Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een MUA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Op zoek naar een MUA

    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
    Ach ja, wellicht dat de Nederlanders meer voor elkaar over hebben dan Belgen zoals jij (dus niet àlle Belgen )
    LOL je wordt wel heel erg persoonlijk ik ben zelfs al naar Parijs gereden voor een shoot... heb deze week een afspraak in Luxemburg (+2 uur rijden) en heb in april een afspraak in London...

    wat ik wil zeggen is dat de drive, de waarde voor een MUA verschillend is als voor een fotograaf of model... tenzij je die zoo interessant kan maken voor ze, is het anders gewoon maar "wat" ervaring op doen... en dan kan je dat hier ook... elke dag...

    Ik rij ook niet naar parijs voor "een" portretje te gaan schieten...

    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
    Er zijn een aantal Nederlanders die 2-3 uur reistijd enkele reis over hebben (gehad) voor de forumleden om een modsvergadering bij te wonen of een gratis workshop met eigen materiaal in België te komen geven. Zouden die Nederlanders dan niet goed bij hun hoofd zijn?
    Ik ben er bijna zeker van dat de intrinsieke waarde van deze verplaatsing voor deze mensen groot genoeg was om tot in België te komen. Ik rij ook naar amsterdam om vrienden te ontmoeten...
    en percentueel zijn er vermoedelijk evenveel nederlanders als vlamingen die "niet goed bij hun hoofd" zijn, alhoewel er natuurlijk in absolute getallen meer nederlanders "niet goed bij hun hoofd" zijn dan vlamingen...

    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
    Proef ik hier een ondertoontje? Je mag het zeggen als ik het mis heb.
    neen hoor! ik wens je echt succes bij de shoot en het vinden van een MUA, van mij mag die zelf van de states komen om je te komen helpen...
    Last edited by d_oracle; 1 februari 2009, 14:50.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Op zoek naar een MUA

      Even ter herinnering, ik was niet de eerste die persoonlijk werd? Het is je eigen uitspraak ...
      trouwens... een belgische MUA vinden die gratis voor je zal werken, daarvoor gebruik zal maken van haar eigen zelf gekochte materiaal en tenslotte nog naar nederland rijden, vind ik wel erg opportunistisch denken...
      Ik ga nog steeds uit van de hulpvaardigheid van de medemens.

      Het siert je dat je naar Parijs, Luxemburg en Londen reist enkel en alleen om anderen een plezier te doen .

      Ik ben er bijna zeker van dat de intrinsieke waarde van deze verplaatsing voor deze mensen groot genoeg was om tot in België te komen.
      En ik ben er 100% zeker van dat dit enkel en alleen hulpvaardigheid was ...
      We hebben er niets aan verdiend of enig voordeel aan gehad om vanuit Nederland te komen met 2 complete flitssets. Dit wisten we van te voren. Dit was puur alleen om mensen te helpen. Sterker nog, Workshops en cursussen geven is Erik zijn beroep. Ervaring heeft hij genoeg dus daar was het ook niet voor. Wat voor baat heeft hij erbij om zoiets gratis weg te geven? Wat voor baat heb ik erbij om naar België te rijden voor mensen die ik niet eens ken? (bijwonen van modsvergaderingen) Een shooting day meemaken ja, dan ga ik om vrienden te ontmoeten en om bij te leren. Net als dat een (beginnend) MUA of visagist(e) dat doet bij een shoot. Elke fotograaf en/of model heeft andere ideeën over make-up dus wel zeker een voordeel. Ook gebruikt in pricipe elke fotograaf weer een andere belichting van de setting waar de make-up op aangepast moet worden. Ik vraag niet om de MUA van RTL of welke omroep dan ook, ik vraag niet om een prof maar iemand die het uit hobby doet net als fotografen en modellen.

      Zoals Franciskine al stelde ... je kent mij niet, dus kun je niet over mij oordelen, iets wat je wel doet (zie quote over de drive om vanuit NL naar B te rijden wat voor Erik overigens maar 3/4 uur was, voor mij langer, waarmee ik alweer een stelling van jou weerleg dat een MUA uit B toch zeker 2-2,5 uur enkele reis moet rijden om tot in NL te komen), net zo min als dat je alle MUA's kent om voor hen te denken.

      Gr. X.

      Overigens: Bedankt zo blijft mijn topic tenminste bovenaan staan

      Comment


      • #18
        Re: Op zoek naar een MUA

        hee Marion

        Ikj ga eens kijken wat ik voor je kan doen vanuit hier, ik ken een leerling, wel een jonge meid , nog geen hoogstandje, dit misschien wel leuk vind om te doen, je zal haar misschien alleen hier ergens op moeten pikken als je van uit dort komt, anders moet ze met OV en das moeilijker.
        over eventueele materiaal kosten weet ik niets, maar voor ons werkte ze gratis. Ik gooi een balletje op voor je .
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #19
          Re: Op zoek naar een MUA

          Dank je Wim

          Gr. X.

          Comment

          Working...
          X