Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Man-vrouwverhouding?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Man-vrouwverhouding?

toch echt weer een leuk topic dit.....
    doe gewoon verder hoor , heb ik wat leuks te lezen, op tv is toch niks...
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
      Maar dat geeft jou nog niet het recht om voor mij te beslissen wat ik goede of slechte fotografie moet vinden ...
      Aha... die "je" in je statement #14 sloeg dus eigenlijk op jezelf en moest feitelijk een "ik" zijn.

Zal ik misschien mijn signature veranderen naar "de botte bijl" mevrouw de betaalde kunstkenner?

Ondertussen blijf ik bij mijn mening dat je een sexistisch standpunt verdedigd.

Comment

...Techniek is ten allen tijde belangrijk, maar uiteindelijk werd "techniek gekoppeld aan passie, intuïtie en improvisatie" onderuit gefietst door "techniek gekoppeld aan absolute perfectie, geldingsdrang en statussymbool". Deze laatste groep is dominant, in woord en beeld.
        Dagelijks passeren hier massa’s “perfecte” maar verder 13 in een dozijn, ongelofelijk saaie opnames. Veel façade maar verder compleet verstoken van enige inhoud. Slechts af en toe kom je dan toch eens een “verademing” tegen: beklijvende beelden, beelden die zich op je netvlies vastzetten, die je bij je netvel grijpen ...
        Carola, respect voor je eerlijkheid, en ik begrijp 100% wat je bedoelt. De technisch perfecte foto maken is slechts een kwestie van zich verdiepen in de techniek, door zelfstudie of door opleiding. Dat kost je een maand of 3 tot een jaar hooguit, afhankelijk van verstandelijk vermogen en inzet.

Het maken van een goede foto is inderdaad veel meer dan dat. Nou wil ik niet zeggen dat ze altijd dat gevoel moeten losmaken dat je hierboven omschrijft, maar wel enig gevoel. En ter illustratie: ik schiet er ook meer dan 10.000 per jaar maar ben zelden tevreden.

Verder zou ik graag zien dat je, ondanks je weerzin, toch eens wat werk laat zien hier. Lijkt me heel fascinerend en wellicht zet dat de pixelpeepers aan het denken. En zo niet, dan zijn er nog altijd die er gewoon van kunnen genieten.

En aan hvr: bewijs het tegendeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
          En aan hvr: bewijs het tegendeel.
          Ik heb geen thesis vooropgesteld hé. Maar ik zou zeggen, volg anders eens de respectivelijke linkjes in de handtekeningen en beslis zelf .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Aha... die "je" in je statement #14 sloeg dus eigenlijk op jezelf en moest feitelijk een "ik" zijn.

Zal ik misschien mijn signature veranderen naar "de botte bijl" mevrouw de betaalde kunstkenner?

Ondertussen blijf ik bij mijn mening dat je een sexistisch standpunt verdedigd.

Beste hvr,
            Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet, wat er volgens jou, "sexistisch" aan mijn standpunt zou zijn? Ik zou het graag vernemen!
            Je dacht wellicht neerbuigend uit de hoek te komen met je "mevrouw de betaalde kunstkenner" ... Weet je hvr, ik heb een fantastische job welke ik elke dag in eer en geweten uitoefen. Ik hoef mij nergens voor te schamen.

Wat jou suggestie ivm de respectievelijke linkjes in de handtekeningen betreft ... kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat je, om wat voor reden dan ook, plotseling zeer persoonlijk en intimiderend meent te moeten zijn? Gelukkig bezit ik, wat betreft mijn "hobby's", een grote dosis relativeringsvermogen ... nogal wat werk uit mijn "speeltuin" geeft dat zonder twijfel ook wel aan.
            Wat mijn "vak" betreft, is het mij wel ernst (dat zal bij jou wellicht niet anders zijn) ... ik zou zeggen, klik naast de fotoalbums gelijk ook eens de "referenties" aan ... en oordeel dan opnieuw
            .

Comment

klik naast de fotoalbums gelijk ook eens de "referenties" aan ... en oordeel dan opnieuw
              .
              Geen kwaad woord over uw vakkennis.

We hebben het over fotografie. Als we moeten duelleren laten we dan fotoalbums vergelijken.

U wou hier toch geen foto's niet meer posten? "Aan foto’s maken beleef ik nog altijd plezier, maar hier nog foto’s posten? ... ik kan de moeite niet meer opbrengen."

