Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Voor een alleenstaande moeder gaat dat inderdaad op, maar horen mannen niet evenveel tijd aan hun kinderen te besteden? Lijkt me raar dat dat een verschil zou maken....
daar sla je de bal toch goed mis, zie in je profiel dat je nog studente bent .... binnen enkele jaren zal je wel anders denken
er is wel meer te doen dan tijd aan de kinderen te besteden
zal eens vlug een korte samenvatting geven van m'n eigen bezigheden:
werk elke voormiddag deeltijds, namiddag huishouden (en dat is héél wat meer dan de kinderen), klusjesvrouw in huis (ook schilderen,behangen, ed), tuinonderhoud (behalve gras maaien, doet men halve trouwboek), de weinige echt vrije tijd gebruik ik voor fotografie....
[/quote]Zou het kunnen dat vrouwen niet zoveel geven om alle technische details van een foto? Wel prutsen met instellingen, compositie, maar niet vitten om het tweede oog dat net niet scherp is, een of andere al dan niet storende paal in de achtergrond... Ik merk het alleszins bij mezelf: als ik een goed gevoel heb over een foto vind ik het niet zo erg dat er een of twee details niet kloppen.[/quote]
men dochter vindt dat ik teveel naar de technische kant kijk zowel van een foto als van mijn fototoestel
daar sla je de bal toch goed mis, zie in je profiel dat je nog studente bent .... binnen enkele jaren zal je wel anders denken
er is wel meer te doen dan tijd aan de kinderen te besteden
zal eens vlug een korte samenvatting geven van m'n eigen bezigheden:
werk elke voormiddag deeltijds, namiddag huishouden (en dat is héél wat meer dan de kinderen), klusjesvrouw in huis (ook schilderen,behangen, ed), tuinonderhoud (behalve gras maaien, doet men halve trouwboek), de weinige echt vrije tijd gebruik ik voor fotografie....
Natuurlijk Maar mannen hebben toch evenveel te doen? Als je een huishouden hebt blijft er wellicht niet zoveel tijd over, maar daarin zit toch niet het verschil tussen mannen en vrouwen...
Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...
Natuurlijk Maar mannen hebben toch evenveel te doen? Als je een huishouden hebt blijft er wellicht niet zoveel tijd over, maar daarin zit toch niet het verschil tussen mannen en vrouwen...
o maar ik denk dat in 90% van de gevallen dat wel het verschil is ...... ge zou nog verschieten
Ik ga me niet uiten over mogelijke redenen van minder vrouwen op BD (of in de fotografie in het algemeen?), dat lijkt me een sociologische studie waard, en niet simpelweg te verklaren door enkele stereotypen
Zoals ook al gezegd is, men veronderstelt al gewoon dat iemand een man is, tenzij er "bewijs" is van het tegengestelde. Dus een eerste vraag zou moeten zijn: wat is de échte verhouding van mannen en vrouwen hier?
Enfin, voor degenen die het niet wisten, ik ben een vrouw En zeker niet afgeschrikt door technische aspecten
Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
We zijn allemaal wel wat bevooroordeeld. Sinds mijn feitelijke scheiding doe ik ook zelf het huishouden, de was, de plas, en ik moet zeggen: Het heeft mijn leven genormaliseerd en mezelf te blijven en zoals altijd al mijn vrije tijd in de kinderen te stoppen, diende ik de televisie op te zeggen, naar de Aldi te gaan om kleren en voeding te kopen, maar ik ben meer man dan ooit geworden (ook al ontdek ik nu soms een vrouwelijke kant tegenover mijn kinderen).
Dus ik denk ook niet dat daar het verschil ligt. Elkeen op dit forum is goed op zijn en haar manier, en elk pluspunt kan als negatief punt beschouwd worden (technische kennis vindt men mooi als men de persoon graag ziet, men zal het eerder autistiform of maniakaal noemen als de liefde over is) maar omgekeerd is een veel mooiere kunst! Ben je opvliegend, dan kan ik zeggen dat je gevoelig bent. Ben je stoïcijns, dan kan ik zeggen dat je een goede zelfbeheersing hebt. Ben je zacht als een vrouw, dan kan ik je lief vinden, stel je je harder op kan ik zeggen dat je goed abstractievermogen hebt. Enz...
Een man loopt met het levenslange leed (eenzaamheid) dat hij nooit een kind in zijn baarvader zal kunnen dragen, een vrouw loopt met maandelijkse ongemakken. Laat ons respect hebben voor elkaars gevoeligheden en ongevoeligheden. In elk geval is het vrouwtje hierboven straffer en technischer dan ik als man, alleen al als ik afga op het gamme lenzen+camera's in haar forumhandtekening.
Bravo! Maar ik beken dat ik het meeste altijd leer van... kleine kinderen!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.
Ik heb het hele topic niet doorgelezen maar ik wil er 1 ding over kwijt. Vooral in de modellenfotografie zie ik steeds meer dat de beelden gemaakt zijn door vrouwen op de een of andere manier veel sterker zijn dan die van mannen. Vraag me niet waaraan dit ligt. Maar ik respecteer enorm de manier waarop ze het voor elkaar krijgen.
Om het evenwicht wat recht te trekken: ik ben ook vrouwelijk, maar ik post gewoon weinig... Niet door kinderen (heb ik niet), maar door teveel hobbies naast het werk kom ik niet echt toe aan het investeren van genoeg tijd en energie in deze hobby om het naar een volgend niveau te tillen. Ik lurk hier dus vooral en merk in mijn foto's dat het lurken daar een positief effect op heeft (als ik de tijd heb voor meer dan kiekjes).
Wat me als verschil tussen mannen en vrouwen vaak wel opvalt is dat mannen meer de neiging hebben om naar buiten te treden met een 'he, dit kan ik al!' dan vrouwen. Daardoor zullen ze hier sneller terecht komen en gaan vrouwen eerder naar forums toe waar foto's op 'lief en leuk' beoordeeld worden... Op die locaties doen mijn foto's het momenteel prima, maar aan posten van technisch mooie platen ben ik nog niet toe: er zijn nog teveel dingen waarvan ik weet dat ik die beter kan. En dus blijft deze vrouw hier lekker lurken...
Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS
Het zal wel door de kat olijke
in vloeden komen maar
er is na mijn mening te
weinig aan dacht voor
man - man verhoudingen en
vrouw - vrouw ver houdingen.
Waar om komen die hier niet te spraken ???
Het zal wel door de kat olijke
in vloeden komen maar
er is na mijn mening te
weinig aan dacht voor
man - man verhoudingen en
vrouw - vrouw ver houdingen.
Waar om komen die hier niet te spraken ???
Ik vind voor al dat jouw spelling er neig op voor uit ge gaan is .
Comment