Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

Toevoeging:

Erase software niet goedgekeurd

Onlangs maakte de Amerikaanse National Association for Information Destruction (NAID) bekend dat het schoonmaaksoftware niet kan goedkeuren als methode voor het definitief wissen van gegevens.

"We kunnen momenteel alleen onze goedkeuring geven aan het fysiek vernietigen van harde schijven", aldus Johnson voorzitter van het NAID.

Vorig jaar onderzocht de Duitse encryptie-expert Pointsec een aantal harddisks die het via de veilingsite eBay kocht. Zeven op de tien apparaten bleek nog leesbare informatie te bevatten.

Gebruike een shredder

Volgens vooraanstaande Britse beveiligingsanalisten leggen internationale criminele organisaties zich succesvol toe op zakelijke datadiefstal via recyclingbedrijven. Met name hardware die massaal uit leasecontracten komt, vindt nogal eens zijn weg in dit duistere circuit. Volgens dezelfde analisten is er maar één afdoende beschermingsmaat-regel: ‘Verwijder de oude harde schijven en takel ze onherstelbaar toe. Gebruik daarbij gerust een shredder.

veronique
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht

Deze HDD zou je dan 'in waarborg' moeten terugzenden, of weet ik veel, maar waar komt ie terecht!
      Misschien was het maar een zekeringetje of kabeltje los, maar feit is dat onbekenden “AL” je gegevens hebben / kunnen inkijken en kopiëren!

formateer je nieuwe harddisk in het NTFS formaat... Met NTFS heb je genoeg mogelijkheden om dat te voorkomen. (zoals encryptie) dat is niet zo maar toegankelijk, dat zou wel zo zijn als je er FAT of FAT32 op zou zetten.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        formateer je nieuwe harddisk in het NTFS formaat... Met NTFS heb je genoeg mogelijkheden om dat te voorkomen. (zoals encryptie) dat is niet zo maar toegankelijk, dat zou wel zo zijn als je er FAT of FAT32 op zou zetten.
        Hoi,

Sorry, maar als er nu iets is waar je data mee kan kwijtspelen, files die niet meer willen opengaan enz, dan is het wel dat, amai!

Autokerkhof > immens grote magneet en dan laten vallen HD is dan nog 2mm dik

vero

Comment

Hoi,

Sorry, maar als er nu iets is waar je data mee kan kwijtspelen, files die niet meer willen opengaan enz, dan is het wel dat, amai!
          waar haal je dat vandaan? ik werk al 10 jaar professioneel met NTFS... NTFS is ontworpen met als doel veel minder corruptie te hebben als fat en fat32... desalniettemin kan het nog steeds gebeuren... of kan de disk crashen... maar dan zijn er ook tools die dat herstellen...

het werk trouwens efficiënter naar storage-space op je harddisk... etc...

met andere woorden... je bent veel veiliger af met NTFS, zowel naar corruptie als naar security en naar schijf beheer... om nog niet te spreken van de features zoals compressie, support voor grote files, access logging, verbeterde betrouwbaarheid,, etc...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Toevoeging:

Erase software niet goedgekeurd

Onlangs maakte de Amerikaanse National Association for Information Destruction (NAID) bekend dat het schoonmaaksoftware niet kan goedkeuren als methode voor het definitief wissen van gegevens.

"We kunnen momenteel alleen onze goedkeuring geven aan het fysiek vernietigen van harde schijven", aldus Johnson voorzitter van het NAID.

Vorig jaar onderzocht de Duitse encryptie-expert Pointsec een aantal harddisks die het via de veilingsite eBay kocht. Zeven op de tien apparaten bleek nog leesbare informatie te bevatten.

Gebruike een shredder

Volgens vooraanstaande Britse beveiligingsanalisten leggen internationale criminele organisaties zich succesvol toe op zakelijke datadiefstal via recyclingbedrijven. Met name hardware die massaal uit leasecontracten komt, vindt nogal eens zijn weg in dit duistere circuit. Volgens dezelfde analisten is er maar één afdoende beschermingsmaat-regel: ‘Verwijder de oude harde schijven en takel ze onherstelbaar toe. Gebruik daarbij gerust een shredder.

veronique
            Zoiets zie een simpele hamer werkt ook natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent

Mvg,
              Frederic
              Raar dat ik met andere dan Medion wel al problemen heb gehad......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                waar haal je dat vandaan? ik werk al 10 jaar professioneel met NTFS... NTFS is ontworpen met als doel veel minder corruptie te hebben als fat en fat32... desalniettemin kan het nog steeds gebeuren... of kan de disk crashen... maar dan zijn er ook tools die dat herstellen...

het werk trouwens efficiënter naar storage-space op je harddisk... etc...

