Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online kopen? Hou je ogen open!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Online kopen? Hou je ogen open!

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
    Ja, dat is de man die leedvermaak had met Corné ..

de vraag is met het hoeveelste BTW nr hij nu weer aan't werken is
    A.u.b. een officiëel antwoord.

Of het officiëel om dezelfde uitbater gaat moet je maar even zelf opzoeken.
    Maar het klopt wel wat je vermeldt.
    Last edited by VerSeg; 4 april 2009, 03:32.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ik wel maar ik heb nooit een hoge pet op gehad van deze figuur. Leedvermaak v.w.b. Corne, 'lenen' van de URL van en parasiteren op een hier goed bekendstaande concurrent uit een buurland, ... do I need to say more?
      Zonder ten gronde mijn mening te geven over de situatie met Geheugenkaart, toch even vermelden dat -voor zover ik weet- van Geheugenkaart geen enkele klant iets betaald heeft en daarvoor niets gekregen heeft. Ook is Geheugenkaart nooit onbereikbaar geweest. Bij Corné was dit wel even anders.
      Wat jij "lenen" noemt, tja ik ben er ook niet zo'n voorstander van maar het is wel iets dat regelmatig gebruikt wordt. Wat dacht je overigens van http://www.lowepro.be/ ?

Persoonlijk ben ik altijd correct behandeld geweest door Geheugenkaart, voor al m'n spullen Belgische garantie en handleidingen gekregen.

Je zal hier over zowat iedere handelaar (online of niet) wel pro's en contra's vinden. Laat ieder zijn eigen keuze maken waar hij of zij fotomateriaal aanschaffen aub.

IMHO en FWIW,
      Willy
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Wat dacht je overigens van http://www.lowepro.be/ ?
        Even verwerpelijk .

Comment

toch even vermelden dat -voor zover ik weet- van Geheugenkaart geen enkele klant iets betaald heeft en daarvoor niets gekregen heeft. Ook is Geheugenkaart nooit onbereikbaar geweest. Bij Corné was dit wel even anders.
          Kan ik me goed herinneren. Dat speelde in de tijd dat hier om de haverklap hele threads verdwenen omdat ze de mods niet aanstonden. Onder andere vanwege het feit dat er negatief over een handelaar werd geschreven. Gelukkig had ik hier de waarschuwingen al gelezen voor ze gewist werden, anders was ik bij Corne zelf ook nog 't slachtoffer geworden.

Dat neemt niet weg dat het nu juist Otto was die door jullie niet werd tegengehouden bij het door het slijk halen van een concurrent. Die kon flink z'n gang blijven gaan. Daar ging het mij om in #24, dat je uit commercieel oogpunt gaat dansen op het graf van je concurrent. En als ik zie met hoeveel fanatisme deze Otto hier nu ook weer verdedigd wordt, besef ik dat er blijkbaar meer aan de hand is dan ik kan zien.

Wat jij "lenen" noemt, tja ik ben er ook niet zo'n voorstander van maar het is wel iets dat regelmatig gebruikt wordt.
          Dat is op zich natuurlijk helemaal geen excuus. Als je niet in staat bent met je eigen url een naam op te bouwen is het alleen maar zielig als je daar de goede naam van een ander voor nodig hebt.

Comment

Wat bedoel je hiermee? Is konijn ook aant failliet draaien? Er lopen daar een pak verkopers rond, net zoals bij Grobet.

mvg
            glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              http://www.lowepro.be/

Wat bedoel je hiermee? Is konijn ook aant failliet draaien? Er lopen daar een pak verkopers rond, net zoals bij Grobet.

