Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Totaal naast de kwestie. Dit is een forum en geen school die op leiding geeft.
    Het is nog altijd de persoon zelf die moet willen bijleren door te zoeken , te vergelijken,.... En als je niet vindt vragen te stellen.
    Als je denkt dat iedereen het je maar moet komen vertellen, ben je slecht bezig.
    Bij ieder forum staat netjes een sticky die zegt wat er verlangt wordt als je een bepaald forum post. Bij showcase is dit voor mji duidelijk -> post je beste foto's (waar je trots op bent en die thuis aan de muur zou hangen)

JePe je spreekt je eigen tegen.Neem jij dan niets aan van iemand anders wat je zou beter kunnen om bij te LEREN ?????? De bedoeling is niet dat je gaat scholen hier en dat je zelf op zoek kunt gaan zoals je zegt maar het is toch logisch dat je aan alle kritieken van iedereen iets bijleert en dan leer je toch of niet? Dat doe je toch ook op een school..En hier staat genoeg in theorie uitgelegd maar de praktijk is wel wat anders..
    Daarvoor moet je wel een paar honderd fotos plaatsen ter beoordeling om de juist techniek vast te krijgen en de feeling of had juit dadelijk de juiste foto te pakken de eerste keer??? Ik geloof het niet....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Totaal naast de kwestie. Dit is een forum en geen school die op leiding geeft.
      Het is nog altijd de persoon zelf die moet willen bijleren door te zoeken , te vergelijken,.... En als je niet vindt vragen te stellen.
      Als je denkt dat iedereen het je maar moet komen vertellen, ben je slecht bezig.
      Bij ieder forum staat netjes een sticky die zegt wat er verlangt wordt als je een bepaald forum post. Bij showcase is dit voor mji duidelijk -> post je beste foto's (waar je trots op bent en die thuis aan de muur zou hangen)
      hier zit een schijnbare tegenstelling in.. En dan met name waarin eea voor jou in showcase zo duidelijk is.. namelijk: post je beste foto's (waar je trots op bent en die thuis aan de muur zou hangen)

Dit is immers voor jou de duidelijke maatstaf... Oke, mee eens hoor, maar stel dat iemand een plaat plaatst, die hij zelf helemaal het einde vindt, en die hem daadwerkelijk aan de muur heeft hangen, terwijl hij voor overige BD-leden maar zozo is??
      Wat dan?? dus dan zit je er in je stellingname ook naast..

Het hoeft hier geen school te zijn, maar fotobeoordeling of beginnershoek, daar zit een mogleijkheid tot reageren in, een TS die plaatst wil feedback, en waarvoor dient feedback?? JUIST!! om er iets van op te steken.. Er zijn hier TS die in beginnershoek plaatsen, en die beleefd vragen om een beetje opbouwende feedback, en niet om een volledige afbraak van hun plaat...Ik begrijp best dat sommigen wars zijn van gegronde kritiek, maar daar kun je wat doorheen kijken vind ik, of je moet een beetje softhearted zijn...
      Ik blijf van mening, dat, als je een forum hebt, in dit geval omtrent fotografie, je juist met een gemeenschappelijk doel hier zit..namelijk foto's bekijken, laten zien, en elkaar iets proberen te leren, waar we met zijn allen weer beter van zouden kunen worden...Je deelt namelijk een gezamenlijke interesse... Heb je hier niets mee, dan kun je net zo goed alleen maar posten op bv flickr oid, en kun je de fotofora net zo goed links laten liggen, als je het op jouw wijze bekijkt..

Ik kan me niet voorstellen, dat jij alles geleerd hebt, door alleen maar te lezen, of van een papiertje met de door jou op internet opgeduikelde settings om net dat ene shot te maken... Of wel soms? Heb je alles uit jezelf geleerd, of heb je toch ook wat geleerd van meer ervaren fotografen en hun comments op jouw platen hier op BD???

Mij lijkt het heel erg sterk dat je alles meteen kon... Maar wie ben ik...

Met vriendelijke groet, Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        Ik kan me niet voorstellen, dat jij alles geleerd hebt, door alleen maar te lezen, of van een papiertje met de door jou op internet opgeduikelde settings om net dat ene shot te maken... Of wel soms? Heb je alles uit jezelf geleerd, of heb je toch ook wat geleerd van meer ervaren fotografen en hun comments op jouw platen hier op BD???

