Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Preston Mack stapt over op Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Preston Mack stapt over op Nikon

Nikon heeft hem overgekocht en that's it?
    Lijkt me wat kort door de bocht.

Stel dat het klopt, dat Nikon die man men mooie cadeau's overladen heeft (ik zie geen bewijs, maar het zou niet onlogisch zijn), denk je dan dat ze bij Canon zeggen "spijtig, maar daar doen wij niet aan mee"?
    Het beleid van Canon en Nikon rond dit soort 'uithangborden' zal niet zo veel verschillen en om een switch van zo'n uithangbord te vermijden zullen ze wellicht nog meer overhebben.

Misschien werkt zijn nieuw lief wel bij Nikon.
    Of misschien vindt hij de camera's beter.

Comment

Nikon of Canon, wat maakt het uit voor dit soort mensen

Moest kwaliteit prioritair zijn dan zou hij toch een Hasselblad met bijhorende rug nemen, of iets gelijkaardigs.

Het is hier net als bij alles, degene die het best sponsort, beslist.

Wij zijn de onozel mannekes, die zich laten leiden door dit soort reklame, en achteraf zelfs nog niet beseffen dat onze apparatuur voor 99% van onze behoeftes overkill is.
      Last edited by Guest42; 14 mei 2008, 13:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Wij zijn de onozel mannekes, die zich laten leiden door dit soort reklame, en achteraf zelfs nog niet beseffen dat onze apparatuur voor 99% van onze behoeftes overkill is.
        Nee hoor, heb in 1990 een 801 gekocht (heb 'm nog en gebruik 'm ook) omdat die voor het geld een goeie was, destijds. Dus ver voor Mr. Mack. En nooit behoefte gehad naar een ander merk te gaan. (Dat 80% van de USA met Canon plaatjes maakt heeft me nooit zo aangetrokken.)
        Ik ben dus een tevreden Nikon gebruiker, als je zo wilt. Ik kan er nog steeds geen koffie mee zetten dus dat overkill zal wel meevallen.

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          Nee hoor, heb in 1990 een 801 gekocht (heb 'm nog en gebruik 'm ook) omdat die voor het geld een goeie was, destijds. Dus ver voor Mr. Mack. En nooit behoefte gehad naar een ander merk te gaan. (Dat 80% van de USA met Canon plaatjes maakt heeft me nooit zo aangetrokken.)
          Ik ben dus een tevreden Nikon gebruiker, als je zo wilt. Ik kan er nog steeds geen koffie mee zetten dus dat overkill zal wel meevallen.

Karel
          Dat noem ik pas toewijding...
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nee hoor, heb in 1990 een 801 gekocht.

Karel
            Dan is deze F801 inderdaad niet overkill

Ik heb zowat 30 jaar geleden gestart met Nikon, en nog steeds met weinig of geen problemen, maar dat kon evengoed het geval geweest zijn, was ik 30 jaar geleden gestart met Canon of Pentax.

Maar om het nog even over dat overkill te hebben, wie van de D3/D300 gebruikers kan hier zeggen dat hij alle fucties en snelheden van doen heeft, om nog niet te spreken over wie eigenlijk echt weet wat de mogelijkheden van zijn toestel zijn, en daar vlot mee kan omgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Dan is deze F801 inderdaad niet overkill

Ik heb zowat 30 jaar geleden gestart met Nikon, en nog steeds met weinig of geen problemen, maar dat kon evengoed het geval geweest zijn, was ik 30 jaar geleden gestart met Canon of Pentax.

Maar om het nog even over dat overkill te hebben, wie van de D3/D300 gebruikers kan hier zeggen dat hij alle fucties en snelheden van doen heeft, om nog niet te spreken over wie eigenlijk echt weet wat de mogelijkheden van zijn toestel zijn, en daar vlot mee kan omgaan.

Moment, ben er nog mee bezig
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Nikon heeft hem overgekocht en that's it?
                Lijkt me wat kort door de bocht.

Stel dat het klopt, dat Nikon die man men mooie cadeau's overladen heeft (ik zie geen bewijs, maar het zou niet onlogisch zijn), denk je dan dat ze bij Canon zeggen "spijtig, maar daar doen wij niet aan mee"?
                Het beleid van Canon en Nikon rond dit soort 'uithangborden' zal niet zo veel verschillen en om een switch van zo'n uithangbord te vermijden zullen ze wellicht nog meer overhebben.

Misschien werkt zijn nieuw lief wel bij Nikon.
                Of misschien vindt hij de camera's beter.
                tel eens hoeveel posts deze man met zijn overstap al heeft gegenereerd op alle forums wereldwijd door deze overstap. Qua marketing aspect telt dat behoorlijk door. Als dan nog maar 20% gelooft dat het is omdat het merkbaar beter spul zou zijn, tja, tel uit je winst. Dan mag dat nog een miljoentje kosten.