mvg
              glenn
              Nee hoor, konijn heeft gewoon de lowepro.be naam zelf gekocht en laten verwijzen naar hun website . . . meer niet . . . niet echt ethisch maar sommigen maken er hier een zware misdaad van. Er gebeuren in de zakenwereld wel andere dingen dan een domeinnaam van een ander merk gebruiken om op die manier meer klanten te lokken.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Nee hoor, konijn heeft gewoon de lowepro.be naam zelf gekocht en laten verwijzen naar hun website . . . meer niet . . . niet echt ethisch maar sommigen maken er hier een zware misdaad van. Er gebeuren in de zakenwereld wel andere dingen dan een domeinnaam van een ander merk gebruiken om op die manier meer klanten te lokken.
                Ah, heb net eens microsoft.com geprobeerd, maar die is al bezet
                Anders had ik DE manier gevonden om mensen naar mijn webpage te lokken
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  Ah, heb net eens microsoft.com geprobeerd, maar die is al bezet
                  Anders had ik DE manier gevonden om mensen naar mijn webpage te lokken
                  probeer anders eens mocrosoft.be .... de O staat naast de I en veel mensen mistypen nogal eens
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het gebruiken van de url van een merknaam of van een naam van een concurrent/collega vind ik niet hetzelfde.
                    Lowepro zal hier geen verlies aan lijden (integendeel), terwijl dat in het andere geval wel zo zou kunnen zijn.
                    Op Lowepro.com kan je trouwens niet eens iets kopen.
                    Mvg Tim

Comment

niet echt ethisch maar sommigen maken er hier een zware misdaad van. Er gebeuren in de zakenwereld wel andere dingen dan een domeinnaam van een ander merk gebruiken om op die manier meer klanten te lokken.
                      Een zware misdaad is het misschien niet, maar domeinkaping is ook niet straffeloos : http://www.zdnet.be/news.cfm?id=99801. Het is in elk geval verwerpelijk parasitisme .

Comment

Volgens ik gehoord heb zou Konijnenberg de invoerder van belgie zijn van Tamrac??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Volgens ik gehoord heb zou Konijnenberg de invoerder van belgie zijn van Tamrac??
                          kijk dan eens op de site van tamrac.com, officiele dealers, europa, belgië....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Het gebruiken van de url van een merknaam of van een naam van een concurrent/collega vind ik niet hetzelfde.
                            Lowepro zal hier geen verlies aan lijden (integendeel), terwijl dat in het andere geval wel zo zou kunnen zijn
                            Waarom kan dit niet een verlies betekenen?
                            Stel dat iemand er vanuit gaat dat Lowepro.be het domein is van de fabricant, die tikt dat in en komt elders uit. Veel mensen denken dan "dit bestaat niet meer" en zoeken naar iets anders. Ze komen dan op de website van een concurrent uit, zien daar iets nuttig staan en gaan dat kopen. Ook als ze op de site van het konijn uitkomen kan het zijn dat ze daar iets anders zien staan dan Lowepro materiaal ... een klant kwijt dus voor Lowepro.
                            Dit is maar een mogelijkheid hé, daarom is het niet zo.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Een zware misdaad is het misschien niet, maar domeinkaping is ook niet straffeloos : http://www.zdnet.be/news.cfm?id=99801. Het is in elk geval verwerpelijk parasitisme .
                            Probeer deze eens als je het allemaal zo normaal of abnormaal vindt dat een winkel alle merken naar zijn site verwijst :

If you wish to order heated blankets, underblankets, and heating pads for your store, contact our company, Benbo, to order your products in bulk.

...

Dit is niet "normaler" of "heiliger" dan wat geheugenkaart doet hoor.
                            Last edited by VerSeg; 5 april 2009, 03:02.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Probeer deze eens als je het allemaal zo normaal of abnormaal vindt dat een winkel alle merken naar zijn site verwijst :

Dit is niet "normaler" of "heiliger" dan wat geheugenkaart doet hoor.
                              Kijk eens naar #33

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Kijk eens naar #33
                                Ja maar de meesten willen dit alleen aanhalen als Geheugenkaart dit doet.
                                Is dit dan selectieve kritiek of kijken ze gewoon niet langer dan hun neus lang is?
                                Ik vermoed een combinatie van de twee.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X