Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

    is het nog veilig om het te proberen???

    Comment


    • Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

      Volgens mij is er nog altijd erger.
      In Chateau du Lièvre hangt de boel met ijzeren trekstangen aaneen.
      Noisy is uit mijn beginperiode en toen al vond ik het niet echt aangewezen om de "torentrap" op te gaan. Gewoon omdat er geen trap meer was.
      Ik wou niet de volgende zijn die in de krant stond.
      Gebruik altijd je gezond verstand. Ik ben niet bijgelovig maar ergens heb ik een gevoel dat we statistisch aan de vooravond staan van het volgende dodelijke ongeval. Tenslotte verbeteren die locaties er niet op.
      Tielrode 1 april 2010 (2011 ?) is al een tijd geleden.

      PaulM

      Comment


      • Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

        +1

        Ik ben er 2 jaar geleden gegaan.
        Er is idd geen trap meer te bespeuren.
        Zeker niet alleen doen !!!

        mvg;
        Frank

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Volgens mij is er nog altijd erger.
        In Chateau du Lièvre hangt de boel met ijzeren trekstangen aaneen.
        Noisy is uit mijn beginperiode en toen al vond ik het niet echt aangewezen om de "torentrap" op te gaan. Gewoon omdat er geen trap meer was.
        Ik wou niet de volgende zijn die in de krant stond.
        Gebruik altijd je gezond verstand. Ik ben niet bijgelovig maar ergens heb ik een gevoel dat we statistisch aan de vooravond staan van het volgende dodelijke ongeval. Tenslotte verbeteren die locaties er niet op.
        Tielrode 1 april 2010 (2011 ?) is al een tijd geleden.

        PaulM

        Comment


        • Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

          Ben vorige week naar Chateau Miranda geweest met nog 2 vrienden van me.
          Daar aangekomen een shoot kunnen doen van 3u.
          +400 foto's getrokken van alle verdiepingen. Je moet er wel serieus op je hoede zijn. Want het verval is echt erg. Hebben geen risico's genomen en de toren links laten liggen.

          Toen we buiten kwamen botsten we na een tijdje op de boswachter die met zijn hond naar ons kwam gestapt.
          Redelijk agressief heeft hij ons, onze kaarten laten formatteren. De mijne eerst, en die van mijn vrienden iets later ook. Maar die hebben achter zijn rug nog eerst snel van kaart kunnen wisselen omdat hij met de paspoorten bezig was. Hij ging voor ieder van ons een projustitia invullen ook. Dit grapje zou ons 125 euro kosten per persoon.

          Toen ik zag dat hij met een Land Rover Defender reed, spelde ik de kaart uit dat ik al 18 jaar voor Land Rover werk. En plots keerde hij helemaal om...... Hij werd plots vriendelijker, en zag in dat hij ons iets te hard aan het aanpakken was. Hij vroeg enkele dingen over zijn auto, en over de problemen die hij ermee had... Heb hem dan een beetje raad kunnen geven daarover.
          Daarna knipoogde hij, en zei me dat ik nog een half uur opnieuw foto's mocht nemen. En dan van het terrein zou worden gezet. Heb dan nog 55 foto's kunnen nemen.
          Maar die waren niet de moeite. Je kan nooit 3u werk goed maken op een half uur.....
          De boette van 125euro hebben we ook niet moeten betalen....
          Maar het was zwaar balen dat ik mijn +400 foto's kwijt was.... Dat gaat lang duren eer ik daar over ben....

          Er is ook een vergunning ingediend op 1 januari zei hij om alles met de grond gelijk te gooien. Dit gaat ergens volgend jaar gebeuren.
          Domein en kasteel staan te koop voor 25milj euro. Maar er zijn geen geinteresseerden.

          Comment


          • Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

            Foto's met een recovery progje terughalen
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

              Oorspronkelijk geplaatst door Bianchi Bekijk bericht
              Ben vorige week naar Chateau Miranda geweest met nog 2 vrienden van me.
              Daar aangekomen een shoot kunnen doen van 3u.
              +400 foto's getrokken van alle verdiepingen. Je moet er wel serieus op je hoede zijn. Want het verval is echt erg. Hebben geen risico's genomen en de toren links laten liggen.

