Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Ja, dat hebben ze horen zeggen van Ansel Adams maar dat geloven ze feitelijk zelf niet. Anders hadden ze al lang een ander beroep gekozen.

"Twelve significant photographs in any one year is a good crop."
    Ansel Adams
    Hans het gaat om tevreden klanten en niet wat Adams zegt
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ja, dat hebben ze horen zeggen van Ansel Adams maar dat geloven ze feitelijk zelf niet. Anders hadden ze al lang een ander beroep gekozen.

"Twelve significant photographs in any one year is a good crop."
      Ansel Adams
      Niet vergeten dat Adams op TC werkte en dat zijn methode er dus voor zorgde dat hij minder foto's kon maken op een dag dan de hedendaagse digitale tegenhangers, dus in zijn geval zal het wel waar zijn geweest

Comment

Misschien gooi ik hier olie op het vuur maar ik heb de indruk (en niet alleen in SC) dat veel mensen afhaken op BD om de simpele reden dat het een beetje een 'inteelt' geworden is. X post een foto en krijgt direct 10 reacties over hoe knap de foto de wel is terwijl het eigenlijk gewoon een banale foto is. Y (nieuw lid) post een foto en krijgt 0 reacties. Het zijn met andere woorden altijd dezelfde mensen die comments krijgen en anderen niks. En ik heb het nu niet over mezelf (ik ben maar een 'juniorke') maar ik merk gewoon dat in de verschillende subforums altijd dezelfde mensen het mooie weer maken en eendert wat (een paard met een hoed bvb. :-) posten dat dan door iedereen op ooh's en aah's onthaald wordt.

Zou het geen idee zijn van bvb. in showcase anoniem te posten? Dan kan er werkelijk naar waarde beoordeeld worden. Of bvb. dat je kan stemmen en geen commentaar geven of dat je voor elke geposte foto 2 commentaren moet geven. Of... Ik wil maar helpen hé :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JaPar Bekijk bericht
          Misschien gooi ik hier olie op het vuur ...
          Kan geen kwaad, 't was zo goed als uitgedoofd

Comment

Misschien gooi ik hier olie op het vuur maar ik heb de indruk (en niet alleen in SC) dat veel mensen afhaken op BD om de simpele reden dat het een beetje een 'inteelt' geworden is. X post een foto en krijgt direct 10 reacties over hoe knap de foto de wel is terwijl het eigenlijk gewoon een banale foto is. Y (nieuw lid) post een foto en krijgt 0 reacties. Het zijn met andere woorden altijd dezelfde mensen die comments krijgen en anderen niks. En ik heb het nu niet over mezelf (ik ben maar een 'juniorke') maar ik merk gewoon dat in de verschillende subforums altijd dezelfde mensen het mooie weer maken en eendert wat (een paard met een hoed bvb. :-) posten dat dan door iedereen op ooh's en aah's onthaald wordt.

Zou het geen idee zijn van bvb. in showcase anoniem te posten? Dan kan er werkelijk naar waarde beoordeeld worden. Of bvb. dat je kan stemmen en geen commentaar geven of dat je voor elke geposte foto 2 commentaren moet geven. Of... Ik wil maar helpen hé :-)
            dit is tenminste een comment waar TS mee uit de voeten kan.
            of zijn we weer aan het afdwalen?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              dit is tenminste een comment waar TS mee uit de voeten kan.
              of zijn we weer aan het afdwalen?
              grt,bouk.
              True, lijkt me wel een goed idee.

Ik maak me ook wel schuldig aan dit gedrag, in omgekeerde zin dan wel. Zie ik foto gepost door MadMax dan kijk ik niet direct, want je weet dat die toch in orde zijn

Ik ga eerder wel eens gaan zien in de beginnershoek, want daar zie je indien mensen aanleg voor compositie hebben etc.

Van uw foto's bij het IJsselmeer kreeg ik het warm noch koud, dus heb ik dat ook zo gezegd.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Van uw foto's bij het IJsselmeer kreeg ik het warm noch koud, dus heb ik dat ook zo gezegd.
                en nogmaals mijn dank daar voor.
                grt,bouk.

