . . 't is maar om een idee te geven hoeveel tijd we soms aan het forum spenderen . . .
    Beste Franciskine, BD wordt (even op internet ongepast schreeuwen) NIET gemodereerd. Op een gemodereerd forum worden de berichten eerst door de moderator gelezen en bij goedkeuring door hem, geplaatst op het forum. Te moeilijk om uit te voeren? Geen probleem voor mij, maar noem jezelf dan ook geen moderator. Op BD kan een niet passend bericht toch verschijnen en door een aantal mensen gelezen worden. Vervolgens grijpt "moderator" in en wordt het bericht verwijderd, zodoende onleesbaar voor de volgende, uitgezonderd de eerdere reacties zodat deze volgende op zijn honger blijft zitten en niet weet waarover het gaat.

    Met deze reactie van mij is niets persoonlijk bedoeld naar wie of welke "mod" dan ook, maar ik kreeg hier de kans om toch even mijn gedacht te uiten. Om het in voetbaltermen te zeggen: "Een inkoppertje."

    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #32
      Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

      http://nl.wikipedia.org/wiki/Moderat...meen)#Internet ----> Moderator is ook een term die op het Internet gebruikt wordt voor een gebruiker met bepaalde privileges.

      Vaak hebben moderatoren als taak om een forum, mailinglijst of website netjes te houden of een discussie te leiden. Om deze taak te volbrengen hebben moderators vaak rechten om berichten van gebruikers aan te passen of te verwijderen en om gebruikers te corrigeren.

      Hoewel moderatoren geacht worden zich aan bepaalde regels te houden en er op toe moeten zien dat gewone gebruikers zich ook aan deze regels houden, komt het ook voor dat een moderator zijn boekje te buiten gaat. Veel fora of mailinglijsten hebben in zo'n geval nog een sysop of netwerkbeheerder waar geklaagd kan worden. Het is ook mogelijk dat een moderator zijn privileges verliest omdat een meerderheid van de gebruikers dat wil.

      Op bulletin board systems werden moderators aangesteld om niet-relevante berichten snel te kunnen verwijderen.

      De term moderator is dus hier zeker van toepassing. Volgens mij heb ik de bal bij dat inkoppertje op de lijn tegengehouden . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

        Há ... ik heb ook een inkoppertje!

        Citaatje uit de openingspost van dit draadje:

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Vinden jullie ook dat de laatste tijd de kwaliteit van de postings in mensen en modellen enorm achteruit gaat? Normaal is dat een sectie waar showcasewaardige onderwerpen gepost worden. Dus realisaties waarover men fier is en daar is de laatste tijd een neerwaartse trend bezig. ....
        Als iemand begaan is met de kwaliteit van Showcase, waarom post hij daar dan een foto waarover hij zelf twijfels heeft?

        Getuige de begeleidende tekst bij deze foto:

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
        Misschien ver van perfect maar wel diep uit het hart.
        Dank. Henri
        Hoe rijm je dit, Henri?
        Last edited by Jos Vanhengel; 14 april 2009, 01:09.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #34
          Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
          En, om op je pm te antwoorden :
          Nee ik heb geen schrik om je een pm te sturen of te mailen of te bellen of te ontmoeten. Ik zoek ook geen 'kracht in het forum' om je aan te vallen. (Zoek jij dat hier dan? Dat werpt een ander licht op de zaak. Dan zou ik je toch als een ordinaire trol moeten zien, en dat is dan weer in tegenspraak met de andere gefundeerde en objectieve kritieken die je al op je naam hebt staan).
          Ik zie daar ook niet de reden toe. Ik reageer (en in deze post zelfs on-topic) gewoon om dezelfde reden als jij: jij om het onderwerp, ik om de manier waarop en de reden waarom jij reageert.

          Ik zou niet weten waarom dat off-line moet.

