Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar vista of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overschakelen naar vista of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Hou er wel rekening mee dat wanneer je Vista draait je ook meteen naar Adobe CS3 mag (lees moet) upgraden, nieuwe PC kwam dus nogal wat duurder uit dan ik dacht, de Adobe CS3 suite blijft een dure grap, zelfs als upgrade.

Mark
    Vreemd, ik draai hier CS2 onder Vista zonder problemen. Misschien was je verkeerd geinformeerd?

Dave
    pixelpusher

Comment

Hou er wel rekening mee dat wanneer je Vista draait je ook meteen naar Adobe CS3 mag (lees moet) upgraden, nieuwe PC kwam dus nogal wat duurder uit dan ik dacht, de Adobe CS3 suite blijft een dure grap, zelfs als upgrade.
      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Vreemd, ik draai hier CS2 onder Vista zonder problemen. Misschien was je verkeerd geinformeerd?
      Dat vind ik inderdaad ook heel vreemd. Ik draai hier ook CS2 onder Vista ... zonder problemen !

Comment

We moesten onlangs ook een nieuwe pc kopen... Ook even getwijfeld of we voor xp of vista zouden kiezen. Wij kozen voor de makkelijkste oplossing : Mac Os X.
        BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrdc Bekijk bericht
          Klopt niet echt, UAC is niet alleen voor de gebruiker. Programma's die spyware of malware activeren veroorzaken ook een melding. Maar het blijft een belachelijk systeem vind ik, op den duur klikt men automatisch op doorgaan zonder de foutmelding te lezen... Of de software nu geactiveerd is door een nader programma of door de gebruiker.
          Ok, lees nu nog eens het tweede deel van mijn vorige reply en dan nog eens jouw reply, met extra nadruk op het vetgedrukte.

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Op mijn pc staat al 5 jaar XP, zo lang ik met deze pc blijf werken, zal die ook op XP blijven draaien. Ik heb geen enkele reden om over te schakelen naar een programma dat heel wat geld kost, en waarmee ik niets meer kan doen dan nu in XP.

Als ik ooit een nieuwe pc koop, dan zal daar waarschijnlijk wel Vista op staan, eerder zal ik geen ander besturingsprogramma gebruiken.
            Zoals gewoonlijk: een goed antwoord van Bart
            (zonder de boel op stang te jagen)

En het is waar: wat kan ik er meer mee doen dan met XP.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Het is zeker niet slechter dan xp
              Ja, dat moest er nog aan mankeren...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                Dat vind ik inderdaad ook heel vreemd. Ik draai hier ook CS2 onder Vista ... zonder problemen !
                Volgens de Adobe site zou CS2 problemen geven als het onder Vista draait ... en ik had toch een reden nodig om de update te verantwoorden hé

Dacht echt dat CS2 niet vlot zou draaien op Vista, blijkbaar niet ver genoeg gezocht op internet, zal me leren de search (of Google) meer te gebruiken.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Volgens de Adobe site zou CS2 problemen geven als het onder Vista draait ... en ik had toch een reden nodig om de update te verantwoorden hé

Dacht echt dat CS2 niet vlot zou draaien op Vista, blijkbaar niet ver genoeg gezocht op internet, zal me leren de search (of Google) meer te gebruiken.

Mark
                  Mja, maar ge hebt ook ni echt ongelijk hoor. Adobe zegt op haar site dat ze geen ondersteuning leveren voor CS2 onder Vista, omdat Vista op een later tijdstip is uitgebracht dan CS2 en daardoor niet getest geweest is. Maar, ze schrijven er meteen bij dat het werkt, met inbegrip van kleine ongemakken die ook vermeld worden.

Als je'r op googled ga je inderdaad nogal wat oudere persberichten vinden die ten tijde van het uitbrengen van CS3 de wereld in werden gestuurd. Om marketingredenen waarschijnlijk was de taal iets "straffer".

Dave
                  pixelpusher

Comment

Vista steekt niet tegen hier, maar maakt ook geen 'wow'-indruk...is ongeveer idem aan xp met wat eyecandy en wat extra niet zo nuttige features.

Wel zorgen dat je minstens 2 Gig ram hebt of je gaat de helft van de tijd zitten wachten...die eyecandy pakt imo veel te veel geheugen in...