U beweerde toch dat mannen (zoals ik) de "botte bijltjes" zijn met veel "toeters en technische bagage" maar "zonder persoonlijk engagement, inlevingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit" en "blind van eigenwaan “hun rijkdom” nodig hebben als een schaamlap voor hun armoede".

Wel toon ons dan uw "beklijvende beelden, beelden die zich op je netvlies vastzetten, die je bij je netvel grijpen".
              Last edited by hvr_oosterzele; 11 januari 2009, 00:55.

Comment

hmmm ik zou zeggen 1 - 0 voor hvr
                http://www.jvs-photography.be/

Comment

en dit is dan de reden waarom ik nergens met de vuist op tafel sla
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik kan even niet meer volgen. Ik beschouw een man en vrouw gemiddeld als de twee verschillende polen van een batterij (vrouw positief, man negatief, elektriciteit loopt in theorie van + naar - maar in werkelijkheid van - naar +), en foto's zijn net zo'n product. Als we over man-vrouw spreken, spreken we bijna altijd over seksualiteit in zekere zin. Een vrouw roept op zich al het beeld van schoonheid bij mij op, maar ook eentje van angst omdat ik het liefst bij een vrouw hou (een wiskundige keuze, denk ik). Waarom hier dan plots op 'ego' wordt overgeschakeld en met scherp geschoten, is mij onduidelijk. Misschien wil men plots een fotograaf herleiden tot enerzijds een (stereotype mannelijke) technische tovenaar die precies kan mikken en anderzijds een (stereotyp vrouwelijk) iemand die er maar op los schiet en beide resultaten met elkaar vergelijken terwijl ze misschien niet te vergelijken zijn omdat het over twee andere werelden gaat. Zo'n man en vrouw tonen volgens mij de oerkenmerken van elkaar te willen versieren en daarom schieten ze op elkaar. Of het mannetje kan er niet tegen dat het vrouwtje een andere visie heeft en wil per se tonen dat hij de beste fotograaf is en vervalt in ego-tripperij. Het vrouwtje reageert daarop met te zeggen dat zij niet beter hoeft te zijn en gewoon op haar gevoel afgaat en dat dat volgens haar zeer goed gesmaakt wordt door andere mensen dan haar tegenstrever.

Ik zou de twee antagonisten voorstellen eens met elkaar in bed te duiken zonder foto's ervan te nemen om het bij te leggen zoals de bonobo's dat doen. Deze uitspraak hoeven ze niet letterlijk te nemen, maar cultuur is nu eenmaal zo'n flinterdun schilletje en ik denk dat de meeste fora dat ook bewijzen op die manier.

Laat ons de lelijke dingen van de mooie kant bekijken. Ten slotte is fotografie altijd een gedeeltelijke en nog meer een vervormde en persoonlijke weergave. Alleen al het beeld is moedwillig gekozen door degene die het fotowapen vasthoudt. Zowel man als vrouw.

Liefs voor 2009 aan elk hierboven! Lap rond de oren en bank achteruit, of zoen van de meester en bank vooruit?

Ik heb een zwaar gedichtje ooit over man/vrouw geschreven op: http://logocom.be/poezie/man%20tegen%20vrouw.htm, dit heet "man tegen vrouw" maar is intussen ook al 25 jaar oud maar ik begrijp het nog steeds (niet). Het geeft wel de beginnende oorlog weer hier tussen twee forumleden man/vrouw...
                    Last edited by VAN BELLE Jean Marc; 11 januari 2009, 12:10. Reden: Verduidelijking (wanordelijk origineel) + gedichtje
                    Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

Comment

Geen kwaad woord over uw vakkennis.

U beweerde toch dat mannen (zoals ik) de "botte bijltjes" zijn met veel "toeters en technische bagage" maar "zonder persoonlijk engagement, inlevingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit" en "blind van eigenwaan “hun rijkdom” nodig hebben als een schaamlap voor hun armoede".