Met vriendelijke groet, Alex
        Juist!
        Ik heb heel veel, bijna alles geleerd en leer nog steeds heel veel bij hier op BD.
        Maar dat komt, omdat ik, in tegenstelling tot wat er tegenwoordig vaak gebeurt, wel iets deed en doe met de commentaren/tips.

Jammer genoeg zie ik nu regelmatig een dag later al een nieuw topic van dezelfde TS met foto's met dezelfde fouten als het topic van de vorige dag.
        En weet je wat dan grappig is...
        Als je de exif bekijkt die in de foto zit, dan blijken die foto's op dezelfde dag te zijn gemaakt.

Dan is het doel niet iets bijleren, maar foto's dumpen...

Dat heb ik in een ander topic ook ooit al eens geschreven: klik

Gevolg het aantal reacties in beoordeling neemt af.
        Mvg Tim

Comment

Ik geloof niet dat iedereen hier zomaar loopt te dumpen, en die indruk geef jij, als moderator hier wel af...wat betreft het door jou geplaatste linkje, zijn de meningen over jouw statement even divers en verschillend als in dit topic.... Een off-mod had hier wel op zijn plaats geweest...voor mij maakt het niet uit, mijns insziens is BD al ten onder gegaan aan zijn eigen succes... BD gaat er prat op meer dan 7000 actieve leden te hebben, dus tel maar even mee...Als 10 % van de leden per week een foto plaatst dan zit je nog op 700 foto's per week..al dan niet in showcase, dus je zult nog behoorlijk door alle foto's heen moeten spitten... Vertel mij maar wat dan de 'mores' is, om eea te plaatsen en wat dan goed genoeg is... Wil je de boel overzichtelijk houden, dan zul je m.i. van BD een besloten forum moeten maken, waar je slechts lid van kunt worden op voordracht of op uitnodiging, gevolg, een klein clubje voor de happy en better few, waarin men elkaar de hemel in kan prijzen, want ze zijn allemaal steengoed qua foto's....

Doe daarom mijn ding wel..

Groetjes, Alex
          Last edited by Sjinouck; 15 januari 2009, 20:02.

Comment

Ik geloof niet dat iedereen hier zomaar loopt te dumpen, en die indruk geef jij, als moderator hier wel af...
            Beter lezen!
            Waar staat iedereen?

En het feit dat ik moderator ben staat los van wat ik hier schrijf en wil niet zeggen dat ik geen persoonlijke mening mag hebben.
            Ik zal er in hert vervolg terug [MOD OFF] voorzetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Juist!
            Ik heb heel veel, bijna alles geleerd en leer nog steeds heel veel bij hier op BD.
            Maar dat komt, omdat ik, in tegenstelling tot wat er tegenwoordig vaak gebeurt, wel iets deed en doe met de commentaren/tips.

Jammer genoeg zie ik nu regelmatig een dag later al een nieuw topic van dezelfde TS met foto's met dezelfde fouten als het topic van de vorige dag.
            En weet je wat dan grappig is...
            Als je de exif bekijkt die in de foto zit, dan blijken die foto's op dezelfde dag te zijn gemaakt.

Dan is het doel niet iets bijleren, maar foto's dumpen...

Dat heb ik in een ander topic ook ooit al eens geschreven: klik

Gevolg het aantal reacties in beoordeling neemt af.
            Mvg Tim

Comment

Ik geloof niet dat iedereen hier zomaar loopt te dumpen, en die indruk geef jij, als moderator hier wel af...
              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              ...in tegenstelling tot wat er tegenwoordig vaak gebeurt, wel iets deed en doe met de commentaren/tips...
              zucht, en zo blijven we bezig....

Comment

Heb ik ergens beweerd dat ik alles al weet en ken ivm fotografie
                Ik leer nog alle dagen volle bak bij, anders zou het maar een saaie bezigheid zijn.
                Nu ik heb ,zoals waarschijnlijk iedereen, mijn gedacht over deze winkel en daarmee is voor mij deze zaak gesloten. Ik zal wel zien wat er verder gebeurd
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Man Man, goed bezig zou ik zeggen
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Man Man, goed bezig zou ik zeggen

Dat zal best....