          Jo.
          Sorry dat ik jou quoot, jwllms, maar ik kreeg 'n email-melding dat ik een PM ontvangen heb van Henri, doch kan ik er geen terugvinden in m'n mailbox hier op BD... Censuur...?
          'k was anders eigenlijk best wel benieuwd naar de inhoud ervan! Alhoewel...

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #35
            Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

            Geen enkle lid van de BD crew heeft toegang tot PM's van leden.
            Wij kunnen dus niet zien (en zeker niet tegenhouden) wie naar wie PM's stuurt.

            Insinuaties als deze (en andere samenzweringstheorieën) kan ik missen als kiespijn.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #36
              Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Há ... ik heb ook een inkoppertje!
              Als iemand begaan is met de kwaliteit van Showcase, waarom post hij daar dan een foto waarover hij zelf twijfels heeft?

              Getuige de begeleidende tekst bij deze foto:

              Hoe rijm je dit, Henri?
              Bovendien nog een foto die in 2006 al eens gepost werd. Nu ben ik de laatste om te beweren dat hier nooit foto's een tweede keer gepost worden, maar laat ons aub geen nieuwe trend lanceren in het reeds overbelaste Showcase.
              Ik heb ook zo m'n twijfels over de intenties van Henri... jammer!

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #37
                Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                Ik heb idd ook via BD een e-mail gehad, geen pm.
                Ik had de inhoud in de mail gelezen, en was ervan uit gegaan dat het een pm was.
                De mail zelf was op een normale, beleefde, zei het wat patronale toon.
                j.
                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Sorry dat ik jou quoot, jwllms, maar ik kreeg 'n email-melding dat ik een PM ontvangen heb van Henri, doch kan ik er geen terugvinden in m'n mailbox hier op BD... Censuur...?
                'k was anders eigenlijk best wel benieuwd naar de inhoud ervan! Alhoewel...

                Mvg,
                Frederic
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #38
                  Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Zoals Tim & Thierry, mis ik in het macroforum een beetje de tijd van Perrush et al. Destijds mocht dat nog, perfectie nastreven en streng zijn voor jezelf en voor elkaar. Nu lijkt het soms wel het knutselhoekje.
                  Ik mis hier ook enkele mensen waarvan hun macro's super waren
                  Maar tot mijn spijt moet ik vaststellen dat ze het laten afweten, misschien het moment om die macrolens nog eens van onder het stof te halen zodat we iets bijleren.
                  Ik kijk er alvast naar uit!
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #39
                    Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Bovendien nog een foto die in 2006 al eens gepost werd. ...
                    Yep, en het antwoord op mijn vraag hierboven post hij onder zijn foto in Showcase.

                    Erg bedenkelijk, als je 't mij vraagt.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #40
                      Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Bovendien nog een foto die in 2006 al eens gepost werd. Nu ben ik de laatste om te beweren dat hier nooit foto's een tweede keer gepost worden, maar laat ons aub geen nieuwe trend lanceren in het reeds overbelaste Showcase.
                      Ik heb ook zo m'n twijfels over de intenties van Henri... jammer!

                      Willy
                      Denk niet dat hij dat probeert te verbergen hoor dat hij die foto een tweede keer post.
                      Die foto staat ook al een hele tijd te blinken in z'n persoonlijk fotoalbum hier op bd.
                      Henry wil gewoon nog eens duidelijk maken dat dit het soort fotografie is dat hem nauw aan het hart ligt.
                      Fijn, dat is ook het soort fotografie dat mij aanspreekt.
                      Hoop alleen dat hij dat in het vervolg uit door z'n energie te spenderen aan de topics die hij wel kan smaken i.p.v voortdurend te kankeren op zaken die hem niet aanstaan.
                      Ik vind de foto's van kstyle ook maar ruk. Ik laat ze dan ook gewoon links liggen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        doch kan ik er geen terugvinden in m'n mailbox hier op BD..
                        Heb je misschien Kodachrome op je negeerlijst staan?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Geen enkle lid van de BD crew heeft toegang tot PM's van leden.
                          Wij kunnen dus niet zien (en zeker niet tegenhouden) wie naar wie PM's stuurt.