Comment

Zou het geen idee zijn van bvb. in showcase anoniem te posten? Dan kan er werkelijk naar waarde beoordeeld worden. Of bvb. dat je kan stemmen en geen commentaar geven of dat je voor elke geposte foto 2 commentaren moet geven.
                  Ik ben helemaal voor!
                  Maar dan wel alle exif ook uit de foto halen
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                    Ik ben helemaal voor!
                    Dat lijkt me wel een zeer goed idee....moet kunnen.
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Eerste deel zit goed, tweede deel is pure nonsens

Ik post ee foto ...
                      Nu moet ik éx een comment geven ...
                      1) Hoe kan ik dat meten ?
                      2) Welke (on)zin wordt dan toegelaten ? Ik antwoord 'mooi' op twee geposte foto's en ik kan verder ... Indien nodig maak ik een standaard antwoord dat via kopie-plak mij rechten tot posten geeft ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        Ik ben helemaal voor!
                        Yep en dan een vraag aan de fotograaf stellen die de vraag niet kan beantwoorden om de anonimiteit te waarborgen.
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Yep en dan een vraag aan de fotograaf stellen die de vraag niet kan beantwoorden om de anonimiteit te waarborgen.
                          Moet toch technisch mogelijk zijn om de TS zijn naam tijdelijk (bijv. een 10tal dagen) niet weer te geven...ook als hij bijkomende antwoorden geeft.
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                            Moet toch technisch mogelijk zijn om de TS zijn naam tijdelijk (bijv. een 10tal dagen) niet weer te geven...ook als hij bijkomende antwoorden geeft.
                            Daar had ik niet bij stilgestaan, maar je hebt gelijk.
                            In de challenge is dit mogelijk, dus het moet misschien wel kunnen.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ik zie de laatste tijd alsmaar meer posts op showcase waar men buiten een klein verschil in bewerking of inhoud twee of drie nagenoeg exact dezelfde foto's upload. Blijkbaar zijn meerdere fotografen van mening dat wanneer je twee of drie foto's tegelijkertijd upload er altijd wel ééntje is wat beter is dan de anderen en dat je ongeacht de waarde van de andere foto's altijd wel een goeie kritiek krijgt. Dit wil volgens mij alleen maar zeggen dat degene die de foto's plaatst niet zeker is van de waarde van zijn eigen werkjes. Showcase is toch een onderdeel waar je alleen het beste werk van jezelf laat zien......of een foto waar je zelf erg uitermate fier op bent. Zou het dan niet beter zijn om de stortvloed aan foto's in Showcase te beperken.... waardoor je als fotograaf geneigd bent om wat langer na te denken over de INHOUD en COMPOSITIE van je geplaatste werk. Ik persoonlijk kan het niet bevatten dat je haast alle dagen twee of drie foto's plaatst waarop je uitermate fier bent.
                              Ook de comments op deze stortvloed van foto's beginnen erg vlak en zonder inhoud te zijn....zo vlak dat je makkelijk via copy en paste elke foto kunt beoordelen zonder dat het iemand opvalt.

Ik hoor hier graag de meningen van anderen....dus laat maar horen.
                              toch nog maar even naar boven halen!
                              grt,bouk.

Comment

'k heb zopas nog eens de showcase 'Mensen en Modellen' doorworsteld (ja, 'doorworsteld' is echt wel het juiste woord) en op enkele posts na kan de hele meest recente pagina posts zo in foto-beoordeling... Showcase verliest blijkbaar volledig z'n waarde, en dan nog eens stukken sneller dan ik aanvankelijk dacht...
                                Het begint te lijken op geheugenkaartdump-case. Echt veel showcase is er niet meer aan. Zonde, ik dacht echt dat de lat van de zelfkritiek toch nog een redelijke hoogte had, maar blijkbaar zit die nu amper op enkelhoogte...

Daarom: AUB mensen, word wakker, want zo daalt het forumniveau zienderogen...

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X