Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar vista of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overschakelen naar vista of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
    Niet overal kan je de UAC uitzetten beste... ook al heb je full control.
    Beter zoeken, je kan het echt wel overal uitzetten.

Auto update, kan je idd uitzetten, maar dan doet hij verschrikkelijk moeilijk met zijn idee van 'u bent niet beschermt gezwam'.
    Zie boven

Dubbel betanden, dan keek je nog niet goed onder de motorkap van vista.
    Een besturingssysteem die tussen de 20 en 25 gig in beslag neemt vind ik absurt
    Link naar.. != dubbele bestanden

En het ligt niet aan de gebruiker, beleave me....(eerste kennis pc was nog met dos 6.2)
    N.O.I. maar misschien toch een klein beetje.

En het is algemeen geweten bij Microsoft hun besturingen dat ze steeds met een nieuw op de markt komen die 'beter' zou zijn terwijl hun voorganger nog vol gaten zit, kijk maar naar het verleden met hun Millenium ( wat een flop, ik kan vista ermee vergelijken, want al die tutters en bellen gebruiken er maar weinig )En als ik eerlijk mag zijn, het enige systeem waar ik echt tevreden over was, was dan nog Win 2000 NT.... maar ja, me moeten mee met de tijd niewaor
    Op deze wil ik zelfs de moeite niet doen om er op te antwoorden. Da's uw visie, maar ik deel die hoegenaamd niet (behalve dat deeltje van Millenium)
    Mvg,
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

tuurlijk is dat mijn visie, maar ik zal het niet laten om zolang mogelijk die vista te weren... ieder zijn vrije keuze in wat hij wil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Over 't algemeen is het ook productiever, als je'r mee instemt om de Search toe te laten je schijf een keer te laten doorzoeken. De meest gebruikte programma's pin ik vast op het startmenu, de iets minder gebruikte tik ik gewoon in in het zoekvak. Gewoon de Windows toets + beginnen typen, bij "exi" heeft hij al Exif Pro gevonden en direct op enter en 't start op. Geen handen af het toetsenbord op dat moment.

Vroeger had ik wel zo'n uitgebreidere menu in mijn taskbar staan dat verschillende shortcuts bevatte, dat is allemaal niet meer nodig.

Dat kan op XP ook, overgens, met behulp van Launchy. Werkt net hetzelfde, buiten dan dat de shortcut niet de windowstoets is, maar een andere combinatie (zelf in te stellen). vroeger stond mijn shortcutvakje ook helemaal vol, nu ook niets meer.
        anders is er ook nog google desktop search, hoewel ik daar geen ervaring mee heb.

ik zie persoonlijk geen reden om over te stappen, maar voorlopig ook nog geen reden om op m'n volgende pc toch weer XP te kiezen (hoewel mijn volgende computer 9/10 een mac wordt, dat terzijde).
        M'n broer heeft net een nieuwe laptop met Vista basic, en dat doet niet moeilijk. alles werkt, geen bokkesprongen. M'n broer is wel een van de minst veeleisende computergebruikers, maartoch.
        || Photography Blog ||

Comment

snip ...
          En het ligt niet aan de gebruiker, beleave me....(eerste kennis pc was nog met dos 6.2) ... snip
          [irrelevant]
          pffftt ... Toen ik ermee begon was DOS 2.0 juist uit en believe me .. bij problemen ligt het meestal aan 't manneke ... (..en ik meer dan een paar PC'kes+gebruikers gezien)
          FWIW
          [/irrelevant]

Comment

Blijf bij xp, momenteel gaat alle recente software er nog op en het is naar eigen ondervinding veel stabieler. Heb de 2 bestuuringssystemen op 1 pc, dus kan kiezen waarmee ik opstart. Maar op een oudere pc zoals de mijne draait xp stukken rapper!

