Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hall of Fame 2008 week 29

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hall of Fame 2008 week 29

    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    ach man ...

    hoeveel uren, wat zeg ik, dagen voorbereiding en ervaring
    kruipen er in een goeie studio-sessie, denk je?

    laat ook maar. weet je wat? je hebt gelijk.
    studio- en macrofotografie is écht een makkie.
    't is voor de mietjes onder de fotografen.

    mm
    Zo is dat...de gemakkelijkste manier van fotografie...wat niet wil zeggen dat daar onder zich geen kanjers afscheiden/bestaan.Maar de basis is breder om uit te kiezen.
    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

    Comment


    • #17
      Re: Hall of Fame 2008 week 29

      Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
      Zo is dat...de gemakkelijkste manier van fotografie...wat niet wil zeggen dat daar onder zich geen kanjers afscheiden/bestaan.Maar de basis is breder om uit te kiezen.
      Jammer dat je niet op het dauwtripje was om de praktijk aan jouw veronderstellingen te toetsen
      Mvg Tim

      Comment


      • #18
        Re: Hall of Fame 2008 week 29

        Wat is/was dauwtripje ?
        Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

        Comment


        • #19
          Re: Hall of Fame 2008 week 29

          Mensen toch, alweer dezelfde discutie over de HOF.
          Beschouw die HOF toch eens als een grabbel uit de vele goede inzendingen van de voorbije week ipv zichzelf blind te staren op het feit dat dit "de beste" zouden moeten zijn.
          Wat jij goed of mooi vindt is persoonlijk en subjectief en zal door iemand anders op een andere mannier bekeken worden. Ja zelfs, persoonlijk spreekt mij die 2e foto (duister) zelfs met meest aan van deze Hof, maar misschien waren er nog betere inzendingen de afgelopen week die ik niet gezien heb want ik zit ook niet continu dit forum te volgen.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #20
            Re: Hall of Fame 2008 week 29

            Makro makkelijk???
            Damn dat moet ik echt wel slecht zijn

            En studio makkelijk? Misschien met vlakke belichting wel, maar als je wat speciale dingen wil doen met je belichting is het dat al lang niet meer.

            Voor mij is nummer 2 zeker een goede foto. Keep up the work Stijn.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #21
              Re: Hall of Fame 2008 week 29

              Naar mijn (persoonlijke) mening is de keuze van de HOF er laatste tijd echt weer op vooruit gegaan...

              Soit:

              Last edited by scalll; 22 juli 2008, 12:33.

              Comment


              • #22
                Re: Hall of Fame 2008 week 29

                Ik beoordeel zelf al geruim 25 jaar foto’s op het technisch gebied van fotograferen. Of een foto scherp is en een juiste DOF heeft en de kleuren juist zijn dat kan iedereen leren.
                Bij fotograferen gaat het om veel meer.
                Elk onderwerp kan op verschillende manieren worden gefotografeerd. De meest voor de hand liggende hoeft dan ook niet de beste te zijn.
                Een foto waarop het object alleen maar herkenbaar is (zoals mijn bloemen fotografie) kan voor bepaalde doeleinden geschikt zijn, maar zal zelden een blijvende indruk achterlaten.
                Een heel goede foto moet ook een impressie weergeven en dat is nu juist het probleem waarover met kan discussiëren. Wat de ene aanspreek zal de ander niet aanspreken. Persoonlijke smaken verschillen nu eenmaal.

                Van de vijftig jaar dat ik fotografeer heeft 80% bestaan uit portret en reisfotografie. Sinds ik digitaal ben gegaan (tevens gepensioneerd ) heb ik pas oog en tijd gekregen voor de andere takken van de fotografie.

                Ik kan je verzekeren dat e.e.a. zelfs met mijn ervaring niet vanzelf is gegaan.
                Elke dag heb ik nog steeds grote bewondering hoe men hier mooie studio en macro fotografie laat zien.

                Als je daar voor open staat is het heerlijk genieten.

                In het HOF staan altijd goede foto's of het mijn smaak is, is een geheel ander verhaal.
                Gelukkig hoef ik de keuze dan ook niet te maken.

                Foto 2 waarvan jij vindt dat hij niet in het HOF moet staan is nu juist zo een voorbeeld.
                Jou smaakt hij niet en ik kan hem zeer goed smaken.

