Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
    In mijn ogen zijn foto’s SC waardig wanneer je ze zelf int groot aan je muur wilt hangen.
    Klopt, en dat is al meerdere keren aangehaald ivm met wat je als norm kan stellen.
    Je zou er nog kunnen aan toe voegen, een foto die je vandaag in 't groot aan de muur wil hangen en die je er morgen en volgende maand nog altijd hangt. Zo sluit je de euforie van het eerste moment ook nog uit want zo worden veel foto's gepost.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Het probleem van het (te) veel posten in Showcase van al dan niet showcase-foto's zou zichzelf oplossen moesten de kritieken navenant zijn.

Zelfs op "gedrogeerde" kiekjes en al dan niet leuke snapshots worden er heel dikwijls lovende kritieken geuit door de fans, tot zelfs senior members toe.

Met dergelijke attitude moedig je iedereen alleen maar aan om elke foto in showcase te plaatsen. Als ik de kwaliteit zie van sommige showcase-foto's kom ik al heel snel in de verleiding om mijn eigen bescheiden werkjes daar ook maar te dumpen.

Dit kan en mag niet de bedoeling zijn. Tevens zie ik ook vaak dat er door leden een topic wordt geopend om zijn foto's te showen/beoordelen; bv. Sarah_1. De volgende dag krijgen we dan Sarah_2 enzovoort...... Zeker in showcase zou dit eigenlijk niet mogelijk mogen zijn.

Eigenlijk moeten wij met zijn allen meer durven "protesteren" en/of gegronde kritiek uiten als een foto niet voldoet aan de gestelde verwachtingen (bv. showcase) Eventueel zou een "onwaardige" foto achter een link kunnen geplaatst worden.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Het probleem van het (te) veel posten in Showcase van al dan niet showcase-foto's zou zichzelf oplossen moesten de kritieken navenant zijn.

Zelfs op "gedrogeerde" kiekjes en al dan niet leuke snapshots worden er heel dikwijls lovende kritieken geuit door de fans, tot zelfs senior members toe.

Met dergelijke attitude moedig je iedereen alleen maar aan om elke foto in showcase te plaatsen. Als ik de kwaliteit zie van sommige showcase-foto's kom ik al heel snel in de verleiding om mijn eigen bescheiden werkjes daar ook maar te dumpen.

Dit kan en mag niet de bedoeling zijn. Tevens zie ik ook vaak dat er door leden een topic wordt geopend om zijn foto's te showen/beoordelen; bv. Sarah_1. De volgende dag krijgen we dan Sarah_2 enzovoort...... Zeker in showcase zou dit eigenlijk niet mogelijk mogen zijn.

Eigenlijk moeten wij met zijn allen meer durven "protesteren" en/of gegronde kritiek uiten als een foto niet voldoet aan de gestelde verwachtingen (bv. showcase) Eventueel zou een "onwaardige" foto achter een link kunnen geplaatst worden.
        Inderdaad, maar ik vrees dat dat niet vlug zal gebeuren...

Ik probeer (nu en dan) redelijk kritisch te reageren, want soms is het inderdaad frappant hoe sommige mindere beelden toch veel reactie's krijgen. Edoch :
        - ofwel verdwijnt de reactie in de mist van de grote hoop;
        - ofwel krijg je gedonder naar je kop;
        - ofwel wordt door het 'groepje supporters' alles eenvoudigweg ontkend (in de zin van "als wij dat nu wel graag zien"...).

Soms :
        - krijgt je opmerking enige navolging (soms ook door de TS);
        - en soms krijg je zelfs een PB van de topicstarter met dank voor de opbouwende kritiek en de vraag naar bijkomende uitleg !
        Daarom blijf ik het (nu en dan) een beetje volhouden

Het is natuurlijk niet gemakkelijk en negatieve kritiek (zelfs opbouwend bedoeld) komt niet altijd goed aan. Maar inderdaad, een beetje meer (zelf)kritiek zou dit forum ook vooruit helpen...

Greetz, Kariboe
        Last edited by Kariboe; 21 januari 2009, 23:19.
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht

Plassen, wordt zoiets genoemd...

'k heb zopas de ongeveer laatste 20 topics bij 'Mensen en Modellen' bekeken, en amai, er werd inderdaad weer heel wat afgeplast. Hooguit 5 topics werden terecht daar geopend. Al de overige zijn amper SC-waardig, maar toch krijgen ze lovende kritieken, vaak door senior-members... Dan denk ik bij mezelf: they can't be serious...