Mvg, Jochen
            Jochenvde Photography
            Flickr

Comment

Same here, ik heb ze allebei in dual boot staan maar gebruik vista bijna nooit.
              Ik denk dat het inderdaad beter is van het besturingssysteem dat bij aankoop op je pc stond zolang mogelijk te blijven gebruiken, zeker met merk pc's omdat die gebouwd (geoptimaliseerd) zijn voor dat besturingssysteem.
              Mijn pc is drie jaar oud, heeft 3 gig geheugen en met vista werken is als door modder waden.
              Mijn vrouw heeft een nieuwere pc met Vista meegeleverd en daar draait dat wel redelijk op.Ikzelf zal windowsxp blijven gebruiken zolang als mogelijk is.
              Canon 70D en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
                Same here, ik heb ze allebei in dual boot staan maar gebruik vista bijna nooit.
                Ik denk dat het inderdaad beter is van het besturingssysteem dat bij aankoop op je pc stond zolang mogelijk te blijven gebruiken, zeker met merk pc's omdat die gebouwd (geoptimaliseerd) zijn voor dat besturingssysteem.
                Waar haal je dat uit ? dat gaat enkel maar op voor sommige laptops. Ik heb tientallen (of waren het hondertallen?) desktop PC's ge-installed/ge-serviced met W95, W98 W2K en XP en nooit heb ik een probleem ondervonden met die zogenaamde "optimalisatie" ttz die was er gewoon niet (Windows install met een standaard corporate versie) ... maar als je een notoire no name, made in chakamaka hardware koopt ... sja .. dat daar geen fatsoenlijke drivers voor zijn .. moet dat verbazen ?

Mijn pc is drie jaar oud, heeft 3 gig geheugen en met vista werken is als door modder waden.
                Mijn vrouw heeft een nieuwere pc met Vista meegeleverd en daar draait dat wel redelijk op.Ikzelf zal windowsxp blijven gebruiken zolang als mogelijk is.
                Mijn Vista PC heeft een mobo en HW uit 2004 en 1 gig geheugen en Vista loopt als een trein, in feite is die een stuk sneller dan mijn PC van een jaar geleden waar XP op loopt .. so what ?

Comment

De rest is al beantwoord door DESTN

En het is algemeen geweten bij Microsoft hun besturingen dat ze steeds met een nieuw op de markt komen die 'beter' zou zijn terwijl hun voorganger nog vol gaten zit, kijk maar naar het verleden met hun Millenium ( wat een flop, ik kan vista ermee vergelijken, want al die tutters en bellen gebruiken er maar weinig )En als ik eerlijk mag zijn, het enige systeem waar ik echt tevreden over was, was dan nog Win 2000 NT.... maar ja, me moeten mee met de tijd niewaor
                  Deze kan ik helaas ook niet ontkennen Heb nog steeds warme gevoelens bij OS/2. Doodzonde dat het nooit een echt succes geworden is.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                    De rest is al beantwoord door DESTN

Deze kan ik helaas ook niet ontkennen Heb nog steeds warme gevoelens bij OS/2. Doodzonde dat het nooit een echt succes geworden is.
                    ja 't was ook maar een 1/2 OS he ... als ik nog terugdenk aan die nachtmerrie ! djeezes ... je moet eens meet- en regelsystemen uitgerust met deze rommel proberen in de pas te houden en ze te integreren in een echte computeromgeving ! Ik schiet er 's nacht soms nog wakker van op de meest kritieke momenten liep de boel muurvast en moest er een ingenieur van de firma bij te pas komen ... en wat deed die ? jawel "format Cee" ! en hups al onze gegevens weg ! .. en die systemen (toestel+PC) kostten elk zoveel als een flinke Ferrari !

Comment

Millenium vergelijken met Vista vind ik toch wel sterk hoor.
                      Ik draai nu bijna al een half jaar vista (64) SP1 zonder probleem..
                      Millenium was inderdaad een flop, maar 98 en XP zaten ook vol gaten toen ze pas uitkwamen.. Ze waren allebei heel onstabiel tot na een paar updates pas (Second edition voor 98 en Service Pack 1 en later 2 voor XP)..

Als je systeem sterk genoeg is zou ik de overgang maken, anders niet.
                      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Working...
                      X