Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

No offence but ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Sven,

    Volgens mij heeft de vertraging vooral te maken met de programeertaal die het forum gebruikt. de server is een Windows server. nu heb ik al een paar keer gemerkt dat hij compileer fouten geeft. ik merk vooral dat als je asp draait op een linux server (via chilisoft ASP) dat dit veel constanter gaat. ik weet in hoevere je het weet maar Windows is volgens mij nogaltijd een groot stuk rommel dat was in 1985 zo dat is nu nog zo. Maar hier is mss een oplossing als je Apache instaleert inplaats van het server programma dat er nu op draait dan zal hij volgens mijn bevindingen veel sneller gaan. tis natuurlijk maar een idee maar bekijk het toch maar eens.
    Tis niet om je op je paard te zetten hoor sven in tegendeel ik heb nog nooit klachten gehoort van sitehosting

    Originally posted by Sven

    - De belasting van de server (cpu en ram) is gemiddeld 20%, dat zal dus niet het probleem zijn.
    - Firewall-cluster is 40-60% belast, dat zou het dus evenmin mogen zijn
    - De internetlijnen zijn maar voor een 5-tal percenten belast, ook dit is dus geen aanwijzing

    Comment


    • #47
      <Sven kruipt niet op zijn paard>

      Ik/Wij werken al jaren met Windows IIS webservers en ASP en dat marcheert veel beter dan Apache/asp op Windows machines. ASP op Linux trekt bijvoorbeeld ook op niets. Als je PHP wil, dan ga je voor Linux Apache hosting, als je ASP wil, dan ga je voor Windows IIS hosting, zo simpel is dat. Met Windows NT4 was je verhaal waarschijnlijk wel waar, maar met Windows 2000 en zeker nu met Windows 2003 is dit een zeer stabiel platform geworden. Wij hebben klanten die 10 keer zoveel bezoekers hebben als dit forum en die meer dan 200GB traffiek per maand verzetten en hun IIS Server kan dat perfect bijhouden.

      Dat er fouten in de aspcode van dit forum kunnen zitten, dat ga ik niet betwisten, maar gemiddeld genomen denk ik wel dat dit één van de beste forumsoftware is, en dan nog gratis bovendien.

      Verder is het wijzigen van de serversoftware niet aan de orde, gezien dit geen dedicated server is voor BD.

      </Sven kruipt niet op zijn paard>

      ***

      Als je nog geen klachten gehoord hebt van SiteHosting, dan zijn we tevreden . Klantvriendelijkheid en stabiliteit staan hoog op ons lijstje van prioriteiten (wat uiteraard niet wil zeggen dat er niets kan mislopen hee

      ***
      <Sven kruipt een beetje op zijn paard>

      Met alle respect voor u, maar hoe kan jij weten hoe de Windows produkten in 1985 waren, dan was je nog niet geboren volgens de leeftijd in uw profiel? Het is tegenwoordig populair om te k*kken op Windows, maar echt goede argumenten hoor ik niet veel. Ik ben ook niet getrouwd met Microsoft hoor, maar je zal toch met betere argumenten moeten afkomen En bedankt voor uw bezorgdheid, maar ik ken inderdaad wel iets van MS Windows (Server), en ook wel iets (maar dan minder) van Linux en Solaris.

      </Sven kruipt een beetje op zijn paard>
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

      Comment


      • #48
        Go for it Sven! .

        En wat betreft het archiveren van topics: je kan je afvragen hoe relevant gegevens van een jaar geleden nog zijn de dag van vandaag. Zeker in de snel evoluerende digitale fotografie .
        Ik weet niet of de versie van het forum de recentste is maar ik heb op de search functie van mijn Snitz forum de optie om al dan niet te zoeken in gearchiveerde posts. Standaard staat dit uit dus dit zou veel fouten bij zoekopdrachten oplossen.
        Voor mij maakt het in ieder geval niet uit, als ik moet zoeken beperk ik mijn opdracht naar één specifiek forum of in tijd.
        Christian D.

        Comment


        • #49
          Ik ga het zeker wat verder bekijken en een beetje docs lezen . Misschien is het inderdaad niet slecht van enkel de 6 laatste maanden te tonen en de oudere topics een pagina naar achter te schuiven. Als de archieven nog makkelijk opvraagbaar zijn, dan is het misschien het overwegen waard.