Mvg,
          Frederic

Comment

Nog een paar dagen en dan is het 1 jaar geleden.
            Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

Weten we het nog?
            Wat hebben we al veel vooruitgang geboekt.

mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Plassen, wordt zoiets genoemd...

'k heb zopas de ongeveer laatste 20 topics bij 'Mensen en Modellen' bekeken, en amai, er werd inderdaad weer heel wat afgeplast. Hooguit 5 topics werden terecht daar geopend. Al de overige zijn amper SC-waardig, maar toch krijgen ze lovende kritieken, vaak door senior-members... Dan denk ik bij mezelf: they can't be serious...

Mvg,
              Frederic
              Over elke foto is iets goed te zeggen, of hij nu in showcase staat of in de beginnershoek. Ik heb me altijd geërgerd aan ongefundeerde kritieken en ongefundeerd ophemelen. Het echte probleem situeert zich nog steeds bij het gegeven dat fotobeoordeling veel te weinig bekeken wordt, en dat mensen daarom in showcase gaan posten, zoals een jaar geleden al aangehaald.
              Sommigen zouden toch eens bij een fotoclub moeten gaan kijken... Als men daar je mening vraagt en je zegt: "mooie foto", dan vraagt men gewoon : "Waarom vind je hem mooi ?" Dan ben jij 't weer... Slechte foto wordt nooit gezegd, maar wel wat er aan mankeert, en dan is het zoals onlangs nog iemand van de fotoclub zei : "Op het einde weet je wat je foto waard is, zonder dat men zegt dat hij slecht is !"
              In showcase vind ik het aantal reacties een goeie parameter... Als je er maar drie haalt in showcase, je dan drie dagen nadien nog iedereen eens bedankt voor de reacties, waardoor je post terug naar voor komt, en er dan nog ééntje bijkrijgt, weet je dat hij er eigenlijk niet thuishoort. Maar wie leert daaruit en wat moet men daaruit leren, als er geen alternatief is om commentaren ter verbetering op je foto's te krijgen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                In showcase vind ik het aantal reacties een goeie parameter... Als je er maar drie haalt in showcase, je dan drie dagen nadien nog iedereen eens bedankt voor de reacties, waardoor je post terug naar voor komt, en er dan nog ééntje bijkrijgt, weet je dat hij er eigenlijk niet thuishoort.
                En wat als je dan, ondanks de lage feedback, toch in de HOF komt zoals recentelijk met een aantal foto's het geval was? Of ligt dit dan aan de huidige malaise?

Comment

Over elke foto is iets goed te zeggen, of hij nu in showcase staat of in de beginnershoek.
                  Daar zit het hem net. De foto's die in showcase thuishoren, daar zou niet zomaar iets goeds over te zeggen mogen zijn. Die moeten in hun geheel goed zijn. En dat kan alleen door zelfkritisch te posten en ingrijpen van moderatoren, kwestie dat iedereen post in de rubriek waar het thuishoort. 't enige moeilijke eraan is die lijn trekken...

Ik heb me altijd geërgerd aan ongefundeerde kritieken en ongefundeerd ophemelen.
                  En terecht!

Het echte probleem situeert zich nog steeds bij het gegeven dat fotobeoordeling veel te weinig bekeken wordt, en dat mensen daarom in showcase gaan posten, zoals een jaar geleden al aangehaald.
                  Als iedereen -zoals ik zopas reeds zei- zou posten waar z'n foto's echt horen, dan zou er ook meer gepost worden in fotobeoordeling, waardoor het niveau ook omhoog zou gaan in die rubriek, wat op zich meer kijkers zou trekken die uiteraard ook meer beoordelingen zullen geven.

In showcase vind ik het aantal reacties een goeie parameter... Als je er maar drie haalt in showcase, je dan drie dagen nadien nog iedereen eens bedankt voor de reacties, waardoor je post terug naar voor komt, en er dan nog ééntje bijkrijgt, weet je dat hij er eigenlijk niet thuishoort. Maar wie leert daaruit en wat moet men daaruit leren, als er geen alternatief is om commentaren ter verbetering op je foto's te krijgen ?
                  Ja en neen. Zoals overal zijn er op het forum ook kalme momenten, momenten waarop er weinig reacties gegeven worden. Het gebeurt dan ook vaak dat meesterwerkjes amper enkele reacties krijgen, en soms eens een schopje nodig hebben om de boel op gang te trekken. Zijn 't daarom mindere foto's?

