Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    "Afgezeikt"?

    Eén van de redenen waarom dit al lang niet meer gebeurt is dat veel Juniors nogal lange tenen bleken te hebben als ze kritiek op hun foto's kregen.
    Tweede reden is dat men tegenwoordig véél te gemakkelijk allerhande vakantiekiekjes dumpt zonder enige vorm van zelfkritiek.
    Goh.
    Conclusie: Mensen posten alleen nog foto's voor eventuele complimentjes?

    De mensen die hier echt iets willen leren worden daar dus de dupe van.
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      "Afgezeikt"?

      Eén van de redenen waarom dit al lang niet meer gebeurt is dat veel Juniors nogal lange tenen bleken te hebben als ze kritiek op hun foto's kregen.
      Tweede reden is dat men tegenwoordig véél te gemakkelijk allerhande vakantiekiekjes dumpt zonder enige vorm van zelfkritiek.
      Ben ik mee eens.
      Jammer maar het blijkt zo.

      Ander probleempjes: lees de handleiding en ken uw camera.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Klik eens hierboven op "Directe links" en dan op "Wie is er online".
        Dan zie je de verhouding leden-gasten. Bij die gasten moet je nog een heel deel zoekrobotten tellen.
        Precies of ik weet dat niet, hallo
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #19
          Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          "Afgezeikt"?

          Eén van de redenen waarom dit al lang niet meer gebeurt is dat veel Juniors nogal lange tenen bleken te hebben als ze kritiek op hun foto's kregen.
          Tweede reden is dat men tegenwoordig véél te gemakkelijk allerhande vakantiekiekjes dumpt zonder enige vorm van zelfkritiek.
          Het spijt me, maar ik vind dit dus geen reden om geen kritiek te geven. Ik ben zelf nog maar een "Junior" (heeft op deze manier een nogal negatieve weerklank) en kan heus wel tegen een stootje. Als er anderen zijn die dat niet kunnen, heb ik ook al gemerkt dat ze hierop gewezen worden en moeten ze maar voor zichzelf uitmaken of ze al dan niet op dit forum thuis horen. Ik ga ervan uit dat ik in de eerste plaats hier ben om te leren en dat er dus zowel positieve als negatieve kritiek kan komen op een foto.

          Aan de andere kant heb ik echter ook al commentaren/kritieken tevoorschijn zien komen waarvan ik persoonlijk dacht dat het ook wel anders gezegd zou kunnen worden (niets persoonlijks hvr).
          Tja, zo is het altijd wat en niets of niemand is perfect zeker
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

          Comment


          • #20
            Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
            Het spijt me, maar ik vind dit dus geen reden om geen kritiek te geven. Ik ben zelf nog maar een "Junior" (heeft op deze manier een nogal negatieve weerklank) en kan heus wel tegen een stootje. Als er anderen zijn die dat niet kunnen, heb ik ook al gemerkt dat ze hierop gewezen worden en moeten ze maar voor zichzelf uitmaken of ze al dan niet op dit forum thuis horen. Ik ga ervan uit dat ik in de eerste plaats hier ben om te leren en dat er dus zowel positieve als negatieve kritiek kan komen op een foto.

            Aan de andere kant heb ik echter ook al commentaren/kritieken tevoorschijn zien komen waarvan ik persoonlijk dacht dat het ook wel anders gezegd zou kunnen worden (niets persoonlijks hvr).
            Tja, zo is het altijd wat en niets of niemand is perfect zeker
            Senior of junior: doet er niet toe Photoclix.
            Die titel biedt totaal geen garantie dus lig er maar niet wakker van.

            De enige raad die ik kan geven heb ik al gegeven.
            Lees de handleiding en bestudeer uw camera.
            Begin daar mee.