Tom
                    ~TDN
                    fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Wel, hier komt mijn mening (please fasten your seatbelts):

Ik vind Vista een stuk beter dan XP. Niet alleen het opstarten is sneller, ook het werken met grote folders met vele bestandjes is een stuk vlotter. Over 't algemeen is het ook productiever, als je'r mee instemt om de Search toe te laten je schijf een keer te laten doorzoeken. De meest gebruikte programma's pin ik vast op het startmenu, de iets minder gebruikte tik ik gewoon in in het zoekvak. Gewoon de Windows toets + beginnen typen, bij "exi" heeft hij al Exif Pro gevonden en direct op enter en 't start op. Geen handen af het toetsenbord op dat moment.

Vroeger had ik wel zo'n uitgebreidere menu in mijn taskbar staan dat verschillende shortcuts bevatte, dat is allemaal niet meer nodig.

UAC heb ik uiteindelijk wel afgezet ja. Dat leverde voor mij niet veel op dan wat frustratie. Spyware hou je'r niet mee tegen, en ook geen trojaanse paarden: eenmaal een installatie van een programma goedgekeurd kan dat ding zijn slag slaan.

Maar ik heb wel geen bestaande hardware omgetoverd tot Vista. 't Kwam bij mijn nieuwe laptop bij, en op recente hardware werkt het vlot. Vlotter dan op XP in sommige gevallen, omdat programma's niet meer alles moeten hertekenen.

De paar probleemkes dat ik tot hiertoe heb vastgesteld komt in feite ofwel door mijn eigen dikke schuld, ofwel door software dat niet alles volgens 't boekske deed.

Enfin d'r zullen altijd wel minpuntjes te vinden zijn he.

Collega's op 't werk hier hebben me al verfoeid dat ik het geinstalleerd heb, te meer omwille van de mindere ervaring van een van hen die het installeerde op bestaande hardware met randapparatuur dat niet (meer) ondersteund werd door de fabrikant.

Het is volgens mij wel de moeite om over te schakelen als je't van de fabrikant uit krijgt. Zelf installeren op oudere hardware kan voor de nodige avontuurlijk avonden zorgen.

Maar de meesten mensen die steen en been klagen hebben het volgens mij ook nooit een echte kans gegeven.

YMMV.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Ik vind Vista een stuk beter dan XP. Niet alleen het opstarten is sneller, ook het werken met grote folders met vele bestandjes is een stuk vlotter. Over 't algemeen is het ook productiever, als je'r mee instemt om de Search toe te laten je schijf een keer te laten doorzoeken. De meest gebruikte programma's pin ik vast op het startmenu, de iets minder gebruikte tik ik gewoon in in het zoekvak. Gewoon de Windows toets + beginnen typen, bij "exi" heeft hij al Exif Pro gevonden en direct op enter en 't start op. Geen handen af het toetsenbord op dat moment.

Vroeger had ik wel zo'n uitgebreidere menu in mijn taskbar staan dat verschillende shortcuts bevatte, dat is allemaal niet meer nodig.

UAC heb ik uiteindelijk wel afgezet ja. Dat leverde voor mij niet veel op dan wat frustratie. Spyware hou je'r niet mee tegen, en ook geen trojaanse paarden: eenmaal een installatie van een programma goedgekeurd kan dat ding zijn slag slaan.

Maar ik heb wel geen bestaande hardware omgetoverd tot Vista. 't Kwam bij mijn nieuwe laptop bij, en op recente hardware werkt het vlot. Vlotter dan op XP in sommige gevallen, omdat programma's niet meer alles moeten hertekenen.

De paar probleemkes dat ik tot hiertoe heb vastgesteld komt in feite ofwel door mijn eigen dikke schuld, ofwel door software dat niet alles volgens 't boekske deed.

Enfin d'r zullen altijd wel minpuntjes te vinden zijn he.

Collega's op 't werk hier hebben me al verfoeid dat ik het geinstalleerd heb, te meer omwille van de mindere ervaring van een van hen die het installeerde op bestaande hardware met randapparatuur dat niet (meer) ondersteund werd door de fabrikant.

Het is volgens mij wel de moeite om over te schakelen als je't van de fabrikant uit krijgt. Zelf installeren op oudere hardware kan voor de nodige avontuurlijk avonden zorgen.

Maar de meesten mensen die steen en been klagen hebben het volgens mij ook nooit een echte kans gegeven.

YMMV.