              Toen we buiten kwamen botsten we na een tijdje op de boswachter die met zijn hond naar ons kwam gestapt.
              Redelijk agressief heeft hij ons, onze kaarten laten formatteren. De mijne eerst, en die van mijn vrienden iets later ook. Maar die hebben achter zijn rug nog eerst snel van kaart kunnen wisselen omdat hij met de paspoorten bezig was. Hij ging voor ieder van ons een projustitia invullen ook. Dit grapje zou ons 125 euro kosten per persoon.

              Toen ik zag dat hij met een Land Rover Defender reed, spelde ik de kaart uit dat ik al 18 jaar voor Land Rover werk. En plots keerde hij helemaal om...... Hij werd plots vriendelijker, en zag in dat hij ons iets te hard aan het aanpakken was. Hij vroeg enkele dingen over zijn auto, en over de problemen die hij ermee had... Heb hem dan een beetje raad kunnen geven daarover.
              Daarna knipoogde hij, en zei me dat ik nog een half uur opnieuw foto's mocht nemen. En dan van het terrein zou worden gezet. Heb dan nog 55 foto's kunnen nemen.
              Maar die waren niet de moeite. Je kan nooit 3u werk goed maken op een half uur.....
              De boette van 125euro hebben we ook niet moeten betalen....
              Maar het was zwaar balen dat ik mijn +400 foto's kwijt was.... Dat gaat lang duren eer ik daar over ben....
              een mooi jongensboek.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                Ik ben er gisteren geweest met een kameraad en het viel onmiddellijk op dat het kasteel totaal niet te zien is vanop straat enkel als je naar het andere kasteel gaat dan kan je de toppen zien. Wij zijn naar boven gegaan langs de rue de pirli (via de straat de bossen in en naar omhoog 'klimmen') zodat we het kasteel aan de achterkant bereikten. als we wat dichter kwamen zagen we snel in welke staat het kasteel nog is, we zijn niet naar binnen gegaan maar dat zijn we wel nog van plan. ondanks de staat van het kasteel is het een echte aanrader, het is een prachtig stuk erfgoed in het midden van de natuur, ik vindt het zeer jammer dat de eigenaars het zo laten verloederen. De voorkant van het kasteel hebben we bewust vermeden voor die boswachter, we kunnen niet zeggen of hij er nog is of niet. Wij hebben in ieder geval niets gehoord of gezien van hem, ook van camera's of detectie apparatuur hebben we niets gezien, de bordjes wel. binnenkort gaan we met een grotere groep terug en dan gaan we ook naar binnen. Als je de voorkant vermijdt en niet al te veel lawaai maakt zou het toch mogelijk moeten zijn van het kasteel binnen en buiten te bekijken zonder dat die boswachter je betrapt.

                Comment


                • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                  Kunnen ik en een vriendin toevallig meekomen? Je klinkt alsof je weet wat je doet

                  Comment


                  • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                    Vandaag in "De Standaard": kasteel van Noisy wordt afgebroken: werken starten reeds morgen waarschijnlijk.

                    Wanneer iemand nog wil gaan is het de hoogste tijd dus (als het al niet te laat is).
                    Sprookje is bijna uit titelt het dagblad.
                    Grts,
                    Raf.

                    Comment


                    • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                      Volgens de wikipedia-site zou de sloopwerken reeds gestart zijn op 24 oktober 2016
                      https://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Noisy

                      Comment


                      • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                        Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
                        Volgens de wikipedia-site zou de sloopwerken reeds gestart zijn op 24 oktober 2016
                        https://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Noisy
                        Volgens "la Meuse" zouden ze ten vroegste gisteren gestart zijn maar er waren actievoerders en die zouden de machines proberen tegen te houden.

                        Comment


                        • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                          Wat zeker is : er is 24/24 bewaking omdat ze vrezen voor de machines. Een hydraulische leiding is snel doorgezaagd.
                          Viavia ken ik iemand die contact heeft met het sloopbedrijf en geloof me, ze zouden het liever ook niet doen.