Al bij al is 't wel een interessant topic, en aan 't aantal reacties te zien leeft er toch een serieus probleem daaromtrent. Hopelijk wordt er gauw een schappelijke oplossing gevonden waar iedereen blij mee is en waar het forum bij wint aan positiviteit!

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    amai zeg , precies nen hoop oude venten aan den toog......wat een gezaag.....
                    En dan zeggen ze dat de vrouwen kunnen zagen

Wintermoeheid noem ik het (te kort aan zon en aan licht) maar de lente is in zicht .... dus ik heb hoop!
                    Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      amai zeg , precies nen hoop oude venten aan den toog......wat een gezaag.....

Das nog zacht uitgedrukt..
                      Ik vind dat BD hier iets moet aan doen aan die onzin van showcase..Maak je nergens anders mee op geen enkel fatsoenlijk fotoforum en zou hier zeker ook niet mogen.
                      Schaf Showcase af en begin gewoon met rubrieken zo simpel is het.

Voer kleine wedstrijdjes met een wekelijkse opdracht met beoordeling en dan een HOF waardering. Maandelijkse chalenge met 3 onderwerpen of zo...
                      Maak het terugspannend voor iedereen. En wees creatief.En laat iedereen een stem uitbrengen wekelijks.
                      Werkt veel fijner en eerlijker.En vooral anoniem. Nu is het een echt club gebeuren aan het worden.
                      Somige hier op BD hebben de boodschap al lang begrepen en zijn nu weg bij BD wat zeer jammer is vind ik. IS het dat allemaal waard vraag ik mij af ?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dus beperking op SC tot één topic in de week lijkt me geen probleem.

Schaf vervolgens commentaar geven in SC af, en mensen zullen al niet naar SC gaan om daar commentaar te krijgen.
                        Interessant. Ga ik over nadenken...

Laat mod’s op eigen houtje topics verplaatsen naar fotobeoordeling die niet voldoen aan het SC criteria.
                        Lastig in de praktijk en nogal gevaarlijk, want er komt geheid kritiek op de interpretatie van die criteria.

Ik zou zelf ook niet de onderverdelingen wegdoen. Zelf ben ik minder in bv transport geïnteresseerd, dus laat me die dan in mijn weinige BD tijd, niet tegenkomen.
                        Eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Als iedereen -zoals ik zopas reeds zei- zou posten waar z'n foto's echt horen, dan zou er ook meer gepost worden in fotobeoordeling, waardoor het niveau ook omhoog zou gaan in die rubriek, wat op zich meer kijkers zou trekken die uiteraard ook meer beoordelingen zullen geven.
                          Elders heb ik het al aangehaald, want een gelijkaardige discussie als deze loopt momenteel op het VZW-forum...
                          Er zullen nooit veel foto's in fotobeoordeling gepost worden als er daar geen mensen zijn om te beoordelen. Kijkers zat, maar mensen die iets willen zeggen, daar ontbreekt het aan. Ik weet dat daar tijd in kruipt, veel te veel zelfs.

Mijn stelling op 't VZW forum... voordat je 1 foto in SC mag zetten, moet je minstens 10 commentaren gegeven hebben in de beginnershoek of fotobeoordeling... 2 foto's = 20 commentaren (per foto, 10 commentaren). Mijn idee is er enkel en alleen maar om de interactiviteit op dit forum te bevorderen, zodat elke goeie fotograaf, voor hij hier zijn werk komt showen, een andere, van wie hij verwacht dat hij zijn werk bekijkt, maar die nog niet zo ver gevorderd is, zijn foto bekijkt en misschien even kort beoordeelt.

Comment

voordat je 1 foto in SC mag zetten, moet je minstens 10 commentaren gegeven hebben in de beginnershoek of fotobeoordeling... 2 foto's = 20 commentaren (per foto, 10 commentaren).
                            alstublieft neen zeg!
                            dit zal gewoon een spuierij van nikszeggende comments opleveren.

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                              alstublieft neen zeg!
                              dit zal gewoon een spuierij van nikszeggende comments opleveren.

mm
                              Wat staat er nu ?

Meteen zie je ook wie nietszeggend is...

Comment

Maar wie gaat dat bijhouden? Tellen dus? "Weg met die foto want ik zie dat je nog maar 9 comments gegeven hebt!"

Of wordt daar software voor ontiwikkeld?

Comment

Working...
                                X