Dave

* Applaus *

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik deed nog beter.... ik kocht een nieuwe laptop met Vista, maar na twee weken werd het asta la vista....
                          1) Wat een f***k systeem. Zeker met die UAC... in velen zaken onder de motorkap van Vista kom je er niet in.
                          2) Zet die alles in dubbel van je bestanden...
                          3) doen zonder de vraag auto update... (als je dan beizg bent met iets, leuk hoor)

Ik heb gewoon er de brui aan gegeven nar twee weken en zette er de XP terug op, enkel was het een zoekwerkje voor alle drivers te vinden (want die opstart dvd's waren voorzien met Vista drivers)

En als ik ooit in de toekomst een nieuwe desktop zou kopen, zal ik er wel voor zorgen dat ik er XP kan opzetten... NO thx to Bill Gates met zijn rommel.

Ps: Ze deden wel een mooi gebaar bij Microsoft om updates te blijven geven voor XP tot in 2010...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                            1) Wat een f***k systeem. Zeker met die UAC... in velen zaken onder de motorkap van Vista kom je er niet in.
                            Kun je uitzetten.

2) Zet die alles in dubbel van je bestanden...
                            Geen idee wat je bedoeld. Ik heb er in ieder geval geen last van gehad

3) doen zonder de vraag auto update... (als je dan beizg bent met iets, leuk hoor)
                            Eveneens, kun je uitzetten.

Ik heb gewoon er de brui aan gegeven nar twee weken en zette er de XP terug op, enkel was het een zoekwerkje voor alle drivers te vinden (want die opstart dvd's waren voorzien met Vista drivers)

En als ik ooit in de toekomst een nieuwe desktop zou kopen, zal ik er wel voor zorgen dat ik er XP kan opzetten... NO thx to Bill Gates met zijn rommel.

Ps: Ze deden wel een mooi gebaar bij Microsoft om updates te blijven geven voor XP tot in 2010...
                            Ach 't is een keuze, maar ik denk dat dit toch meer aan de gebruiker ligt dan aan Vista
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik vind Vista een stuk beter dan XP. Niet alleen het opstarten is sneller, ook het werken met grote folders met vele bestandjes is een stuk vlotter. Over 't algemeen is het ook productiever, snip ...
                              YMMV.

Dave
                              IMHO goeie analyse die parallel loopt met wat ik ervaar .. Ik heb Vista Ultimate geinstalleerd op mijn "oude" PC van mijn werk (meegekregen na op rust stelling ) en ik ben uiterst tevreden van die Vista .. De install heb ik gedaan via een virtuele DVD drive en dat werkte perfect. Gezien de oude en bestaande XP versie op de PC en ondanks een rigoureuze en regelmatige opzuivering, was dit allesbehalve een "propere" omgeving. Vista walste er gewoon zonder problemen doorheen .. enkel een paar gebruikerstoelatingen op bestanden zaten er naast (oude gebruikers die via een niet meer bestaand netwerk toegang hadden) ... Mobo is een Intel D865GBF met maar 1Gb ram, dus net niet van gisteren ... .. ik heb absoluut geen klagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                                Kun je uitzetten.

Geen idee wat je bedoeld. Ik heb er in ieder geval geen last van gehad

Eveneens, kun je uitzetten.

Ach 't is een keuze, maar ik denk dat dit toch meer aan de gebruiker ligt dan aan Vista
                                Niet overal kan je de UAC uitzetten beste... ook al heb je full control.

Auto update, kan je idd uitzetten, maar dan doet hij verschrikkelijk moeilijk met zijn idee van 'u bent niet beschermt gezwam'.

Dubbel betanden, dan keek je nog niet goed onder de motorkap van vista.
                                Een besturingssysteem die tussen de 20 en 25 gig in beslag neemt vind ik absurt

En het ligt niet aan de gebruiker, beleave me....(eerste kennis pc was nog met dos 6.2)

En het is algemeen geweten bij Microsoft hun besturingen dat ze steeds met een nieuw op de markt komen die 'beter' zou zijn terwijl hun voorganger nog vol gaten zit, kijk maar naar het verleden met hun Millenium ( wat een flop, ik kan vista ermee vergelijken, want al die tutters en bellen gebruiken er maar weinig )En als ik eerlijk mag zijn, het enige systeem waar ik echt tevreden over was, was dan nog Win 2000 NT.... maar ja, me moeten mee met de tijd niewaor

Comment

Working...
                                X