Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hall of Fame 2008 week 29

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hall of Fame 2008 week 29

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Hij heeft 't materiaal niet.
    Haha
    Als dat geen larie is weet ik het ook niet meer...
    Dat is een uitvlucht van iemand die het nog nooit geprobeerd heeft en bang is af te gaan denk ik...
    Een goede fotograaf maakt volgens mij ook goede macro's zonder het materiaal, maarja wie ben ik...
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Omdat het niet jouw mening is, is het larie....
      Neen zeker niet...daar zijn regels voor, die definieëren wat scherpte,DOF enz ...inhouden.
      Als jullie dit allemaal aan jullie laars lappen....mij 'OK'... daar niet van, maar commentarieer dan ook geen andere foto's meer hier ter beoordeling aangeboden dat er scherpte in ontbreekt...of geen onderwerp aanwezig is enz....
      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Jammer dat je niet goed kunt lezen ik geef je vijf punten, je bent het alleen met 1 punt eens en dat is dan echt jammer voor jou.

Als je het niet erg vindt dan wil ik het hierbij laten, mocht je het toch erg vinden dan is dit eveneens jammer voor jou.
        mvg
        Antoine
        Hallo Antoine,

Ik heb mijn mening enkel gezegd en verdedigt hoor...voor de rest 'no hard feelings'
        ...
        Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
          Hallo Antoine,

Ik heb mijn mening enkel gezegd en verdedigt hoor...voor de rest 'no hard feelings'...

Ben niet boos.

mvg
          Antoine

Comment

Ik vrees dat je nog niet echt begrijpt wat fotografie inhoudt. Fotografie is
            meer dan vlijmscherpe beelden vastleggen, hoor.

Misschien is het niet slecht wat tijd te nemen en eventjes te kijken naar de foto's van kleppers als Corbijn, Vanfleteren, De Keyzer...
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Neen zeker niet...daar zijn regels voor, die definieëren wat scherpte,DOF enz ...inhouden.
              prima, maar niet of deze of gene vereist is voor een prachtfoto
              als ik even mag quoten:
              Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik zie niets positiefs in deze foto....onscherp,donker,onderwerploos enz...

Als ik toch mijn best wil doen zie ik een deel van iets vrouwelijks( dame ?) die te lui is om met de hond te gaan wandelen...of die net een mep heeft verkocht aan de hond, aangezien deze laatste 't hoofd buigt/triestige blik in de mimiek.
                bedankt voor deze bijdrage, zo had ik het nog niet bekeken, vind hem nu zelfs nog beter.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hopelijk wordt dit topic heel snel gesloten.
                  SITE: http://www.xraypictures.be
                  FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

hoeft ni gesloten te worden :-)

er hangt een sfeer aan die foto... en je geeft er zelf al een scenario bij.. dus die foto zet aan het denken... Hij is misschien niet zo puur technisch als andere vormen van fotografie maar hij kan zeker in de categorie artistiek.

Aan je commentaren te lezen ben je zelf maar in een beperkte vorm van fotografie bezig, dan vraag ik me af wie ben jij om te oordelen over vormen van fotografie waar je zelf nog geen pap hebt van gegeten..?

En ik daag je uit om eens in de studio te duiken.. Je kan wss zelfs geen simpel portretje deftig uitlichten.. althans zo bevooroordeeld zal ik nu ook reageren aangezien jij daar geen problemen bij hebt hetzelfde te doen.

Niks uitdagender dan met mensen samen te werken.. model + styliste + je eigen idee.. en dat dan proberen uit te werken.. en dan zijn we nog niet eens toe aan belichting.. ik wil je het zien doen :-)
                    poof

Comment

't Web,

door je opmerkingen te lezen in deze thread kan ik me niet van de indruk ontdoen dat je een zeer bekrompen ingesteldheid hebt.
                      Alles wat niet in jouw straatje past is per definitie slecht; macro- en studio werk gemakkelijk? Dan kan ik enkel maar van geluk spreken dat we tegenwoordig digitaal kunnen werken want anders was ik al een fortuin kwijt aan filmpjes en het ontwikkelen ervan zonder deftig resultaat.

