Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoort dit zo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoort dit zo?

    Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
    dat willen ze dus ook, dat ik ze maak en ter plekke verkoop en afdruk. Maar ik ben geen prof.
    links laten liggen dan!

    in men edit: vakantiejob regeling is te doen
    maar het blijft erop neerkomen dat jij het fotowerk moet regelen

    daarmee: duidelijk afspreken wat je kan, wat je wil en dan wat zij nodig hebben.

    het kan zijn dat je nog sfeerbeelden moogt schieten voor nen cola en een hamburger hee
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: Hoort dit zo?

      Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
      bedoel je met een studentenregeling ook dat zij me gewoon mijn uren betalen,ik de foto's aflever en zij zelf de verkoop regelen?
      neen, jij blijft't werk doen

      foto's nemen, foto's verwerken, fotoverkoop regelen

      dat is de bedoeling van een fotograaf op zon evenement

      vakantiejob regeling is er voor het eerder wettelijke karakter: jij kan niet zomaar foto's gaan verkopen.

      bekijk het als achter den tap staan.. die colas zijn ook niet van jou, je verkoopt ze wel en de winst gaat ook niet naar jou maar naar je baas
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Hoort dit zo?

        Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
        dat willen ze dus ook, dat ik ze maak en ter plekke verkoop en afdruk. Maar ik ben geen prof.
        Wel ja - hoe ga je dat in godsnaam aanpakken, én nog tijd hebben om te fotograferen??

        Zoals Parakiet zegt: links laten liggen, en als je dat zelf graag wilt er gewoon foto's voor jezelf maken.
        Als ze zoiets willen moeten ze een professionele fotograaf vragen - en dat ze dat niet doen (en vorig jaar blijkbaar ook niet) zegt al veel over de organisatie.

        Comment


        • #19
          Re: Hoort dit zo?

          gewoon kappen die handel, snap zo wie zo niet waarom ze je gevraagd hebben, heb je connecties met die manege!! dan begrijp ik het een beetje.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Hoort dit zo?

            dus als vakantiejob : ik foto's maken, zelf ook de verkoop regelen,maar wel AL het geld afgeven? en hoe dan met de inkt en het papier? dan kan ik evengoed ergens gaan werken. Veel minder werk en evenveel geld. Voor de verkoop van de foto's heb ik iemand die dat ondertussen wil doen, dus dat is geen probleem. En waarom hebben ze mij gevraagd? geen idee, ik kwam daar met een vriendin die een verzorgpaard daar heeft, die stelde me voor en zei dat ik met fotografie bezig ben enzo, als ze eens foto's willen mogen ze me altijd contacteren... Ze hadden nog geeneens foto's van me gezien toen ze al vroegen of ik het zag zitten om die 3 dagen in augustus. Ondertussen ben ik er ook al 3 keer op kleine clubwedstrijdje geweest, dit is allemaal vlot verlopen. Ik heb daar toen ook gewoon ter plekke mijn foto's afgedrukt.

            Comment


            • #21
              Re: Hoort dit zo?

              Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
              Ze hadden nog geeneens foto's van me gezien toen ze al vroegen of ik het zag zitten om die 3 dagen in augustus.
              Euh.. Wat wil dat zeggen denk je?
              Ik heb weinig zin om voor iemand te fotograferen als het niet is omdat ze mijn werk waarderen..

              Comment


              • #22
                Re: Hoort dit zo?

                ja dat wist ik al, kan me ook niet schelen, ik wil het voor mezelf doen, niet voor hen.

                Comment


                • #23
                  Re: Hoort dit zo?

