Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gsm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gsm

Men krijgt een uitbrander als men zich niet netjes gedraagd.

Flamebaits is niet toegestaan.

Probeer wat verdraagzamer te zijn tegenover mekaar, dan wordt het veel aangenamer vertoeven, en hebben wij minder werk
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      sex: digitaal
      Hier is 't van vlees en bloed.
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Nee liever niet. Ik zou graag een forum hebben waar nabewerking a la fotoshop verboden is. Kwestie van het eens over fotografie te hebben en niet over desktop publishing.

-m-
        Ik treed je volledig bij ! Ik fotografeer al vrijwel een gans mensenleven lang en "foto-retouche" was destijds iets voor 'sissies" (digitale term)
        Nu hoef je van fotografie absoluut geen ballen meer te kennen (kijk er de vraagstellingen op het forum maar op na) als je maar expert bent in Photoshop en aanverwanten.
        .. en voor wat het posten van fotos betreft ? man .. de beoordelingen/commentaren die je sprokkelt zijn in concept al even "gephotoshopt" als de rest ... toen ik met digitaal begon moest ik gelijk een expert cursus nabewerking gaan volgen ! ik hoef verdorie geen diploma in fotosoep, ik ben al informaticus ! ... moest het niet zijn dat digitale fotos in wezen iets te "soft" uit de camera komen ik had photoshop niet eens nodig .. krijgen we nu een fotowar van al de "believers" ?

Comment

Photoshop is een werktuig als elk ander, en je hebt al zeker geen opleiding nodig om er je foto's mee af te werken.

Straks gaan we nog moeten horen dat het gebruik van een statief "not done" is omdat een echte fotograaf z'n toestel wel zelf stabiel kan houden. En autofocus is toch écht wel voor watjes
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Photoshop is een werktuig als elk ander, en je hebt al zeker geen opleiding nodig om er je foto's mee af te werken.

Straks gaan we nog moeten horen dat het gebruik van een statief "not done" is omdat een echte fotograaf z'n toestel wel zelf stabiel kan houden. En autofocus is toch écht wel voor watjes
            Echte fotografen gebruikten vroeger ook geen donkere kamer, dat deden enkel mietjes (of 'sissies') zoals Ansel Adams .
            Last edited by hvr_oosterzele; 25 februari 2009, 13:45.

Comment

Ansel Adams[/URL] .
              bedankt, prachtig.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Je bent er enkele vergeten:

Foto's beoordelen : digitaal
                Klagen dat digitaal niet goed is: digitaal

Ik wil enkel zeggen:
                Hoe en met wat een foto gemaakt is, speelt voor mij geen rol. 't Resultaat telt. Elk heeft z'n eigen voordelen en nadelen.
                Misschien stuurt hij zijn reacties wel in geschreven vorm naar zijn secretaresse die het voor ons intikt.

Comment

[Mod] en wat heeft dit nog allemaal met de vraag van TS te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Echte fotografen gebruikten vroeger ook geen donkere kamer, dat deden enkel mietjes (of 'sissies') zoals Ansel Adams .
                    Ja leuk toch dat alle "grote" namen in de fotografie die toch zo grif geciteerd worden allemaal van ver voor het photosoep tijdperk dateren he ... 't zegt de meesten waarschijnlijk niets & BTW de vroegere donkere kamer technieken waren een klein beetje meer gelimiteerd dan de fotosoep ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      ROTFL ... MS Paint zal dan in (uw?)dat geval al overkill zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        [Mod] en wat heeft dit nog allemaal met de vraag van TS te maken
                        Niets, maar denk aan mijn PM

Comment

Iemands topic kapen getuigd van weinig respect tegenover TS

Comment

En de vraag was ,kan er een forum komen voor foto's gemaakt met een gsm of andere niet fototoestellen en eventueel foto's die gemaakt zijn op film en ontwikkeld in de doka. Men zou dan ook twee categorieen kunnen gebruiken,1 de bewerkte en2 de niet bewerkte.

Mijn probleem voor het posten van een foto is wanneer men commentaar geeft op foto's (Ik zit momenteel op 2.56 commentaren per dag) en men zelf een foto wil posten het niet gemakkelijk is om een foto te maken die voldoet aan mijn criteria, waarmee ik andere beoordeel. Ik kan deze foto's posten maar dan ben ik zeker dat ik de commentaar krijg van " Iemand commentaar geven en er zelf niets van kunnen".
                            Om een foto te beoordelen moet men zelf geen fotograaf zijn , laat staan een goede.
                            Wanneer men technische raad geeft dan moet dat komen van enige kennis van zaken.
                            En ik denk dat er hier personen zijn op BD die elkaar op dat gebied goed aanvullen.
                            Het belangrijkste voor mij en de TS is dat ik opschrijf wat ik voel of waarneem.
                            Een voorbeeld is de foto "Ellen" Van Henk 47 http://forum.belgiumdigital.com/f41/ellen-250671.html . Ik vind dit een mooie foto om de reden die ik opgenoemd heb, maar zal waarschijnlijk zot verklaard zijn door de anderen. Dat is het schone aan het mensdom dat er zo veel verschillende meningen en smaken zijn. Maar reken daar mekaar niet op af.

En de vraag was ,kan er een forum komen voor foto's gemaakt met een gsm of andere niet fototoestellen en eventueel foto's die gemaakt zijn op film en ontwikkeld in de doka. Men zou dan ook twee categorieen kunnen gebruiken,1 de bewerkte en2 de niet bewerkte.
                            want daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Ik weet niet of de vraaag al geseld is maar zou er geen forum kunnen opgestart worden waar foto's die met GSM zijn gemaakt kunnen geplaatst worden, of waarfoto's die niet met een fototoestel zijn gemaakt kunnen geplaatst worden zoals Eenscanner, fotokopieer toestel en anderen. Ik denk dat daar nieuwe ideeen kunnen onstaan...
                              Robby, op zich is het allemaal geen slecht idee, maar, ik vraag me af of dit noodzakelijk is. Er staan nu her en der verspreid over het forum ook ingescande foto's, dia's, pinholeplaatjes... Deze kunnen toch net zo goed in de diverse rubrieken terecht ? De onderwerpen die "gefotografeerd" worden zullen wel dezelfde blijven. Kijk eens in de diverse topics. Soms staan daar extreem-gephotoshopte plaatjes in. Moet daar dan ook een apart plaatsje voor voorzien worden ?
                              Ik denk dat elke vorm van "gedigitaliseerde" fotografie hier op dit forum wel ergens onderdak kan vinden, zonder dat er een aparte rubriek voor moet gemaakt worden.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                                Men zou dan ook twee categorieen kunnen gebruiken,1 de bewerkte en2 de niet bewerkte.
                                Dan zal er éérst en vooral eens een heel sluitende definitie moeten opgesteld worden wat er verstaan wordt onder een "niet bewerkte" foto. Denk daar maar eens héél goed over na.

Comment

Working...
                                X