Toen Everts overgestapt is naar Yamaha, dan was dat ook niet gewoon omdat hij liever blauw ziet dan rood he. Of voor de klank. Daar is geld mee gemoeid. In de sport vinden we dit normaal, maar daarbuiten gebeurt t even vaak.
                http://www.effieweg.tk

Comment

Preston Mack?? Nog nooit van gehoord, dus dat is voor mij geen referentie . 't Zal gewoon een slechte fotograaf zijn die niet met zijn toestel kan werken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Preston Mack?? Nog nooit van gehoord, dus dat is voor mij geen referentie . 't Zal gewoon een slechte fotograaf zijn die niet met zijn toestel kan werken .
                    Haha, de druiven zijn zuur....

Comment

Haha, de druiven zijn zuur....

Ik meen dat hoor, dat ik van die vent nog nooit gehoord heb. Is dat dan erg? Moet ik dat belangrijk vinden wat die vent gebruikt?

Zeg nu niet dat er hier mensen zijn die zouden veranderen van merk omdat één of andere Amerikaanse fotograaf dat doet hé? Zo naief zijn Belgen toch niet? Of wel soms?
                      Last edited by hvr_oosterzele; 14 mei 2008, 18:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

Ik meen dat hoor, dat ik van die vent nog nooit gehoord heb. Is dat dan erg? Moet ik dat belangrijk vinden wat die vent gebruikt?

Zeg nu niet dat er hier mensen zijn die zouden veranderen van merk omdat één of andere Amerikaanse fotograaf dat doet hé? Zo naief zijn Belgen toch niet? Of wel soms?
                        I'd never heard of the dude either and without sounding disrespectful, I don't care what he uses.
                        I doubt he's heard of the Great Rob Mitchell either.

I honestly wouldn't mind if Canon bribed and dumped a heap of kit in my studio, that'd be one cost less that I have to worry about as self-employed photographer.

(as long as I can keep Mr Fuji!)

Comment

Dus als een nikon pro-fotograaf overstapt op Canon dan is het omdat Canon zoveel beter is.
                          Als Canon pro-fotograaf overstapt op Nikon dan is het omdat hij omgekocht is.

De man heeft toch met een cover artikel in Canon EOS magazine gestaan. Waarom hebben ze jou daar nooit voor gevraagd Hans van Oosterzele? Geen idee zeker
                          Last edited by Kiekvogel; 14 mei 2008, 18:56.
                          Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                            Dus als een nikon pro-fotograaf overstapt op Canon dan is het omdat Canon zoveel beter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht

De man heeft toch met een cover artikel in Canon EOS magazine gestaan. Waarom hebben ze jou daar nooit voor gevraagd Hans van Oosterzele? Geen idee zeker
                              Had ie dan misschien beter een Pentax gekocht misschien ?
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Toch grappig dat D3 en D300 door elkaar gebruikt worden in het "artikel", ik was af en toe in de war omtrent wat hij nu effectief had...

En nog grappiger is dat hij de handleiding leest op het vliegtuig maar toch niet ontdekt dat je volledig de draairichting van voorste en achterste wiel kunt instellen, net als de functies van voor en achter omwisselen, EN de meters nog andersom kan laten werken... Enkel de draairichting van de focus- en zoomring zal nogal moeilijk zijn

Maar hij was vermoedelijk nog ingesteld op "Canon"-mode

Graptjeun he, Nacon of Kinon, what's the difference, geld moet de dag van vandaag sneller rollen dan pakweg 10 jaar geleden en allebei doen er alles aan om dat te regelen (ook moedwillig trager nieuwe technologie introduceren om R&D kosten te dekken en ondertussen goed geld te verdienen). Alleszins, wat die Preston Mack betreft, iedereen verdient het voordeel van de twijfel, maar je zou gewoon stom zijn als je als professional om je neus op te halen voor een hoop materiaal dat je "krijgt" en dat even goed is voor je werk.
                                Ik dacht eigenlijk wel dat Mack een Amerikaans vrachtwagenmerk was....

Nu vind ik wel dat dergelijke artikels niet nodig zijn. Het is alsof Nikonianen jaren met een minderwaardigheidscomplex geleefd hebben, en pas nu terug met een opgeheven hoofd kunnen rondlopen... No offense bedoeld aan Kiekvogel om het hier te posten.

@Trebs
                                if you ever find out how to get bribed, drop me a message

Comment

Working...
                                X