Wel toon ons dan uw "beklijvende beelden, beelden die zich op je netvlies vastzetten, die je bij je nekvel grijpen".
                      Allereerst: Ik heb NERGENS jou foto's geviseerd, ik heb WEL gezegd dat dat het me niet verbaasde dat jij mijn visie op wat in mijn ogen "goeie fotografie" is, niet zou delen! (Daarvoor draai ik hier al lang genoeg mee! )

Aan de ene kant beweer je dat er niets mis is met mijn vakkennis, maar tegelijkertijd meent ge dat ik alleen maar recht van spreken heb indien ik hier een "bewijs van eigen kunnen" lever? ** Laat ik dit met een andere vraag beantwoorden: Is het noodzakelijk dat de dirigent zelf ieder instrument beheerst, om te kunnen oordelen dat het orkest vals speelt?

Ik heb een algemene beschouwing gemaakt mbt. de ondervertegenwoordiging van vrouwen op dit forum en aangegeven dat dit mijn inziens het gevolg is van een maatschappelijke evolutie, de evolutie van dit forum en de digitale fotografie in het algemeen. Door tal van factoren zitten mannen en vrouwen anders in mekaar, benaderen ze mensen en dingen anders, gaan ze anders met geld en macht om, zijn hun mogelijkheden verschillend.
                      Ik heb hier geen enkel "belang" te verdedigen, ik beweer ook nergens dat ik het beter kan, ik verveel hier niemand met mijn beeldmateriaal en ik onthoud mij van commentaar op de foto's. Maar ik zie wat ik zie: Angst en/of onbehagen voor wat "afwijkt" van de gangbare norm. Kliekjes die mekaar continu schouderklopjes geven voor het "perfecte plaatje", terwijl niemand van hen aanstoot neemt aan het feit dat X of Y dit kunstje intussen al voor 850ste keer herhaalt. Vrijwel niemand voelt de behoefte om de meerwaarde ervan in vraag te stellen. ... Tegelijk is men ziende blind voor het feit dat diegene die het wel "hebben", het meestal na niet al te lange tijd voor bekeken houden.

** Het zou mij niets verbazen dat de veel vrouwen, na dit soort van persoonlijke aanvallen, definitief zouden afhaken!

Comment

Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc Bekijk bericht
                          Liefs voor 2009 aan elk hierboven! Lap rond de oren en bank achteruit, of zoen van de meester en bank vooruit? .../Het geeft wel de beginnende oorlog weer hier tussen twee forumleden man/vrouw...
                          Trek het je niet aan Jean-Marc, af en toe schieten we met "woorden", kwestie van onze geest scherp te houden. We lopen al wel eens schrammen en builen op, maar tussen hvr en mij is het nog nooit tot een dodelijk treffen gekomen (kwestie van het hart en de ziel tijdig een Kevlar-vestje aan te trekken).

Comment

Wat een sexistische uitspraak. Dat slaat echt nergens op, dus goede kunstenaars zijn vrouwen? Of homo's misschien?
                            Ik zie toch ook niet wat er seksistisch was aan die uitspraak... 1 op de 2 zijn van vrouwen, dat wil dus zeggen dat de helft van de echt beklijvende beelden door mannen is gemaakt, en de andere helft door vrouwen, grof geschat. Dat is toch mooi de helft?

Ik vind het echt ongelooflijk belachelijk dat dit in een soort competitie ontaardt. Carola gaf haar visie op fotografie en maakte haar voorkeur duidelijk voor de veelal vrouwelijke manier van fotograferen. Dat is misschien een veralgemening, maar wat dan nog?

Ik heb zelfs deze topic gestart met een veralgemening, 'vrouwen geven niks om techniek'. Daar was nochtans ook niemand van op zijn (haar) tenen getrapt
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Trek het je niet aan Jean-Marc, af en toe schieten we met "woorden", kwestie van onze geest scherp te houden. We lopen al wel eens schrammen en builen op, maar tussen hvr en mij is het nog nooit tot een dodelijk treffen gekomen (kwestie van het hart en de ziel tijdig een Kevlar-vestje aan te trekken).
                              Nee hoor, eens ferm discussiëren moet kunnen hé. Dat doe ik met mijn eigen vrouw ook hoor . En in tegenstelling tot wat bij velen het geval is, is dat al meer dan 25 jaar dezelfde .

Comment

Nee hoor, eens ferm discussiëren moet kunnen hé. Dat doe ik met mijn eigen vrouw ook hoor . En in tegenstelling tot wat bij velen het geval is, is dat al meer dan 25 jaar dezelfde .
                                Hier doen we dat al bijna 29 jaar (... en wij werken dan ook nog eens samen! )

Comment

Working...
                                X