                          Insinuaties als deze (en andere samenzweringstheorieën) kan ik missen als kiespijn.
                          Sorry Zunoel, maar er stond wel degelijk een vraagteken, wat wijst op een vraag. Het was allesbehalve een insinuatie. Het is misschien een bug... Maar als niemand zo'n probleem meldt, dan blijft die gewoon zitten in het systeem.

                          Dus niet meteen op de tippen van je tenen gaan staan, want dat is voor niks nodig!

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #43
                            Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                            Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                            Heb je misschien Kodachrome op je negeerlijst staan?
                            Als je m'n eerste reactie in dit topic bekijkt, dan is je vraag meteen beantwoord
                            Nee dus, hij staat niet in m'n negeerlijst. 't zal wel een bug zijn, want 'k ben -zo blijkt- niet de enige die geen PM van Henri ontvangen heeft, maar wel een email-notificatie dat er een PM zou zijn...

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #44
                              Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Vinden jullie ook dat de laatste tijd de kwaliteit van de postings in mensen en modellen enorm achteruit gaat? Normaal is dat een sectie waar showcasewaardige onderwerpen gepost worden.
                              In "Mensen en modellen" is het m.i. niet erger dan in andere forum onderdelen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Anderen aanzien het als een uithangbord met link naar hun lucratieve doeleinden. Dit laatste valt vooral op bij simili-professionnelen, die recentelijk het forum hebben gevonden om geïnteresserden naar hun broodwinning te lokken.
                              Dit is meer een vaststelling en een beschuldiging. Zou je dit willen onderbouwen? Zonder onderbouwing blijft het bij stemming maken. Een linkje naar een specifiek topic zou fijn zijn anders tong inslikken. Zomaar beschuldigen is niet fris.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Heel wat volgelingen schreeuwen moord en brand als er negatieve opmerkingen komen over deze postings. Het gaat zelfs zover dat zij ruwe opmerkingen maken naar de persoon die een negatieve opmerking maakt.
                              Welke postings dan? Wanneer nu eens concreet worden in plaats van stemming maken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Ik hou van een lekkere keuken maar ik moet beslist geen chefkok te zijn om op te merken als de opgediende voeding te heet, te gepeperd of zelfs ronduit degoutant is voor mijn smaak ( en zelfs gangbare criteria)
                              Smaken verschillen toch? Wie bent u om te beoordelen of iets te heet is? Te flauw is? Te.... is? Wat u te heet vind kan heel goed voor iemand van Lombok zelfs nog te flauw zijn..... U kunt het alleen voor u zelf bepalen maar niet neerzetten als "de waarheid".


                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Zelf ben ik volledig liberaal en vrijdenkend maar ik laat me wel leiden door elementaire welvoeglijke overtuigingen. Ik kan postings aanvaarden van allerlei strekkingen maar van pro's eis ik wel een hogere kwalitatieve inbreng.
                              Wie bent u om iets te eisen? Wat voor u elementaire welvoeglijke overtuigingen zijn hoeven dit niet voor anderen te zijn. u gaat in het geheel uit van uw eigen beleving en verwacht dat de rest van de mensheid zich zal richten hierop? Nee, u eist dit zelfs?!

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              P.S. Deze bijdrage lijkt mij totaal on topic in relatie met de geposte omgeving.
                              Dus? Deze ook!
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment


                              • #45
                                Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                                Sinds ik een tijdje geleden op dit forum verweten ben hier "klanten" te komen ronselen heb ik niets meer gepost. Ik heb géén zin om ellenlange discussies te voeren

                                Nu ik hier géén foto's meer post heb ik inderdaad een pak minder werk ...

                                in de zin van ... ik krijg minder mailtjes en pm's van BD-leden over belichting & post-processing

                                nou Fotofolio.....ik wilde je daar nog wat over vragen..belichting en postprocessing

                                Comment

                                Working...
                                X