            Sorry dat ik het zeg maar als ik een overbelichte foto zie en de vraag
            van de maker is dan hoe dat komt.....
            Voor mij is de eerste reden dat hij of zij zijn camera niet kent.
            Neem dezelfde foto en de maker vraagt wat wij ervan vinden??
            Dan zwijg ik liever.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

              Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
              De realiteit is dat dit haast nooit gebeurd. Zelfs bij bar slechte foto's die niet in een 'Showcase' horen, zie ik alleen maar "Prachtig! Mooie foto's! Knappe reeks!" Hoezo strenge fotobeoordeling?
              Doe er dan gewoon iets aan!? Ventileer je mening, het is toegestaan! Zeg -op een beleefde manier- dat die bepaalde foto op een aantal punten beter kan, en dat showcase misschien niet de beste plaats is. Ik zou het in ieder geval zélf graag weten als ik de hele tijd al verkeerdelijk in showcase aan't posten ben

              Ik denk dat een van de problemen met fotobeoordeling ook is dat het niet zo evident is om goeie kritiek te geven. Daar moet je al heel wat meer tijd in steken dan in het geven van een compliment aan foto's die je goed vindt.

              Verder denk ik dat het allemaal zo erg nog niet is. Er staan toch af en toe foto's uit fotobeoordeling in de HOF? Er stond een tijdje geleden zelfs één uit beginnershoek. Dus blijkbaar gaan écht goeie foto's nooit onopgemerkt voorbij.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #22
                Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                Als men op één of andere manier merkt dat foto's enkel in showcase "bekeken" worden, is het toch logisch, of laat me het "menselijk" noemen, dat men daar zijn foto's ter beoordeling aanbiedt.
                Als sommige mensen vinden dat te veel "slechtere", "niet-showcasewaardige" foto's op de verkeerde plaats staan, dan is het aan die mensen om daar iets aan te doen.
                Men moet de oorzaak van het probleem aanpakken i.p.v. te blijven hangen bij het stellen dat er een probleem is.

                Comment


                • #23
                  Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                  toch curieus dat zoveel mensen wel energie kunnen stoppen in het schrijven in dit topic he...................
                  Last edited by Mightycat; 25 juni 2008, 09:29.
                  smile ! ...it confuses people ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                    Des, je kent de routine.
                    Waarom denk je dat je me nog zo weinig hoort
                    fotosite

                    Comment


                    • #25
                      Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Precies of ik weet dat niet, hallo
                      Hoii
                      njah, zo zul je geen fans krijgen..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                        tock curieus dat zoveel mensen wel energie kunnen stoppen om te schrijven in dit topic he...................
                        Jij stopt nog wel energie in 101 andere dingen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Jij stopt nog wel energie in 101 andere dingen
                          Gij nie ?
                          fotosite

                          Comment


                          • #28
                            Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                            Gij nie ?
                            Neen
                            90 maar

                            Trouwens zij zegt het zelf.

                            Ik ben het trouwens beu om tien keer hetzelfde te herhalen als het om
                            basisfouten gaat.
                            Vroeger hadden wij of ik niks meer dan een diafragma, een sluitertijd en ISO van de film.
                            Dat was het.
                            En nu hebben ze alle middelen om op korte tijd heel veel te leren.... als ze willen he.
                            Binnen de minuut vind je artikels en artikels op het internet.
                            En hier op BD toch ook niet?
                            Een ding kan je wel niet leren en dat is talent.
                            En dat is geen verwijt of een "dikke-nek-"opmerking van mij.
                            Het is geen kunst om een technisch goede foto af te leveren.
                            Last edited by theokus; 25 juni 2008, 00:14.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Neen
                              90 maar


                              Trouwens zij zegt het zelf.
                              Als we nu IrL waren had ge al een antwoord gehad
                              fotosite

                              Comment


                              • #30
                                Re: Moet je posten in showcase om commentaar te krijgen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                                Des, je kent de routine. ...
                                Euh ... Paul, Des is in dit draadje nog niet op bezoek geweest.

                                Eventjes bij deze mooie gelegenheid een stokoud spreekwoord vanonder een dikke laag ... kuch-kuch!! ... stof gehaald:

                                "Doe wel en zie niet om!"
                                Vriendelijke groet,

                                Jos

                                Comment

                                Working...
                                X