                  kun je vergelijken met een hotdogverkoper op een evenement..die betaalt ook zijn deel aan de organisator en in ruil kan hij daar winst maken.
                  organisator is blij want die heeft een inkomst met beperkte last en spitst zich voor de rest op zijn evenement.
                  de hotdogman is blij want die kan verkopen
                  en wat als ik het dan toch gewoon zo bekijk? zij willen geld van me, dus ze behandelen me als een prof die daar ook zijn geld wilt komen verdienen. Ok,ik geef hen die 125 euro ,verder bemoeien ze zich niet met wat ik doe, maar ik ga dan ook wel een behoorlijk bedrag vragen voor die foto's die ze willen gebruiken voor publicatie, want dat is wat een prof doet?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoort dit zo?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
                    en wat als ik het dan toch gewoon zo bekijk? zij willen geld van me, dus ze behandelen me als een prof die daar ook zijn geld wilt komen verdienen. Ok,ik geef hen die 125 euro ,verder bemoeien ze zich niet met wat ik doe, maar ik ga dan ook wel een behoorlijk bedrag vragen voor die foto's die ze willen gebruiken voor publicatie, want dat is wat een prof doet?
                    dan moeten je ze wel een goed contract met je afsluiten.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoort dit zo?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
                      en wat als ik het dan toch gewoon zo bekijk? zij willen geld van me, dus ze behandelen me als een prof die daar ook zijn geld wilt komen verdienen. Ok,ik geef hen die 125 euro ,verder bemoeien ze zich niet met wat ik doe, maar ik ga dan ook wel een behoorlijk bedrag vragen voor die foto's die ze willen gebruiken voor publicatie, want dat is wat een prof doet?
                      Mag niet, is zwartwerk...
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoort dit zo?

                        Ik zou een proef sponsoren voor 125 euro. Als je dan 125 foto's zou verkopen voor een schamele euro zou je uit de kosten zijn, dus dat is haalbaar.
                        En als het meevalt mag je volgend jaar terugkomen. Als het tegenvalt bedank je maar.
                        Hoe dat met dat zwartwerk zit weet ik niet, ik denk dat dat een groter probleem is.
                        Als je geen facturen kan schrijven, kan je nog altijd onkostennota's maken (met verplaatsingskosten, dat tikt goed aan). Die kunnen ze ook van hun belastingen aftrekken.

                        Mag ik daar geld voor vragen en zijn ze verplicht mijn naam te vermelden?
                        Daar mag je zeker geld voor vragen, Ik geloof dat Sofam de tarievenlijst op haar website heeft staan. Niemand verbiedt je om meer of minder te vragen. De Sofam-tarieven zijn algemeen aanvaarde prijzen.
                        Als er geen contract is (wat af te raden is), zijn ze verplicht jouw naam te vermelden, meer nog, ze mogen zelfs jouw foto's niet publiceren zonder je toestemming; dus ligt een contractje voor de hand. Daarin zet je duidelijk wat mag en wat niet mag, en wat hen dat in ruil kost.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoort dit zo?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
                          en wat als ik het dan toch gewoon zo bekijk? zij willen geld van me, dus ze behandelen me als een prof die daar ook zijn geld wilt komen verdienen. Ok,ik geef hen die 125 euro ,verder bemoeien ze zich niet met wat ik doe, maar ik ga dan ook wel een behoorlijk bedrag vragen voor die foto's die ze willen gebruiken voor publicatie, want dat is wat een prof doet?
                          neen, dat is het punt juist.

                          de prof die daar komt werken haalt zijn inkomsten uit de plaatselijke verkoop van de foto's.
                          zijzelf gaan géén honderden euro's uitgeven aan je foto's.
                          ze geven de fotograaf een kans om op hun evenement winst te komen maken, maar dat geld komt niet uit hun zakken!

                          in ruil daarvoor vragen ze een kleine vergoeding en een aantal beelden. hoeveel en wat juist.. daarvoor moet je onderhandelen.

                          je zou ook gedaan kunnen krijgen dat je een bedrag per uur krijgt + een bonus per verkochte foto.


                          hoe dan ook ga je er je werk aan hebben. en waarschijnlijk meer zorgen dan een simpele vakantiejob
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoort dit zo?

                            Zwartwerk ...
                            Factuur schrijven ...

                            Aan wie moet de fotograaf een factuur schrijven ? Aan die paardenliefhebber die een foto koopt voor 1 € als jevoor 1 € een factuur moet schrijven .... ( kweet niet zulle )
                            Dan zit je op één dag aan factuur nr 376

                            Mijn gedacht over dat paardegedoe ?
                            Da zeuldere plan trekken me ulder klodden
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoort dit zo?

                              heel leuk ,dat dialect, maar daar ben ik niet veel mee

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoort dit zo?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
                                heel leuk ,dat dialect, maar daar ben ik niet veel mee
                                toch wel

                                als je het mij vraagt zie je het niet zitten hun opdracht aan te nemen maar zou je liever een fotoreportage van hun evenement maken.

                                dit gewoon duidelijk melden, zo kunnen ze zelf nog op zoek gaan naar een geschikte fotograaf
                                foto als spiegel of als venster?

                                Comment

                                Working...
                                X