Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflex camera hype ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Reflex camera hype ???

    Ook de mensen die 'een goed merk' willen hebben, maar alleen de automatische stand toepassen lopen tegenwoordig met een spiegeltje rond te sjouwen. Erg zonde, want voor simpel point en shoot zijn compactjes veel handzamer Op een uitje van het werk hoorde ik al van 2 collega's dat ze hun camera te groot vonden om mee te nemen met als gevolg dat er alleen compactjes zijn gebruikt... De markt van de compactcamera's heeft dus zeker een toekomst!
    Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

    Comment


    • #17
      Re: Reflex camera hype ???

      Je hebt mensen met een spiegelreflex en je hebt fotografen

      Comment


      • #18
        Re: Reflex camera hype ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
        Je hebt mensen met een spiegelreflex en je hebt fotografen
        Klopt!

        En daar is helemaal niks mis mee want daardoor zakt de prijs
        www.pixation.be

        Comment


        • #19
          Re: Reflex camera hype ???

          Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
          Ik ben helemaal akkoord met wat je zegt. Wanneer ik een huwelijk ga fotograferen, dan staat er zelfs in mijn voorwaarden dat het moet besproken worden als er andere fotografen (al dan niet amateur) foto's zullen maken.

          Ik heb het ooit meegemaakt dat er minstens 15 mensen in het gemeentehuis stonden te flitsen en voor mij in aan het lopen waren. Gelukkig waren mijn foto's toch nog goed gelukt. Maar als het toch eens gebeurt dat ik door anderen die in de weglopen mijn job niet goed kan doen, dan zit ik met een probleem. Ik maak hier dus heel duidelijke afspraken rond op voorhand.
          Schrik dat de foto's van de andere beter zullen zijn?

          Comment


          • #20
            Re: Reflex camera hype ???

            Ik heb voor mijn Sony A200 minder betaald dan voor mijn Ixus 50 destijds.
            Tegenwoordig kost een 'premium' compact of bridge (vb. G10) zelfs meer dan een instap-spiegelreflex, waardoor er van die laatste natuurlijk meer verkocht worden dan vroeger.
            Zelf mensen die helemaal niet bezig zijn met fotografie geven toe "dat het wel iets heeft", zo'n 'echte' camera.

            Zelf zie ik de compacts nog lang niet verdwijnen, de compactheid en eenvoud zijn sterke punten, en je kan er zeker leuke foto's mee schieten.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #21
              Re: Reflex camera hype ???

              Oorspronkelijk geplaatst door JefC Bekijk bericht
              Schrik dat de foto's van de andere beter zullen zijn?
              Uiteraard niet!

              Als je mijn post fatsoenlijk leest, zal je zien dat ik schrik heb dat mijn eigen foto's zouden mislukken omdat:
              - er mensen in de weg lopen
              - er dubbel geflitst wordt

              Dat heeft niets met de kwaliteit van de andere foto's te maken.
              www.focusfotografie.be
              www.facebook.com/eviwilmus

              Comment


              • #22
                Re: Reflex camera hype ???

                Ik heb het er ook al verschillende keren over gehad.
                Misschien verduidelijken met voor de meeste mensen waarschijnlijk gekende taferelen:

                - vrienden die mij bezig zien, zelf ook ene willen en mij dan om raad vragen welke toestellen goed zijn. meestal is de vraag dan "welke spiegelreflex is een goeie/de beste...", met enkele gekende antwoorden als gevolg.
                - lessen fotografie die al volzet zijn nog voor de inschrijvingen deftig van start gaan
                - ik ken zelfs iemand die met haar studies gestopt is om fotografie te gaan studeren omdat ze "graag foto's maakt". hoe lang zou dat duren?
                - iemand die zich een dslr koopt, en na 2 weken de opmerking geeft "met mijn compactje kreeg ik toch betere fotos. misschien is er iets mis met mijn reflex, ik zal toch eens terug naar de winkel moeten."
                - of nog leuker: "ik heb net dezelfde camera als u gekocht, maar mijn fotos willen maar niet lukken. is er iets mis met mijn camera? zijn de instelligen misschien verkeerd? hij staat nochtans op automatisch, dus mijn fotos zouden goed moeten zijn."

                enzovoort

                nuja, zolang een 'wannabee' niet constant in de weg komt lopen of stoort met overdadig flitsen, trek ik mij er niet veel van aan.
                begrijp me niet verkeerd, iedereen moet ergens beginnen. maar ik heb de indruk dat er veel mensen zijn die het niet willen leren, die een reflexcamera kopen en meteen het resultaat willen van mensen die al 10 jaar ermee bezig zijn en die nog niet eens de moeite doen om een boek te openen om te weten wat termen als diafragma en scherptediepte betekenen. vaak zouden ze waarschijnlijk zelfs betere foto's maken met een compactje of een bridge.

                maar wie zijn wij om te oordelen? iedereen heeft het recht om een reflexcamera te kopen en ermee te experimenteren.
                je kan het zelfs positief bekijken. als er niet zoveel interesse was, waren dslr's waarschijnlijk nog veel duurder dan nu, waardoor mensen als jij en ik (ja, zeer waarschijnlijk ook ik) nooit een reflex hadden gekocht en het plezier van het nemen van een geslaagde foto nooit zouden kennen.

                (en op deze manier sluit ik mijn betoog toch af met een positieve noot )
                Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                Comment


                • #23
                  Re: Reflex camera hype ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                  (...)
                  - iemand die zich een dslr koopt, en na 2 weken de opmerking geeft "met mijn compactje kreeg ik toch betere fotos. misschien is er iets mis met mijn reflex, ik zal toch eens terug naar de winkel moeten."
                  - of nog leuker: "ik heb net dezelfde camera als u gekocht, maar mijn fotos willen maar niet lukken. is er iets mis met mijn camera? zijn de instelligen misschien verkeerd? hij staat nochtans op automatisch, dus mijn fotos zouden goed moeten zijn."

                  (...)

                  maar ik heb de indruk dat er veel mensen zijn die het niet willen leren, die een reflexcamera kopen en meteen het resultaat willen van mensen die al 10 jaar ermee bezig zijn en die nog niet eens de moeite doen om een boek te openen om te weten wat termen als diafragma en scherptediepte betekenen. vaak zouden ze waarschijnlijk zelfs betere foto's maken met een compactje of een bridge.
                  Zoiets dus...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Reflex camera hype ???

                    Als je zelf een DSLR hebt valt het gewoon meer op. Als je in de zoo rondloopt heeft 90% een fototoestel mee, waarvan 95% een compactcamera heeft maar enkel die 5% met een DSLR heb je gezien. Ik ben trouwens zelf zo een van die mensen die stiekem kijkt welke lens anderen gebruiken

                    Comment


                    • #25
                      Re: Reflex camera hype ???

                      Naar de lens moet je bij een compactje niet kijken he
                      maar zie toch ook graag welke lens andere fotografen gebruiken om hun foto's te maken om later misschien toch door het bos enkele bomen te zien
                      Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

                      Comment

                      Working...
                      X