Ik heb een iMac waarbij ik op dit moment nog wel wat ruimte op de harde schijf heb, maar ik vrees dat dit niet lang zo zal blijven. Nu wil ik dus meer opslagruimte en kan de internet schijf laten vervangen door een groteren, maar vrees dat hier een best prijskaartje aanzit. Daarom zit ik te denken aan een externe schijf verbonden via firewire 800 (snelste aansluiting die aanwezig is), maar ik vraag me af of dit snel genoeg is om er ook mee te kunnen werken. Het is namelijk niet een backup schijf die je eraan hangt en die dan z'n werk doet zonder dat je er last van hebt. Het is een werkschijf die altijd is aangesloten en waar ik m'n foto's wil opslaan, openen, bewerken e.d.
Heeft er iemand ervaring met deze manier van werken, is het aan te raden of kan ik toch echt veel beter een grotere interne schijf laten plaatsen ?
En, misschien heeft er iemand nog een beter idee, wat toch goedkoper is dan een interne schijf.
Heeft er iemand ervaring met deze manier van werken, is het aan te raden of kan ik toch echt veel beter een grotere interne schijf laten plaatsen ?
En, misschien heeft er iemand nog een beter idee, wat toch goedkoper is dan een interne schijf.
Comment