met andere woorden... je bent veel veiliger af met NTFS, zowel naar corruptie als naar security en naar schijf beheer... om nog niet te spreken van de features zoals compressie, support voor grote files, access logging, verbeterde betrouwbaarheid,, etc...
                Misverstand!!
                Ik heb ook alles en al jaren op NTFS staan, daar gaat het me niet om!
                Het probleem begint pas bij encrypten en dan files moven van A>B!
                Zelf doe ik dit nooit, maar klant-fotografen, hebben al meermaals problemen en groot file verlies geleden!
                Sowieso vind ik achteraf encrypten van reeds gecomprimeerde files, zoals MP3, jpg, images, zip & rar, niet erg slim!
                Voor office, txt .. enz, liggen de zaken mss anders, geen idee?
                Maar bon, ieder zijn manier van werken natuurlijk!
                Met fysieke vernietiging weet je 100% zeker dat je data en files ook vernietigd zijn!
                Zoals je eerder al kon lezen is al de rest wishful thinking.

groetjes
                veronique

Comment

... Autokerkhof > immens grote magneet en dan laten vallen HD is dan nog 2mm dik ... vero
                  Heb jij staatsgeheimen op je PC-tje staan, Veroniekske?
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

*GEEUW*

Alles kan falen, al is het een simpele CF kaart ...

Ik back-up ook teveel op teveel interne en externe schijven ...

Faalt er eentje is dat jammer (voor mij)... een schijf binnendragen voor een vervanging in garantie doe ik niet. Staatsgeheimen staan er niet bewaard op die schijven maar hetgeen ik staan heb op HD (intern en extern) wil en mag ik niet delen met iedereen.

Foto's van betaalde opdrachten deel ik gewoonweg met niemand, klinkt stom, maar éénmaal je ervaring hebt met dat soort opdrachten is ieder beeld gewoonweg "geld" waard, zeker als het bepaalde "collectie-stukken" zijn die nog niet "publiekelijk" gezien mogen worden. Een opdrachtgever doet er alles voor om bepaalde kledingstukken geheim te houden ... hij wil die beelden als eerste en ik ben als fotograaf er verantwoordelijk voor om die beelden te weren van het WWW.

Het verschil is dat sommige fotografen beelden maken die een half jaar voor het "algemene publiek" beschikbaar zijn ... en die beelden wil je niet toegankelijk maken voor ieders ogen
                    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      ... Het verschil is dat sommige fotografen beelden maken die een half jaar voor het "algemene publiek" beschikbaar zijn ... en die beelden wil je niet toegankelijk maken voor ieders ogen
                      Pardon?
                      Dat snap ik niet!
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        *GEEUW*
                        Vroeger naar je bed gaan

Comment

Ik ga een voorbeeldje geven dan

Als een fotograaf in opdracht van een kledingfabrikant beelden maakt tijdens de maand oktober 2008 voor de zomercollectie 2009 dan worden deze beelden pas vrijgegeven aan het publiek in de maand februari. Mocht zijn HD met die beelden crashen in de maand november en hij brengt die binnen dan bestaat het risico erin dat die beelden toch nog het WWW bereiken ...

Zijn klant, de kledingfabrikant, zou er dus niet mee kunnen lachen dat beelden van collectie stukken via via via ergens te vroeg gezien kunnen worden. Is misschien een ver gezochte reden maar het is wel in het verleden al eens voorgekomen - met kledij van Levis om iets specifieker te zijn.

Dat bedoelde ik ermee.
                          www.fotofolio.be

Comment

Een kennis heeft zijn HD even geopend
                            Er steekt inderdaad een Seagate in!!

Comment

@de trotse eigenaars van deze HDMedion
                              Wat ik niet in de manual terug vind.

De blauwe led is stabiel (knippert niet) bij power on en Windows niet opgestart!
                              Dat is normaal.

De blauwe led knippert hevig en snel bij activiteit > schrijven enz.
                              dat is ook normaal

Bij power on, Windows opgestart en "géén" activiteit, knippert de blauwe led nog steeds, wel minder snel en minder fel!
                              Wat doet Windows met de HDD?
                              Of wil dit gewoon zeggen: usb connected okay?

Ik dacht eerst aan indexering van de data, maar na hem helemaal leeggemaakt te hebben en geformatteerd + indexering afgezet, knippert hij nog steeds!

Hoe zit dat bij jullie?

Alvast bedankt
                              veronique

Comment

Bij power on, Windows opgestart en "géén" activiteit, knippert de blauwe led nog steeds, wel minder snel en minder fel!
                                Wat doet Windows met de HDD?
                                Of wil dit gewoon zeggen: usb connected okay?

neen... blijft mooi roerloos branden als er geen activiteit is...
                                op eSATA aangesloten... op XP, ga nu eens Vista 64 proberen....

Comment

Working...
                                X