Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom foto's max 900 pixels?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: waarom foto's max 900 pixels?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    klopt, maar zet er dan een link bij.
    Dat doe ik, maar dat is een extra muisklik dat de mensen moeten maken, dan kan je dat al evengoed doen voor al je foto's en alleen nog miniatuurtjes beginnen posten. Het presenteert gewoon niet mooi.

    Comment


    • #32
      Re: waarom foto's max 900 pixels?

      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Yep Maar de meeste browsers resizen de foto in functie van je beeldschermresolutie, dus eigenlijk is dat geen punt.

      .
      Dit doet de browser ook maar enkel als je een afbeelding bekijkt die niet in een webpagina is opgenomen, zoals een rechtstreekse link naar een afbeelding.

      het resize algorythme van browsers trekt trouwens op niet zoveel... je zal overal kartelingen en artifacten zien...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #33
        Re: waarom foto's max 900 pixels?

        Ik vind 900px al meer dan voldoende, teveel zelfs.

        In de breedte heb ik er geen probleem mee, maar wel in de hoogte. Ik heb namelijk een breedbeeld (HP1907) als primair scherm. Hierdoor heb ik effectief 874 pixels beschikbaar in de hoogte, ipv de beloofde 900px hoog bij 1440px breed (hoe komt dit tevoorschijn in de statistieken?).

        De browser neemt al een pak van de ruimte weg en hou met Firefox nog 707 pixels in de hoogte over... scrollen bij foto's in de hoogte is dus de boodschap eens ze over de 700px hoog gaan.

        Ik kan natuurlijk ook even op F11 duwen, maar daar hou ik persoonlijk niet van.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #34
          Re: waarom foto's max 900 pixels?

          Op de Webforum: Zoom.nl kan men in de galerie foto's plaatsen van onbeperkte grote.
          Het zijn vooral beginnelingen die dat vaak doen met afbeeldingen van soms meer dan 4000 pixels in de langste zijde. Ook al zijn de foto's in kleinere formaten te openen ergeren veel bezoekers of leden aan die veel te grote formaten. Natuurlijk is het ook dom want iedereen kan er met je fotowerk vandoor.

          Comment

          Working...
          X