                Mijn advies is, maak je niet zo druk over het HOF kijk in wat meer in je eigen HOF en geniet vooral van deze mooie hobby.

                mvg
                Antoine

                Comment


                • #23
                  Re: Hall of Fame 2008 week 29

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  ...
                  Foto 2 waarvan jij vindt dat hij niet in het HOF moet staan is nu juist zo een voorbeeld.
                  Jou smaakt hij niet en ik kan hem zeer goed smaken...
                  Antoine
                  Kan jij mij op een funderende manieren zeggen waarom
                  een niet complete/onscherpe foto daar thuishoort ?
                  ps.Als 't om te protesteren is, ken ik er wel meer hoor !
                  Last edited by t'web; 22 juli 2008, 12:51.
                  Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hall of Fame 2008 week 29

                    Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                    Kan jij mij op een funderende manieren zeggen waarom
                    een niet complete/onscherpe foto daar thuishoort ?
                    ps.Als 't om te protesteren is, ken ik er wel meer hoor !
                    Misschien omdat een foto niet altijd technisch volledig in orde moet zijn om een gevoel enzo op te roepen???
                    Foto van het jaar en die van Stijn uit de HoF zijn daarperfecte voorbeelden van.

                    En als Macro en studio toch zo makkelijk zijn, waar zijn jouw "schitterende" foto's dan uit die categoriën...?
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hall of Fame 2008 week 29

                      Ik zie niets positiefs in deze foto....onscherp,donker,onderwerploos enz...

                      Als ik toch mijn best wil doen zie ik een deel van iets vrouwelijks( dame ?) die te lui is om met de hond te gaan wandelen...of die net een mep heeft verkocht aan de hond, aangezien deze laatste 't hoofd buigt/triestige blik in de mimiek.
                      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hall of Fame 2008 week 29

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                        En als Macro en studio toch zo makkelijk zijn, waar zijn jouw "schitterende" foto's dan uit die categoriën...?
                        Ik heb het hem ook al gevraagd in een topic waar hij macrofotografie afdoet als gemakkelijk. Hij heeft 't materiaal niet.
                        Nu, hij mocht het mijne gebruiken, maar nog niks van gehoord...

                        Ik vind de HoF deze week alweer een gevarieerde reeks van knappe foto's.
                        En je mag mij eens uitleggen hoe je aan meer dan 50% macro's komt. Definitie van macro toch eens opzoeken misschien?
                        Ik zie 2 macro's, en 2 close-ups.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hall of Fame 2008 week 29

                          Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                          Kan jij mij op een funderende manieren zeggen waarom
                          een niet complete/onscherpe foto daar thuishoort ?
                          ps.Als 't om te protesteren is, ken ik er wel meer hoor !
                          Ten eerste is deze voor mij wel compleet.
                          Ten tweede stoort mij het onscherpe in deze opname niet.
                          Ten derde vind ik het knap bedacht.
                          Ten vierde heb ik gezegd dat deze foto mij wel kan smaken hetgeen niet direct wil zeggen dat ik hem ook had uitgekozen voor het HOF. Omdat te kunnen beoordelen moet ik deze foto afzetten tegen alle andere foto's en dit heb ik niet kunnen doen.
                          Ten vijfde en eigenlijk het aller belangrijkste is dat ik mij zelf nu ook al een beetje begin te schamen over het feit dat ik hier iets aan het schrijven ben.

                          De maker van deze foto kan er namelijk niets aan doen dat zijn foto in het HOF is gekozen.

                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hall of Fame 2008 week 29

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            ...De maker van deze foto kan er namelijk niets aan doen dat zijn foto in het HOF is gekozen.
                            mvg
                            Antoine
                            Dit is jouw enige punt...de rest is larie.
                            Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hall of Fame 2008 week 29

                              Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                              Dit is jouw enige punt...de rest is larie.
                              Omdat het niet jouw mening is, is het larie....
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hall of Fame 2008 week 29

                                Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                                Dit is jouw enige punt...de rest is larie.
                                Jammer dat je niet goed kunt lezen ik geef je vijf punten, je bent het alleen met 1 punt eens en dat is dan echt jammer voor jou.

                                Als je het niet erg vindt dan wil ik het hierbij laten, mocht je het toch erg vinden dan is dit eveneens jammer voor jou.
                                mvg
                                Antoine

                                Comment

                                Working...
                                X