                          Het is een schande !

                          Comment


                          • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                            Ik lees dat het gebouw sedert februari 2015 van de lijst van erfgoed geschrapt werd. Weet er iemand waarom of hoe dit kan gebeuren? Waarom was het in 2014 erfgoed en in 2015 niet meer?

                            Wat zou de reden kunnen zijn van de sloop? Ik heb een theorie, maar die is misschien wat te ver gezocht. Kan het te maken hebben met de veiligheid van de mensen die het gebouw betreden? Ooit heb ik opgevangen dat je als eigenaar verantwoordelijk kunt gesteld worden wanneer mensen een ongeluk krijgen op je eigendom. Je moet, dacht ik, voldoende middelen gebruikt hebben om de toegang tot je leegstaande gebouwen te verhinderen. Maw, wanneer een URBEX fotograaf door de vloer zakt, kan de eigenaar van het kasteel in de problemen komen. Tenzij er een muur van 6 meter hoog wordt rond gezet is slopen dan wellicht de beste manier om zoiets te verhinderen. Dat zou natuurlijk triestig zijn, wat dat zou betekenen dat URBEX-ers de oorzaak zouden zijn waarom de eigenaars willen slopen. Tenzij ze natuurlijk andere plannen hebben met de grond.
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                              Ik lees dat het gebouw sedert februari 2015 van de lijst van erfgoed geschrapt werd. Weet er iemand waarom of hoe dit kan gebeuren? Waarom was het in 2014 erfgoed en in 2015 niet meer?

                              Wat zou de reden kunnen zijn van de sloop? Ik heb een theorie, maar die is misschien wat te ver gezocht. Kan het te maken hebben met de veiligheid van de mensen die het gebouw betreden? Ooit heb ik opgevangen dat je als eigenaar verantwoordelijk kunt gesteld worden wanneer mensen een ongeluk krijgen op je eigendom. Je moet, dacht ik, voldoende middelen gebruikt hebben om de toegang tot je leegstaande gebouwen te verhinderen. Maw, wanneer een URBEX fotograaf door de vloer zakt, kan de eigenaar van het kasteel in de problemen komen. Tenzij er een muur van 6 meter hoog wordt rond gezet is slopen dan wellicht de beste manier om zoiets te verhinderen. Dat zou natuurlijk triestig zijn, wat dat zou betekenen dat URBEX-ers de oorzaak zouden zijn waarom de eigenaars willen slopen. Tenzij ze natuurlijk andere plannen hebben met de grond.
                              Ik ken de wetgeving ter zake niet, maar het zou me verwonderen mocht de eigenaar aansprakelijk kunnen gesteld worden.
                              Wanneer alle deuren en ramen dicht zijn ben je toch niet verplicht nog een omheining rond je eigendom de plaatsen !?!?
                              Zelfs met een rondom een muur van 6 meter hoog weer je de urbexers niet.
                              Die brengen dan wel twee ladders mee van 6 meter, en ze zijn er zo over.

                              Ik denk gewoon dat er geen gek gevonden werd die én zo gek is om dit bouwval te restaureren én die er bovendien het nodige geld voor heeft, want je weet waar je aan begint bij zo iets, maar niet waar je eindigt.

                              Er zal wel een goed plan bestaan voor de eigendom na de sloop, want je wil niet weten wat die sloop alleen al zal kosten.
                              Zomaar slopen om het slopen zullen ze zeker niet doen tenzij er iets achter zit wat serieus zal opbrengen, wees daar maar zeker van.

                              Comment


                              • Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Er zal wel een goed plan bestaan voor de eigendom na de sloop, want je wil niet weten wat die sloop alleen al zal kosten.
                                Zomaar slopen om het slopen zullen ze zeker niet doen tenzij er iets achter zit wat serieus zal opbrengen, wees daar maar zeker van.
                                Daar stond ik inderdaad zelfs nog niet bij stil.
                                http://kasper.photography & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X