          Sven
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #50
            Ik denk niet dat dit archiveren de site sneller gaat maken...
            En nu gaat het toch weer lekker vlot??
            Als het nu goed gaat, ligt het waarschijnlijk niet daaraan.
            Never change a winning team.
            M.a.w. als 't goed is laat 't dan zo.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Sven
              Wij hebben klanten die 10 keer zoveel bezoekers hebben als dit forum en die meer dan 200GB traffiek per maand verzetten en hun IIS Server kan dat perfect bijhouden.
              Ik kan hier Sven enkel bijtreden. Ikzelf ben ook mede verantwoordelijk voor het technische gedeelte van een populaire website in Vlaanderen.
              Het opzet is ook W2K servers met een MS SQL database.

              Gemiddeld hebben we een kleine 1.3Tbytes aan trafiek per maand. Yep, je leest goed! En de bezoekersaantallen gaan nog steeds de hoogte in. Waarbij zo goed als alle pagina's uit de database opgebouwd worden.
              We zitten zeker nog niet aan de limiet van de MS configuratie.

              mvg,
              peter

              Comment


              • #52
                Voila, vandaag gaat het hier weer tergend traag, en welke topic's zijn hier traag... topics waar de foto's op pbase gelinkt zijn, andere topic vliegen er hier door (pbase ligt weer plat), daar kan ik me dan aan ergeren... Maar de snelheid op het forum, zeker geen probleem!! Doe zo verder met het mooie werk!!!
                http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                Comment


                • #53
                  tja, iedereen het maar op Pbase willen steken, amehoela.
                  ik zeg jullie, (schuim staat nog helemaal niet op de lippen) dat het niet altijd daar moet gezocht worden.

                  kijk, ik weet ook wel waar ik over spreek, trouwens is dit pbase, np way ...

                  Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'
                  Timeout expired
                  /forum.asp, line 331


                  Dat komt recht van de server in A'dam

                  Comment


                  • #54
                    en een paar minuten later gebeurde er dit ...

                    Welcome to Belgium Digital's Forum!
                    Visitors Today: 3846 | Visitors Online: 67
                    Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

                    Timeout expired

                    /forum.asp, line 331

                    Comment


                    • #55
                      en dat is alleen wanneer ik bv op het forum van topic wijzig waar geen foto's te zien zijn.

                      Afin, tis maar dat ge 't weet

                      Comment


                      • #56
                        Ik dacht het al dat ik een schop tegen de schenen ging krijgen... ik zie het hier ook van andere users, maar ik heb dit nog niet meegemaakt. We gebruiken op een andere site ook het zelfde forum als dit. Draaiende bij Dommel en daar hebben we het probleem nog vaker en dit met een veel kleinere trafiek dat dit hier.
                        Dus we mogen zeker niet klagen!!
                        http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                        Comment


                        • #57
                          Phille,

                          de sql server is herstart geweest rond dat uur, nu heb je die error allicht niet meer bij dezelfde handelingen? De sql server werd herstart omdat er wat probleempjes waren met die server.
                          --
                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                          Comment


                          • #58
                            voila se, weeral verklaard
                            Sven, ik neem aan dat jij vele admin zaken remote kan doen anders betekent dat wel enorm veel 'bollen'

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Phille
                              voila se, weeral verklaard
                              Sven, ik neem aan dat jij vele admin zaken remote kan doen anders betekent dat wel enorm veel 'bollen'
                              99% van de activiteiten is remote, enkel naar Amsterdam voor het vervangen en plaatsen van nieuwe hardware, en dan wisselen we nog af tussen de collega's, dus ik ben maar eens om de drie maand in Amsterdam denk ik

                              Sven
                              --
                              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                              Comment


                              • #60
                                Sven,

                                Vooreerst wil ik je gelijk geven, ASP draai je op Windows platform, ASP op linux is gaan foefelen.

                                Het fenomeen dat ik gewaarword is het volgende:

                                * Alles gaat goed, pagina's komen vlotjes binnen.
                                * Je klikt op een link .... de browser wacht ....
                                * Je opent een link op een tweede pagina ... de browser op de tweede pagina wacht ook ....
                                * Opeens komt je eerste pagina erdoor, en ja, daar is tegelijk de tweede pagina ook.

                                Ik heb de indruk dat de onderliggende database voor problemen zorgt. Bij een update worden vaak tabellen gelocked, waardoor read-access ( het opvragen van een formum bv ) moet wachten tot de update klaar is. Misschien eens nakijken of er geen indexes kunnen bijgemaakt worden ? Eens de database monitoren op de lijst van queries die actief (of wachtend zijn) ?

                                Als het niet de database is, is het je filesystem, maar daar zou de hele server last van hebben, en dat is niet het geval volgens jou zeker ?

                                Dit is echter maar een idee, ik heb geen verstand van NT-hosting, wel van Linux-hosting, maar de principes zijn gelijk denk ik.

                                Jos
                                [ nick gewijzigd - was vroeger joxyD ] Canon stuff.

                                Comment

                                Working...
                                X