Comment

Blijf aub constructief
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        Blijf aub constructief
                        Tja ge hebt gelijk maar tegen wie zeg je het..
                        Ik stel voor dat we hier de hele dicussie gaan sluiten want er komt nog prul van..
                        Alleen jammer..En hopelijk vind BD er iets op. Dat zou geweldig zijn..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          JePe je spreekt je eigen tegen.Neem jij dan niets aan van iemand anders wat je zou beter kunnen om bij te LEREN ?????? De bedoeling is niet dat je gaat scholen hier en dat je zelf op zoek kunt gaan zoals je zegt maar het is toch logisch dat je aan alle kritieken van iedereen iets bijleert en dan leer je toch of niet? Dat doe je toch ook op een school..En hier staat genoeg in theorie uitgelegd maar de praktijk is wel wat anders..
                          Daarvoor moet je wel een paar honderd fotos plaatsen ter beoordeling om de juist techniek vast te krijgen en de feeling of had juit dadelijk de juiste foto te pakken de eerste keer??? Ik geloof het niet....
                          zelf heb ik hier een tweetal jaar meegelezen op het forum alvorens zelf een foto te plaatsen, boeken over techniek gelezen en het internet afgeschuimd om informatie te vinden en ik moet nog steeds veel leren, ik denk in fotografie dat je dat kan blijven doen want fotograferen is meer dan de foto nemen dan krijg je ook nog de nabewerkingen
                          je kan inderdaad ook leren door naar de foto's van anderen te kijken en de commentaren daarop te lezen.... begrijp je iets niet dan kan je nog de vraag stellen maar denkt iemand van ik heb een fototoestel gekocht en nu ga ik hier men foto's posten en er zal me wel verteld worden wat beter kan (wat dikwijls gebeurt) dat gaat niet wegens te talrijk ....
                          niet alleen in showcase zou er een beperking van topics moeten komen ook in fotobeoordeling (1 topic is nog altijd 3 foto's per week en dan heb je een week de tijd om na te denken hoe je je volgende beter kan uitvoeren)
                          Minder topics meer kans op beoordeling...
                          als ik zie dat hier iemand bij fotobeoordeling na 5 topics nog altijd de foto's te groot plaatst ... dan stel ik me vragen over de leergierigheid als iemand niet de moeite neemt om de uitleg te lezen van de voorwaarden van posten......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Tja ge hebt gelijk maar tegen wie zeg je het..
                            Tegen iedereen, in het algemeen dus, denk ik zo, vermits er geen quote of @ gebruikt wordt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid
                              Blijf aub constructief
                              Het bovenstaande ga ik even proberen.

Even een ideetje onder de aandacht brengen waar ik al een tijdje zit over te denken, eigenlijk vanaf het moment dat ik mijn foto's uit mijn begintijd aan een grondige controle onderwierp en er een hoop weggooide.

Beginners zullen vaak hun eigen fouten niet onderkennen en veel sneller tevreden zijn met hun werk. Ik kan best begrijpen dat iemand zo tevreden is over zijn vooruitgang dat hij zijn eigen foto aanziet als een showcasefoto. Laten we er even van uitgaan dat de mindere foto's in showcase voor het grootste gedeelte (maar zeker niet altijd) door beginners worden geplaatst die dat vaak zelfs met de beste bedoelingen doen.

Een mogelijke oplossing is misschien om nieuwe leden een soort proefperiode laten te draaien (bvb. 6 maanden) waarbinnen zij slechts in bepaalde onderdelen kunnen posten, maar in ieder geval uitgesloten zijn van rechtstrreekse posting in showcase. Indien dit te realiseren is kunnen eventueel tijdens deze periode beelden van nieuwe leden die duidelijk showcase-niveau halen door de moderators doorgesluist worden naar het betreffende showcase-forumonderdeel.

Eventueel kan men deze eerste periode uitbreiden met een tweede periode (van eventueel weer zes maanden)van een beperkt aantal postings per week in showcase.

Je gaat een hoop mensen hebben die het na deze proefperiode al lang hebben opgegeven (die heb je nu trouwens ook) maar die dan tenminste geen mindere beelden in showcase hebben gepost.

Voor de andere categorie ga ik er van uit dat de meesten na deze periode te hebben doorlopen de nodige kennis en inzichten hebben opgedaan om voor zichzelf te kunnen uitmaken welke foto's voldoen voor showcase en ten volle op het forum kunnen worden losgelaten.

Ik hoop dat deze gedachten kunnen bijdragen tot een constructieve oplossing maar schiet aub niet op de pianist als ook dit niet helpt.

Mvg,

Luc
                              Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

Comment

Hey juppekes

Ik weet eigenlijk nog altijd niet wat vele mensen hebben tegen het bekijken van een minder mooie foto

Het is soms precies of dat hun leven er vanaf hangt
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X