Je spreekt van regels in de fotografie alsof deze gebeiteld staan in steen. Kan je niet iets ruimdenkender zijn en die 'regels' eerder gaan zien als richtlijnen? Richtlijnen die bepaalde grenzen leggen die je creatief kan proberen te verleggen... Want dat maakt nu net dat je groeit als fotograaf.

De tweede foto in de HoF vind je maar niets. Dat is je volste recht, mij doet ie ook niet echt veel (in de getoonde reeks). Maar dat is dan niet door de onscherpte, het onderwerp, of wat dan ook; enkel door zijn plaats in het geheel.
                      En als je er echt van overtuigd wil worden dat foto's die zondigen tegen de 'regels' geen wereldfoto's kunnen zijn, dan zou ik je toch de raad geven om de reeks van Robert Capa tijdens de landing in Normandië te bekijken.
                      Wegens een fout tijdens de ontwikkeling zijn er van de origineel meer dan honderd foto's slechts een achttal 'gelukt' (althans niet volgens jouw standaarden).
                      Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Met alle respect voor de eigenaars...maar de foto #2 hoort daar niet thuis.
                        Alle andere genomeerde foto's zijn weeral tot stand gekomen door macro -en/of studio opnames.
                        ps.moderatoren veruim jullie kijk eens op fotografie !!!!
                        Ik sta gewoon perplex
                        Beste 't web, meen je nu wat je hier neerpent of ben je je gewoon 'interessant' aan 't maken ? En neen, je moet hier niet op antwoorden, het was een retorische vraag !
                        Jeetje
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

@'t web... tegen die tijd dat je iets meer weet over fotografie en beoordeling daarvan, kom je dan nog eens melden. Zal misschien wel een paar jaartjes duren in jouw geval, maar voor iedereen is hoop!

Op je overige opmerkingen kan ik ook kort zijn, het is jouw 'mening' over forum waar je te gast bent en niet de uitvoerder of beheerder. Wat er in het HOF verschijnt is een kleine weerspiegeling van de vele mooie foto's die op BD gepresenteerd worden. Persoonlijke smaak per persoon is gelukkig uniek, waardoor we met z'n allen niet zo'n saai leventje hebben.

Wat me opvalt is dat je niet positief en creatief bezig bent met fotografie maar liever anderen 'afzeikt'. Dat is iets dat ik persoonlijk niet waardeer in mensen en denk dat je jezelf beter op een positiever manier bezig kan houden met fotografie.
                          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Ik sta gewoon perplex
                            Beste 't web, meen je nu wat je hier neerpent of ben je je gewoon 'interessant' aan 't maken ? En neen, je moet hier niet op antwoorden, het was een retorische vraag !
                            Jeetje
                            ahhhhh, mag ik antwoorden, please, please
                            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Ik heb het hem ook al gevraagd in een topic waar hij macrofotografie afdoet als gemakkelijk. Hij heeft 't materiaal niet.
                              Een van de beste makro foto's die ik hier ooit gezien heb was gemaakt met een 18-55 kitlens (omgekeerd gemonteerd) dus het materiaal mag geen probleem zijn. Maar creatief denken is aan deze persoon niet besteet zo te zien.
                              Last edited by Doc_Holiday; 23 juli 2008, 10:30.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Blijkbaar is er buiten of binnen niet echt veel te fotograferen te zien aan de reacties op de topicstarter. Verspil daar geen tijd aan. 't zal altijd reuze zijn voor de ene en altijd rommel voor de andere.
                                Ik kijk iedere week uit naar die samenvatting. Er zitten er ook altijd bij die niet mijn hebbeding zijn, and so what ? Toch leuk om ze te bezien.
                                Als ik een recentie lees over een boek is dat ook niet altijd wat ik ervan zou maken.
                                Ik weet toruwens niet waar de topicstarter problemen heeft met HOF. Vindt hij het rommel, hij is niet verplicht ernaar te kijken. Houden zoals het is die HOF.
                                Verdorrie en ik heb er eens in gestaan, maar al lange tijd niet meer ... Dat zal wel eerder mijn fout dan de jury ... denk je niet ?
                                Ik ga nu nog wat verder spinnetjes fotograferen of met het nieuwe woord insectenmodellenfotografie, alhoewel spinnen geen insecten zijn, dus arachnidenmodelfotografie
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X